konto usunięte
Temat: Szkolenie vs. życie...
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Z czasem, z doświadczeniem, z wiekiem trenerzy pokornieją :)))
Czekałem na wiadereczko z zimna woda na moją wiekową głowę!! Mam nadzieję, że to z sympatii ;)
konto usunięte
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Z czasem, z doświadczeniem, z wiekiem trenerzy pokornieją :)))
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Tomasz Pachoł:
Artur Kucharski:
Trener za często wierzy w to o czym szkoli, za często opiera się na książkach a nie swoich doświadczeniach i obserwacjach, za często uważa, że to ludzie są nieprzygotowani a nie techniki do bani.
Trener za często robi wiele rzeczy...
Masz 100% racji. Dlatego najlepszym sprawdzianem dla trenera są treningi indywidualne. Podajesz konkretne rozwiązanie i handlowiec wchodzi do klienta i sprawdza je w praktyce. Działa to jesteś boski nie działa to wchodzisz do następnego i masz pokazać jak ją zastosować. To jest prawdziwy warsztat.
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Artur Kucharski:
Tomasz Pachoł:Sprawdzian dla trenera to nie handlowiec - to sprawdzian jego umiejętności uczenia. Sprawdzianem z wiedzy którą uczy jest faktyczna jej wykorzystanie - obecne bądź przeszłe.
Artur Kucharski:
Trener za często wierzy w to o czym szkoli, za często opiera się na książkach a nie swoich doświadczeniach i obserwacjach, za często uważa, że to ludzie są nieprzygotowani a nie techniki do bani.
Trener za często robi wiele rzeczy...
Masz 100% racji. Dlatego najlepszym sprawdzianem dla trenera są treningi indywidualne. Podajesz konkretne rozwiązanie i handlowiec wchodzi do klienta i sprawdza je w praktyce. Działa to jesteś boski nie działa to wchodzisz do następnego i masz pokazać jak ją zastosować. To jest prawdziwy warsztat.
konto usunięte
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Przechodziłam przez to wiele razy, ponieważ często towarzyszę handlowcom u klienta i jak widzę że nieborak tonie to nie mogę się powstrzymac żeby go nie ratować (wiem, błąd). I mówię z pełnym przekonaniem - nie ma z tego pożytku - no, może poza moją satysfakcją że jestem debeściara :)) jako sprzedawca, ale czy jako trener??
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Agnieszka G.:
Hm... ja chyba nie wiem o czym Wym rozmawiacie. Bo szczerze mowiac nie zdecydowalabym sie na zatrudnienie handlowca, ktorego trzeba szkolic z technik. Motywowac, przywiazywac do firmy, budowac lojalnosc owszem, ale nie szkolic z tego jak sprzedawac. On to ma wiedziec, a ponadto nawet bym powiedziala, ze w jego zylach ma plynac ta wlasciwa grupa krwi ;)
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Tomasz Pachoł:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Przechodziłam przez to wiele razy, ponieważ często towarzyszę handlowcom u klienta i jak widzę że nieborak tonie to nie mogę się powstrzymac żeby go nie ratować (wiem, błąd). I mówię z pełnym przekonaniem - nie ma z tego pożytku - no, może poza moją satysfakcją że jestem debeściara :)) jako sprzedawca, ale czy jako trener??
Jako trener. Myślę, że tak. A zwłaszcza gdy to jest projekt długofalowy. Żeby wygrać bitwę trzeba przegrać wojnę. Drobne wsparcie podczas rozmowy z klientem pomaga uczniom się rozwijać i nabierać wiary w siebie. To jak na kursie prawa jazdy, niby instruktor siedzi obok a pomaga nam w pierwszych kilometrach. Mamy tego świadomość i to pomaga nam iść dalej.
Artur
Kucharski
Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Obecne, Artur, obecne. Świat nie stoi w miejscu i odcinanie kuponów od sukcesów sprzeda 10 lat to trochę wiocha...Lepsze przeszłe niż zadne. Sprzedaż nie poszła ąz tak dalece do przodu Dorota. Jest więcej rozwiniętych zdań nt. technik, niby wiecej narzędzi - ale sprzedaż to nadal kilka kluczowych elementów.
A propos uczenia się z książek - nie zaszkodzi dobry model żeby nadać swojemu doświadczeniu jakąś strukturę :)
Agnieszka
G.
Z-ca Dyrektora ds.
Personalnych,
Szkoleń i
Administracji,...
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Wow, na dzisiejszym rynku podobno ktoś kto się nie rozwija to się cofa :)
A Ty wiesz Aga ile nowych rzeczy do nauczenia się w sprzedaży przybyło przez ostatnie 10 lat?
Przekonanie że sprzedaż jest sztuką, a co za tym idzie trzeba mieć wrodzony talent jest po porstu szkodliwe. Wciąż zalatuje magią tam gdzie potzrebny jest po prostu profesjonalizm.
Tych "naturalnie utalentowanych" sprzedawców na rynku jest wg badań ok. 7%
Artur
Kucharski
Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm
Agnieszka G.:Do niczego sie nie przyznawaj - ja tego zupełnie nie potrzebuje. Jednakże podejście, że sprzedaż jest w genach jest zwyczajnie głupia. Sprzedaży jak i każdej innej umiejętności można się nauczyć. Nasze cechy mogą wspomagać sprzedaż, sprawiać, że będzie nam łatwiej - ale nie ma takich sprzedawców co to się nimi urodzili.
Artur
Kucharski
Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm
Dorota Bienicewicz-Krasek:serio??? no kto by pomyślał:)
Artur Kucharski:
Trener za często wierzy w to o czym szkoli, za często opiera się na książkach a nie swoich doświadczeniach i obserwacjach,
za często uważa, że to ludzie są nieprzygotowani a nie techniki do bani.
Trener za często robi wiele rzeczy...
Z czasem, z doświadczeniem, z wiekiem trenerzy pokornieją :)))
konto usunięte
Agnieszka G.:"naiwne, że budujące" czy "naiwne, a nie budujące"?
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Artur Kucharski:
Dorota Bienicewicz-Krasek:Lepsze przeszłe niż zadne.
Obecne, Artur, obecne. Świat nie stoi w miejscu i odcinanie kuponów od sukcesów sprzeda 10 lat to trochę wiocha...
A propos uczenia się z książek - nie zaszkodzi dobry model żeby nadać swojemu doświadczeniu jakąś strukturę :)
Sprzedaż nie poszła ąz tak dalece do przodu Dorota.
Jest więcej rozwiniętych zdań nt. technik, niby wiecej narzędzi - ale sprzedaż to nadal kilka kluczowych
elementów.
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Agnieszka G.:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Tych "naturalnie utalentowanych" sprzedawców na rynku jest wg badań ok. 7%
Nie znalam tej liczby. Z mojego punktu widzenia to moze byc nawet mensowskie 2%, a ja powinnam w te 2% uderzac. Na tym polega moja
praca :)
Przemysław
Lisek
Trener i konsultant
zarządzania
projektami
Agnieszka G.:Jesteś pewna Agnieszko? Naprawdę myślisz, że zawsze najlepszymi sprzedawcami są ci "artyści"? Czy Wasi sprzedawcy pracują indywidualnie, czy może jednak tworzą zespół?
Z mojego punktu widzenia to moze byc nawet mensowskie 2%, a ja powinnam w te 2% uderzac. Na tym polega moja praca :)
Agnieszka
G.
Z-ca Dyrektora ds.
Personalnych,
Szkoleń i
Administracji,...
Artur Kucharski:
Agnieszka G.:Do niczego sie nie przyznawaj - ja tego zupełnie nie potrzebuje.
Jednakże podejście, że sprzedaż jest w genach jest zwyczajnie głupia. Sprzedaży jak i każdej innej umiejętności można się nauczyć. Nasze cechy mogą wspomagać sprzedaż, sprawiać, że będzie nam łatwiej - ale nie ma takich sprzedawców co to się nimi urodzili.
Nie odnosiłem swoich słów do Twojej firmy tylko do zasady czy też twierdzenia, które napisałaś. Czy u ciebie się to sprawdza czy też nie - może, nie wiem, zarobiony jestem.
Wiem jedno - w genach to my raka możemy mieć - ale nie sprzedaż czy jaką kolwiek umiejetność.
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Artur Kucharski:
Dorota Bienicewicz-Krasek:serio??? no kto by pomyślał:)
Artur Kucharski:
Trener za często wierzy w to o czym szkoli, za często opiera się na książkach a nie swoich doświadczeniach i obserwacjach,
za często uważa, że to ludzie są nieprzygotowani a nie techniki do bani.
Trener za często robi wiele rzeczy...
Z czasem, z doświadczeniem, z wiekiem trenerzy pokornieją :)))
Przemysław
Lisek
Trener i konsultant
zarządzania
projektami
Dorota Bienicewicz-Krasek:
he, he... pożyjesz jeszcze trochę to się sam przekonasz...Nasza Kochana Nestorka-Dorota :)
Agnieszka
G.
Z-ca Dyrektora ds.
Personalnych,
Szkoleń i
Administracji,...
Przemysław Lisek:
Agnieszka G.:Jesteś pewna Agnieszko? Naprawdę myślisz, że zawsze najlepszymi sprzedawcami są ci "artyści"? Czy Wasi sprzedawcy pracują indywidualnie, czy może jednak tworzą zespół?
Z mojego punktu widzenia to moze byc nawet mensowskie 2%, a ja powinnam w te 2% uderzac. Na tym polega moja praca :)
Kiedyś był taki wątek o trenerach, czy lepszy artysta, czy dobry rzemieślnik. To samo pytanie dotyczy sprzedawców.
Co lepsze - zespół mistrzów, czy mistrzowski zespół?
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Przemysław Lisek:
Dorota Bienicewicz-Krasek:Nasza Kochana Nestorka-Dorota :)
he, he... pożyjesz jeszcze trochę to się sam przekonasz...
Twoje zdjęcie tak myli. Wrzuciłaś w profil coś z początków kariery trenerskiej?
Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland
Tomasz Pachoł:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Z czasem, z doświadczeniem, z wiekiem trenerzy pokornieją :)))
Czekałem na wiadereczko z zimna woda na moją wiekową głowę!! Mam nadzieję, że to z sympatii ;)
Następna dyskusja: