konto usunięte
Temat: Windykacja i tele-windykacja - szkolenia otwarte
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu zaprasza do udziału w szkoleniach:
SPOSÓB NA SKUTECZNĄ WINDYKACJĘ NALEŻNOŚCI NA ETAPIE POLUBOWNYM I SĄDOWYM. Praktyczne aspekty windykacji należności
Szkolenie skierowane jest do radców prawnych, prawników, pracowników działów finansowo-księgowych, indywidualnych przedsiębiorców oraz osób zajmujących się windykacją należności w firmie
Udział w szkoleniu uprawnia do otrzymania przez Radcę Prawnego 15 pkt. szkoleniowych.(zgodnie z Uchwałą KRRP Nr 30/B/VII/2008 z dnia 6 czerwca 2008 r. oraz Uchwałą z dnia 9 grudnia 2011r Nr 74/VIII/2011 . w sprawie określenia zasad wypełniania przez radcę prawnego obowiązku brania udziału w szkoleniach zawodowych).
Celem szkolenia jest: zapoznanie uczestników szkolenia w oparciu o stan prawny 2012r. z prawnymi możliwościami zapewniającymi umiejętny dobór odpowiedniej techniki egzekucyjnej w stosunku do konkretnych kontrahentów (strategicznych i masowych) uwzględniającej realia obrotu gospodarczego, zwłaszcza w zakresie praktyk nieuczciwych dłużników a przede wszystkim przygotowanie skutecznej windykacji należności podczas nawiązywania kontaktów handlowych.
Program szkolenia:
I. OCENA RYZYKA ZAWIERANYCH TRANSAKCJI Z POTENCJALNYM KLIENTEM AŻEBY SKUTECZNIE ODZYSKAĆ PIENIĄDZE OD DŁUŻNIKÓW NA DRODZE POSTĘPOWANIA POLUBOWNEGO
* przyczyny powstawania zadłużenia, czyli dlaczego klienci nie płacą w terminie?
* jak zmniejszyć ryzyko powstawania przeterminowanych należności?
* jak ocenić ryzyko zawieranych transakcji z potencjalnym klientem?
* jak monitorować kondycję finansową klientów?
* polubowne narzędzia windykacji
* rola Krajowego Rejestru Długów w procesie prewencji i windykacji - praktyczne wykorzystanie przez przedsiębiorcę
* proces windykacji w firmie - jak opracować ścieżki windykacyjne?
II. SKUTECZNA WINDKACJA NALEŻNOŚCI PRZEZ PRZEDSIĘBIORCĘ NA DRODZE POSTĘPOWANIA SĄDOWEGO
1. Zabezpieczenie dochodzenia należności podczas nawiązywania kontaktów gospodarczych:
* formy prowadzonej działalności gospodarczej * zasady reprezentacji uczestników obrotu* umowne klauzule zabezpieczające skuteczne dochodzenia należności
2. Przymusowe dochodzenie wykonania zobowiązań przez przedsiębiorcę na drodze postępowania sądowego:
* uprawnienia i obowiązki wierzyciela - przedsiębiorcy w postępowaniu sądowym * procesowe ograniczenia dowodowe i skutki * czynności zmierzające do szybkiego i skutecznego zakończenia postępowania sądowego * szczególne obowiązki przedsiębiorcy jako uczestnika postępowania sądowego w świetle kolejnych nowelizacji kodeksu postępowania cywilnego i ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
*zmiany w postępowaniu nakazowym i upominawczym
*konsekwencje ustawy z dnia z dnia 23 października 2009 r. o zmianie ustaw w zakresie uwierzytelniania dokumentów.
* elektroniczne postępowanie upominawcze w praktyce przedsiębiorcy : korzyści i konsekwencje
*europejskie postępowanie w sprawach transgranicznych
*europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń
3. Pozasądowe dochodzenie należności w obrocie gospodarczym
4. Przygotowanie egzekucji z majątku przedsiębiorcy, wspólników spółki oraz z majątku małżonka dłużnika w praktyce
5. Dochodzenie należności wynikających z działalności przedsiębiorstwa wobec przedsiębiorców zagranicznych w Unii Europejskiej
6. Europejski Tytuł Egzekucyjny w praktyce obrotu gospodarczego
Termin i miejsce:
- 27-29 września 2012 r., Zakopane, hotel Wersal***
TELE-WINDYKACJA - skuteczne odzyskiwanie należności za pomocą telefonu
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się windykacją należności w firmie.
Celem szkolenia jest:
- Przygotowanie osób odpowiedzialnych za windykację należności do wykonywania swoich obowiązków w sposób w pełni profesjonalny i skuteczny,
- Poznanie psychologii dłużnika,
- Poznanie powodów niespłacania zobowiązań,
- Zapoznanie z metodami prowadzenia kontaktu z dłużnikiem,
- Przekazanie wiedzy z zakresu poprawnego przeprowadzania rozmów telefonicznych z nastawieniem na odzyskanie należności,
- Przekazanie wiedzy z zakresu poprawnej korespondencji mailowej realizowanej w celu odzyskania należności.
Program szkolenia:
I. Wstęp
II. Psychologia dłużnika
1. Dłużnik jako człowiek
2. Piramida płatności
3. Typy dłużników
4. Biedacy
5. Fraudzi
6. Gracze
7. Gry dłużników
III. Rozpoznanie
Moduł mający uświadomić osobom windykującym, jak ważne jest wcześniejsze przygotowanie, pozyskanie informacji o dłużniku:
1. Jak właściwie czytać zapisy umów
2. Jak sprawdzić kontrahenta
3. Jak ustalić numer telefonu, adres mailowy dłużnika?
4. Jak przygotować się do rozmowy z dłużnikiem
IV. Nagrywanie rozmów
V. Proces windykacji
Skondensowana wiedza praktyczna na temat windykacji za pomocą telefonu i/lub maila, w trakcie której omówione zostaną poniższe zagadnienia:
1. Kiedy zacząć windykować
2. Procedury
3. Wybór drogi kontaktu
4. Jak rozmawiać?
5. Negocjacje
6. Antymanipulacja.
7. Zagrożenie sankcjami
8. Konsekwencja
9. Wprowadzanie sankcji (plan, piramida)
10. Uznanie długu
11. Przerwanie biegu przedawnienia
12. Prawidłowe przetwarzanie informacji i ich archiwizacja (Outlook, Excel).
13. Błędy podczas windykacji – humorystycznie o „wpadkach” windykatorów i dłużników.
VI. Trudny dłużnik
Sposoby radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, jakie mogą zdarzyć się w pracy windykatora.
1. Kontr natarcie (groźby, wyzwiska, krytyka)
2. Straszenie mediami lub powoływanie się na „wpływowe znajomości”.
VII. Ujawnienie zadłużenia
VIII. Zajęcia praktyczne.
Miejsce i termin:
Zakopane, hotel WERSAL ***, 17-19 września 2012 r.
Więcej informacji oraz szczegółowa oferta dostępnych szkoleń tutaj:
http://masterscsb.com.pl/front/page/get/54/
tel.: 81 533 31 39, 81 534 13 01
fax: 81 532 50 62
email: biuro@masterscsb.com.pl