Anna O.

Anna O. Gryź życie, dopóki
nie nałoży ci
kagańca;)

Temat: szkolenia a kryzys

Andrzej Trutkowski:
mnie też się wydaje że "90%" to przesada i to ostra.

Oczywiście firmy korporacyjne zmniejszają zamówienia na szkolenia, część weszła w EFS (ale pamiętajmy, że aby teraz robić EFS to składały projekty ok 1,5 roku temu) ale są też takie które tnąc koszty stałe nie ruszają zaplanowanych wcześniej budżetów szkoleniowych (jakaś 1/3 - 1/4 klientów). Oczywiście ważne - mam mało styczności z rynkiem motoryzacyjnym (tam jest ciężej, zupełnie zamrozili szkolenia).


Jeżeli weźmiemy pod uwagę segment motoryzacyjny czyli moją strefę ekonomiczną, gliwicką + fakt, że szkolenia z unii nie brałam pod uwagę to wychodzi 90%, ale mój błąd nie sprecyzowałam, procenty są oparte o moje doświadczenia i mój target. Tak jak już wspomniałam wszystko zależy do kogo się uderza i co się podaje „na tacy”.

konto usunięte

Temat: szkolenia a kryzys

Andrzej Trutkowski:
ja mam podobna informację. zamknięcie zbierania projektów na ten rok jest do marca.


W drugim kwartale mozna jeszcze składac projekty z PO KL z 8.1.1 np.

Dobry pomysł na sprzedaż szkolenia- można pomóc klientowi napisać wniosek i później zabrac sie za jego realizację- korzysć obopólna

konto usunięte

Temat: szkolenia a kryzys

Moi Drodzy Kochani

Właśnie w sytuacji kryzysu i recesji powinno się szkolić pracowników w firmach - niestety w Naszym Kraju jest totalny brak kultury biznesowej i totalny brak szacunku dla ludzi - pracowników.
Lepiej zwolnić niż przeszkolić to motto Naszych przedsiębiorców - szkoda!

konto usunięte

Temat: szkolenia a kryzys

Zgadzam się jak najbardziej. Niewiele w tej chwili firm prowadzi szkolenia z przywództwa w kryzysie, czy też zajęcia z motywacji dla pracowników. U nas nadal panuje mentalność, że jeśli można na czymś zaoszczędzić, to właśnie na pracownikach.
Dariusz Szul:
Moi Drodzy Kochani

Właśnie w sytuacji kryzysu i recesji powinno się szkolić pracowników w firmach - niestety w Naszym Kraju jest totalny brak kultury biznesowej i totalny brak szacunku dla ludzi - pracowników.
Lepiej zwolnić niż przeszkolić to motto Naszych przedsiębiorców - szkoda!
Tomasz S.

Tomasz S. Digital Marketing/
Recruitment/
Management,
www.staskiewi...

Temat: szkolenia a kryzys

Dariusz Szul:
[ciach]
niestety w Naszym Kraju jest totalny brak kultury biznesowej i totalny brak szacunku dla ludzi - pracowników.
Lepiej zwolnić niż przeszkolić to motto Naszych przedsiębiorców - szkoda!

Ach ci niedobrzy przedsiębiorcy! Krwiopijce kapitalistyczne!

Cholera, to gdzie ja żyję? Chyba na innej planecie. Bo już nawet nie w innym kraju. Może jestem naiwny, ale wychodzę z założenia, że kulturę biznesową w jakiej działam - również kształtuję. Moi Klienci jakoś szanują ludzi (zarówno pracowników jak i dostawców), zmagają się z kryzysem, może nawet będą musieli ograniczyć rozwój, ale też nie twierdzą, że szkolenia rozwiążą wszystkie problemy, zlikwidują potrzebę zwolnień... Zresztą w trakcie prosperity - też (o zgrozo! ;)) zwalniali niektórych!
Każdy widzi to co chce zobaczyć.

konto usunięte

Temat: szkolenia a kryzys

Nie podlizuj się Swoim Klientom. Klienci lubią czupurnych i twardych trenerów z którymi można ostro i praktycznie pogadać! Trochę prawdziwych trenerskich zdań im nie zaszkodzi będą Cię bardziej szanować. trenerzy zazwyczaj mówią Swoim Klientom to co chcą usłyszeć to błąd - przedsiębiorcom trzeba mówić to czego nie chcą słyszeć i pokazywać to czego nie chcą widzieć i wtedy doznają olśnienia!
Jak im to uzmysłowisz to będą Ci wierni na zawsze! ( nie mówię jak psy bo znów dostanę opiepsz od... wiesz od kogo!Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 22.03.09 o godzinie 21:35
Tomasz S.

Tomasz S. Digital Marketing/
Recruitment/
Management,
www.staskiewi...

Temat: szkolenia a kryzys

Dzięki Krynico Mądrości...
Do tej pory nie wiedziałem co lubią moi Klienci. O ja nieszczęsna! Tyle lat w błędzie! Idę się samobiczować. Ósmy grzech główny - lizusostwo.
Kyrje Elejson!
O, Źródło! Dzięki Ci za to, że słuchasz mych z Klientami rozmów. Marność nad marnościami...
Anna O.

Anna O. Gryź życie, dopóki
nie nałoży ci
kagańca;)

Temat: szkolenia a kryzys

Firmy starają się zadziałać tutaj teraz, na ten moment, nie patrzą długofalowo bo przecież każdy z nas wie, że redukcja pomaga na chwilę i zamiast iść do przodu doprowadza to do zastoju. Żaden haerowiec nie powiedział, że jest to dobre rozwiązanie „oszczędzanie na rozwoju pracowników do niczego dobrego nie prowadzi”.
Andrzej Jania

Andrzej Jania Prezes Zarządu,
Anvix Spółka z o.o.

Temat: szkolenia a kryzys

Czytając Waszą dyskusję dochodze do wnioski, że cały ten nasz biznes (mały i duży) jest zarządzany przez kretynów a jedyne zdródło mądrości to parę osób tu się wypowiadających. Może Szanowni Państwo popatrzycie na zagadnienie szerzej a nie tylko przez pryzmat własnej kieszeni. Proszę mi wierzyć nie tylko trenerzy mają głowy na karku i widzą jak się nimi posługiwać.
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: szkolenia a kryzys

Andrzej Jania:
Czytając Waszą dyskusję dochodze do wnioski, że cały ten nasz biznes (mały i duży) jest zarządzany przez kretynów a jedyne zdródło mądrości to parę osób tu się wypowiadających.

Tylko patrzeć kto z nas wszystkie te mądrości zbierze do kupy i wyda w postaci książki, która będzie pozycja obowiązkową na wielu uczelniach. :)

TPS
Tomasz Piotr Sidewicz

Tomasz Piotr Sidewicz Ponad 20 lat
doświadczeń w handlu
w tym 14 w handlu
zagra...

Temat: szkolenia a kryzys

Dariusz Szul:
Nie podlizuj się Swoim Klientom. Klienci lubią czupurnych i twardych trenerów z którymi można ostro i praktycznie pogadać! Trochę prawdziwych trenerskich zdań im nie zaszkodzi będą Cię bardziej szanować.

Podpisuję się pod tym stwierdzeniem. W końcu trener to taki lekarz, który ma postawić diagnozę na co pacjent cierpi a nie informować, że pacjent będzie żył do śmierci. Tu nie chodzi o kłótnie tylko o wymianę poglądów na bazie doświadczeń (jakie doświadczenia takie i poglądy :) )

TPS
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: szkolenia a kryzys

witam,
tez jakos nie widze tego spowolnienia.
a propos - Dariusz sugerowal, ze klienci lubia trenerow czupurnych. moze to jest tajemnica sukcesu Tomka. Tomek potrafi byc czupurny... ;-)

pzdr.
Tomasz S.

Tomasz S. Digital Marketing/
Recruitment/
Management,
www.staskiewi...

Temat: szkolenia a kryzys

No cóż... Prosty chłopak ze Szmulek jestem, to i czupurny muszę być. ;)
Ostatnio na szkoleniu podszedł do mnie uczestnik i powiedział "Szacunek ludzi ulicy".Tomasz S. edytował(a) ten post dnia 23.03.09 o godzinie 21:48

konto usunięte

Temat: szkolenia a kryzys

Panie Andrzeju spoko Wy też jesteście dobrzy i skuteczni a szczególnie wtedy, gdy trzeba wylać kogoś na zbity pysk!
Czy przed wywaleniem człowieka z pracy bo jest słaby i nie spełnia Pana oczekiwań zastawiał się Pan nad innym rozwiązaniem?
Czy szanuje Pan Swoich Pracowników ja siebie samego?
Jeżeli na te pytania odpowie Pan tak to zwracam honor i całuję po rękach!

Pozdrawiam
Dariusz

Andrzej Jania:
Czytając Waszą dyskusję dochodze do wnioski, że cały ten nasz biznes (mały i duży) jest zarządzany przez kretynów a jedyne zdródło mądrości to parę osób tu się wypowiadających. Może Szanowni Państwo popatrzycie na zagadnienie szerzej a nie tylko przez pryzmat własnej kieszeni. Proszę mi wierzyć nie tylko trenerzy mają głowy na karku i widzą jak się nimi posługiwać.

konto usunięte

Temat: szkolenia a kryzys

Brawo Darku!Pytania, które zadałeś nie pojawiają się zbyt często podczas dialogu wewnętrznego naszych kochanych pracodawców. Nie zgodzę się z wypowiedzią Pana Andrzeja, że patrzymy przez pryzmat naszych kieszeni. Zadowolenie Klienta procentuje tym, że nie zastanawia się on ile ma wydać na projekt, ale koncentruje się nad tym jak przekazaną przez nas wiedzę wykorzystać. Jasne jest, że nikt nie lubi jak się mu wskazuje luki...ale nie robimy tego z czystej złości. Jesteśmy jak lekarze... Konsultacje kosztują i tyle.

Ja bym najchętniej zabrała się do stworzenia książki pt.: "Wiedza trenerska czyli jak ocalić swoją Firmę". Tylko co z tego, że taka książka powstanie skoro po 30-stce nasz umysł leniuchuje. I z czytaniem są już problemy ;)
Apel : Drodzy pracodawcy. Wstyd jest emocją naturalną. Ważne jest uświadomienie sobie, że można przestać się już wstydzić własnych luk kompetencyjnych. Po uświadomieniu przyjdzie czas na dynamiczny rozwój. A na to nigdy nie jest za późno :)

Pozdrawiam Ciebie gorąco Darku.
Aleksandra

Dariusz Szul:
Panie Andrzeju spoko Wy też jesteście dobrzy i skuteczni a szczególnie wtedy, gdy trzeba wylać kogoś na zbity pysk!
Czy przed wywaleniem człowieka z pracy bo jest słaby i nie spełnia Pana oczekiwań zastawiał się Pan nad innym rozwiązaniem?
Czy szanuje Pan Swoich Pracowników ja siebie samego?
Jeżeli na te pytania odpowie Pan tak to zwracam honor i całuję po rękach!

Pozdrawiam
Dariusz

Andrzej Jania:
Czytając Waszą dyskusję dochodze do wnioski, że cały ten nasz biznes (mały i duży) jest zarządzany przez kretynów a jedyne zdródło mądrości to parę osób tu się wypowiadających. Może Szanowni Państwo popatrzycie na zagadnienie szerzej a nie tylko przez pryzmat własnej kieszeni. Proszę mi wierzyć nie tylko trenerzy mają głowy na karku i widzą jak się nimi posługiwać.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: szkolenia a kryzys

Aleksandra Darska:
(...) Tylko co z tego, że taka książka powstanie skoro po 30-stce nasz umysł leniuchuje. I z czytaniem są już problemy ;)

_____________

Dawno nie słyszałem podobnie bzdurnej tezy...
Ja wiem, że przed 30-tką nie ma się oporów przed formułowaniem każdej rewolucyjnej tezy - ale tu przebiłaś samego Lenina...

konto usunięte

Temat: szkolenia a kryzys

Aleksandra Darska:
Ja bym najchętniej zabrała się do stworzenia książki pt.: "Wiedza trenerska czyli jak ocalić swoją Firmę". Tylko co z tego, że taka książka powstanie skoro po 30-stce nasz umysł leniuchuje. I z czytaniem są już problemy ;)
Czytając Twoją wypowiedź dochodzę do wniosku, że wszyscy trenerzy, posiadający spore doświadczenie praktyczne musza być do bani. No bo jak to: zanim został trenerem należał do pracodawców. A ci jak wiadomo są ślepi na bezcenną wprost wiedzę, jaką może dać mu trener. Więc jako trener pewnie także jest.

Sorry za sarkazm, ale kompletnie nie trafia do mnie Twój punkt widzenia.

Pozdrawiam
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: szkolenia a kryzys

Jakaś taka dziwna mocno tendencja sie pojawiła w kilku wątkach - jaki to pracodawca jest głupi, nieczuły na potrzeby szkoleniowe, nierozumiejący i generalnie oderwany od rzeczywistości. Piszą to światli i super sprawni umysłowo trenerzy twardo stąpający po ziemi.
Niech owi twardo stąpający trenerzy stąpną jeszcze twardziej i jeszcze szerzej otworzą oczy - wówczas może się okazać, że pracodawcy nie chcą szkoleń i nie chcą szkolić - ale od Was, nie generalnie.

Miłego
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: szkolenia a kryzys

Takiej teorii to jeszcze nie słyszałem, że pracodawca jest głupi etc. - jest natomiast faktem, że często osoby zamawiające szkolenie mają niewielkie pojęcie o potrzebach szkoleniowych (rzeczywistych potrzebach szkoleniowych lub ich kolejności w długim szeregu) współpracowników..
Często zamawia się, bo jest budżet, albo moda, albo...coś tam.
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: szkolenia a kryzys

Janusz K.:
jest natomiast faktem, że często osoby zamawiające szkolenie mają niewielkie pojęcie o potrzebach szkoleniowych (rzeczywistych potrzebach szkoleniowych lub ich kolejności w długim szeregu) współpracowników..
Często zamawia się, bo jest budżet, albo moda, albo...coś tam.

A trener bidula dostaje zamówienie i leci realizować bezrefleksyjnie?

Przez wiele lat pracowałam w firmach IT i rzadko spotykałam klientów którzy rozumieli do końca co kupują, a takich którzy wiedzieli jakiego rozwiązania potrzebują - jeszcze rzadziej.

Odkąd zajmuję się szkoleniami mam wrażenie że w tej branży sprzedaż jest jeszcze bardziej złożonym zadaniem.

Kiedy sprzedaje się złożone produkty/usługi/rozwiązania to trzeba wziąc na siebie rolę doradcy biznesowego, nie wystarczy być dostawcą który realizuje "głupie" zamówienie klienta - no chyba że komuś jest wszystko jedno czego uczy i z jakim rezultatem :))

Następna dyskusja:

Szukam Szkolenia !!!




Wyślij zaproszenie do