Maciej
Wolski
Mobile Product
Manager
Temat: Kierunek dla nowych/mniejszych graczy na rynku
W dobie silnego nasycenia rynku, warto pomyśleć o kierowaniu swoich usług do ściśle określonych odbiorców. Podobnie myśli np. przygotowujący się do wejścia na rynek operator GSM - Centernet, który przygotowuje swoją ofertę m.in. specjalnie dla wędkarzy czy osób z kręgu rodziny Radia Maryja.Pomyślmy - mamy wybór pomiędzy dużym rynkiem, na którym działa wielu graczy albo mniejszy rynek gdzie będziemy sami (jeśli dokonamy właściwego wyboru) lub z niewielką konkurencją.
Przykłady:
http://lechpoznan.pl - Lech Travel, biuro podróży dla kibiców klubu piłkarskiego + usługi dodane
http://surfing-guide.com - biuro podróży dla miłośników surfingu
---
Klient ma do wyboru w takim układzie pójście do hipermarketu, gdzie kupi wszystko - Travelplanet.pl i inni liderzy rynku
lub skorzystanie z oferty u kogoś, kto po pierwsze zna się na rzeczy, bo podziela te same zainteresowania. Po drugie w Travelplanet konsultantki nie będą mogły doradzić fajnych miejsc np. do grania w golfa, bo znają go tylko z opowieści.
Wartością dodaną dla klienta jest też to, że na wycieczkę czarterową razem z nim pojadą inni miłośnicy danego hobby czy po prostu ludzie podobni do niego. Wszyscy wiemy jaką siłę obecnie mają serwisy społecznościowe - ludzie zawsze lubią poznawać osoby, z którymi coś ich może łączyć. Nie tylko w internecie.
Nie próbujmy więc walczyć z gigantami ich bronią - pieniędzmi, kampanią reklamową - bo nie damy rady, na tym polu jesteśmy słabsi.
Użyjmy własnej kreatywności, bo jak mawiają - duże pieniądze zawsze zarabia się głową, a nie rękami i kilofem. Nic na siłę. Przemyślmy czy mamy dobrą grupę docelową i zacznijmy działać.
Życzę sukcesów.