Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Jeżeli zakładamy, że biznes jest przedsięwzięciem handlowym lub produkcyjnym, którego celem jest dążenie do osiągania zysku, to w czasach silnej konkurencji między firmami, dążenie do osiągania zysku wiąże się z rywalizacją, która sprowadza się do prostej zasady – Jeżeli moja firma nie sprzeda, sprzeda firma konkurencyjna. Nie chcę wnikać w sposoby rywalizowania na rynku. Jedni podejmują walkę cenową, inni wybierają walkę jakościową. Nie chcę też poruszać kwestii dotyczących konsekwencji prowadzenia walki na rynku. Nie zmienia to faktu, że mówimy o walce, jako sposobie konkurowania na rynku, a nie o współpracy.

Mając za sobą ponad 18 letnie doświadczenie biznesowe, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że większość ludzi będąca w jakimś stopniu uczestnikami tych biznesowych potyczek, nie ma najmniejszego pojęcia, o co chodzi w biznesie. Najprościej rzecz ujmując, w biznesie chodzi o to żeby sprzedawać i uniemożliwiać sprzedaż konkurencji. Rynek nie jest studnią bez dna. Wszystkich dóbr nie skonsumuje. Brak możliwości skonsumowania wszystkiego tego co jest oferowane na rynku w postaci produktów i usług przekłada się na wyniki finansowe graczy rynkowych. Jedni te wyniki generują lepsze, inni zaś gorsze. Idealną rzeczą byłoby aby wszyscy ludzie biorący udział w biznesowej grze wiedzieli, że aby firma mogła istnieć, jej przychody muszą być większe od kosztów. Zarówno koszty i przychody firmy zależą od umiejętności jej menedżerów, w tym negocjacyjnych. I tu dotykamy bardzo ważnej rzeczy, która powoduje gęsią skórkę u wielu z nas. Czy rywalizacja wymaga agresji?


Obrazek


Naukowcy z Uniwersytetu w Wisconsin-Milwaukee wzięli na tapetę twarze prezesów z listy Fortune 500 i zaobserwowali pewną zależność. Otóż firmy, których prezesi cechują się szerokimi twarzami, generują większe dochody niż firmy, których prezesi mają twarze wąskie. Patrzenie na twarze nie jest tak szalone jak to może brzmieć. Kilkanaście badań pokazało, że stosunek szerokości twarzy do jej wysokości jest skorelowany z agresją. Hokeiści z szerszymi twarzami spędzają więcej czasu na karnej ławce za wszczynanie walk podczas meczu. Szeroka twarz u menedżera zniechęca do zaufania, a jemu samemu daje poczucie władzy. Wedle Elaine M. Wong i jej zespołu badawczego poczucie władzy może być skorelowane z finansowymi wynikami przedsiębiorstw. Wong i jej koledzy oparli swoją analizę wyłącznie na twarzach mężczyzn (55), ponieważ wedle nich istnieje związek pomiędzy kształtem twarzy a zachowaniem, które ma wiele wspólnego z poziomem testosteronu.


Obrazek


Nie pozostaje nam zatem nic innego jak przyjrzeć się na własną rękę twarzom naszych rekinów biznesu, albo chociaż mężczyznom, od których zależy nas finansowy los i dojść do własnych wniosków.

TPS
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Biznes z szeroką twarzą

No wlasnie, a mowili w szkole sredniej ze korelowanie fizjonomiki, jak w przypadku prawdopodobnie Prusa, z cechami charakteru, to nurt dziewietnastowieczny. Pewnie tak, ale czesto w praktyce badawczej odkopuje sie stare zapomniane teorie i nadaje sie im nowe zastosowania, co prywatnie moge sobie ocenic jako sprytne.

konto usunięte

Temat: Biznes z szeroką twarzą

jakiś czas temu ubawiły mnie badania, iż mężczyźni z szeroką twarzą mają skłonność do romansów (http://www.goldenline.pl/forum/376522/romans-jest-nam-...

połączenie wyników obu badań daje pełniejszy obraz "rekina biznesu" :)

miłego dnia :)
Marcin M.

Marcin M. Coach Wizjoner Lider
Społecznik Innowator

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Ten pan w prawym górnym rogu nie wydaje się wcale mieć szerokiej twarzy ;P a powiedziałbym bardziej, że ma podłużną. Poza tym rekinom biznesu się powodzi, więc zazwyczaj nie są wychudzeni i przeciętny człowiek raczej z tego powodu chociażby może mieć węższą twarz. Inna sprawa to może być rozrost mięśni szczęki - zgaduję ;), bo prezesi często chyba lubią mówić i dużo mówią, względem słuchania, stąd być może więcej używają aparatu mowy i to wpływa na jego rozrost ;) Agresja z kolei może być czynnikiem, który ich predestynuje do szybszego awansu i wspinania się po kolejnych szczeblach hierarchii, tak samo jak i ciągot do rywalizacji, walki, wyścigów z konkurencją. Pytanie co jest przyczyną a co jest skutkiem, czy szeroka twarz to skutek wysokiego poziomu testosteronu, czy to może efekt wysokiej pozycji w hierarchii. Zgadywałbym, że kości szczęki mogą być efektem testosteronu, a mięśnie i tkanka tłuszczowa efektem tego jak jej używamy czy ile jemy, ale nie jestem biologiem by móc to z pewnością stwierdzić :)
Marcin M.

Marcin M. Coach Wizjoner Lider
Społecznik Innowator

Temat: Biznes z szeroką twarzą

A nawet jeśli jest tak jak Twoja hipoteza Tomaszu mówi, to co z tego wynika? Jak można to przekuć na praktykę, jak zastosować? :)
Aleksy Surma

Aleksy Surma Redagowanie
biznesplanów PUP i
UE: Doradca
zawodowy: Tr...

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Witam,
na ile poznałem TPS-a, to zapewne poruszany wątek znajdzie odzwierciedlenie w najbliższym szkoleniu.A kolejne wpisy będą coraz bardziej intrygujące.
Pisze nie dlatego że w tym temacie mam coś odkrywczego do przekazania-tylko korzystam z okazji aby serdecznie powitać Tomasza (którego błyskotliwych tekstów już mi zaczynało brakować)oraz wszystkich członków grupy.
Pozdrawiam:AS

konto usunięte

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Tomasz Piotr Sidewicz:

...
Czy rywalizacja wymaga agresji?

W zależności od rodzaju działalności, konkurencyjność może wymagać postawy proaktywnej, ofensywnej a nawet agresywnej ...

...

Nie pozostaje nam zatem nic innego jak przyjrzeć się na własną rękę twarzom naszych rekinów biznesu, albo chociaż mężczyznom, od których zależy nas finansowy los i dojść do własnych wniosków.

TPS

A jeśli np. 85% populacji to twarze szerokie, to czy takie badania mają jakieś znaczenie ? Są tu jakieś dane porównawcze ?

...
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Aleksy Surma:
Witam,
na ile poznałem TPS-a, to zapewne poruszany wątek znajdzie odzwierciedlenie w najbliższym szkoleniu.A kolejne wpisy będą coraz bardziej intrygujące.
Pisze nie dlatego że w tym temacie mam coś odkrywczego do przekazania-tylko korzystam z okazji aby serdecznie powitać Tomasza (którego błyskotliwych tekstów już mi zaczynało brakować)oraz wszystkich członków grupy.
Pozdrawiam:AS

Z wiedzy płynącej z fizjonomiki korzystam już jakiś czas. Zainspirowała mnie książka Maca Fulfera - Czytanie z twarzy. Potem uzupełniłem ją inną pozycją książkową - The power of face reading. Cieszy mnie fakt, że świat nauki zaczyna dysponować danymi, które można wykorzystać. Sądzę, że fizjonomika staje się takim samym źródłem informacji o drugim człowieku jak psychografologia, czy mowa ciała.

TPS
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Marcin Maserak:
A nawet jeśli jest tak jak Twoja hipoteza Tomaszu mówi, to co z tego wynika? Jak można to przekuć na praktykę, jak zastosować? :)

Można to przekuć tak, że siadając na przeciw swojego partnera negocjacyjnego i widząc jego twarz widzisz pewne cechy i możesz tę wiedzę wykorzystać w komunikacji z tą osobą. Dużo w tym wiedzy intuicyjnej. Niemniej jednak nie oznacza to, że należy ją ignorować.

TPS

konto usunięte

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Tomasz Piotr Sidewicz:
...

Można to przekuć tak, że siadając na przeciw swojego partnera negocjacyjnego i widząc jego twarz widzisz pewne cechy i możesz tę wiedzę wykorzystać w komunikacji z tą osobą. Dużo w tym wiedzy intuicyjnej. Niemniej jednak nie oznacza to, że należy ją ignorować.

TPS

Kwestię można postawić również inaczej, np.:
- jakie nauki, metody, techniki, badania naukowe powinien poznać negocjator, doskonaląc swój warsztat. Ponieważ powyższy obszar jest baaaaaaardzo szeroki, negocjator musi zatem wybierać i odrzucać tematy, którymi się nie zajmie.
Dla jednych fizjonomika może być warta zachodu, dla innych nie.
Marcin M.

Marcin M. Coach Wizjoner Lider
Społecznik Innowator

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Jest to ciekawy temat. Ostatnio szczerze mówiąc miałem okazję pobawić się dość mocno w czytanie z twarzy, bo zarejestrowałem się na portalu społecznościowym Badoo, gdzie profile osób ograniczają się do zdjęć i krótkiego opisu. No i co do intuicji to szczerze mówiąc, osobiście miałem wrażenie odnośnie tego jaki charakter może mieć dana osoba, widząc tylko zdjęcia jej twarzy, czy sylwetki. Trudno przewidywać na ile trafna jest to intuicja, ale z pewnością występuje.

Co do czytania książek i opracowań naukowych to zastanawia mnie, na ile coś takiego może zaburzyć lub wzmocnić intuicję. Znam bowiem osoby, które po szkoleniach z mowy ciała/komunikacji niewerbalnej, trochę zawężały swoje patrzenie i zamiast odbierać innych intuicją, odbierały ich także analizując obserwowaną mowę ciała i nierzadko ograniczało i zaburzało to ich patrzenie. Oczywiście było to wynikiem tego, że na tych szkoleniach nie dość wyraźnie widać zaznaczono, że gest jest jak słowo wyrwane z kontekstu itp. W każdym razie tutaj pewnie analogicznie, od jakości książki zależy na ile jest wstanie ona pomóc, a na ile może zaburzyć naturalność odbioru innych osób.
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Marcin Maserak:
Co do czytania książek i opracowań naukowych to zastanawia mnie, na ile coś takiego może zaburzyć lub wzmocnić intuicję. Znam bowiem osoby, które po szkoleniach z mowy ciała/komunikacji niewerbalnej, trochę zawężały swoje patrzenie i zamiast odbierać innych intuicją, odbierały ich także analizując obserwowaną mowę ciała i nierzadko ograniczało i zaburzało to ich patrzenie. Oczywiście było to wynikiem tego, że na tych szkoleniach nie dość wyraźnie widać zaznaczono, że gest jest jak słowo wyrwane z kontekstu itp. W każdym razie tutaj pewnie analogicznie, od jakości książki zależy na ile jest wstanie ona pomóc, a na ile może zaburzyć naturalność odbioru innych osób.

Jeżeli pójdziesz na szkolenie do kogoś, kto zna mowę ciała wyłącznie z książek i obrazków, to taka osoba zrobi Ci intelektualna krzywdę. Tak samo jest z uczeniem czegokolwiek innego. Są książki lepsze i gorsze oraz ich kalki. Z mowy ciała przestudiowałem ponad 10 pozycji ale tylko dwie ostały się u mnie na polce. Podobnie z psychografologia, z tym ze tutaj tych książek przestudiowałem dwa razy tyle. Do swoich celów korzystam z 2, może 3. Reszta się kurzy.

Jak do tej pory nigdy mnie moja wiedza nie wyprowadziła w pole. Nadal coś przeoczam ale nie popełniam karkołomnych błędów. Poza tym sam prowadzę swoje badania. A to jest również doskonale źródło wiedzy, nie tylko książki i obrazki.

TPS

LiterówkiTomasz Piotr Sidewicz edytował(a) ten post dnia 05.11.11 o godzinie 16:07
Marcin M.

Marcin M. Coach Wizjoner Lider
Społecznik Innowator

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Tomasz Piotr Sidewicz:
Do swoich celów korzystam z 2, może 3. Reszta się kurzy.

A mógłbyś podać z jakich korzystasz i czemu z nich korzystasz, w tym sensie co w nich jest takiego wartościowego dla Ciebie? :)
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Marcin Maserak:
Tomasz Piotr Sidewicz:
Do swoich celów korzystam z 2, może 3. Reszta się kurzy.

A mógłbyś podać z jakich korzystasz i czemu z nich korzystasz, w tym sensie co w nich jest takiego wartościowego dla Ciebie? :)

Czemu z nich korzystam - żeby wiedzieć jak lepiej się skomunikować z osobą z którą mam do czynienia.

Najczęściej korzystam z Obrębskiej. Czasami uzupełniam pozycjami written in the USA.

TPS
Marcin M.

Marcin M. Coach Wizjoner Lider
Społecznik Innowator

Temat: Biznes z szeroką twarzą

Chodziło mi o to dlaczego akurat z danej pozycji korzystasz, czyli co tam jest wartościowego w niej. Np. z X korzystam, bo ma ciekawie opisane ruchy mimiczne, a z Y bo jest tam fajna kategoryzacja rysów twarzy w połączeniu z cechami charakteru.

Tę pozycję Obrębskiej miałeś na myśli Tomaszu?
http://merlin.pl/Sekrety-charakteru-zawarte-w-pismie-J...

Mógłbyś podać tytuły/autorów dokładniej? :)



Wyślij zaproszenie do