Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Emocje. Tak potrzebne w życiu prywatnym i tak przeszkadzające w biznesie, a zwłaszcza w negocjacjach! Podstawą długotrwałego sukcesu jest wysoka Inteligencja Emocjonalna. A w niej znajdziemy takie składowe jak SAMOŚWIADOMOŚĆ, SAMOKONTROLĘ oraz SAMOOCENĘ.

SAMOOCENA to umiejętność doświadczania akceptacji swojej własnej osoby. Przy NISKIEJ samoocenie, częstotliwość akceptacji własnej osoby, tego co się robi, co się już osiągnęło, tego co się zdobyło jest najzwyczajniej niska. Przy ZDROWEJ (wysokiej) samoocenie częstotliwość akceptacji własnej osoby jest wysoka.

Zanim usiądziesz do stołu negocjacyjnego, oceń swoją samoocenę (warto przyjrzeć się swojej całej EQ i jej składowych). Zrób to, ponieważ jeśli masz niską samoocenę istnieje duże prawdopodobieństwo, że negocjując z kimś kto ma wyższą samoocenę niż Ty, nie zawrzesz z nim korzystnego porozumienia, tylko dlatego, żeby on nie odniósł sukcesu. Sukcesu, który możesz przecież odnieść razem z nim. Ale jeśli zachowujesz się jak PIES OGRODNIKA (ja nic z tego nie mam, i ty nic z tego nie masz) to wiedz, że masz niską samoocenę, a to że Twój partner nie odniósł sukcesu w negocjacjach z Tobą nie oznacza, że nie osiągnie tego sukcesu za 5 minut, robiąc interesy z kimś, kto ma wyższą samoocenę od Ciebie i myśli biznesowo - czyli myśli korzyściami jakie ma ze współpracy z daną osobą.

Polecam doskonałą książkę, wszystkim tym, którzy chcą rozpocząć fantastyczną podróż w głąb siebie, swoich emocji, ocen innych, motywacji, umiejętności współpracy z ludźmi.


Obrazek


Inwestycja w swoje emocje zwróci się Tobie w trakcie pierwszych Twoich negocjacji, podczas których prawdopodobnie sięgnąłbyś po taktykę PSA OGRODNIKA, tylko i wyłącznie po to aby uniemożliwić odniesienie sukcesu komuś innemu, poprawiając sobie tym samym swój humor.

TPS
Roman Z.

Roman Z. import/export Profil
niealtywny kontakt
dla zinteresowany...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Czyli krótko mówiąc Tomaszu i używając innego słownictwa piszesz o POSTAWIE.
Zapamiętałem kiedyś taki wzór Cw+Cn*N= Sukces, gdzie Cw to cechy wrodzone ,Cn cechy nabyte,N to nastawienie(subiektywne odczucie, samokoncept)
Nastawienie jest najważniejszym czynnikiem,które wynika właśnie z EQ
Inteligencja Emocjonalna to jest właściwy kierunek rozwoju.Zastanawiałem się dlaczego tak mało czasu poświęca się na GL właśnie takim tematom.I do dochodzę do wniosku że temat Inteligencji Emocjonalnej pozostaje w strefie Kompetencji Formalnych czysto teoretycznych.

Dziękuję za zaproszenie.Roman Zając edytował(a) ten post dnia 07.02.11 o godzinie 15:27
Alicja Jankowska

Alicja Jankowska Projekty z klasą

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Dzień dobry Wszystkim :)
Tomaszu,
miło mi gościć u Ciebie. Dziękuję.
Co do Twojej wypowiedzi, całkowicie podzielam Twoją opinię o kluczowym znaczeniu inteligencji emocjonalnej. Nie tylko w przebiegu i wyniku negocjacji.Także w jakości relacji - tych biznesowych i tych osobistych.
Podkreślasz rolę właściwej samooceny.
Chciałabym zwrócić uwagę na samoświadomość, jako element, który ( w moim odczuciu)jest naszym największym sprzymierzeńcem we wszelkich relacjach.
A czy emocje rzeczywiście przeszkadzają nam w biznesie ?..
Należę do osób bardzo emocjonalnych. Dla mnie moje emocje stały się elementem przewagi...
Pozdrawiam,

konto usunięte

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Tez witam i Was czytam ..:)
Magdalena  Parowicz-Kulińsk a

Magdalena
Parowicz-Kulińsk
a

Współredaktor,Trener
, ekspert
merytoryczny
IDEAINVENTOR,...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Emocje....gorący temat:)
Emocje to nierozerwalna część ludzkiej natury i czy nam się to podoba czy nie są obecne w każdym aspekcie funkcjonowania. To czy emocje pomagają w biznesie czy szkodzą zależy właśnie od tego co zostało napisane w pierwszej wypowiedzi czyli od poziomu 3 składowych-można to nazwać 3 S :)
Co do tych 3 czynników to na pewno wysoki poziom samoświadomości i samokontroli jest wskazany .Zastanawiam się natomiast jak jest z 3 czynnikiem czyli samooceną. Na pewno wysoki poziom jest potrzebny , ale powstaje pytanie czy zbyt duża samoocena rozumiana jako ogromna pewność siebie nie usypia naszej czujnności w realnej ocenie sytuacji...Jak myślicie?
Wojtek Grad

Wojtek Grad Trener kompetencji
komunikacyjnych.
Autor książki
"Zaczni...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Tak mi się z własnych obserwacji składa, że SAMOOCENA, taka zdrowa, która pozwala na dalszy rozwój wynika, albo powinna wynikać, ze SAMOŚWIADOMOŚCI I SAMOKONTROLI.
Powinna ona być wypadkową (pojecie wzięte z matematyki i fizyki). I kiedy nią jest to jej nie usypia :)Wojtek Grad edytował(a) ten post dnia 15.11.11 o godzinie 07:33
Agnieszka B.

Agnieszka B. Psycholog, Trener,
Coach ACC ICF

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Tak jak Alicja nie mogę się zgodzić, że emocje przeszkadzają nam w pracy/biznesie. Odpowiadają bowiem m.in. za innowacje, współpracę i inicjatywę. Fakt, nadmierna emocjonalność może przeszkadzać w analizie sytuacji i realizacji celów, jednak brak emocji może mieć jeszcze bardziej destruktywny wpływ na nasze osiągnięcia. Dzięki wysokiemu EQ emocje mogą stać się źródłem pożytecznych informacji (o sobie, innych, relacjach itp.) a przez to przyczynić się do osiągnięcia naszych celów. Pozwalają również z większą odpornością reagować na trudne sytuacje tj. groźba utraty pracy. Co więcej, przyczyniają się do budowania i podtrzymywania relacji zawodowych.
Czy natomiast można wartościować, która z 3-ech składowych IE jest najważniejsza? Wszystkie wpływają na siebie, choć według mnie praca nad podwyższaniem własnej IE powinna rozpocząć się od lepszego poznania siebie.
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Temat EQ w biznesie rozwiniemy. Zgadzam się też, że emocje są ważne, ale muszą być one kontrolowane - czyli mówimy o wysokiej samoregulacji.

Stoję na stanowisku, że jesteśmy zwierzęciem emocjonalnym, które podejmuje emocjonalne decyzje, nazywając je racjonalnymi.
Agnieszka B.:
Czy natomiast można wartościować, która z 3-ech składowych IE jest najważniejsza? Wszystkie wpływają na siebie, choć według mnie praca nad podwyższaniem własnej IE powinna rozpocząć się od lepszego poznania siebie.

Każda jest ważna - dlatego ani wysoka samokontrola, ale niska samoświadomość (melancholik) czy też wysoka samoświadomość, ale niska samokontrola (sangwinik) nie gwarantują sukcesu. Im większe EQ tym lepiej.

TPS
Roman Z.

Roman Z. import/export Profil
niealtywny kontakt
dla zinteresowany...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Wysoka samoregulacja
http://www.youtube.com/watch?v=nAIixu-wL2I

konto usunięte

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

witam wszystkich,
dziękuję za zaproszenie

Miło tutaj :))

konto usunięte

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Tomasz Piotr Sidewicz:
Bardzo dziękuję za zaproszenie :-)
Temat EQ w biznesie rozwiniemy. Zgadzam się też, że emocje są ważne, ale muszą być one kontrolowane - czyli mówimy o wysokiej samoregulacji.
Hmmm..
Tutaj jestem zwolennikiem innego podejścia.
Samoregulacja podlega kontroli wolincjonalnej, a zasoby tej są bardzo ubogie, szybko się wyczerpują (Baumeister - jak trzeba podam dokładniej).
Osobiście preferuję podejście bardziej ekologiczne, które wykorzystuje spiętrzone wolą emocje. Wg mojej wiedzy, rzeczywistość jest taka, że więcej najwięcej energii psychicznej zużywamy na samoregulację - czyż to nie jest marnotrawstwo?
Stoję na stanowisku, że jesteśmy zwierzęciem emocjonalnym, które podejmuje emocjonalne decyzje, nazywając je racjonalnymi.
Całkowita zgoda - zatem wykorzystajmy swoją naturę "na maxa".
Każda jest ważna - dlatego ani wysoka samokontrola, ale niska samoświadomość (melancholik) czy też wysoka samoświadomość, ale niska samokontrola (sangwinik) nie gwarantują sukcesu. Im większe EQ tym lepiej.
Ha - słuszna teza, tylko z reguły wykorzystywana w niewielkim zakresie. Rozwijanie samokontroli, samoregulacji i samoświadomości jednocześnie działa na siebie przeciwstawnie, co w efekcie daje skromną wiedzę o skali, którą mamy do wykorzystania. Tak to widzę.

konto usunięte

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Moje niewielkie doświadczenia w zakresie negocjacji - sprowadzają się do częstych kontaktów z ludźmi, którzy oczekują ode mnie wszystkiego w zamian za nic.
Te "fantastyczne" propozycje ze strony przeciwnej, sprawiają że nie pozostaje mi często nic innego jak ... myśleć pięć dni i pięć nocy nad argumentami, które trafią do drugiej strony.

Po tym męczącym dla mnie czasie - w "negocjacjach" nie mam już siły na "wybuchy emocji"... (bo jestem śpiąca ???) :)

Poważnie:
w moim przekonaniu - emocji jest tym mniej, im bardziej jesteśmy przygotowani do rozmów.Beata Dróżdż edytował(a) ten post dnia 30.10.11 o godzinie 21:40
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Rowniez moje doswiadczenia w zakresie korelacji miedzy biznesem, zwlaszcza jesli chodzi o samoocene potwierdzaja, ze jest to jeden z czynnikow decydujacych o sukcesie w negocjacjach. Oprocz ang. self-esteem mozna jeszcze dodac self-confidence. Oczywiscie sa rowniez inne czynniki od strony mentalnej decydujace o sukcesie w negocjacjach, jak i wiele skladnikow inteligencji emocjonalnej.
Tak, popieram negocjacje problemowe o sumie niezerowej, gdzie jak przypominam bierze sie pod uwage sume interesow swoich i partnera i postepuje tak, aby byla ona dodatnia.
Zachecam do zastanowienia sie czy umiejetnosci negocjacyjne nie sa przydatne takze poza biznesem, w sensie - poza stanowiskami menedzerskimi oraz czy nalezy dazyc do mozliwie jak najwyzszej samooceny.
Marek G.

Marek G. Patrz, którędy
idziesz byś nie
stąpnął na kawałek
Lasu pr...

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Polecam "Emocjonomikę" Dana Hilla. Emocje i zarządzanie nimi w binesie i poza biznesem... :)
Katarzyna Rejdych

Katarzyna Rejdych Student, Uniwersytet
Ekonomiczny w
Krakowie

Temat: SAMOOCENA W BIZNESIE

Dbanie o wysoką samoocenę w dzisiejszych czasach jest trudne, zwłaszcza gdy jesteśmy osaczani nierealistycznymi obrazami, pięknymi historiami i tłamszeni pewnymi stereotypami... Bycie świadomym jest niezwykle istotne, dlatego codzienna motywacja jest wskazana. Ja ją znalazłam na http://www.facebook.pl/TubaWiedzy . Może Ciebie też zainteresuje :)

Następna dyskusja:

Emocje w biznesie/sprzedaży




Wyślij zaproszenie do