konto usunięte

Temat: wymagania klienta

Witam!

Ciekawa jestem jak powinna wyglądać idealna współpraca między trenerem-firmą szkoleniowa-klientem.

Co mogą stronny od siebie wymagać a co np. nie mogą wymagać w ramach normalnej współpracy?

Pzdr
Alexandra

konto usunięte

Temat: wymagania klienta

Moje spostrzezenie świezo po "szkoleniu" dla wymagajacego klienta...

jak klient juz raz ZAAKCEPTUJE projekt szkolenia to nie pozwalac mu na zmiany w ostatniej chwili....

w przeciwnym razie - kleska szkoleniowa na 100%

a to TY (jako trener) swiecisz OCZAMI

konto usunięte

Temat: wymagania klienta

Trener nie powinien się prostytuować, tzn. nie łączyć sześciu tematów w ramach jednego szkolenia, bo klient tak chce. Ani klientowi to nic nie da ani trener nie będzie miał satysfakcji (poza - być może - finansową).

Trochę off-topic: idealna współpraca to taka, w której klient szkolenie sprzedażowe kupuje w cenie zaproponowanej przez firmę. Na logikę biorąc: jeśli uczymy sprzedawać, to powinniśmy konkurować czymś innym niż tylko ceną, co nie?

Dalsze elementy idealnej współpracy: szkolenie nie jest jednorazowym podrygiem edukacyjnym klienta a informacje o działaniu klienta nie stanowią tajemnicy dla firmy szkoleniowej.

Pozdrawiam
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: wymagania klienta

:) a dlaczego nie ceną ? Przecież cena to jedno z bardziej skutecznych narzędzi budowania przewagi konkurencyjnej ?

Tylko aby skutecznie konkurować ceną trzeba realizować skuteczną strategię przywództwa kosztowego, a to nie jest proste i wiele firm na tym się poślizgnęło.

A tak w naszym trenerskim biznesie. To raczej cenami trenerzy nie konkurują specjalnie :)

Pytanko Maćku. Jaki masz pomysł na wyróżnienie oferty szkoleniowej trenera ? Załóżmy, że elementy jego oferty to:

- doświadczenie, wiedza i umiejętności biznesowe
- umiejętności dydaktyczne i doświadczenie w tym zakresie
- program szkolenia
- pomysł na sesję szkoleniową

konto usunięte

Temat: wymagania klienta

Tomasz Wudarzewski:
Pytanko Maćku. Jaki masz pomysł na wyróżnienie oferty szkoleniowej trenera ? Załóżmy, że elementy jego oferty to:

- doświadczenie, wiedza i umiejętności biznesowe
- umiejętności dydaktyczne i doświadczenie w tym zakresie
- program szkolenia
- pomysł na sesję szkoleniową
Mam dwa pomysły: nie wyróżniać się tam, gdzie współpraca kokosów nie wróży (brutalne, ale prawdziwe. Po co się szarpać?) Wyróżnić się tam, gdzie wróży się kokosy, pokazując osobiście i samemu się sprzedając.

Co Ty na to? :-)

Pozdrawiam
Maciek
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: wymagania klienta

Czyli konkurs piękności :) kto lepiej wypadnie na spotkaniach :)

Pozdrawiam również,
Tomek
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: wymagania klienta

Tomasz Wudarzewski:
:) a dlaczego nie ceną ? Przecież cena to jedno z bardziej skutecznych narzędzi budowania przewagi konkurencyjnej ?

Można konkurowac ceną, ale PO CO to robic kiedy dostarcza sie usługi o wysokiej wartości biznesowej? (no chyba, że nie...)
A tak w naszym trenerskim biznesie. To raczej cenami trenerzy nie konkurują specjalnie :)

no właśnie :))
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: wymagania klienta

Maciek Sobczyk:
Tomasz Wudarzewski:
Pytanko Maćku. Jaki masz pomysł na wyróżnienie oferty szkoleniowej trenera ? Załóżmy, że elementy jego oferty to:

- doświadczenie, wiedza i umiejętności biznesowe
- umiejętności dydaktyczne i doświadczenie w tym zakresie
- program szkolenia
- pomysł na sesję szkoleniową
Mam dwa pomysły: nie wyróżniać się tam, gdzie współpraca kokosów nie wróży (brutalne, ale prawdziwe. Po co się szarpać?) Wyróżnić się tam, gdzie wróży się kokosy, pokazując osobiście i samemu się sprzedając.

Co Ty na to? :-)

Pozdrawiam
Maciek

Ja mam inny pomysł: przez sposób sprzedaży :))
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: wymagania klienta

Alexandra Wrega:
Witam!

Ciekawa jestem jak powinna wyglądać idealna współpraca między trenerem-firmą szkoleniowa-klientem.

Co mogą stronny od siebie wymagać a co np. nie mogą wymagać w ramach normalnej współpracy?

Pzdr
Alexandra

Wszystkie strony przedsięwzięcia znają i rozumieją tak samo cele biznesowe Klienta, oraz w jaki sposób szkolenie/doradztwo ma pomóc w ich osiągnięciu. To jest ważniejsze niż rozpisany na drobne szczegóły plan szkolenia. To dobry początek współpracy, a może nawet podstawa :)
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: wymagania klienta

okej, tylko jako trener nie mam czasu poszukiwać Klienta - po to współpracuję z firmami, żeby tę robotę za mnie wykonywały. Sprzedawać mogę w sensie iść na rozmowę, zebrać potrzeby i przedstawić jak to sobie wyobrażam - oczywiście jest to czasem konkurs piękności, ale cóż, tak wygląda rynek, że podpisany kontrakt jest więcej warty od przeczytanej książki.

A Klient wymaga efektów :)

"Prostytuowanie się" rozumiem jako zapewnienie, że efekty będzie miał od razu i bez wysiłku organizacyjnego

konto usunięte

Temat: wymagania klienta

Najlepiej sprzedaje rekomendacja i networking oraz szacunek dla klienta i uczestników zajęć.......
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: wymagania klienta

Tadeusz Reimus:
okej, tylko jako trener nie mam czasu poszukiwać Klienta - po to współpracuję z firmami, żeby tę robotę za mnie wykonywały.

Szczęśliwy człowieku, jak Ci dobrze że nie musisz sprzedawać - ani szkoleń klientom, ani swoich usług firmom szkoleniowym :))
Nie wszyscy są takimi farciarzami :))
"Prostytuowanie się" rozumiem jako zapewnienie, że efekty będzie miał od razu i bez wysiłku organizacyjnego

Dodałabym jeszcze "trener zapewnia że klient będzie miał efekty, nie mając nawet cienia bladego pojęcia jak Klient miałby te efekty osiągnąć i o jakie efekty konkretnie Klientowi chodzi..."
Brzmi absurdalnie? A ja już miałam do czynienie z takimi przypadkami :(Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 22.04.08 o godzinie 22:43
Wojtek Pill

Wojtek Pill handlowiec, trener,
coach, menedżer

Temat: wymagania klienta

Tomasz Wudarzewski:
:) a dlaczego nie ceną ? Przecież cena to jedno z bardziej skutecznych narzędzi budowania przewagi konkurencyjnej ?

Tylko aby skutecznie konkurować ceną trzeba realizować skuteczną strategię przywództwa kosztowego, a to nie jest proste i wiele firm na tym się poślizgnęło.

A tak w naszym trenerskim biznesie. To raczej cenami trenerzy nie konkurują specjalnie :)

Pytanko Maćku. Jaki masz pomysł na wyróżnienie oferty szkoleniowej trenera ? Załóżmy, że elementy jego oferty to:

- doświadczenie, wiedza i umiejętności biznesowe
- umiejętności dydaktyczne i doświadczenie w tym zakresie
- program szkolenia
- pomysł na sesję szkoleniową


skoro szkolimy ze sprzedaży, to nie zapominajmy czym jest sprzedaż, nie ma znaczenia oferta trenera, jeśli nie wiemy czego klient chce, dopiero wtedy te wszystkie jego doświadczenie, dydaktykę, programy, pomysły można pokazać, dopiero wtedy klient dostrzeże, co z tego (k) będzie mieć dla siebie, a to jest chyba podstawowe pytanie, na jakie nawet nieświadomie, ale chce znaleść odpowiedź klient, a konkurs piękności .. coż, też się trafia, ale wtedy wygrywa nie ten co zacznie się prężyć, tylko ten, który zapyta, a kogo/czego pan/pani szuka, i wtedy zacznie sie prezyc, ale w taki sposob, ze klienta zainteresuje,
niestety teraz nie sprzedaje, kiedys sie wypalilem, ale teraz widze, ze to jest cudowny zawod, kwestia podejscia, i swiadomosci, nie kazdy potrzebuje to co mam, nie kazdego przekonam, ale .. firm jest mnostwo przeciez, a mecz najpierw wygrywa sie w glowie ;)
Wojtek Pill

Wojtek Pill handlowiec, trener,
coach, menedżer

Temat: wymagania klienta

Tomasz Wudarzewski:
:) a dlaczego nie ceną ? Przecież cena to jedno z bardziej skutecznych narzędzi budowania przewagi konkurencyjnej ?

zastanawiam sie czy zartowales, czy tak bardziej serio??
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: wymagania klienta

Nie nie żartowałem. Jest wiele strategii budowania przewagi konkurencyjnej. W tym strategie cenowe. Zresztą cena jest jednym z kilku narzędzi oddziaływania na rynek (marketing-mix).

Zobacz jak działają sieci handlowe, albo firmy telekomunikacyjne. Wiele z nich buduje przewagę konkurencyjną na niskiej cenie.

Takie rozwiązanie powoduje wzrost wartości dla klienta i w praktyce jest bardzo skuteczne.

Oczywiście są zupełnie inne modele budowania przewagi konkurencyjnej w których uzyskujemy ją poprzez zwiększenie szeroko rozumianej funkcjonalności produktu (funkcjonalność, jakość, marka, wartości dodane itp.) jednocześnie przy wyższej cenie. W takim przypadku wartość dla klienta jest również wyższa.

Najlepszą strategią wydaje się być zwiększanie funkcjonalności przy jednoczesnym obniżaniu ceny i kosztów związanych z eksloatacją i nabywaniem produkty. Przykład: sprzęt elektroniczny w ostatnim czasie - dużo lepszy i dużo tańszy.

Zwykle w trakcie szkoleń sprzedażowych kładziony jest duży nacisk na obronę ceny i wyróżnianie się za pomocą innych parametrów.

Ale od strony strategicznej - budowania planu marketingowego, a w tym polityki cenowej inaczej to trochę wyglada (całościowe podejście).Tomasz Wudarzewski edytował(a) ten post dnia 23.04.08 o godzinie 09:19
Wojtek Pill

Wojtek Pill handlowiec, trener,
coach, menedżer

Temat: wymagania klienta

ok, rozumiem, i w temacie strategii sie nie wypowiadam,
i zgadzam sie, ze wszelkie markety, super i hiper, przede wszystkim przyciagaja cena, ale ... czasami sie okazuje, ze kilka rzeczy jest tanich, a reszta juz nie, w telekomach, tez sie gra stawkami, choc czasami trudno jedna oferte z druga przyrwonac,

ja jednak nie uwazam, zeby cena byla najwazniejsza, bo wystarczy prosty programik, przegladarka www, wizyta na ceneo, czy skapcu i juz wiesz co najtansze, jednak wiele firm potrafi przetrwac, jednak to w koncu handlowcy sprzedaja siebie, a nie produkt, to czlowiek kupuje od czlowieka, i kazdy pewnie czasami kupi cos drozszego, bo ... wlasnie, bo cos, nie kupujesz najtanszego piwa, fajek, czy soku barwionego nie wiadomo czym, bo jednak na czyms Ci zalezy,
moze inaczej jest w handlu detalicznym, fmcg, nie znam sie na tym, ale w sprzedazy B2B, gdzie zalezy na budowaniu trwalych relacji, cena nie jest podstwawa, bo wystarczy telecentrum do sprzedazy, a jednak nie o to chodzi,
jak to moja prababcia mowila, tanie mieso pis jedza, i jest w tym duuzo prawdy, oczywiscie jak kupuje telewizor, pralke, szukam gdzie taniej, ale jak kupuje system komputerowy do firmy, towar, ktory nie jest fizycznym produktem, usluge doradcza, zwlaszcza szkoleniowa, to cena nie jest juz tutaj tak istotna, jak kg kielbasy w markecie,
jeszcze nie dostalem, ale w ksiazce Osiagnac doskonalosc w spzredazy http://www.mtbiznes.pl/b154-osiagnac-doskonalosc-w-spr... , opisano badania na 80 tys. klientow przez 14 lat, rynek instytucjonalny, strona 24:
co jest wazne dla klientow wybierajacych dostawcow
kompetencje sprzedawcy - 39%
kompleksowe rozwiazania - 22%
jakosc oferty - 21%
cena - 18%

i bede sie tego trzymal, gleboko w to wierze, ale co wazniejsze, jest to dowod, ze my trenerzy - mamy gwarancje roboty ;)) i z tego sie nalezy cieszyc, bo jak to mawiaja niektorzy, dobry handlowiec nie gra cena ... no chyba ze konkurencja sciagnela gacie [moj przypis] ;)
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: wymagania klienta

kompetencje sprzedawcy - 39%
kompleksowe rozwiazania - 22%
jakosc oferty - 21%
cena - 18%

Ciekawe wyniki badań. Warto je przywoływać w trakcie szkolenia
i bede sie tego trzymal, gleboko w to wierze, ale co wazniejsze, jest to dowod, ze my trenerzy - mamy gwarancje roboty ;)) i z tego sie nalezy cieszyc, bo jak to mawiaja niektorzy, dobry handlowiec nie gra cena ... no chyba ze konkurencja sciagnela gacie [moj przypis] ;)

Fakt:) Mamy gwarancję roboty i masz rację, że dobry handlowiec ceną nie gra

Pozdrawiam
Wojtek Pill

Wojtek Pill handlowiec, trener,
coach, menedżer

Temat: wymagania klienta

Tomasz Wudarzewski:
kompetencje sprzedawcy - 39%
kompleksowe rozwiazania - 22%
jakosc oferty - 21%
cena - 18%

Ciekawe wyniki badań. Warto je przywoływać w trakcie szkolenia
i bede sie tego trzymal, gleboko w to wierze, ale co wazniejsze, jest to dowod, ze my trenerzy - mamy gwarancje roboty ;)) i z tego sie nalezy cieszyc, bo jak to mawiaja niektorzy, dobry handlowiec nie gra cena ... no chyba ze konkurencja sciagnela gacie [moj przypis] ;)

Fakt:) Mamy gwarancję roboty i masz rację, że dobry handlowiec ceną nie gra

Pozdrawiam

najtrudniejsze, to sprawic zeby ludzie uwierzyli i przekonali sie do tego, bo znam wielu handlowcow, ktorzy wciaz wierza w cene jako jedyna moc sprawcza, ale to znowu nasza rola, zeby nie na sile, ale dac im szanse na zmiane przekonan, choc z drugiej strony ciesze sie, ze jest wiele handlowcow, ktorzy przestali wierzyc w cene, a patrza na to co oni moga dac klientowi, poznajac wczsniej, czego klient szuka,
choc sa takie produkty, jak np prefiks w branzy telekomunikacyjnej, ze trudno z cena konkurowac, a handlowcy jednak potrafia sprzedac "drozej", ale tych klientow jest mniej, zasadniczo wynika to z faktu, ze prefiks, jako produkt, rozni sie kolorem faktury, czlowiekiem ktory przychodzi do klienta i logo jakie ma na wizytowkach, a tutaj niestety czynnik ludzki zaczyna byc za malo istotny, przy znaczacych rozniacach w cenie, i tu cena bardziej decyduje, choc jesli pzryjmiemy zalozenie ze firmy konkurujace maja podobne koszty, to moga oferowac podobne ceny, i wowczas czlowiek znowu wraca do lask, jako element przekonywujacy

konto usunięte

Temat: wymagania klienta

naprawde piszecie o bardzo ciekawych rzeczach, ale chcialabym wrocic do tematu - co np. firma szkoleniowa NIE MOZE wymagac od trenera?
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: wymagania klienta

Łatwiej by było pewnie napisać czego może wymagać...
Ale ok, nie może wymagać robienia rzeczy niezgodnych z prawem (np. używania bezprawnie cudzej własności intelektualnej, fałszowania dokumentów itp.), rzeczy naruszających czyjeś (w tym trenera) dobra osobiste, wartości (np. wymaganie by trener skłamał), oraz rzeczy które nie są objęte umową o pracę/zlecenia/dzieło/o współpracy/jakąkolwiek. Generalnie dotyczy to chyba każdej relacji pracodawca-pracownik, w tym zleceniodawca-trener.
Kto dorzuci coś więcej?



Wyślij zaproszenie do