Anna Przygodzka-Gacek

Anna Przygodzka-Gacek international coach
ICC, trener
umiejętności
"miękkich", ...

Temat: szkolenie sprzedażowe

witajcie! Właśnie wdrażam się w temat sprzedaży i w związku z tym poszukuję dobrych źródeł wiedzy na jej temat. W księgarniach aż roi się od książek z tematu sprzedaży, ale dla laika i mniej doświadczonej w temacie sprzedaży osoby wybór naprawdę wartościowej pozycji nie jest czasami łatwy... Byłabym wdzięczna, gdybyście mogli polecić mi jakąś literaturę w temacie sprzedaży. Jakie książki są absolutnie obowiązkowe? Jakie podstawowe? Jakie uzupełniające? A jakie przedstawiają nowatorskie spojrzenie na proces sprzedaży? z góry dzięki za pomoc!!! ;-)

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

A co sprzedajesz?
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: szkolenie sprzedażowe

Nie ważne - sprzedajemy! :)

Temat: szkolenie sprzedażowe

Moim zdaniem szkolenia z zakresu sprzedaży, to pranie mózgu. W jakimś następnym wątku wyjaśnie. Pracowałam w szkoleniach, teraz je zlecam, ale moj osobisty stosunek jest właśnie taki do szkoleń sprzedażowych.

Jedyną receptą na dobrą sprzedaż moim zdaniem to umiejętność słuchania klienta i dopasowania produktu do jego potrzeb.
Anna Przygodzka-Gacek

Anna Przygodzka-Gacek international coach
ICC, trener
umiejętności
"miękkich", ...

Temat: szkolenie sprzedażowe

Na ten moment - nie ważne, co sprzedawać będą moi klienci - mechanizmy i podejście do sprawy są uniwersalne.

Marto, bardzo bliskie mi to co piszesz....ja też mam mocny dystans do szkoleń sprzedażowych... pewnie dlatego długo omijałam ten temat szerokim łukiem...Teraz zdecydowałam, że popracuję nad zmianą mojego nastawienia względem tematu sprzedaży ;-) i oswojeniem jej dla mnie tzn. chcę zobaczyć jej ludzką, a nie manipulacyjną twarz. Jedna z tych ludzkich to moim zdaniem po prostu komunikowanie się z klientem i partnerska współpraca z nim. Klient wie czego potrzebuje - a sprzedawca na pewno chce mu to dać. ;-)

swoją drogą - zaczyna mnie fascynować ogólnonarodowe obrzydzenie do sprzedaży... ;-) a przecież tak naprawdę życie to ciągła wymiana dóbr - materialnych czy niematerialnych - mała różnica... ;-) wymiana to ładniejsze słowo niż sprzedaż ... ;-)
Magda Olszewska

Magda Olszewska Human Resources
Management expert

Temat: szkolenie sprzedażowe

Marta Sokołowska:
Moim zdaniem szkolenia z zakresu sprzedaży, to pranie mózgu. W jakimś następnym wątku wyjaśnie. Pracowałam w szkoleniach, teraz je zlecam, ale moj osobisty stosunek jest właśnie taki do szkoleń sprzedażowych.

Jedyną receptą na dobrą sprzedaż moim zdaniem to umiejętność słuchania klienta i dopasowania produktu do jego potrzeb.

yyy...
skoro pracowalas w szkoleniach, a teraz je zlecasz, to zapewne wiesz, ze szkolenia sprzedazowe opieraja sie na rozwijaniu umiejetnosci sluchania klienta i dopasowania produktu do jego potrzeb...czyli chyba wszystko jest na swoim miejscu?...

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

A tak konkretnie to "Solution Selling" – Michael T. BosworthSylwester P. edytował(a) ten post dnia 12.09.08 o godzinie 21:03

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

Sylwester P.:
A tak konkretnie to "Solution Selling" – Michael T. Bosworth
Dobra, jak już wymieniamy z imienia i nazwiska, to napisałbym coś, ale jako mod nie mogę. ;-)

I od razu, zbiorowo ustosunkowując się do całości wątku: mechanizmy wcale nie są takie uniwersalne. Nikt mi nie powie, że tak samo sprzedaje się system IT do korporacji jak komórkę klientowi w salonie, w ramach przedłużenia umowy z operatorem albo toner do drukarki firmie w ramach rocznej umowy dystrybucyjnej.

Co do manipulacji: klienci nie są już tak podatni, jak dawniej. W Stanach odkryto to w latach 70. W Polsce w 90. Mamy 2008. Wake up! :)

Pranie mózgu, czy może lepiej totalna unifikacja zespołu sprzedawców w ramach ściśle przypisanych im zadań sprawdza się tylko tam, gdzie sprzedaż jest nastawiona na ilość a nie jakość. Tak sprzedaje Lyreco, Mc Donalds, telefonie komórkowe, Tele 2. Ale żadna firma konsultingowa, agencja reklamowa, szkoleniowa czy outsourcingowa.

Pewnie, gdzieś jest wspólny mianownik - umiejętności interpersonalne sprzedawcy, ale to naprawdę mały obszar wspólny.

Stąd moje pytanie: a co sprzedajesz? Lub: jakich sprzedawców, czego i jak sprzedających będziesz szkoliła?

PozdrawiamMaciek Sobczyk edytował(a) ten post dnia 12.09.08 o godzinie 21:31

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

Anna i Marta,

Trochę przecieram oczy na to co tak zgodnie piszecie i niech będzie że z powodu zachmurzenie i nadchodzącej nocy:)
Szkolenia ze sprzedaży to pranie mózgu? Naprawdę byłyście kiedyś na takim szkoleniu gdzie grupie handlowców którzy z niejednego pieca chleb jedli trener pierze mózgi a oni na to pozwalają?
Widziałyście manipulację na szkoleniach ze sprzedaży? W takim razie było to szkolenie dotyczące manipulacji a nie sprzedaży.
Przywołuję w myślach szkolenia sprzedażowe dla profesjonalistów prowadzone przez profesjonalistów, które widziałem sam na własne oczy w ciągu kilkunastu lat i myślę że wypowiadając się piszecie albo o czymś czego do końca nie znacie, ale macie na myśli szkolenia dla początkujących prowadzone przez domorosłych szkoleniowców.

Pozdrawiam wieczornie :)Zbigniew Siatkowski edytował(a) ten post dnia 12.09.08 o godzinie 21:48

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

Anna P.:
witajcie! Właśnie wdrażam się w temat sprzedaży i w związku z tym poszukuję dobrych źródeł wiedzy na jej temat. W księgarniach aż roi się od książek z tematu sprzedaży, ale dla laika i mniej doświadczonej w temacie sprzedaży osoby wybór naprawdę wartościowej pozycji nie jest czasami łatwy... Byłabym wdzięczna, gdybyście mogli polecić mi jakąś literaturę w temacie sprzedaży. Jakie książki są absolutnie obowiązkowe? Jakie podstawowe? Jakie uzupełniające? A jakie przedstawiają nowatorskie spojrzenie na proces sprzedaży? z góry dzięki za pomoc!!! ;-)
A może jeśli uczestnicy nie są na poziomie podstawowym, to zacząć od badań mystery shoper i uszyć szkolenie na miarę ??..
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenie sprzedażowe

No to pięknie ... (..) ...pięknie...

Dwie Panie i to z tego co piszecie jesteście trenerkami a jedna z Was nawet teraz zleca szkolenia i uważacie, że nie ważne co, nie ważne kto... ważne ze sprzedaż? Z takim podejściem do szkoleń (nie ważne czy sprzedażowych - generalnie) to ja szczerze współczuje i Wam jako trenerkom i uczestnikom. Musicie ogromnie się męczyc na szkoleniach.
Podejście rodem sprzed 10 lat gdy to szkolenia się "generalnie robiło" a i tak wszystko było na tyle nowe, że ludzie się uczyli. Uwaga drogie Panie dużo się zmieniło już dawno. Ludzie dużo wiedzą, sami umieją czytać książki, na szkoleniach trzeba wykazać się kreatywności i doświadczeniem a nie umiejętnością streszczania książek.

Anno skoro chcesz dobrych źródeł wiedzy o sprzedaży proszę bardzo: - owe żródło nazywa się doświadczenie.

Miłego
Anna Przygodzka-Gacek

Anna Przygodzka-Gacek international coach
ICC, trener
umiejętności
"miękkich", ...

Temat: szkolenie sprzedażowe

Rany! Jak łatwo przychodzi Wam nadinterpretacja i ocena człowieka! Jestem wręcz zdumiona, jak dobrze mnie i mój sposób pracy "znacie" po 2 akapitach moich wypowiedzi...;-)Dlaczego dyskusja z Wami nie dotyczy meritum i nie polega na wymianie poglądów a jej sednem - takie mam wrażenie - jest obrażenie innych??? Czy tego uczycie na swoich szkoleniach np.z komunikacji?

1. Arturze - również uważam, że nie ma nic cenniejszego niż doświadczenie - trzeba je jednak najpier zebrać, a warto mieć podczas tego coś w głowie ;-) skąd wiesz, jak prowadzę szkolenia??? zapewniam Ciebie, że jestem daleka od streszczania książek, ale wiem, że żeby się rozwijać z różnych źródeł trzeba czerpać inspiracje - to, że czytam książki z danej dziedziny nie oznacza, że ich w sobie nie trawię i wsiąkam ich treść jak gąbkę! sęk w tym, żeby tworzyć nową jakość...
2.umówmy się - o rzeczach oczywistych nie ma co dyskutować - szkolenie, które nie jest dostosowane do potrzeb uczestników to jakaś pomyłka z konsekwencjami i dla uczestników i dla trenera
3. Nie twierdzę, że szkolenia sprzedażowe to manipulacja, bo tak jak piszesz Ty Magda -rozwijamy na nich po prostu różne miękkie umiejętności. A już na pewno nie są, jak mówią niektórzy z trenerskim omnipotentnym poczuciem -"praniem mózgów". ;-)(zasada 50/50 - ja nikomu mózgu nie piorę - ewentualnie on decyduje się zabrać "środki", które mu oferuję ;-)Swoją drogą poczucie manipulacji jest raczej mocno subiektywne... I co innego rozum, a co innego....Można mieć różne przekonania i emocje związane z każdym tematem - też sprzedaży. Najważniejsze chyba, żeby jako trener dostrzegać swoje ograniczenia i albo z nimi pracować, albo odpuścić. Ja dostrzegam, więć pracuję - stąd mój wątek tutaj.
4. Sylwester - moim zdaniem w każdym przypadku proces sprzedażowy jest w swoim schemacie taki sam - jest naturalnie elastyczny, różni się czasem trwania itd. ale zawsze: tworzysz relację, badasz potrzeby, oferujesz....itd. zamykasz - może to trwać 10 minut a może rok

dzięki Wszystkim za nader żywą dyskusję ;-)
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenie sprzedażowe

Anka ocena to naturalny proces...szczególnie w towarzystwie trenerów i doradców biznesowych - czemu się dziwisz. Takie psychologiczne biadolenie juz dawno na mnie przestało robic wrażenie. Oceniamy ludzi i trzeba się do tego faktu przyzwyczaić.

Zdumiona jesteś moją interpretacja, cóż gdybym to tylko ja Cię tak zrozumiał jak zrozumiałem, problem polega na tym, że nie jestem jedynym przypadkiem... może zatem zadbaj o jaśniejsze wyrażanie swoich poglądów i myśli wówczas łatwiej mi będzie interpretować Twoje słowa z godnie z Twoją intencją.

Meritum:
Myślę, że nie warto sie ograniczać w żródłach wiedzy - łatwiej ci będzie poszukiwac konkretów - a zatem:
1) z czego chcesz szkolić
2) kogo chcesz szkolić
3) jaki zakres merytoryczny
4) dopiero szukac materiałów - książki, artykuły, badania, prace naukowe, fora.

Generalnie nie lubie słowa "obowiązkowe" bo nie ma prawd oczywistych - szczególnie w sprzedaży.

Miłego

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

Anna P.:
4. Sylwester - moim zdaniem w każdym przypadku proces sprzedażowy jest w swoim schemacie taki sam - jest naturalnie elastyczny, różni się czasem trwania itd. ale zawsze: tworzysz relację, badasz potrzeby, oferujesz....itd. zamykasz - może to trwać 10 minut a może rok
No właśnie nie jest a różnice są znaczące. Przykładowo: dom mediowy kupuje w prasie coś, co sam doskonale zna. Nie potrzebuje doradztwa, bo ma własne badania i brief od klienta. Nie potrzebuje by mu ktoś badał potrzeby bo ich nie ma. Jego jedyną potrzebą jest dostarczyć tanio, by mieć prowizję.
Ten sam dom mediowy inaczej kupuje, kiedy kupuje, dajmy na to, samochody dla swoich ludzi. Nie ma briefu, ma potrzeby, rozważa ryzyko itd.

Pozdrawiam
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: szkolenie sprzedażowe

Anno, piszesz: "W każdym przypadku proces sprzedażowy jest w swoim schemacie taki sam - jest naturalnie elastyczny, różni się czasem trwania itd. ale zawsze: tworzysz relację, badasz potrzeby, oferujesz....itd. zamykasz - może to trwać 10 minut a może rok"

Hm, skoro jest taki sam, to dlaczego rózni się czasem trwania?
Co to znaczy "tworzysz relację"? (I po co to komu? Czy to ma być ta ludzka twarz sprzedaży? Wikłanie ludzi w osobiste relacje dla materialnych korzyści?:)))

Pytanie o jaki rodzaj sprzedaży chodzi jest jak najbardziej uzasadnione. Czy aby na pewno w sprzedaży "mechanizmy i podejście do sprawy są uniwersalne"?
Czy aby na pewno uprawnione jest wrzucanie wszystkich sprzedaży do jednego worka (sprowadzanie do jednego procesu)?

Nie jest moją intencją krytykować Twoje podejście. Tak tylko pytam... bo przygodę z nowym nastawieniem do sprzedaży warto zacząć od zakwestionowania stereotypów i utartych ścieżek.

Miłej refleksji
Pozdrawiam serdecznie
Dorota
Tomasz Wudarzewski

Tomasz Wudarzewski Logintrade Sp. z
o.o.

Temat: szkolenie sprzedażowe

To jakie są te rodzaje sprzedaży i czym istotnie się różnią między sobą ? :)

Tylko prośba o konkrety.Tomasz Wudarzewski edytował(a) ten post dnia 13.09.08 o godzinie 23:42

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

Anna P.:
witajcie! Właśnie wdrażam się w temat sprzedaży i w związku z tym poszukuję dobrych źródeł wiedzy na jej temat.
Polecam Ci "technika szybkiego zadawania trafnych pytań" Vera F. Birkenbihl
mała objętościowo, zawiera ciekawe ćwiczenia, jak uczyć się zadawać właściwe pytania, w drugiej części teoria - dlaczego reagujemy tak a nie inaczej, na czym polega sukces jednych sprzedawców, a innych nie.

znalazłam jeszcze jedną: "Handlowanie to gra" Wojciech Haman, Jerzy Gut
w tym przypadku ktoś mi ją polecał, jako dobrą pozycję odnoszacą się do realiów polskiego rynku.
pozdrawiam,
mpMarzena Pietrusińska edytował(a) ten post dnia 14.09.08 o godzinie 19:43

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

Tomasz Wudarzewski:
To jakie są te rodzaje sprzedaży i czym istotnie się różnią między sobą ? :)
Tomek, Twoim zdaniem: czy sytuacje, w której:

(1) Ty i Twoja konkurencja otrzymuje zapytanie ofertowe z działu zakupów od firmy X na 1 szkolenie sprzedażowe, wskazujące w ilu godzinach masz się zmieścić, co zrobić na szkoleniu i w jaki sposób oraz do kiedy i komu dostarczyć ofertę.

(2) Firma X zgłasza problemy ze sprzedażą a Ty: spotykasz się z dyr. sprzedaży i badasz sprzedaż, spotykasz się z dyr. HR i badasz system motywacyjny sprzedawców, spotykasz się z dyr. marketingu i badasz zgodność działań marketingowych i sprzedaży a następnie ustalasz z nimi wszystkimi możliwe działania, które mają zwiększyć sprzedaż

różnią się od siebie? :)
Piotr S.

Piotr S. renesansowa dusza

Temat: szkolenie sprzedażowe

Maciek Sobczyk:
(...)
różnią się od siebie? :)
sytuacje tak...

tylko pytanie czy i tu i tu mamy do czynienia ze sprzedażą - czy po prostu z odpowiedzią na ofertę...

imho każdy widzi to co chce zobaczyć - dla jednych są to podobieństwa, dla innych różnice...

dobrze jest widzieć jedno i drugie i umiejętnie tą wiedzę wykorzystać ;)

Pozdrawiam
P.

konto usunięte

Temat: szkolenie sprzedażowe

Piotr S.:
Maciek Sobczyk:
(...)
różnią się od siebie? :)
sytuacje tak...

tylko pytanie czy i tu i tu mamy do czynienia ze sprzedażą - czy po prostu z odpowiedzią na ofertę...
Jednak ze sprzedażą. Wiele firm sprzedaje właśnie w ten sposób.
imho każdy widzi to co chce zobaczyć - dla jednych są to podobieństwa, dla innych różnice...
Piotrek, jest tu masa podobieństw, ale to wciąż za mało, by twierdzić, że sprzedasz sprowadza się do zbudowania relacji, analizy potrzeb itd.
dobrze jest widzieć jedno i drugie i umiejętnie tą wiedzę wykorzystać ;)
Do czego zresztą usilnie namawiam Twórczynię wątku :)

Pozdrawiam



Wyślij zaproszenie do