Maciej Wolski

Maciej Wolski Mobile Product
Manager

Temat: Kierunek dla nowych/mniejszych graczy na rynku

W dobie silnego nasycenia rynku, warto pomyśleć o kierowaniu swoich usług do ściśle określonych odbiorców. Podobnie myśli np. przygotowujący się do wejścia na rynek operator GSM - Centernet, który przygotowuje swoją ofertę m.in. specjalnie dla wędkarzy czy osób z kręgu rodziny Radia Maryja.

Pomyślmy - mamy wybór pomiędzy dużym rynkiem, na którym działa wielu graczy albo mniejszy rynek gdzie będziemy sami (jeśli dokonamy właściwego wyboru) lub z niewielką konkurencją.

Przykłady:
http://lechpoznan.pl - Lech Travel, biuro podróży dla kibiców klubu piłkarskiego + usługi dodane

http://surfing-guide.com - biuro podróży dla miłośników surfingu

---

Klient ma do wyboru w takim układzie pójście do hipermarketu, gdzie kupi wszystko - Travelplanet.pl i inni liderzy rynku

lub skorzystanie z oferty u kogoś, kto po pierwsze zna się na rzeczy, bo podziela te same zainteresowania. Po drugie w Travelplanet konsultantki nie będą mogły doradzić fajnych miejsc np. do grania w golfa, bo znają go tylko z opowieści.

Wartością dodaną dla klienta jest też to, że na wycieczkę czarterową razem z nim pojadą inni miłośnicy danego hobby czy po prostu ludzie podobni do niego. Wszyscy wiemy jaką siłę obecnie mają serwisy społecznościowe - ludzie zawsze lubią poznawać osoby, z którymi coś ich może łączyć. Nie tylko w internecie.

Nie próbujmy więc walczyć z gigantami ich bronią - pieniędzmi, kampanią reklamową - bo nie damy rady, na tym polu jesteśmy słabsi.

Użyjmy własnej kreatywności, bo jak mawiają - duże pieniądze zawsze zarabia się głową, a nie rękami i kilofem. Nic na siłę. Przemyślmy czy mamy dobrą grupę docelową i zacznijmy działać.

Życzę sukcesów.