Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenie sprzedażowe

Jeszcze raz.

Aneta problem menedżera to oddzielny problem.

Wyuczona bezradność u handlowca? - to dobre. Ja wiem jak temu zapobiec. Organizacja nie może sie rozwijać, powinna przewidywać że ciężka praca niszczy człowieka i powinna płacic handlowcowi za wszystko, nawet za to że rano otwiera oczy.
Wówczas handlowiec będzie zaanagżowany i będzie miał miłą i sympatyczna pracę.

Jak sama nazwa wskazuje owa bezradność jest wyuczona. Więć handlowiec albo sam, albo ktos go tego nauczył. To oznacza, że gdyby zachowywał się i działał jak to z Dorotą wcześniej opisywaliśmy, nie wyuczył by się bezradności, a zaradności.

Aneto, żebys miała jasność, każde stanowisko w firmie, a tym bardziej handlowiec - ma przynosic organizacji zyski. Szczególnie plany rozwojowe (jak sama nazwa znowu wskazuje) mają rozwijać firmę i "wyciągać" z w rynku co się da. Jeżeli ktoś sie nie nadaje na prace w stresie i ciągły wysiłek niech odejdzie, lub sie nauczy (obiecuje że 3 raz tego zdania juz nie napiszę).

Miłego
Aneta K.

Aneta K. trener, manager,
psycholog

Temat: szkolenie sprzedażowe

Coś mam wrażenie, ze traktujesz mnie jak oponenta.
zupełnie niepotrzebnie, bo mówimy o tym samym: handlowcu, który nie był nigdy albo przestał z różnych przyczyn być (i do tej części się odniosłam) dobrym handlowcem.

Podkreślam: zgadzam się z Tobą i z Dorotą. Szczególnie w kwestii definiowania "dobrego handlowca"

pozdrawiam
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenie sprzedażowe

Aneta Kacprzak:
Coś mam wrażenie, ze traktujesz mnie jak oponenta.
Do Ciebie jako osoby nie mam kompletnie nic - jeżeli poczułaś się zaatakowana personalnie to nie było to moim celem.
Niezgadzam się za to z usprawiedliwianiem handlowców ktorzy na własne życzenie popełniaja błedy. Stad moja reakcja.
zupełnie niepotrzebnie, bo mówimy o tym samym: handlowcu, który nie był nigdy albo przestał z różnych przyczyn być (i do tej części się odniosłam) dobrym handlowcem.
Rozumiem, ja odniosłem się do podkreslonych przez Ciebie przyczynach. Różnimy się w postrzeganiu siły działania owych przyczyn. Dla mnie one są wymówką, dla Ciebie realnym problemem.
Zgadzam się co do menedżerów - ale jak juz pisalem to nie ten temat.

Podkreślam: zgadzam się z Tobą i z Dorotą. Szczególnie w kwestii definiowania "dobrego handlowca"

pozdrawiam
Miłego
Aneta K.

Aneta K. trener, manager,
psycholog

Temat: szkolenie sprzedażowe

Artur Kucharski:
Aneta Kacprzak:
Coś mam wrażenie, ze traktujesz mnie jak oponenta.
Do Ciebie jako osoby nie mam kompletnie nic - jeżeli poczułaś się zaatakowana personalnie to nie było to moim celem.
personalnie?? - w życiu. Nie na tym dyskusja polega :)
Rozumiem, bo ze smutnego doświadczenia wynika, że nie wszyscy oddzielają punkt widzenia od widzącego - a z Twojego (było - nie było) złożenia wnioskuję (być może błędnie) jakobyś równie często miał do czynienia z podobną postawą
Niezgadzam się za to z usprawiedliwianiem handlowców ktorzy na własne życzenie popełniaja błedy.

oj, przecież podkreśliłam, że nie usprawoedliwia,
i nie oskarżam
Rozumiem, ja odniosłem się do podkreslonych przez Ciebie przyczynach. Różnimy się w postrzeganiu siły działania owych przyczyn. Dla mnie one są wymówką, dla Ciebie realnym problemem.
nie tyle problemem, co jedną z istotnych przyczyn dla których jakość pracy handlowca pozostawia wiele do życzenia.

pozdrawiam
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenie sprzedażowe

Równie czestym problemem jest to, że sam "zaatakowany" sam sie wprowadza w taki stan nie oddzielając żywej dyskusji od ataku. Wówczas sam fakt niezgadzania się jest odbierany jako atak - co nie jest zgodne z rzeczywistością.

Co do handlowca zaczynamy sie krecic w kółko - czas na finisz.

Miłego
Aneta K.

Aneta K. trener, manager,
psycholog

Temat: szkolenie sprzedażowe

stąd warto robić podsumowania w trakcie :)
(jakże często doprecyzowanie niedoceniane jest)

a tak z ciekawości: ilu znacie/znaliście handlowców, o których możecie z całą pewnością powiedzieć, że spełniają wymienione dzisiaj kryteria (w rozumieniu "dobrego" handlowca)?
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: szkolenie sprzedażowe

Marcin Staszewski:

Marcin,
współczuję Ci, że trafiłeś do firmy, która nie szanowała pracy sprzedawców. To może byc traumatyczne przeżycie które raz na zawsze zniechęca do tego fascynującego zawodu. :)) Nie żartuję, mówię całkiem serio, to jest taka praca - praca z ludźmi, adrenalinka, uczenie się wciąż nowych rzeczy, rozwiązywanie łamigłówek :))
Aż trudno w to uwierzyć że są takie firmy które nie rozumieją tego, że to sprzedawcy przynoszą do firmy kasę od Klienta za którą potem żyje cała firma.
... pod warunkiem jednak, że przynoszą...
- Wrażenie, że tłumaczenia w stylu w tym miesiącu "przyniosłem" niedużo, ale za dwa miesiące skończe TEN niesamowity, zaskakujący "wodotrysk" dla klienta i dopiero zobaczycie "wpływ".

Wierzę że w Twoim przypadku było to prawdziwe tłumaczenie.
Jednak niezwykle często jest to znakomita wymówka sprzedawcy, który ma kiepskie wyniki i który oczywiście sam chce wierzyć w to że w końcu coś sprzeda, za miesiąc za dwa, ale tak naprawdę nie ma żadnych realnych przesłanek że tak rzeczywiście będzie.
Wiesz co mi najczęściej odpowiadają sprzedawcy kiedy pytam ich czy zamkną jakąś sprzedaż w danym czasie? - "Mam nadzieję"
Cóż, tym którzy nie mają żadnej kontroli nad tym co się wydarzy pozostaje tylko nadzieja...
- Kto wymyślił wogóle miesięczne, kwotowe "targiety"

Życie, biznes. Firmy istnieją po to żeby przynosić zyski. Jak sprzedawcy nie zrobią targetów, to nie ma pieniążków w kasie... Banalne ale prawdziwe.
Dyrektor finansowy ma wtedy wielki problem...
Stres sprzedawcy przy tym to żaden stres :))
Efekty: stres do potęgi, maksymalne spalanie w poszukiwaniu "szybkiego zysku" dla firmy, rosnące poczucie frustracji,

Ale też nikt nie obiecuje że praca sprzedawcy jest lekka, łatwa i relaksująca. Przeciwnie, jest ciężka, wymaga dużej odporności psychicznej, bardzo wypala ale zazwyczaj rezultaty przekładają się na niezłą kasę... a poza tym potrafi być fascynująca :)) już to pisałam wcześniej...

Jest we mnie duży szacunek do osób wykonujących pracę sprzedawcy, za codzienny niełatwy kawałek chleba, zaangażowanie, no i często tanie sprzedawanie siebie wraz z produktem nijak nie wynagradzane.

Przykre że masz takie doświadczenia, jednak większość sprzedawców z którymi miałam okazję pracować nie zgodziłaby się z tym "tanim sprzedawaniem siebie nijak nie wynagradzanym" :)))

Serdeczności
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: szkolenie sprzedażowe

Tomasz Piotr Sidewicz:

A co do szkolenia - nie miejmy złudzeń. Umiejętność handlowania nie opiera się o znajomość technik handlowych. Ta umiejętność to przede wszystkim ODPOWIEDNI CHARAKTER CZŁOWIEKA. Tego się nie można nauczyć na szkoleniu. Ale można to w sobie wypracować.

Większośc ludzi uważa że sprzedawanie jest sztuką, a skoro tak to trzeba być artystą - mieć to COŚ, talent.
Niemniej jednak w każdym artystycznym zawodzie oprócz naturalnych uzdolnień liczy sie profesjonalizm.
Nie spotkałam profesjonalnego muzyka, plastyka, aktora itp. który by twierdził, że sam talent dany przez Pana Boga wystarczy mu do sukcesu, a techniki, profesjonalne metody pracy nie są ważne. To tylko sprzedawcom tak się w głowach poprzewracało :))

Na szczęście nie wszystkim :)

Co do charakteru - zgadzam się, trzeba mieć pewne cechy żeby ten zawód był frajdą i żeby odnosić sukcesy. Introwertyk skupiony na sobie może mieć pewne problemy :))

A dobre szkolenie dla handlowców to szkolenie praktyczne - bez slajdów o TEORII sprzedaży. Takie szkolenie praktyczne pokazuje nad czym uczestnik szkolenia musi popracować aby móc sprzedać.


Ale bardziej bez SLAJDÓW czy bez TEORII? :)))

Pozdrawiam serdecznieDorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 18.09.08 o godzinie 00:21
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: szkolenie sprzedażowe

Aneta Kacprzak:
stąd warto robić podsumowania w trakcie :)
(jakże często doprecyzowanie niedoceniane jest)

a tak z ciekawości: ilu znacie/znaliście handlowców, o których możecie z całą pewnością powiedzieć, że spełniają wymienione dzisiaj kryteria (w rozumieniu "dobrego" handlowca)?

Oj, znam wielu, wbrew pozorom to nie jest wcale taki rzadki przypadek niespotykany w przyrodzie :))
Aneta K.

Aneta K. trener, manager,
psycholog

Temat: szkolenie sprzedażowe

Dorota Bienicewicz-Krasek:
a tak z ciekawości: ilu znacie/znaliście handlowców, o których możecie z całą pewnością powiedzieć, że spełniają wymienione dzisiaj kryteria (w rozumieniu "dobrego" handlowca)?

Oj, znam wielu, wbrew pozorom to nie jest wcale taki rzadki przypadek niespotykany w przyrodzie :))

:) otóż to! a wśród rekruterów notorycznie słyszę narzekania, że to gatunek wymarły...
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: szkolenie sprzedażowe

Aneta Kacprzak:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
a tak z ciekawości: ilu znacie/znaliście handlowców, o których możecie z całą pewnością powiedzieć, że spełniają wymienione dzisiaj kryteria (w rozumieniu "dobrego" handlowca)?

Oj, znam wielu, wbrew pozorom to nie jest wcale taki rzadki przypadek niespotykany w przyrodzie :))

:) otóż to! a wśród rekruterów notorycznie słyszę narzekania, że to gatunek wymarły...

Anetko, bo sprzedawcy tego formatu nie szukają pracy przez rekruterów, firmy same o nich zabiegają :))
i co najciekawsze ci sprzedawcy wcale tak chętnie pracy nie zmieniają, bo firmy w których pracują potrafią o nich zadbać :))
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: szkolenie sprzedażowe

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Ale bardziej bez SLAJDÓW czy bez TEORII? :)))

Bez slajdów - ale z TEORIĄ :) w minimalnym wymaganym zakresie. Nie wierzę, że samo czytanie (wyświetlanie slajdów) nauczy kogokolwiek czegokolwiek praktycznie.

Aby dowiedzieć się czy ktoś ma ten talent do sprzedaży trzeba dać takiej osobie coś do sprzedania i stworzyć warunki aby mogła szybko to sprzedać. Taki poligon, który nie zabije jak prawdziwa wojna ale da na tyle w dupę, żeby wiedzieć nad czym trzeba popracować.

Żołnierzy nie produkuje się w salach wykładowych tylko na poligonie i wojnie.

Najlepszego

TPS
Aneta K.

Aneta K. trener, manager,
psycholog

Temat: szkolenie sprzedażowe

niestety nie miałam na myśli łowców tylko tych moich znajomych co to właśnie zabiegają...
I zastanawiałam się od jakiegoś czasu czy przypadkiem nie mam zbyt niskich wymagań skoro spotykam dobrych handlowców a inni rzekomo nie ;)
Aneta K.

Aneta K. trener, manager,
psycholog

Temat: szkolenie sprzedażowe

Tomasz Piotr Sidewicz:

Żołnierzy nie produkuje się w salach wykładowych tylko na poligonie i wojnie.


mhm.. "moi" handlowcy jako główne hasło moich warsztatów szkoleniowych (bo całkowicie zgadzam się z Twoim poglądem na sposób przygotowania do wykonywania tej pracy) o każdej prze dnia i nocy zacytują: "im więcej krwi na poligonie tym mniej w boju"

przynudzająco wymądrzającym teoretykom stanowcze NIE

pozdrawiam
Marcin Staszewski

Marcin Staszewski konflikty to moja
specjalność....
mediator, trener,
freel...

Temat: szkolenie sprzedażowe

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Marcin Staszewski:

Marcin,
........

Dziś sprzedaję tylko sam siebie, w zakresie, który uznaje za niezbędny - realizuje swoje targety, przede wszystkim w skali roku, w rozliczeniach półrocznych i kwartalnych. Mam przyjemność zarówno z kupowania jak i sprzedawania siebie - mam pewność, że to dobry towar :). A do handlowcó mam wieeeelki szacunek bo wiem jaka to praca handlować "na kogoś".
Adam Olbert

Adam Olbert Psycholog, HR

Temat: szkolenie sprzedażowe

Witam

Poszukuję dobrych szkoleń sprzedażowych czy ktoś z was uczestniczył w godnych polecenia?

pozdrawiam
Robert Siewak

Robert Siewak Trener - Konsultant,
Familia - Szkolenia
i Doradztwo

Temat: szkolenie sprzedażowe

Witam Adamie,

Pozwolisz, że powrócę do początku tego wątku.
A co sprzedajesz?
Różne produkty i różne kanały dystrybucyjne mogą warunkować różne procesy sprzedaży, a co za tym idzie - różne modele szkoleń...



Wyślij zaproszenie do