Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

okej sytuacja jest taka - szkolenie w korporacji, sprzedane, grupa to wybitni specjaliści, negocjatorzy. Na analizie potrzeb z HRM wszystko pięknie, rózowo i pachnąco-często się szkolą, chwalą sobie etc.

No i wchodzi trener, zaczyna swoje, kontrakt agenda, klasyka. I wtedy zaczynają się jaja...

Jeden z uczestników z zabójczym uśmiechem wyciąga z teczki żółty ręcznik i mówi - "Mamy takie zasady - dajemy Panu szansę do przerwy. Jeżeli nie spełni Pan naszych oczekiwań (a szkolimy się już długo i często) to rzucamy ręcznik na podłogę i wychodzimy. Uznajemy szkolenie za położone i nie chcemy z Panem oddychać jednym powietrzem. Jeśli ręcznik zostanie na swoim miejscu, jedziemy dalej..."

Case prawdziwy.

Co byście zrobili? :)

konto usunięte

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Tadeusz R.:
Jeden z uczestników z zabójczym uśmiechem wyciąga z teczki żółty ręcznik i mówi - "Mamy takie zasady - dajemy Panu szansę do przerwy. Jeżeli nie spełni Pan naszych oczekiwań (a szkolimy się już długo i często) to rzucamy ręcznik na podłogę i wychodzimy. Uznajemy szkolenie za położone i nie chcemy z Panem oddychać jednym powietrzem. Jeśli ręcznik zostanie na swoim miejscu, jedziemy dalej..."
Co byście zrobili? :)
Od tego bym zaczął: a jakie są Wasze oczekiwania?

Pozdrawiam :)
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

"Pan tu jest trenerem, zaskocz nas Pan"

Kombinuj, kombinuj :)

konto usunięte

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Negocjatorzy, powiadasz? To może podrzucić im własną zdechłą rybę? :)

Świetnie, ale wówczas przysyłam zastępce i płacicie wówczas podwójną stawkę - jemu za jego pracę i mnie za zakontraktowane szkolenie? :)

Dobrze kombinuję? :))

Pozdrawiam
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Dobrze :)
Chociaż ja na to nie wpadłem...
Jak się sytuacja rozwiązała powiem gdy wątek się trochę rozwinie.

W każdym razie - poziom stresu trenera był OGROMNY

konto usunięte

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Można jeszcze spróbować klasycznej, często skutecznej metody ciszy w eterze. Odpowiedzieć jak na zabójcze pytanie, np. sądziłem, że warunki ewaluacji szkolenia zostały zakontraktowane jednoznacznie... i tu zawiesić głos, czekając aż któryś z uczestników "pęknie" i odpowie.

Pozdrawiam
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Maciek S.:
Można jeszcze spróbować klasycznej, często skutecznej metody ciszy w eterze.

Maćku popraw mnie ale chyba nie przerabiales żółtego recznika - wiesz ile jest negocjacji gdzie nie istnieje MOZNA JESZCZE...!

Pozdrawiam

TPS

konto usunięte

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Można jeszcze = "alternatywne działanie". Przerabiałem żółty ręcznik w negocjacjach. Na szkoleniu też przerobiłem, też z negocjacji. Odwołałem się wówczas do potrzeb drugiej strony i zadziałało.

Mój żółty ręcznik był trochę innego rodzaju - była to wyraźna sugestia dana przez szefa uczestników (on też był na szkoleniu), że trzeba zmienić przebieg szkolenia.

PozdrawiamMaciek Sobczyk edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 13:39
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Tadeusz R.:

Jeden z uczestników z zabójczym uśmiechem wyciąga z teczki żółty ręcznik i mówi - "Mamy takie zasady - dajemy Panu szansę do przerwy.

Co byście zrobili? :)

Zółty recznik mam na kazdym szkoleniu z zaawansowanych technik negocjacji i perswazji! Źle się wrecz czuje kiedy go nie widze! :D

Sposób to As w rekawie - ale nie ujawnie go tutaj bo przestanie byc asem. Asa musialem wyjąc tylko na kilku szkoleniach.

Faktem jest ze AS zabijał wszystkich - i nikt juz nie podskakiwal.

Dzieki niemu szkolenia trwały do konca i daly nastepne szkolenia i referencje.

Nie jest on związany z prowadzeniem głupich dyskusji czy dalszych negocjacji i podawaniem dalszych argumentów. Jest to wiedza

DO tej pory zawsze działał i robie wszystko zeby AS się rozwijał.

Kazdy negocjator ma swojego asa w rekawie i nigdy ale to przenigdy o nim nie napisze w żadnej ksiązce ani publikacji

Szukajcie własnego ASA unikajac przy tym wdawania się w dyskusję, bo z taka postawa uczestników szkolenia dyskusja nie ma sensu i źle sie dla trenera skończy.

Powodzenia

TPS
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

ehh, Tomku, tylko zaostrzasz apetyt jak dobra używka - pobudza ale nie zaspokaja :)

ale fakt każdy ma swój presssiousss

pozdrawiam
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Maciek S.:
Można jeszcze = "alternatywne działanie". Przerabiałem żółty ręcznik w negocjacjach. Na szkoleniu też przerobiłem, też z negocjacji. Odwołałem się wówczas do potrzeb drugiej strony i zadziałało.

Mój żółty ręcznik był trochę innego rodzaju - była to wyraźna sugestia dana przez szefa uczestników (on też był na szkoleniu), że trzeba zmienić przebieg szkolenia.

PozdrawiamMaciek Sobczyk edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 13:39

To o czym piszesz wskazuje że albo ja nie zrozumiałemtego co napisał Tadeusz w swoim poście albo Ty.

Zółty ręcznik to egzamin - dosc prosty w moim przypadku - albo moj autorytet poparty doświadczeniem w biznesie albo ich doswiadczenie.

Jesli nie mam większego doswiadczenia od nich zolty recznik leci na podlogę!

Tak jak pisalem wczesniej - w negocjacjach i w biznesie słabych sie wyczuwa jak ofiary w dzungli i chrupie sie ich jak bułeczki

Jesli ktos z Was miał okazję pracować dla najbogatszych ludzi polskiego biznesu to wie o czym piszę.

Powodzenia

TPS

konto usunięte

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Co byście zrobili?

Możliwe Tomaszu, że nie zrozumiałeś, co napisał Tadeusz. :)

Pozdrawiam
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Maciek S.:
Co byście zrobili?

Możliwe Tomaszu, że nie zrozumiałeś, co napisał Tadeusz. :)

Pozdrawiam

Ok przyjmijmy zatem ze nie zrozumialem tego co napisal Tadeusz :D

Pozdrawiam

TPS

konto usunięte

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

:)
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Hmm, w casie nie chodzi o dobre samopoczucie prowadzącego tylko o możliwe alternatywne ruchy. Jako że cała sytuacja była szalenie stresująca, to przez to wydaje się ciekawa. Asy asami, ale wiem, że nie było sensu wchodzić w ton "pobłażliwo-płaczliwy" i kłócić się z uczestnikami, bo "Pani powiedziała inaczej" :)

To jest case, który pokazuje różne podejścia - i do uczestników i do samej trenerki. Dlatego cisnę
(to w ramach tłumaczenia)
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

A ja dziękuję i kończę. I miłego dnia życzę :)

Takie przedszkolne, tanie i tandetne zagrywki :)

Ktoś kto chce tak przerwać szkolenie chyba nie zna się na prawie (kodeks cywilny). Za skonsumowaną usługę trzeba zapłacić. I nawe jak nie odbyło się szkolenie, to przecież było badanie potrzeb szkoleniowych, dojazd itp.

Ciekawe jaką minę miałby ich prawnik, jak by musiał w sądzie udowadniać, że było merotoryczne uzasadnienie do przerwania realizacji usługi :):):):)

Największą sztuka w biznesie jest umieć sobie odpuszczać. Dotyczy to moim zdaniem również szkoleńTomasz Wudarzewski edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 16:48
Agnieszka K.

Agnieszka K. Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

A co trener zrobił przedtem, żeby takiej sytuacji nie było? Jak jest dobrze przeprowadzona diagnoza przed szkoleniem to takie sytuacje sie nie zdarzają.
Szkolenie jest procesem a nie godzinnym występem, gdzie trener ma rozłożyć uczestników na łopatki. Po godzinie czy nawet dwóch szkolenia i jego efektów (krótko i długoterminowych)ocenić nie można...

Jeżeli już się tak sytuacja zdarzy: odwołać się do ustaleń z firmą zamawiającą szkolenie i wytłumaczyć na czym polega sens i istota szkolenia i jak ono będzie przebiegało. Można oprocz odwołania sie do kontraktu tę sytuację odwrócić i zapytać uczestników czy ich Klienci rzucają im takie żółte ręczniki i jak oni sobie radzą.
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Pani Agnieszko.

Ale analiza nie przewiduję, że na sali może być jakiś wariat, którego celem jest przerwać szkolenie.

I jeszcze jeden pomysł mi przychodzi do głowy. Teścik na wiedzę.

A tu nie ma mocnych :) każdego można zagiąć i udowodnić, że mimo ogromnej praktyki, nic w zasadzie nie wie.Tomasz Wudarzewski edytował(a) ten post dnia 03.10.07 o godzinie 16:54
Agnieszka K.

Agnieszka K. Dyrektor Projektów
Szkoleniowych ARK
Consulting

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Jasne, dlatego analiza powinna obejmować tez kontakt z uczestnikami szkolenia a nie tylko z hr-em.
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: "żółty ręcznik"-trenerski case dla wyjadaczy

Ale to są tylko uproszczone analizy. Nie obejmują np. funkcjonowania w grupie.

Zreszą w wielu przypadkch to fikcja.

Np. szkolenie dla handlowców, którzy pracują na terenie całego kraju.

Jak to sobie Pani wyobraża ?

Następna dyskusja:

case dla wyjadaczy 2




Wyślij zaproszenie do