Temat: Opłata za wpis do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych
„Do wniosku o wpis agenta do rejestru, na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. Nr 255, poz. 1635 ) w związku z częścią I pkt 34 załącznika ww. ustawy, należy dołączyć dowód zapłaty opłaty skarbowej w wysokości 110 zł.
Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek tego organu. W przypadku Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego właściwym organem podatkowym jest Prezydent miasta stołecznego Warszawy.
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej ciąży na wnioskodawcy, to jest na zakładzie ubezpieczeń”
źródło:
http://www.knf.gov.pl/dla_rynku/posrednictwo/dzialalno...
Prawdopdobnie wszystkie firmy przerzucają te koszty na kandydatów na agentów powiększając je o dodatkowe koszty np. materiałów. Jest to powszechna praktyka. Nie ma zakazu, a więc i nie ma filantropii. Można zakład zrozumieć, ponieważ ukończenie kursu, zdanie egzaminu i wpis do rejestru nie daje gwarancji, że potencjalny kandydat na agenta sprawdzi sie w praktyce.