Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

z doswiadczenie wiem, ze wszystko co sie szybko rozwija obejmuje duże połacie czegoś. I tak widać jest tym razem......



Co myślicie o tej grze?
Skąd ten fenomen?

Zapraszam do dyskusji.........[edited]


Jolanta
Jarosław Hendrykowski

Jarosław Hendrykowski eCommerce Marketing

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Moim zdaniem fenomenem to będą klony (albo - udane gry wykorzystujące bardziej współczesne technologie, które to jeszcze nie powstały). I-net jest jeszcze młody, szczególnie w Polsce. Dużą rolę odegrają też 'monopoliści' (wyobraźcie sobie zaadoptowanie Google Earth z budynkami na potrzeby takiego wirtualnego świata oraz promocję ze strony Google'a).

SL przełamuje lody, ale mam wrażenie że najciekawsze dopiero powstanie.
Maciej Czerwiński

Maciej Czerwiński Vice President -
Mellongames SA

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Fenomenem może być to, że kreujemy swoją własną postać w wirtualnym świecie, który jest zbliżony do rzeczywistego świata. Można być kimś zupełnie innym:) np: szewcem, lovelasem i bawić się życiem. Taka odskocznia od dzisiejszego świata;) jest jeszcze there.com.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

No właśnie fenomen, czy nie fenomen...

Bo ja mówiac szczerze mam mieszane uczucia, że ktoś tu usiłuje na siłę wcisnąć mi jakiś styl myślenia i oceny tegoż tworu. Otóż mówi się, że "już X milionów ludzi loguje się do SecondLife" - tylko nikt nie podaje, że jednoczesnie online sa znacznie mniejsze rzesze ludzi. Z ciekawości stworzyłem postać jakis miesiąc temu, wszedłem i dostaję informację "Online: 10600 users". Wybaczcie, ale tyle userów jednocześnie to mają popularne multiplayery, które wcale jakoś specjalnie odkrywcze nie są.

I po wtóre - po 30 minutach latania, chodzenia po grze i podejmowania rozmów z różnymi osobami staje się to ... nudne, bo i jakiż jest sens całej gry? Owszem, można się lansować, zarabiać witrualne i miej witrualne pieniądze, tworzyć swoją siedzibę, dom, spotykać się z ludźmi tylko że ... doszedłem do wniosku, iż tą samą energię mogę wykorzystać w First Life - tworzyć firmę, spotykać się z ludźmi, budować nowe znajomości, wyskoczyć tu czy tam i tutaj również budowac swoje doświadczenie.

Może jestem malkontentem w ocenie fanów ;), ale niestety - z poziomu nazwijmy to - gracza - nie widze tam nic ciekawego. A dodam, że potrafię spędzić czas na WoW czy Lineage2, gdzie faktycznie "gram".

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Bartłomiej J.:No właśnie fenomen, czy nie fenomen...

Bo ja mówiac szczerze mam mieszane uczucia, że ktoś tu usiłuje na siłę wcisnąć mi jakiś styl myślenia i oceny tegoż tworu. Otóż mówi się, że "już X milionów ludzi loguje się do SecondLife" - tylko nikt nie podaje, że jednoczesnie online sa znacznie mniejsze rzesze ludzi. Z ciekawości stworzyłem postać jakis miesiąc temu, wszedłem i dostaję informację "Online: 10600 users". Wybaczcie, ale tyle userów jednocześnie to mają popularne multiplayery, które wcale jakoś specjalnie odkrywcze nie są.

I po wtóre - po 30 minutach latania, chodzenia po grze i podejmowania rozmów z różnymi osobami staje się to ... nudne, bo i jakiż jest sens całej gry? Owszem, można się lansować, zarabiać witrualne i miej witrualne pieniądze, tworzyć swoją siedzibę, dom, spotykać się z ludźmi tylko że ... doszedłem do wniosku, iż tą samą energię mogę wykorzystać w First Life - tworzyć firmę, spotykać się z ludźmi, budować nowe znajomości, wyskoczyć tu czy tam i tutaj również budowac swoje doświadczenie.

Może jestem malkontentem w ocenie fanów ;), ale niestety - z poziomu nazwijmy to - gracza - nie widze tam nic ciekawego. A dodam, że potrafię spędzić czas na WoW czy Lineage2, gdzie faktycznie "gram".



Co by miało być w takiej grze by była odkrywcza?

Pozdrawiam
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Nie wiem, nie jestem ani zapaleńcem gier, ani ich twórcą. Z poziomu zwykłego usera SL jest dla mnie po prostu nudne.
Kamil Żytkiewicz

Kamil Żytkiewicz Wdrożenia,
Administracja IT

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Myślę że gra musiała by być strzałem w 10tkę. Takie np. Ogame nic specjalnego jeśli chodzi o grafikę a zobacz ile ludzi w to gra...., stawiam na tematykę i prostotę.
Tomasz Dygas

Tomasz Dygas Konsultant SAP

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Zajrzałem do SL z ciekawości wystarczyło 2 tyg żebym dał sobie z tym spokój. To że producenci tej gry chwalą się tak szybkim rozwojem zawdzięczają chyba dobremu marketingowi, bo większość ludzi zagląda tam tylko po to żeby sprowadzić co to jest.
W systemie pozostają tzw. "martwymi duszami".
Na pewno nie wciąga tak jak UO czy WoW.
Piotr W.

Piotr W. IT Project Manager,
Digital &
Multichannel,
Regulated Ind...

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Second Life jest rewolucją ze względu na silne związki z ekonomią pierwszego świata.
Jest rewolucją ze względu na profil swoich użytkowników.
Jest rewolucją ze względu na obroty mierzone w USD i dynamiczny wzrost populacji.
Jest też rewolucją ze wzgledu na swoją filozofię - tworzenia świata przez jego użytkowników, nie przez programistów Linden Lab. Możliwości Second Life są dzięki temu ograniczone jedynie wyobraźnią i przyciągające ludzi z wyobraźnią właśnie. Jest to miejsce gdzie możemy tworzyć i testować nowe produkty i usługi na ogromnej próbie użytkowników.

Jest też SL rewolucyjne jako narzędzie biznesowe, chyba najlepszym przykładem jest wykorzystanie platformy komunikacyjnej przez IBM.

Co wiecej na gridzie testowym działają już usługi które zbliżają SL do sieci 3.0 w kórej Second Life staje się najbardziej zbliżonym do naturalnych aktywności sposobem korzystania z Internetu (komunikacja głosowa w środowisku 3d).

Second Life to nie jest gra.

To jest pierwszy udany wielki eksperyment w którym tysiące ludzi doświadczają VR z pełną interakcją społeczną i boskimi możliwościami tworzenia czegokolwiek z niczego.

Jest też genialnym modelem biznesowym, w kórym zasoby i usługi nieograniczone fizycznie można monetyzować.

Rozpatrywanie SL w porównaniu z utworami GameForge czy "multiplayerami" to ignorancja. Przekonacie się o tym szybciej niż myślicie.

Pozdrawiam,
Piotrek
Maciej Czerwiński

Maciej Czerwiński Vice President -
Mellongames SA

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Nie ignoruj gier, multiplayer bo gra w nie naprawdę gigantyczna liczba osób. A co za tym idzie, wielkie pole do działania. Wystarczy chociażby spojrzeć na statystyki samej gry: Counter Strike 1.6: Average unique players per month: 3,048,304, Players Online: current 202,543, peak 370,386. A to tylko jedna gra. Do tego należy dodać serwisy głównie tworzone przez graczy: Sk-Gaming w miesiącu ma około 15 miliona odwiedzin miesięcznie a Polska goni Counter-Strike.pl ma prawie 2.6 Miliona odsłon w miesiącu. Co na serwis nie wsparty praktyczne żadnymi kampaniami medialnymi jest liczbą duża. Teraz coś o Second Live słyszeliście, że Honda swój nowy model samochodu zaczęła od przedstawienia go właśnie w Secondo Live.
Marcin Łukański

Marcin Łukański Operator kamery,
montażysta.

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Second Life to zarazem fenomen, jak i wynik pracy wielkiej machiny marketingowej. Do tego możemy ślicznie dodać dziwny "boom" w polskich mediach na temat tej gry (ostatnio widzę wzmożoną ilość artów na temat SL. Ciekawy jestem kiedy w Tele Tygodniu o tym napiszą. A może już to zrobili?).

Dlaczego wynik pracy machiny marketingowej? Z prostego powodu - ilość osób aktywnie grających w Second Life wcale nie jest oszałamiająca i przy wielu innych grach z gatunku MMO wygląda mizernie. Jak już zauważyliście, producent sprytnie wykorzystuje ilość ogólnie założonych kont w grze. Nawet magiczna liczba "Logged In Last 60 Days:" jest kłamstwem, gdyż do niej zaliczamy wszystkich, którzy zalogowali się, zobaczyli i uciekli. Dodatkowym paliwem do owej machiny są nazwiska znanych osób, które - rzekomo - posiadają swe avatary w świecie gry oraz nie mniej znane marki, które pootwierały swoje virtualne sklepy w świecie Second Life.

Nie można jednak zaprzeczyć, że Second Life jest faktycznie pewnego rodzaju fenomenem. Właściwie mógłbym tutaj zacytować większą część wypowiedzi Piotra.

Głównym atutem SL jest nie tyle ogrom świata, co możliwość jego kreacji przez samych graczy. Second Life się rozwija i zmienia tak jak nasze rzeczywiste życie. Oczywiście to tylko niewielka namiastka, ale jednak. Pierwszy raz do Second Life zalogowałem się kilka miesięcy po uruchomieniu gry. Przygodę tą zakończyłem po tygodniu, gdyż mam dość realnego życia aby jeszcze pakować się w problemy tego wirtualnego ;) Drugi raz zalogowałem się kilka dni temu, po przeczytaniu jednego z artykułów w polskim czasopiśmie. W świecie SL spędziłem tym razem jedynie kilka godzin, ale to wystarczyło aby zaobserwować ogromne ilości zmian - zmian uczynionych przez samych mieszkańców. To jest nawet imponujące :)

Mimo wszystko, wydaje mi się, że Second Life jeszcze długo będzie traktowane jako ciekawostka. Bardzo prawdopodobne, że tą ciekawostką pozostanie :)

konto usunięte

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Grałem w SL ale na dłuższą metę jest to nudne...
Agata Godlewska

Agata Godlewska ekspertka w
dziedzinie
gastronomii i food
trendów

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Czytaliscie o Przekroju w SL?
Jeszcze tam do nich nie zagladalam, ciekawe ile osób sie zainteresowało...

konto usunięte

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Bartłomiej J.:
No właśnie fenomen, czy nie fenomen...
(...)
doszedłem do wniosku, iż tą samą energię mogę wykorzystać w First Life - tworzyć firmę, spotykać się z ludźmi, budować nowe znajomości, wyskoczyć tu czy tam i tutaj również budowac swoje doświadczenie.

Myślę, że tu Pan dotknął sedna. Z jednej strony SL jest miejscem dla tych, którzy z niego - ale pojmowanego jako przedsięwzięcie, nie jako środowisko - zrobili pole działania. Można sobie wyobrazić projekt biznesowy czy osobisty, związany z SL. O kilku już wspomniano w artykułach na ten temat.

Druga grupa, to "mięso marketingowe" - Ci dla których kreacja "first life" jest za trudna lub niesatysfakcjonująca, a SL jest wentylem bezpieczeństwa.

Polecam ciekawe analizy wirtualnych środowisk:
- Neal Stephenson "Zamieć"
- Siergiej Łukianienko "Labirynt odbić" i "Fałszywe lustra".

konto usunięte

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

SL - to tylko machina do robienia pieniędzy nic więcej. Żeby gra była ciekawa użytkownicy muszą teorzyć przedmioty (edytorowi z pewnością delgo do 3dstudio), pisać skrypty itp i moga na tym oczywiście zarabiać. Są tacy co zarobili na tej grzej już 1 MLN USD - pytanie tylko ile na tym zarobili twórcy udostępniający sytem ?.
Myslę skromnie, że pewnie 10 razy tyle. Jednym słowem to jednak coś w sytylu wykorzystwania web 2.0 w zarabianiu - czyli dajmy innym narzędzia niech tworzą treść (w SL jescze przedmioty/skyrpty) i zaróbmy na tym kupę siana.
Moim zdaniem się tak nieda mądrzy ludzie nie dadzą się długo naciągać, głupi nic do gry nie wniosą.
ot takie moje prywatne zdanie.
Agata Godlewska

Agata Godlewska ekspertka w
dziedzinie
gastronomii i food
trendów

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Argument o wykorzystywaniu użytkowników w SL i zarabianiu na tworzonej przez nich treści można zastosować do każdego portalu Web 2.0. tak samo przecież w serwisach społecznościowych dostarczasz contentu, a właściciel zarabia popularności = reklamach.

konto usunięte

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

no właśnie - i tu jest pies pogrzebany nie tylko w Goldenline ale i w samej idei web 2.0. Użytkownicy to nie "frajerzy" zacznie się od podkupowania najlepszych a skończy na pełnej komercjalizacji :)

konto usunięte

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Nudna.

Pomijam fakt, że na neo512 (którą posiada spora część internautów w Polsce) ta gra "nie gra".
Sebastian Bachórzewski

Sebastian Bachórzewski projektant,
animator,
iluzjonista w Jump
App

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Osobiście nigdy w to nie grałem bo nie jest to coś co mnie pociąga. Uśmiałem się za to po pachy jak przeczytałem o tym, że w tej grze wybuchła rewolucja. Czekałem, aż ktoś na coś takiego wpadnie i rozwali grę od środka. Tutaj możecie przeczytać o co mi chodzi http://www.mediarun.pl/press/id/19943/w_second_life_wy...

konto usunięte

Temat: Co myślicie o grze Second Life- "najnowszym fenomenie...

Sebastian B.:
Osobiście nigdy w to nie grałem bo nie jest to coś co mnie pociąga. Uśmiałem się za to po pachy jak przeczytałem o tym, że w tej grze wybuchła rewolucja. Czekałem, aż ktoś na coś takiego wpadnie i rozwali grę od środka. Tutaj możecie przeczytać o co mi chodzi http://www.mediarun.pl/press/id/19943/w_second_life_wy...


czyli "słowo ciałem się stało":) i "drugie życie" zaczyna działać jak realne! lustro zadziałało:)



Wyślij zaproszenie do