Temat: wymagania klienta
ok, rozumiem, i w temacie strategii sie nie wypowiadam,
i zgadzam sie, ze wszelkie markety, super i hiper, przede wszystkim przyciagaja cena, ale ... czasami sie okazuje, ze kilka rzeczy jest tanich, a reszta juz nie, w telekomach, tez sie gra stawkami, choc czasami trudno jedna oferte z druga przyrwonac,
ja jednak nie uwazam, zeby cena byla najwazniejsza, bo wystarczy prosty programik, przegladarka www, wizyta na ceneo, czy skapcu i juz wiesz co najtansze, jednak wiele firm potrafi przetrwac, jednak to w koncu handlowcy sprzedaja siebie, a nie produkt, to czlowiek kupuje od czlowieka, i kazdy pewnie czasami kupi cos drozszego, bo ... wlasnie, bo cos, nie kupujesz najtanszego piwa, fajek, czy soku barwionego nie wiadomo czym, bo jednak na czyms Ci zalezy,
moze inaczej jest w handlu detalicznym, fmcg, nie znam sie na tym, ale w sprzedazy B2B, gdzie zalezy na budowaniu trwalych relacji, cena nie jest podstwawa, bo wystarczy telecentrum do sprzedazy, a jednak nie o to chodzi,
jak to moja prababcia mowila, tanie mieso pis jedza, i jest w tym duuzo prawdy, oczywiscie jak kupuje telewizor, pralke, szukam gdzie taniej, ale jak kupuje system komputerowy do firmy, towar, ktory nie jest fizycznym produktem, usluge doradcza, zwlaszcza szkoleniowa, to cena nie jest juz tutaj tak istotna, jak kg kielbasy w markecie,
jeszcze nie dostalem, ale w ksiazce Osiagnac doskonalosc w spzredazy
http://www.mtbiznes.pl/b154-osiagnac-doskonalosc-w-spr... , opisano badania na 80 tys. klientow przez 14 lat, rynek instytucjonalny, strona 24:
co jest wazne dla klientow wybierajacych dostawcow
kompetencje sprzedawcy - 39%
kompleksowe rozwiazania - 22%
jakosc oferty - 21%
cena - 18%
i bede sie tego trzymal, gleboko w to wierze, ale co wazniejsze, jest to dowod, ze my trenerzy - mamy gwarancje roboty ;)) i z tego sie nalezy cieszyc, bo jak to mawiaja niektorzy, dobry handlowiec nie gra cena ... no chyba ze konkurencja sciagnela gacie [moj przypis] ;)