Michał
Pałasz
Pobierz bezpłatnie
książkę "Za pięć
dwunasta koniec
świat...
Temat: Jak mała firma może zaistnieć w internecie?
Strona internetowa to standard. Do tego dochodzą różne metody marketingu, jak wynajęcie agencji interaktywnej, która zajmie się całością działań promocyjnych firmy w internecie, lub która oferuje szkolenia z tego zakresu.Idąc krok po kroku należałoby zacząć od strony internetowej, optymalizacji jej treści pod kątem wyszukiwarek (pozycjonowanie), założenia bloga firmowego.
Następnie warto poświęcić czas, pracę lub fundusze na zaistnienie w odpowiednich dla danej branży portalach społecznościowych, czyli social media, jak facebook, nasza-klasa, mikroblogi: twitter, blip i flaker. Należy pamiętać też o optymalizacji strony pod kątem social media - ułatwienie odwiedzającym dzielenia się treściami ze strony ze znajomymi oraz umożliwienie do dołączenia do profilu firmy, tym z potencjalnych klientów, którzy chcą pozostać z nią w kontakcie.
Kolejnym krokiem są działania e-PR, czyli public relations w internecie, jak publikacje artykułów w serwisach branżowych, gościnne wpisy na blogach z branży, aktywne uczestnictwo w dyskusjach, w których uczestniczą też potencjalni klienci.
Do tego dochodzi reklama tradycyjniejsza, jak display, kampanie google adwords, reklama na facebooku.
Jakie inne sposoby na zaistnienie w internecie proponujecie małej firmie o ograniczonym budżecie? (rymy przypadkowe:)Michał Pałasz edytował(a) ten post dnia 17.08.10 o godzinie 14:26