Temat: Szkolenia face to face vs. szkolenia on-line
Nie mogę znaleźć tego artykułu w tej chwili (ale znajdę :)), ale z tego co pamiętam mowa była o wartości sprzedawanych usług i produktów - przy czym trzeba wziąć pod uwagę że amerykanie pod hasłem "technology-based delivery methods" rozumieją także systemy LMS, modny ostatnio mobile learning itp.
Różnice pomiędzy rynkiem szkoleń u nas i w USA są łagodnie mówiąc dość znaczne - np. z tego samego raportu pochodzi zestawienie dotyczące zawartości kupowanych przez biznes szkoleń
In BEST organizations, the top three content areas, accounting for 34 percent of all content, were:
• processes, procedures, and business practices
• profession- or industry-specific
• other (quality, product knowledge).
The three areas to which the least amount of content was devoted were:
• interpersonal skills
•basic skills
•executive development.
In G500 organizations, the top three content areas, accounting for 44 percent of all content, were:
•other (quality, product knowledge)
•profession- or industry-specific
•mandatory and compliance.
The three areas to which the least amount of content
was devoted were:
•new employee orientation
•interpersonal skills
•basic skills.
Czyli u nas szkolenia miękkie na topie u nich raczej w odwrocie :)
Co Wy na to?