Tomasz Piotr
Sidewicz
Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...
Temat: Trener biznesu musi być sprzedawcą...
Zbigniew S.:
Tomek,
A kiedy ostatnio dostałeś zamówienie na przeprowadzenie szkolenia ze sprzedawcami? Dawno? Nigdy?
Tydzień temu. Robię to regularnie. Do czego zmierzasz w tym pytaniu?
W korporacyjnym świecie nazwanie sprzedawcą swojego pracownika to jakoś tak nie licuje... nie brzmi... co pomyślą klienci
To myślenie za klienta, co klient pomyśli, totalnie mnie rozwala. To jakaś polska przypadłość, że zamiast myśleć za siebie, myślimy za innych. Niestety tytulatura w naszej kulturze, opartej o niską samoocenę ma dodawać nam prestiżu. Tyle że na prestiż trzeba sobie zasłużyć.
Pomijam już kwestie, kiedy to w korporacjach ktoś ma napisane na wizytówce (God bless my English skills) Commercial Manager i od takiej osoby spodziewasz się decyzyjności, po czym wychodzi, że on/ona ma to wyłącznie na wizytówce, żeby klient się lepiej poczuł. Absurd, ponieważ klient jak jest mądry to odkryje, że jego partner nic nie może, a wtedy efekt rozczarowania jest jeszcze większy.
Zagadka - co to jest Customer Experience Manager? Kierownik ds doświadczenia klienta, doświadczenia z klientem? Nie ważne, ważne że menago!
TPS