Temat: Błędny formularz - ubezpieczenie grupowe

Witam mam pytanie odnośnie dziwnej sytuacji? W marcu kończyła mi się polisa jeszcze związana z pracą i mieszkaniem w U.K. Zwróciłem się do pracodawcy w PL czy jest możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego. Wypełniłem deklarację 20 marca, w ostatnim dniu jak było napisane, aby zaliczyć z góry opłacony okres. W pasku płac za marzec pobrano mi kwotę składki ( za kwiecień) podobnie teraz w kwietniowym pasku płac za maj z góry. Ubezpieczałem się z myślą bardziej o biegach ultra i wymaganym ubezpieczeniu NW przez niektórych organizatorów. W dniu 1 maja zmarł mój tata, więc od razu sprawdziłem warunki polisy. Jak się okazało nie ma informacji na temat karencji w przypadku śmierci rodzica. Przesłałem wniosek o odszkodowanie online z załączonymi dokumentami ( akt zgonu, skan dowodu osobistego). W dniu dzisiejszym otrzymałem informację, że ta polisa w moim przypadku ma statut „ zamrożenia”, bo przystępując do ubezpieczenia wypełniłem nieprawidłowy formularz. Obejmuje mnie tylko to co związane jest z NW. Ponoć 20 kwietnia ubezpieczyciel wysłał informację do kadr mojego pracodawcy, abym wypełnił poprawny formularz zgłoszeniowy z tzw. Stanem zdrowia. Nie zostałem o tym poinformowany do dnia dzisiejszego . Mam pytanie, bo dla mnie to osoba, przed która przedkładam zgłoszenie reprezentuję pewnym stopniu ubezpieczyciela i można świadomie zawierać umowy na nieprawidłowych wnioskach. Czy to nie jest umowa cywilnoprawna ? Płacę za usługę z której mogę korzystać tylko częściowo. Czy to nie typowa spychologia ?