Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Witam serdecznie

Chcę poruszyć z Wami wątek skuteczności szkoleń - tej realnej skuteczności, a tego w jaki sposób jest reklamowane.

Przeczytałem niedawno ogłoszenie, które roztacza wizje przed uczestnikiem - jaki to on nie będzie super i cudowny, sprzeda wszystko przyciągnie każdego.
Ja zawsze mam opory przed tym, aby przedstawiać przyszłość po szkoleniu jako pewnik - będzie tak i tak.
Zauważam, że co raz częsciej trenerzy, bądź osoby sprzedające/oferujące swoje szkolenia decyzują się na bycie jasnowidzem. Obiecują cuda bez nawet cienia wątpliwości.

Co wy o tym sądzicie?

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

:)

Artur czy taki rodzaj prezentacji po szkoleniowej to nie jest rodzaj manipulacji? Takie "cuda wianki na kiju"...

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Szczerze: widząc takie ogłoszenie nie zawracam sobie nawet tą firmą głowy. Osobiście wychodzę z założenia, że jeśli ktoś musi się uciekać do tak kiepskiej manipulacji w sprzedaży swoich usług to jest poprostu kiepski.

P.S. nie jestem prawnikiem więc nasunęło mi się takie pytanie. Jak takie obietnice wyglądają w świetle nowego prawa dotyczącego przekazu reklamowego?Błażej J. edytował(a) ten post dnia 05.03.08 o godzinie 11:18

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

No tak: oferowany produkt zapakowany w sliczne pudeleczko - cala otoczke moze lepiej sie sprzedac....moze ale nie musi.
Tez wszystkie te "cuda" zastanawiaja mnie pod wzgledem ich efektywnosci i przydatnosci. Ale kazdy chce "sprzedac" stosujac rozne techniki i metody.

Najbardziej pożądane jest to co nie jest najładniejsze, ale to co najrzadsze....Joanna C. edytował(a) ten post dnia 05.03.08 o godzinie 11:24
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Blażej, udowodnienie nieskuteczności jest o tyle trudne, że trener, który prowadził szkolenie może poweidzieć, że uczestnik źle stosuje to czego go nauczył.

Możemy na to nie zwracąc uwagi, są ludzie ktorzy ignorują, ale są tacy, którzy uwierzą.

Mnie zastanawia inna sprawa - jak jako trener, osoba o (teoretycznie) dużej etyczności działania, pozwala sobie na sformułowania, które dotyczą przyszłości a są pewnikiem np. po moim szkoleniu będziesz skakał na 4 m wysokości.

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

znam nawet z GL osoby, ktore takie rzeczy pisza w swoich ogloszeniach ale to tak na marginesie :-)

otoz wlasnie pojmowanie etyki sie klania. Tak mi sie wydaje.
Jak sie nie ma zadowolonych klientow, referencji albo jest sie poprostu kiepskim to sie probuje "chwycic" klienta kazdym sposobem.

Pewno udowodnienie trudne ale z drugiej strony jesli po szkoleniu nie skacze na 4m to bylo ono zle przeprowadzone. Nikt w ofercie reklamowej nie mowil, ze bede skakal na 4m tylko jesli bede sie uwaznie uczyl. Przekazy reklamowe sa skonstruowane zazwyczaj na zasadzie "przyjdz, po 2 dniach bedziesz skakal na 4m". Zadnych warunkow firmy nie podaja:-)

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

A co gdy nie masz predyspozycji do "4 m skoku" ? 2,3 a nawet 7 dni nic nie zmieni. co wtedy?Joanna C. edytował(a) ten post dnia 05.03.08 o godzinie 11:38

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Joanna C.:
A co gdy nie masz predyspozycji do "4 m skoku" ? @,3 a nawet 7 dni nic nie zmieni. co wtedy?


Firma mi przeciez obiecala! w ogloszeniu! :-)

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Tzn pozostaje reklamacja?

Serio: skutecznosc szkolen jest pisana dla ogolu jako nasze zalozenie ktore CHCEMY osiagnac. Nie gwarantuje ze 100% z tego skorzysta - zawsze sa wyjatki :)
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Z jednej strony to jest coś co mnie niebotycznie irytuje -hasła "Po naszym kursie zostaniesz efektywnym menedżerem", albo "Nauczysz się charyzmy", z drugiej rozumiem potrzebę rynku (dobry marketing pomaga w sprzedaży.

Tu Artur masz rację, że trudno mówić o efektach kiedy cele szkolenia są mętne i uogólnione.

Jedyna rada to zdrowy rozsądek i dopytywanie - kto zacz szkoli, jakie ma doświadczenie, co robi oprócz tego...

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Troche odejde od tematu szkolen ale tez w tym to sie zawiera
na swoich podyplomowych studiach mam zajecia z kobieta, ktora na 15 lat doswiadczenia i wydawalo by sie,ze jej zajecia beda ciekawe i fajnie prowadzone a tu.....porazka.
4 godz to wyswietlanie slajdow w tempie zawrotnym, metne odpowiedzi na nasze pytania. co z tego,ze 15 lat pracuje jako specjalista - jak nie umie przekazac,sprzedac,zaprezentowac swojej wiedzy i doswiadczenia :)

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Joanna C.:
Tzn pozostaje reklamacja?

Serio: skutecznosc szkolen jest pisana dla ogolu jako nasze zalozenie ktore CHCEMY osiagnac. Nie gwarantuje ze 100% z tego skorzysta - zawsze sa wyjatki :)


jesli piszesz w swoim ogloszeniu "przyjdz! po 3 dnia bedziesz skakac 4m w zwyz!" to dla mnie przekaz jest jasny. Nie ma tam napisane, ze chcesz mnie tak wyszkolic, tylko, ze jesli przyjde to tak bedzie. A pytam bo zmienila sie ustawa regulujaca informacje zawarte w przekazie, a nie jestem prawnikiem i pewno nie potrafie tego poprawnie zinterpretowac. (zwrocilas uwage na zmiane w raklamach red bull'a ?)

Wracajac do tematu watku:
Tadeusz, pytanie tylko, czy to faktycznie dobry marketing :-)Błażej J. edytował(a) ten post dnia 05.03.08 o godzinie 11:53
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Tadeusz, mnie najbardziej denerwuje, drażni, w zasadzie to cholernie wkurza, że to TRENER pozwala sobie na takie numery.
Potencjalny uczestnik, może nie wiedzieć, może uwierzyć, chce spróbować i wybiera takie gnioty.

...ale że trener dopuszcza do takiej dezinformacji to mnie przeraża. Troszkę już jestem na rynku szkoleniowym i odnoszę wrażenie, że takie błedy były kiedyś ale to z niewiedzy - sam rynek był raczkujący. Teraz - po kilkunastu latach rynku szkoleniowego powinniśmy wymagać nie od poitencjalnych uczestników, ale od siebie wiekszego poziomu, niźli tylko poruszanie się w sferze amway-owskich hasełek licząc na "złowienie" leszcza.

Mam ogromny sprzeciw wewnątrz siebie na takie działanie, bo takie sytuacje oznaczają, że trener jako zawód i osoba to już nie wartości, przekonanie i umiejętności - trener to hasła, marketing i kasa.

Pozdrawiam
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Cóż Artur - tez mnie to dobija, ale i tak mam wrażenie, że w trenerce rynek szybciej weryfikuje takie fikołki niż w innych branżach. Etyka, czy zwyczajna uczciwość trenera powinna się uruchamiać gdy widzi, że jest nierozumnie "sprzedawany" - kwestia w tym, że czesto go to po prostu nie obchodzi dopóki ma grupę. Taki jego wybór.

I wtedy "wina" leży też po stronie Klienta - nie zadał sobie trudu, żeby sprawdzić odpowiednio produkt. Tyle co mozna zrobić to trzymać się ramy w swojej pracy -mało wierzę, we wszystkie "kodeksy dobrych praktyk" - zawsze znajdą się cwaniacy, którzy bedą chcieli iść na skróty - zarówno w sprzedawaniu usług, jak i kupowaniu benefitów.

Jak to mówią brytole "fool me once - shame on you, fool me twice - shame on me" :)

Ciekawy wątek!
Grzegorz S.

Grzegorz S. BDM/Konsultant/
Handlowiec/Menadżer/
Trener

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

witajcie
właśnie przypatruję się Waszej dyskusji o skuteczności szkoleń i gwarancjach deklarowanych przez firmy szkoleniowe, trenerów.
z doświadczenia wiem, że nawet najlepiej przygotowane szkolenie, z bardzo wielu powodów może zostać "położone".
dla pełnego sukcesu potrzebna jest współpraca trenerów (perfekcyjne przygotowanie), organizacji (świadomość celów szkolenia - efektywność), oraz uczestników (chęć uczestnictwa i zmiany). każdy z tych elementów może okazać się krytycznym dla przedsięwzięcia.
zatem deklaracja 100% skuteczności, budzi we mnie niedowierzanie, nie można przecież liczyć na fart...
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Jednak to po naszej stronie - trenerów - jest obowiązkiem stać na straży etyki, a nie oczekiwać sprytu w poszukiwaniu informacji u klientów - chyba zbyt idealistycznie podchodze do rynku.

Zawsze uważałem i uważam, że trenerem może być każdy - kwestia pracy nad i z sobą. Teraz jak obserwuje niektóre osoby, które dumnie nazywają się trenerami, coachami i czym tam kolwiek - a z drugiej strony "kręcą" klientów na lewo i prawo. To mocna się zastanawiam nad tym czy faktycznie trenerem może być każdy.

Pozdrawiam
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

To ciekawe, że właśnie teraz ciężar i waga etyczności staje się taka ważna. Odbieram to jako normowanie rynku i krok w dobrą stronę - popatrzcie nawet po postach - kiedy rok temu zakładałem wątek "etyka trenera", było to jedno z niewielu miejsc w necie, gdzie mogły pokrążyc opinie - teraz prawie każdy wątek (a na pewno wątek związany z NLP :) ujawnia ten poziom rozumienia trenerki.

Bo wymiary rynkowe są jasne - mataczenie sie opłaca. W krótkiej perspektywie. Stąd reklamy mogą obiecywać gruszki na wierzbie. Etyczność trenera, budowanie nazwiska i rzetelność jest instynktem samozachowawczym w tym biznesie - jeśli chcesz to dalej robić.

Nie sądzę, żebym jako trener miał stać "na straży" - mogę pilnować siebie i wierzyć, że rynek promuje, i zostawia najlepszych.

A i mam wrażenie, że naiwnych, którzy się na reklamowe cuda nabierają, coraz mniej :)

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Chyba należy oddzielic dwie sprawy:
- przygotowanie szkolenia przez trenera i jego założenia co do celów,zadań i spodziewanych rezultatów po szkoleniu
- reklamy szkolenia przez firmy itp.

Bo trenet(chyba,że pracuje sam dla siebie) nie ma dużego wpływu na samą reklame....chyba,że ustali to wcześniej,że nie jest zwolennikiem "przereklamowania" jego produktu. Bo po części to też swiadczy o nim - w oczach,ocenie uczestników.

Czy treneren może być każdy? Uważam,że nie każdy - bez względu na ilość (mierzoną w latach doświadczenia) to bycie "nauczycielem" to nie tylko realne doświadczenie ale to przede wszystkim predyspozycje osobiste. Trener - który boi się ludzi - może pracowac, ale z jakim efektem?
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Aśka można się wielu rzeczy nauczyć, nawet odwagi. Trener to nie zawód dla wybranych, tylko dla dojrzałych. I to właśnie jest problem.

Tadeusz to, że trener powinien pilnować siebie w sprawie etyki to jedno, ale uważam, że zaniechanie, jest tym samym co przyłożenie do czegoś ręki.

Ja nie moge przejśc obojętnie wobec zachowań, które dla mnie sa bardzo blisko oszustwa i kombinatorstwa, i będę stał na straży (wiem, że to brzmi komicznie) etyki trenera bo tego zostałem nauczony przez osobę, która mnie wprowadzała naście lat temu w arkana tej sztuki i umiejętności.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Skuteczność szkolenia vs. jego reklama

Zrozumiałam :) przesłanie.

Następna dyskusja:

Szukam Szkolenia !!!




Wyślij zaproszenie do