Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Jacek Wolniewicz:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
[

Oczywiście że korzystam i jednocześnie jestem bardzo świadoma tego, jak dalece sama wiedza psychologiczna jest niewystarczająca, by być naprawdę efektywnym sprzedawcą B2B :)

Doroto, ale ja pisałem to w kontekście naszych kompetencji w pracy trenerskiej. To my musimy "przełożyć z polskiego na nasze"
Wobec tego poproszę raz jeszcze o wytłumaczenie jaśniejsze :)
A o jakim badaniu mówisz , bo nie rozumiem ?
To raczej pytanie do Ciebie :) - o jakie badania Ci chodziło gdy pisałeś "wyniki badań z grupy "junk science" :)

A to się nie zrozumieliśmy . Dla mnie taka ogólna kategoria poddanych falsyfikacji hipotez, badań nie poddanych replikacji.

ech ta komunikacja... ;)
Krzysztof Adamski

Krzysztof Adamski trener Decision
Selling Poland

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Podążając za wątkami Doroty Bienicewicz-Krasek: trafiłem też i na ten.

Rafał Szczepanik:
3. Calkowicie zas zgadzam sie z tym co napisal Tomek: drodzy trenerzy, jesli mowicie o skutecznym sprzedawaniu, to pokazcie PITy. Moze nie tyle PITy- bo tam macie dochody z innych zrodel - co zastanowcie sie, za ile i czego sprzedajacie w skali roku.

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Ciekawa jestem czy ktoś się odważy... :))

Ja mam inną propozycję. Zamiast PIT-ów.
Kto pokaże referencje, na których klient wpisał oprócz:
"Szkolenie profesjonalnie przeprowadzone" i "uczestnicy zadowoleni"
również:
"Po zastosowaniu rozwiązań omawianych na szkoleniu sprzedaż wzrosła w naszej firmie o ... %"
lub bardziej ogólnie
"Szkolenie miało znaczący wpływ na wzrost sprzedaży w naszej firmie"
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Krzysztof Adamski:
Podążając za wątkami Doroty Bienicewicz-Krasek: trafiłem też i na ten.

Rafał Szczepanik:
3. Calkowicie zas zgadzam sie z tym co napisal Tomek: drodzy trenerzy, jesli mowicie o skutecznym sprzedawaniu, to pokazcie PITy. Moze nie tyle PITy- bo tam macie dochody z innych zrodel - co zastanowcie sie, za ile i czego sprzedajacie w skali roku.
(...)
Ja mam inną propozycję. Zamiast PIT-ów.
Kto pokaże referencje, na których klient wpisał oprócz:
"Szkolenie profesjonalnie przeprowadzone" i "uczestnicy zadowoleni"
również:
"Po zastosowaniu rozwiązań omawianych na szkoleniu sprzedaż wzrosła w naszej firmie o ... %"
lub bardziej ogólnie
"Szkolenie miało znaczący wpływ na wzrost sprzedaży w naszej firmie"

A więc dobrze, zróbmy to w końcu i przestańmy się przerzucać tylko teoriami.
Ja mogę zacząć.
Wrzucam referencje najbardziej obiektywne, ponieważ otrzymane nie w formie papieru na zamówienie naszego marketingu, lecz wywiadu opublikowanego w Computerworld i paru innych mediach. W razie wątpliwości służę też innymi.

"O NOWEJ SPRZEDAŻY
(...) Zmiana modelu sprzedaży spowodowała wzrost wartości nowych kontraktów o 40%. Kiedyś było to 80-100 tys. zł, teraz często 500 tys. zł, a nawet 1 mln zł.
Nauczyliśmy się również szybko wychodzić z tzw. przedłużających się rozmów. W krótkim czasie jesteśmy w stanie zdecydować, czy klientowi jest z nami po drodze, czy nie. (...)

O CUSTOMER CENTRIC SELLING
Metodyka ta polega na właściwej identyfikacji niemierzalnych celów klienta i przełożeniu ich na cele biznesowe. Pozwala to dobrać odpowiednie rozwiązanie - nie tylko licencję na konkretny produkt, ale także dodatkowe usługi. Nie skupiamy się już na cechach produktu, lecz potrzebach klienta. Jego nie interesują bowiem funkcjonalności systemu, tylko efekty jakie może dzięki niemu osiągnąć (...) "

Pełny wywiad tutaj:
http://www.computerworld.pl/artykuly/349051_2/EN.FACE....

Kto następny?

Pozdrawiam :)
Krzysztof Adamski

Krzysztof Adamski trener Decision
Selling Poland

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Będziemy się chwalić. Proszę:

"Zastosowane rozwiązania znacząco wpłynęły na zwiększenie skuteczności sprzedażowej naszych doradców. Nabyte umiejętności zostały wzmocnione poprzez indywidualne sesje coachingowe. Rozwiązania Decision Selling stanowią obecnie znaczący wymiar kompetencji sprzedażowych naszych doradców".
Projekt trwał 6 miesięcy. Badanie efektywności na 4 poziomach Kirkpatricka.
Dodatkowo to co uznaję za referencje to prośba klienta po projekcie abym nie szkolił firm z jego branży przez najbliższe dwa lata.

"Koszt szkolenia zwrócił się praktycznie natychmiast. Uzyskaliśmy trzykrotny przyrost wskaźnika konwersji ilości rozmów z klientami do ilości zawartych umów."
Szkolenie dwudniowe. Badanie realizowane na poziomie I i II. Klient badał na poziomie II i IV.

"NO NO NO chyba jestem sama zszokowana tym co się dzieje. Staram się wprowadzić wszystko co nauczyłam się na kursie. Kwestionariusz jest super! Kalendarz doskonale pełni rolę!
W tym tygodniu ilość sprzedaży jest większa, a nasza radość nie do określenia. Dodaje nam to skrzydeł."
Mail od uczestniczki, a zarazem właścicielki firmy dwa dni po szkoleniu.
Badanie efektywności na I poziomie.

Zaobserwowałem ciekawe zjawisko. Po zrealizowanych projektach proszę o referencje i często dostaję stanowczą odmowę (mimo kontraktu na początku) z informacją "Nie chcemy by konkurencja wiedziała i potrafiła to co my". Nawet je nazwałem WWR (Więzień Własnego Rozwiązania).
Krzysztof Adamski

Krzysztof Adamski trener Decision
Selling Poland

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Zastanawiam się tylko czy nie odbiegamy od tematu. Od czego zależy sukces w sprzedaży przechodząc na temat "Kto ma skuteczniejsze rozwiązania wspierające sprzedaż?". Ale być może to jest sedno sprawy.
Skuteczny sprzedawca to ten, który działa inaczej niż wszyscy. Dzięki temu wyróżnia się na rynku.
Jak wszyscy tłuką model Xeroxa i te same narzędzia (Zbudowanie zaufania - pierwsze wrażenie, rozpoznanie potrzeb - lejek pytań, prezentacja oferty językiem korzyści - CZK, walka z zastrzeżeniami - schematy, finalizacja - 1001 technik zamykania sprzedaży) to jest nudno. A klient też się edukuje.
Bywa na szkoleniach ze sprzedaży lub chłonie jak gąbka podczas spotkań sprzedażowych.

Tworząc Decision Selling napisałem taki wstęp:
DOBRY HANDLOWIEC I SPECYFICZNA SPRZEDAŻ
Od wielu lat istnieje przekonanie, że dobry handlowiec jest w stanie sprzedawać każdy produkt. Wystarczy tylko poznać produkt, a i to nie zawsze jest konieczne.
Czasem mam wrażenie, że tę tezę promują zarządzający sprzedażą podczas procesu rekrutacji nowych handlowców.

Z drugiej jednak strony większość handlowców twierdzi, że sprzedaż w ich branży jest specyficzna. I nie jest zbyt łatwo zaistnieć w nowej branży, np. z dobrego przedstawiciela firmy farmaceutycznej stać się dobrym sprzedawcą w salonie samochodowym.

Można ją szczególnie usłyszeć podczas rozmowy dwóch handlowców z odmiennych branż na temat „Komu jest trudniej sprzedawać?” lub podczas szkoleń poświęconych sprzedaży „Jeżeli nie pracowałeś w naszej branży to nie wiesz, jak to jest…”.

Umiejętności komunikowania się i budowania relacji podczas rozmowy z klientem, zwane często umiejętnościami interpersonalnymi, czy też marketingowo „technikami sprzedaży” są podstawą. Trudno jest przetrwać w sprzedaży, jeżeli nie wzbudzasz zaufania, nie potrafisz zadawać pytań, nie słuchasz i nie obserwujesz reakcji klienta, nie potrafisz wyeksponować zalet oferowanego produktu językiem korzyści. Chyba, że jesteś monopolistą i masz duży popyt na swój towar. Wtedy przetrwasz. Przez jakiś czas.

Dzisiaj, gdy internet i tanie linie lotnicze „skurczyły” Ziemię, klienci są bardziej świadomi swoich potrzeb oraz tego co jest dostępne na rynku. Dzisiaj potrzeba czegoś więcej. Zarządzania procesem decyzyjnym klienta.

Sprzedaż w każdej dziedzinie jest specyficzna. Nie dlatego, że różni się oferowanymi produktami. Gdyby tak było, wystarczyłaby znajomość „technik sprzedaży” aby przechodzić z firmy do firmy. Sposoby sprzedaży różnią się ponieważ ich skuteczność zależy od podejmowanych przez klienta decyzji. A te zależne są od wielu czynników.

DECISION SELLING™
Decision Selling™ to spojrzenie na sprzedaż oczami klienta, jego sposobem myślenia i procesem podejmowania decyzji. Nie jest metodologią, która mówi „Tak rób, tak nie rób” i sprowadza wszystkich sprzedawców oraz specyfikę ich branż do „jednego worka”. Byłaby wtedy niczym innym jak tylko opisem jakie działania musi poczynić handlowiec, aby klient kupił. Jak większość promowanych metodologii sprzedaży.
Decision Selling™ to zrozumienie procesu podejmowania decyzji przez klienta, podążanie za nim, wpływanie i kontrolowanie tego procesu.
Możesz być najlepszym handlowcem na świecie i idealnie stosować „techniki sprzedaży”, a kontrakt nie zostanie zawarty jeśli klient po prostu nie będzie chciał kupić. Jeżeli nie kontrolujesz procesu podejmowania decyzji przez klienta, nie będziesz nawet wiedział dlaczego tak się stało.
Klaudia Rosa

Klaudia Rosa Konsultant Biznesu,
Moją zawodową pasją
jest Sprzedaż :-)

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Sukces w sprzedaży od czego zależy? może to lapidarne a jednak się sprawdza: dowiedz się czego klient chce /potrzebuje, dostarcz mu dokładnie to czego chce /potrzebuje, wystaw rachunek.
Łatwo napisać? łatwo! Trudniej zrobić? zgadza się! Opłaca się? Odpowiadam tyklo za siebie: jak najbardziej się opłaca! :-)
Pozdrawiam serdecznie,

Klaudia :-)Klaudia Rosa edytował(a) ten post dnia 22.06.12 o godzinie 17:17

konto usunięte

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

dodałbym: "zainkasuj należność" :)
Klaudia Rosa

Klaudia Rosa Konsultant Biznesu,
Moją zawodową pasją
jest Sprzedaż :-)

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Marcin Litwiniec:
dodałbym: "zainkasuj należność" :)

Pełna zgoda! szczególnie że bardzo miła to czynność :-)

Pozdrawiam,
Klaudia :-)
Anna Jóźwiak

Anna Jóźwiak SALES MANAGER

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Oczywiście masz rację, ale trochę trudniej wykorzystywać to wszystko , kiedy siedzisz z klientem twarzą w twarz. Przeczytałam wiele mądrych książek z zakresu- pozyskiwanie klienta czy NLP i rzeczywiscie wydaje się , że to takie proste w stosowaniu. Niestety w moim przypadku nie do końca się te metody sprawdziły i wydawały mi się trochę nienaturalne. Jednak wiem ,że u niektórych działają...Jaką jeszcze literaturę fachową poleciłbyś mi bądź szkolenia, ażeby stać się naprawdę "Challengerem"? Osobiście zdaję się często na intuicję ,oczywiście ze znajomością produktów,mam miły głos,ogólnie sprzedaż mam na wysokim poziomie, jednak wiem ,że można lepie tylko jak to osiągnąć? :)
Krzysztof Adamski

Krzysztof Adamski trener Decision
Selling Poland

Temat: Sukces w sprzedaży - od czego zależy? - perspektywa trenerów

Nie wiem do kogo było pytanie :-)
Na podstawie tego co napisałaś zakładam wersję dla handlowca z dużym doświadczeniem. Zrobiłbym tak:
1. Przeanalizowałbym jak przebiega proces podejmowania przez klientów decyzji zakupowych w obszarze produktów, które oferujesz i na rynku, na którym działasz. Jak zachowują się klienci przy podejmowaniu decyzji.
2. Ustaliłbym profile decyzyjne klientów (w marketingu nazywa się je personami)
3. Na podstawie analizy opracowałbym co buduje wartość mojej oferty w oczach poszczególnych person
4. Stworzyłbym narzędzia budowania wartości oferty przez doradcę w zależności od persony
5. Opracowałbym w jaki sposób finalizować sprzedaż w zależności od reakcji klienta, czyli sposoby jak sprawdzać na jakim etapie decyzyjnym jest klient gdy z nim rozmawiam.

A na pewno zastanowiłbym się co mnie wyróżnia wśród innych dostawców tego co oferuję.
I w tym temacie polecam:
J. Trout, S. Rivkin, Wyróżniaj się lub zgiń. Jak przetrwać w erze morderczej konkurencji?



Wyślij zaproszenie do