Joanna
Kaszubowska
UNIQUE SELLING POINT
Szkolenia i
Doradztwo; Lady Mama
Temat: Negocjacje windykacyjne, Gdańsk 08.03.2010
Proponujemy Ci unikalne warsztaty oparte na bazie naszej najlepszej wiedzy i doświadczenia!Dla kogo jest to szkolenie?
• pracowników komórek windykacyjnych,
• banków,
• sieci komórkowych, kablowych,
• firm windykujących,
• właścicieli firm spotykających się z zatorami płatniczymi.
Cele szkolenia:
• uzyskanie przez uczestników praktycznych umiejętności pozwalających na skuteczne windykowanie i wyrobienie wśród właściceli firm potrzeby stworzenia systemu motywacyjnego dla osób odzyskujących należności.
Korzyści, czyli czego się nauczysz?
Po odbytym szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
• rozpoznawać typ klienta,
• dostosować do niego styl rozmowy, co ważne nie naruszając przy tym relacji,
• dzięki praktycznym ćwiczeniom sami będą mogli się przekonać jak skutecznie można windykować przez telefon i kiedy należy przejść od rozmowy do wizyty,
• dodatkowo, jeśli jesteś pracownikiem, pomożemy Ci zebrać argumenty, dla których powinieneś być dodatkowo wynagradzany. Jeśli jesteś właścicielem, zaprezentujemy ogrom korzyści jakie z tego faktu wynikają.
Program szkolenia:
1. Krok pierwszy – wizerunek windykatora:
• identyfikacja z firmą,
• predyspozycje i rozwój umiejętności,
• budowanie osobowości.
2. Powody, dla których kontrahenci nie płacą:
• odniesienie się do postawy i celów klienta,
• błędy, które zachęcają klientów do unikania płatności.
3. Dekalog skutecznej windykacji:
• co musisz wiedzieć od samego początku, nawet w przypadku, gdy o dłużniku nie wiesz nic.
4. Metody gromadzenia danych, czyli jak znaleźć osobę, która wyda dyspozycję przelania pieniędzy:
• źródła wewnętrzne,
• źródła zewnętrzne.
5. Narysuj portret dłużnika:
• typologia klientów (urażony, wszechwiedzący, pozornie ułożony, narzekający na złą sytuację, świadomie odwlekający, strategiczny w funkcjonowaniu firmy),
• profil psychologiczny dłużnika.
6. Przystępujemy do działania, czyli struktura rozmowy windykacyjnej - ćwiczenia praktyczne:
• scenariusz komunikacji z dłużnikiem,
• etapy rozmowy.
7. Rozgryź przeciwnika i dostosuj do niego styl rozmowy:
• techniki na każdą wymówkę (gotowe rozwiązania do modelowych zachowań klienta),
• techniki pozwalające zachować pełną kontrolę nad przebiegiem rozmowy (m.in. technika "by passów", wystawki jednostronne i dwustronne, technika wędzonego śledzia, technika huśtawki emocjonalnej, technika sprężyny, technika odcięcia),
• pasywne techniki zapowiadania sankcji środkiem do utrzymania dobrych relacji z klientem.
8. Warsztat profesjonalnego windykatora:
• ćwiczenia praktyczne z zastosowaniem poznanych metod,
• radzenie sobie z reakcją klienta na wysyłaną korespondencję (studia przypadków związanych ze sztuką odpierania ataku na monit),
• alternatywne formy godzenia dobrego wizerunku firmy z realizacją celów windykacji (spłaty ratalne, porozumienia i ugody).
9. Kiedy telefon nie wystarcza i trzeba złożyć wizytę:
• rozpoznanie momentu, w którym należy odwiedzić dłużnika,
• kto ma złożyć wizytę - wykorzystanie kadry własnej lub zewnętrznej,
• jak się zachować, czyli jak być spójnym i wiarygodnym po drugiej stronie słuchawki,
• aspekty rozmowy telefonicznej i wizyty bezpośredniej - wady i zalety.
10. Coś, o czym się nie mówi, bo tak jest wygodnie, ale ma wpływ na wolumen odzyskanych pieniędzy:
• windykacja z perspektywy konfliktu w relacjach z innymi działami w firmie,
• system motywacyjny dla pracowników komórek windykacyjnych.
Termin: 08.03.2010
Czas trwania szkolenia: 1 dzień (7 godzin szkoleniowo-warsztatowych)
Miejsce: Gdańsk, Hotel Oliwski
Wielkość grupy: max. 15 osób
Inwestycja: 700 PLN
W co inwestujesz:
• 7 godzin szkoleniowo – warsztatowych,
• materiały,
• certyfikat ukończenia szkolenia,
• konsultacje w miesiąc po odbytym szkoleniu,
• serwis kawowy i lunch,
• a ponadto wachlarz nowych umiejętności.
Szkolenie prowadzi:
Joanna Kaszubowska
Certyfikowany trener, Autoryzowany Trener SPW.
Kontakt i zapisy:
biuro@uspoint.pl
+48 608 207 424
Więcej na:
http://uspoint.pl