Jacek Kotarbiński kotarbinski.com
Ireneusz
Jaworski
Pełnomocnik Zarządu
ds. Systemu Jakości,
UPOS System sp. ...
Temat: Wskaźniki marketingowe
a jakie tam są wskaźniki, bo nie znam ksiązki.Jacek Kotarbiński kotarbinski.com
Temat: Wskaźniki marketingowe
Ireneusz Jaworski:
a jakie tam są wskaźniki, bo nie znam ksiązki.
http://www.e-marketing.pl/ksiazki.php?pid=554
Sylwia Ducal Product Manager
Temat: Wskaźniki marketingowe
Mnie ciekawi jakich wskaźników używacie do oceny poszczególnych narzędzi marketingowych?Chodzi mi ich efektywności w przełożeniu na dane sprzedażowe...
Magdalena
N.
Marketing&Sales
Manager
Temat: Wskaźniki marketingowe
Sylwia Ducal:
Mnie ciekawi jakich wskaźników używacie do oceny poszczególnych narzędzi marketingowych?
Chodzi mi ich efektywności w przełożeniu na dane sprzedażowe...
Witam,
Jeśli mówimy o efektywności czyli relacji efektów działań marketingowych do poniesionych nakładów to tutaj można wskazać kilka wskaźników:
- CPT - żeby porównać koszty dotarcia do tysiąca odbiorców przekazu
- wskaźnik kosztu sprzedaży czyli cost per sale - zeby porównać koszt pozyskania 1 konsumenta
- wskaźnik kosztu dotarcia do audytorium - pomocny gdy kupujemy GRP's w domu mediowym i chcemy porównać z z analogicznym wskaźnikiem u konkurentów strategicznych
- badanie sprzedaży w dynamicznym ciągu - wtedy porównujemy sobie po prostu okresy wzrostu i spadku sprzedaży na przestrzeni miesięcy i w szczególności w okresach kampanii
Jednakże jak wiadomo procesy sprzedażowe podlegają istotnym ograniczeniom, a mianowicie:
- zależność pomiędzy kwotami wydawanymi na promocję a wielkością sprzedaży nie ma charakteru liniowego, ich wzrost nie musi powodować proporcjonalnego wzrostu sprzedaży,
- sprzedaż może wzrastać po upływie znacznego czasu od momentu kontaktu między konsumentem a bodźcem promocyjnym,
- promocja nie jest jedynym elementem marketingu mix oddziałującym na nabywcę, trudno więc oddzielić wpływ wszystkich elementów na finalny rezultat ekonomiczny,
- w wielu wypadkach budżet promocyjny określany jest przez procent wielkości sprzedaży, trudno zatem określić kierunki wpływu – czy wzrost kwot na promocję wpłynął na wzrost sprzedaży czy też odwrotnie,
- działamy w srodowiskach turbulentnych - nie można ignorować wpływu działań firm konkurencyjnych, które mogą oddziaływać na końcową wielkość sprzedaży i w razie konieczności aktywnie zmieniać strategię np. z gamy strategii zależnych od fazy cyklu życia produktu
Podobne tematy
-
GL - Szukam pracy » Projekty badawcze: bada. społeczne i marketingowe -
-
Praca » freelancerka szuka pracy ZDALNEJ PRZY TWORZENIU TEKSTÓW... -
-
Pasjonaci branży TSL » Badanie marketingowe go pracy magisterskiej -
-
TSL » Badanie marketingowe do pracy magisterskiej -
-
Spedytorzy » Badania marketingowe do pracy magisterskiej -
-
HANDLOWCY » Bezpłatny WEBINAR "Jak Tworzyć Teksty Marketingowe i... -
-
Business Marketing » Wsparcie marketingowe sklepów internetowych na zasadzie... -
-
Młodzi przedsiębiorcy :-) » Doradztwo marketingowe przez bloga - co sądzicie? -
-
Darmowe szkolenia » Bezpłatny WEBINAR "Jak Tworzyć Teksty Marketingowe i... -
-
Szkolenia w Warszawie » Szkolenia Marketingowe Akademia Marketingu ATRIUM -
Następna dyskusja: