Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Próżność wyklucza biznesową skuteczność.

Próżność to ulubiony grzech diabła, idąc za słowami Johna Miltona, granego przez Ala Pacino w filmie Adwokat Diabła. Dlaczego? Ponieważ próżność wyklucza skuteczność. Tak. I diabeł ani święcona woda nie mają już z tym wiele wspólnego. Porzucając aspekty wiary, Boga itp., przyjrzyjmy się biznesowi i jego związkach z próżnością. Dzięki naszej próżności, producenci wszelkiego rodzaju odbijających powierzchni płaskich, takich jak szyby w witrynach sklepowych, lustra, a także ciuchy kosmetyki i gadżety mają pełne ręce roboty. Chcemy być piękni, podziwiani, wyjątkowi. I to chore pragnienie bycia w centrum uwagi, imponowania innym pozbawia nas biznesowej skuteczności, ponieważ próżność to kierowanie się w życiu zasadą – co ludzie o mnie powiedzą? Oby jak najlepiej o mnie mówili!


Obrazek


Skuteczność, zwłaszcza w biznesie, pociąga za sobą konieczność podejmowania decyzji. Jakich? Rożnych. I tych przysparzających nam splendoru, ale również tych niepopularnych, które związane są z narażaniem się innym ludziom. Jeżeli jesteśmy próżni i tak dbamy o wizerunek własny to istną katorgą musi być dla nas wysłanie wezwania do zapłaty, zwolnienie pracownika, obniżenie premii, zerwanie negocjacji, itp. Z czego innego może wynikać ten strach przed ewentualnym odrzuceniem oraz narażeniem wizerunku własnego? Jeżeli przyjąć, że próżność to zabieganie o nieustanny poklask u innych, zwracanie ich uwagi na to, jak wyglądam, jaki jestem błyskotliwy, jak świetnie zrealizowałem ów projekt, co fajnego zrobiłem, co mądrego powiedziałem, to można przyjąć, że próżność to histeryczne wołanie o głaskanie naszego EGO. Wieczny aplauz napędza naszą motywację, inaczej nasza osobowość zwiędnie. A przecież biznes, sprzedaż, negocjacje wymagają skuteczności, która często wyklucza aplauz, a czasem budzi niechęć. Skuteczny menedżer nie może być niewolnikiem swojego EGO.

Jeżeli próżność prowadzi nas do bycia niewolnikiem opinii wyrażanej przez masy, to jak tu mówić o skuteczności biznesowej? Dlatego próżny menedżer nie może być skuteczny. Skuteczność w biznesie potwierdzana jest wynikiem, liczbą, zyskiem, zrealizowanym biznesplanem. Osiągnięty wynik może wywoływać aplauz i uznanie w oczach innych. Nie może jednak uśpić czujności i chęci dalszego rozwoju, tylko dlatego, że przez kilka sekund zostaliśmy nagrodzeni oklaskami.

TPS

konto usunięte

Temat: Próżność wyklucza biznesową skuteczność.

Nie wypada nic tutaj dodać,

no może prócz recepty na tę pospolitą przypadłość...



Wyślij zaproszenie do