Joanna Ptaszyńska

Joanna Ptaszyńska IR Event Specialist

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Drodzy,

chciałam Was prosić, jako doświadczonych "działaczy" o podpowiedź, gdzie mogę szukać informacji o kosztach związanych z założeniem , jak i funkcjonowaniem działalności gospodarczej.

Bedę bardzo wdzięczna za pomoc,

Aska
Marcin Pietrzak

Marcin Pietrzak Software house CEO

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Jeśli chodzi o sprawy czysto techniczne, czyli bez żadnych nakładów na inwestycję, biuro i jego prowadzenie... Koszty wyglądają mniej-więcej tak:

Założenie firmy niecałe 300 zł (100 zł za wpis do ewidencji działalności gospodarczej, 170 zł za rejestrację w urzędzie skarbowym + ewentualnie jakieś koszty manipulacyjne).

Jeśli to Twoja pierwsza działalność to koszty utrzymania firmy powinny zmieścić się w zakresie 350-400 zł miesięcznie. Aktualnie ZUS to niecałe 300 zł, no i warto zainteresować się firmą obsługującą Twoją księgowość. Ja np. zdecydowałem się na księgowość elektroniczną (ifirma.pl - przy okazji jak ktoś się zdecyduje na ich usługi i wpisze przy rejestracji jako hasło promocyjne NDRProject, będę bardzo zobowiązany :)) i kosztuje mnie to 49 zł miesięcznie, do tego koszty prowadzenia konta firmowego, itp.

Mam działalność dopiero od kilku miesięcy, więc jeszcze nie jestem specjalistą w tych kosztach, ale jak będziesz miała jakieś pytania na ten temat to pisz śmiało.

Pozdrawiam,
Marcin Pietrzak
Joanna Ptaszyńska

Joanna Ptaszyńska IR Event Specialist

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Marcin,
dzięki za odpowiedź.
Zastanawiam sie nad tą ksiegowoscia elektroniczna.
Na jakiej zasadzie to działa? Mozesz opowiedziec tak w kilku słowach?
Mam już na oku ksiegowa za ok 500 zł miesiecznie, nie wiem czy da rade cos tańszego w warszawie znaleźć, Może ta księgowosc internetowa byłaby lepszym rozwiazaniem? czy to 49 zl miesiecznie to cały koszt?

pozdrawiam,
Asia

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Mam już na oku ksiegowa za ok 500 zł miesiecznie, nie wiem czy
da rade cos tańszego w warszawie znaleźć

Kosmiczne pieniadze. Chyba ze naprawde bedziesz miala kupe faktur. Ale mysle ze na poczatku koszty biura rachunkowego powinne Ci sie zamknac w 50 -150 zl.
Agnieszka L.

Agnieszka L. Startup School

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

To ja też zapytam... Chciałabym założyć własną jednoosobową firmę. Jakie i ile procent różnych podatków należy odprowadzać?

Kompletnie się na tym nie znam, a kogo nie zapytam to ma inny pomysł na wysokość i ilość różnych odpłat.

Gdzie mogłabym się tego dowiedzieć?

Dziękuję

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Agnieszka L.:
To ja też zapytam... Chciałabym założyć własną jednoosobową firmę. Jakie i ile procent różnych podatków należy odprowadzać?

Kompletnie się na tym nie znam, a kogo nie zapytam to ma inny pomysł na wysokość i ilość różnych odpłat.

Gdzie mogłabym się tego dowiedzieć?

Dziękuję

Witaj,
to prawda ze kazdy ma rózne pomysły na rózne opłaty, ale to wynika z róznorodności prowadzonych działalnosci oraz z roznych form prowadzenia ksiegowości...
na poczatek napewno musisz zarejestrowac dzialalnosc w urzedzie gminy jest to koszt rzedu 100 zł, potem zglosic do Urzedu Skarbowego - tutaj nie pamietam czy i jakie koszty sie ponosi...pozostaje jeszcze urzad statystyczny( uzyskanie regonu) i zgłoszenie do ZUSU- w tym momencie ponoc wszystkie takie formalnosci załatwia sie w jednym okienku w Urzedzie Gminy. TO NA POCZATEK Obecnie koszty ZUS u dla osoby która zaczyna prowadzic dzialalnosc wynosza ok 300 zł( przez rok) pózniej zaczyna sie płacic tzw pełny zus czyli obecnie jest to ok 850 zł/mc( do 10 tego nastepnego mc)....podatek płacisz tylko dochodowy od uzyskanych przychodów ( do 20 -stego)-m i tutaj jest to uzaleznione przede wszytkim od wysokosci twoich dochodów i ot tego jaka forme rozliczenia z US przyjmiesz , pozostaje VAT- ale to juz kwestaia czy wogóle zostaniesz VATowcem , ale to juz jest oraz od ..reszta podatków jest uzalezniona od formy prowadzonej dzialalnosci- w sensie czy posiadsz i jak duzy lokal, działke itp
Rada praktyka:-): jezeli wogóle nie czujesz podatków najlepiej znajdź dobre biuro ksiegowe - napewno poprowadza ci ksiegowosc tak , jak to byc powinno robione:-)
pozatym nie podatki sa najwazniejsze:-)

pozdrawiam
Anna

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Tylko uzupełnie kroki

1.Wpis do ewidencji jeśli dopiszecie na wniosku ,że nie prowadziliście działalności przez ostatnie 24 m-ce (będziecie zwolnieni z opłaty 100zł) ale o to zapytajcie (u mnie w Mieście tak jest )
2. Urząd Statystyczny koszt tylko ksero wydanego dokumentu
3. Wyrobienie pieczątki Firmowej w zależności jaką chcecie od 40 do 70 złotych
4. Konto firmowe ( od 3 złotych do 25 miesięcznie - prowadzenie ) + opłaty za przelewy (Wszytko zależne od Banku )
5. Wybór Biura Rachunkowego (Powiedzmy sobie szczerze - MY mamy zajmować się biznesem a biuro prowadzeniem rozliczeń ) koszt biura róznie w zależności od formy działalności od 100 do 200 brutto na początku (ale wszystkie dokumenty wypełniają za nas )
Podpisanie umowy z biurem i od razu proponuje zapłacić 17 złotych opłaty w skarbówce za pełnomocnictwo dla biura)
6. Jeśli będziecie mieć przygotowane dokumenty uderzacie do Urzędu skarbowego ( Jeśli Będziecie Vatowcami opłata 170 złotych -Jesli inna forma działalności NIC)
Dodam ,że wszelkie dokumenty musicie mieć w urzędach oryginały do wglądu i 2 razy ksero każdego (jeden dla danego urzędu drugi Potwierdzacie ,że przyjęli wam i bierzecie ze sobą )
7. po rozpoczęciu działalności ( liczy się data z wpisu o rozpoczęciu )macie 7 dni do zgłoszenia do ZUS
Potem to juz tylko co miesiąc opłata ZUS + Biuro no i w zależności od profilu działalności podatki i Vaty (ALE To już biuro będzie WAM pilnować )
Wyjaśnienie stawki ZUS
Zus co misiąc przez pierwsze dwa lata 290 złotych do końca 2007 a od 2008 około 350 ponieważ będzie podniesiona stawka płacy minimalnej z 936 brutto na 1136 brutto po 2 latach 850

Powodzenia

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Tomasz Z.:
Tylko uzupełnie kroki

1.Wpis do ewidencji jeśli dopiszecie na wniosku ,że nie prowadziliście działalności przez ostatnie 24 m-ce (będziecie zwolnieni z opłaty 100zł) ale o to zapytajcie (u mnie w Mieście tak jest )
2. Urząd Statystyczny koszt tylko ksero wydanego dokumentu
3. Wyrobienie pieczątki Firmowej w zależności jaką chcecie od 40 do 70 złotych
4. Konto firmowe ( od 3 złotych do 25 miesięcznie - prowadzenie ) + opłaty za przelewy (Wszytko zależne od Banku )
5. Wybór Biura Rachunkowego (Powiedzmy sobie szczerze - MY mamy zajmować się biznesem a biuro prowadzeniem rozliczeń ) koszt biura róznie w zależności od formy działalności od 100 do 200 brutto na początku (ale wszystkie dokumenty wypełniają za nas )
Podpisanie umowy z biurem i od razu proponuje zapłacić 17 złotych opłaty w skarbówce za pełnomocnictwo dla biura)
6. Jeśli będziecie mieć przygotowane dokumenty uderzacie do Urzędu skarbowego ( Jeśli Będziecie Vatowcami opłata 170 złotych -Jesli inna forma działalności NIC)
Dodam ,że wszelkie dokumenty musicie mieć w urzędach oryginały do wglądu i 2 razy ksero każdego (jeden dla danego urzędu drugi Potwierdzacie ,że przyjęli wam i bierzecie ze sobą )
7. po rozpoczęciu działalności ( liczy się data z wpisu o rozpoczęciu )macie 7 dni do zgłoszenia do ZUS
Potem to juz tylko co miesiąc opłata ZUS + Biuro no i w zależności od profilu działalności podatki i Vaty (ALE To już biuro będzie WAM pilnować )
Wyjaśnienie stawki ZUS
Zus co misiąc przez pierwsze dwa lata 290 złotych do końca 2007 a od 2008 około 350 ponieważ będzie podniesiona stawka płacy minimalnej z 936 brutto na 1136 brutto po 2 latach 850

Powodzenia

o własnie:-) o to chodzi:-)

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Pod tym linkiem znajdziecie trochę informacji:

http://www.pit.pl/rejestracja-firmy/index.php

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Zanim jednak prowadzący działalność gospodarczą zacznie składać deklaracje miesięczne, obowiązany będzie zgłosić rozpoczęcie działalności gospodarczej. Zgłoszeniem obejmuje się:
płatnika składek, w przypadku przedsiębiorcy osobę fizyczną - przedsiębiorcę, oraz
ubezpieczonego, w przypadku przedsiębiorcy również osobę fizyczną - przedsiębiorcę.

Zgłoszenia płatnika należy dokonać w formie formularza papierowego. Należy również przedstawić w ZUS kopie dokumentów rejestracyjnych firmy oraz dowód osobisty. Zgłoszenia ubezpieczonych można dokonać drogą elektroniczną poprzez program Płatnik dostępny w ZUS i na jego stronach internetowych. Zgłoszenia należy dokonać w terminie 7 dni od rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Termin ten nie jest liczony od daty podanej w ewidencji działalności gospodarczej, w urzędzie statystycznym czy skarbowym, ale od daty faktycznego rozpoczęcia działalności.

Niektórzy uważają, że już pierwsze zakupy czy otwarcie lokalu firmowego powodują powstanie obowiązku zgłoszenia. Termin ten należy liczyć nie później, niż od daty uzyskania pierwszego przychodu z działalności gospodarczej.

http://www.pit.pl/deklaracje_zus_wlasciciela_499.php

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

witam, również jestem zielony w tym temacie :P w związku z tym mam pytanie

rozumiem że jeżeli jak twórca stron www chciałbym wystawiać faktury za wykonaną pracę to też musze zarejestrować działalność gospodarczą.
1. Ale co w wypadku gdy nie miałbym stałych przychodów, tylko załóżmy raz na 3 miesiące. Wtedy tez co miesiąc trzeba do ZUS'u odprowadzać jakieś składki?
2. Czy studenci mają jakieś ulgi w związku z prowadzaniem działalności?

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Jako twórca stron www możesz wystawiać faktury, ale nie musisz. Możesz jako osoba fizyczna podpisać ze zleceniodawcą umowę o dzieło i po zakończeniu prac wystawić tylko rachunek. Przy dobrym skonstruowaniu umowy - z zapisem o prawach autorskich i wynikających z nich kosztów - płacisz tylko zaliczkę w wysokości 10% podatku dochodowego.
Jeżeli jednak zarejestrujesz działalność gospodarczą - po raz pierwszy w życiu lub po pięcioletniej przerwie - to masz prawo do ulgi w składkach na ZUS (płacisz niecałe 300 złotych miesięcznie, a resztę około 600 przez dwa lata refunduje Ci państwo. To zasługa rządu Belki i SLD). Niestety ZUS jest "ślepy" i trzeba go płacić ci miesiąc bez względu na obroty. PIT i ewentualnie VAT (którego od razu nie musisz płacić, ale czasem warto) płaci się od uzyskanych obrotów i kosztów własnych.

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Paweł Ryznar:
witam, również jestem zielony w tym temacie :P w związku z tym mam pytanie

rozumiem że jeżeli jak twórca stron www chciałbym wystawiać faktury za wykonaną pracę to też musze zarejestrować działalność gospodarczą.
1. Ale co w wypadku gdy nie miałbym stałych przychodów, tylko załóżmy raz na 3 miesiące. Wtedy tez co miesiąc trzeba do ZUS'u odprowadzać jakieś składki?
2. Czy studenci mają jakieś ulgi w związku z prowadzaniem działalności?


Witam,
moim zdaniem, bardziej korzystne bedzie dla ciebie umowa zlecenie niz zakładanie działalnosci. Działalność korzystna jest gdy masz cały czas przychody, a nie od czasu do czasu- no chyba że beda to oooooogggromne przychody:-)Przy małych przychodach obawiam sie ze koszty zjedza cały twój zysk:-)
Monika J.

Monika J. rekruter & trener

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Witam,
mam kilka pytan do Was
Zgloszenie do ZUS - data rozpoczecia dzialalnosci to 01.06.2008, czy to znaczy, ze najpozniej do 7.06.2008 musze zglosic firme do ZUS? Czy moge to zrobic wysylajac wszytkie dokumenty poczta czy musze dostraczyc je osobiscie do ZUS?
Urzad Skarbowy - jesli moje rachunki bedzie prowadzic biuro ksiegowe to czy musze przedstawiac jakas umowe w US podpisana z tym biurem?
Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Moim Doświadczeniem
Zawsze lepiej osobiście zanieść dokumenty 9szczególnie przy rozpoczęciu)
Co do umowy z biurem - Jasne ,że przedstaw w Skarbówce - masz wtedy podkładkę

Powodzenia
Tomek
Monika J.

Monika J. rekruter & trener

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Tomasz Zybek:
Moim Doświadczeniem
Zawsze lepiej osobiście zanieść dokumenty 9szczególnie przy rozpoczęciu)
Co do umowy z biurem - Jasne ,że przedstaw w Skarbówce - masz wtedy podkładkę

Powodzenia
Tomek

Ja wiem ze lepiej osobiscie, ale z roznych przyczyn ie moge tego osobiscie uczynic... w zawiazku z tym pytam czy mozna poczta czy koniecznoscia jest aby dostarczyc to osobiscie?
Sylwia Krajewska

Sylwia Krajewska Podatki, Księgowość,
Audyt - SENTE

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Monika J.:
Ja wiem ze lepiej osobiscie, ale z roznych przyczyn ie moge tego osobiscie uczynic... w zawiazku z tym pytam czy mozna poczta czy koniecznoscia jest aby dostarczyc to osobiscie?

Jak najbardziej możesz pocztą (poleconym), ale skoro masz umowę z biurem to dlaczego oni tego nie robią?

O umowie z biurem trzeba powiadomić US w terminie 7 dni od dnia zawarcia tej umowy - ale to też to biuro powinno wiedzieć i załatwić dla Ciebie.
Grzegorz Bujnowski

Grzegorz Bujnowski Kierownik Działu
Sprzedaży w PGNiG
S.A.

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Witam,

a moze ktos mi napisac, jakie sa koszty zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci przez osobe, ktora pracuje jednoczesnie na etacie?

Dzieki,
Grzesiek
Agata E.

Agata E. Specjalista BHP i
PPOŻ.

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Grzegorz Bujnowski:
Witam,

a moze ktos mi napisac, jakie sa koszty zwiazane z prowadzeniem dzialalnosci przez osobe, ktora pracuje jednoczesnie na etacie?

Płacisz w ZUS tylko składkę zdrowotną obecnie to jest 205,87zł. (jeśli zarabiasz minimum 1.126 zł). Jest to stała opłata obojętne czy zarabiasz czy nie. Pozostałe składki są z umowy o pracę.
Jeśli jednak zarabiasz poniżej minimum to płacisz wszystkie składki z działalności.

Podatek dochodowy i VAT (o ile będziesz VATowcem)płacisz od tego co zarobisz.

Uważaj tylko z wyborem ulgowego ZUS i podatku liniowego jeśli:
- będziesz świadczył te same usługi na rzecz pracodawcy co na umowę o pracę,
- czy w zakres działalności wejdą czynności, które wykonujesz na umowę o pracę obojętne czy dla obecnego pracodawcy, czy innego podmiotu.

Oczywiście koszty typu rozmowy za telefon, internet, wynajęcie biura, czyli wszystkie, które są związane z działalnością wrzucasz w koszty i obniża to wysokość płaconych podatków.

Pozdrawiam
AgataAgata Emerling edytował(a) ten post dnia 28.08.08 o godzinie 10:03
Bożena Barbara Pieśkowska

Bożena Barbara Pieśkowska Myśl o tym, czego
chcesz, a nie o tym,
czego nie chcesz :-)

Temat: koszty związane z rozpoczęciem i prowadzeniem działalnosci

Chcę założyć stronę internetową na której będą też znajdowały się płatne reklamy.
Na dzis mam zero wiedzy na ten temat.
Co powinnam zrobić?

Następna dyskusja:

Koszty i jakie obniżyć?




Wyślij zaproszenie do