Temat: wymagania klienta
Alexandra Wrega:
Witam!
Ciekawa jestem jak powinna wyglądać idealna współpraca między trenerem-firmą szkoleniowa-klientem.
Co mogą stronny od siebie wymagać a co np. nie mogą wymagać w ramach normalnej współpracy?
Z punktu widzenia umiejętności miękkich np sprzedażowych może to wyglądać tak:
I Klient oczekuje podniesienia kompetencji zespołu w danym zakresie
II Trener opracowuje program szkolenia.
III Trener prowadzi szkolenie.
W trakcie szkolenia trener wyłapuje jednostki wybitne w danym zakresie, średnie i słabe.
Po szkoleniu trener uruchamia proces coachingowy. Sprawdza w działaniu w terenie (coaching mistrzowski) jednostki wybitne, średnie i słabe. Taki proces w jakimś (znacznym) stopniu potwierdzi albo wykluczy wcześniejsze obserwacje trenera.
Jeżeli jest taka możliwość trener łączy w pary jednostki wybitne z jednostkami słabymi. Sam zajmuje się jednostkami średnimi. Dąży do tego aby jednostki średnie osiągnęły poziom jednostek wybitnych
Potem eliminuje z jednostek słabych jednostki absolutnie nie rokujące - na podstawie obserwacji własnych oraz opinii doświadczonych/wybitnych jednostek.
To jest proces który trwa tygodniami ale klientowi sie bardzo opłaca. Koszty pracownicze są olbrzymie. Niekompetentny pracownik generuje w skali roku koszty większe niż te jakie generuje najlepszy trener wystawiając rachunek za swoją wiedzę i coaching
Klient może oczekiwać od trenera podniesienia kompetencji zespołu w określonym czasie. Nie może oczekiwać że każdy jego pracownik osiągnie założony target kompetencji.
Jeżeli cały zespół osiągnie założony target trener oraz zespół powinien otrzymać nagrodę, która wcześniej jest uzgodniona z klientem i będzie bezsprzecznie wręczona według określonych kryteriów targetu.
Jest tylko jedno ale - Klient musi wiedzieć, że jedno, dwa a nawet cztery szkolenia sprawy nie załatwią. To czy to zrozumie zależy od umiejętności perswazji trenera.
TPS