Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Lojalność trenera...

Może gdzieś ten temat już się przewijał na tym forum, ale nie znalazłam a ostatnio bardzo mnie nurtuje pytanie...
Jaka powinna być firma szkoleniowa, jak powinna działać, jakie mieć wartości, ale też czy powinna być duża czy mała, jak zarządzana itd. itp. - żeby trenerzy chcieli się z nią związać długofalowo i na wyłączność?

Co jest czynnikiem który powoduje że trener jest lojalny wobec firmy?

konto usunięte

Temat: Lojalność trenera...

Ale który trener? Bo to chyba różnie :)
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Lojalność trenera...

Jerzy Kubina:
Ale który trener? Bo to chyba różnie :)

W jakim sensie? Co jest różne w zależności od tego jaki trener?

konto usunięte

Temat: Lojalność trenera...

Dorota Bienicewicz-Krasek:

W jakim sensie? Co jest różne w zależności od tego jaki trener?

Oczekiwania.
Żeby związać się na wyłączność... hmm... ja bym potrzebował dużo interesujących zleceń za przyzwoite pieniądze a resztę to możemy dogadać na priv ;)
Bierzesz mnie?
Tomasz S.

Tomasz S. Digital Marketing/
Recruitment/
Management,
www.staskiewi...

Temat: Lojalność trenera...

1. Stałość zleceń na takim poziomie, który zniechęca do szukania szkoleń w innych źródłach.
2. Wpływ na realizowane zlecenie od poziomu oferty do poziomu zamknięcia projektu.
3. Wsparcie organizacyjno-logistyczne na takim poziomie, żeby nie musieć zawracać sobie głowy np. niezamówionym noclegiem przed szkoleniem.
4. Stymulujące intelektualnie środowisko pracy.
5. I dalej tak jak w zwykłej firmie :)
6. "Googlowski projekt 20%" :)
Mirek Jasiński

Mirek Jasiński prezes zarządu,
Regan Consulting

Temat: Lojalność trenera...

To cytuję ofertę, która gwarantuje stałość (przynajmniej w mojej działce)
- wynagrodzenie 150 tys. GBP rocznie + bonus
- ubezpieczenie zdrowotne
- nie więcej niż 70 dni szkoleń rocznie
- zespół grafików i asystentów przygotowujących materiały szkoleniowe na naprawdę dobrym poziomie
- asystent (-ka)
- podróże w klasie biznes
- diety na wyżywienie w trakcie szkoleń 150 euro za dzień
- plan szkoleń ustalony mniej więcej z rocznym wyprzedzeniem

Praca z domu, spodziewają się, że raz na kwartał trzeba będzie przyjechać do centrali na jakieś zebranie...

:)
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Lojalność trenera...

Mirek Jasiński:
To cytuję ofertę, która gwarantuje stałość (przynajmniej w mojej działce)
- wynagrodzenie 150 tys. GBP rocznie + bonus
- ubezpieczenie zdrowotne
- nie więcej niż 70 dni szkoleń rocznie
- zespół grafików i asystentów przygotowujących materiały szkoleniowe na naprawdę dobrym poziomie
- asystent (-ka)
- podróże w klasie biznes
- diety na wyżywienie w trakcie szkoleń 150 euro za dzień
- plan szkoleń ustalony mniej więcej z rocznym wyprzedzeniem

Praca z domu, spodziewają się, że raz na kwartał trzeba będzie przyjechać do centrali na jakieś zebranie...

:)


Jeśli tylko jesteś wybitnym trenerem, najlepiej takim z kilkoma bestsellerowymi publikacjami, masz taki temat i poziom szkolenia, który można sprzedać za min. 20 tys zł/ dzień szkoleniowy to jest to całkiem możliwe :)
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Lojalność trenera...

Jerzy Kubina:
Dorota Bienicewicz-Krasek:

W jakim sensie? Co jest różne w zależności od tego jaki trener?

Oczekiwania.
Żeby związać się na wyłączność... hmm... ja bym potrzebował dużo interesujących zleceń za przyzwoite pieniądze a resztę to możemy dogadać na priv ;)
Bierzesz mnie?

To zależy co oferujesz w zamian? :))
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Lojalność trenera...

Tomasz S.:
1. Stałość zleceń na takim poziomie, który zniechęca do szukania szkoleń w innych źródłach.
2. Wpływ na realizowane zlecenie od poziomu oferty do poziomu zamknięcia projektu.

czy mogłbys to rozwinąć?
3. Wsparcie organizacyjno-logistyczne na takim poziomie, żeby nie musieć zawracać sobie głowy np. niezamówionym noclegiem przed szkoleniem.
4. Stymulujące intelektualnie środowisko pracy.

i to też... ? (rozwinąć)
5. I dalej tak jak w zwykłej firmie :)
6. "Googlowski projekt 20%" :)
Mirek Jasiński

Mirek Jasiński prezes zarządu,
Regan Consulting

Temat: Lojalność trenera...

Dorota Bienicewicz-Krasek:

Jeśli tylko jesteś wybitnym trenerem, najlepiej takim z kilkoma bestsellerowymi publikacjami, masz taki temat i poziom szkolenia, który można sprzedać za min. 20 tys zł/ dzień szkoleniowy to jest to całkiem możliwe :)

Eh, to stawki dla rzemieślników - wybitni biorą znacznie więcej...

Taki z publikacjami to 10-20 tys GBP za godzinne wystąpienie (np. otwarcie konferencji) + koszty

W przypadku Toma Petersa zaczynamy rozmawiać od pół miliona za seminarium... ale to też jakieś 2,5 godziny...
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Lojalność trenera...

Mirek Jasiński:
Dorota Bienicewicz-Krasek:

Jeśli tylko jesteś wybitnym trenerem, najlepiej takim z kilkoma bestsellerowymi publikacjami, masz taki temat i poziom szkolenia, który można sprzedać za min. 20 tys zł/ dzień szkoleniowy to jest to całkiem możliwe :)

Eh, to stawki dla rzemieślników - wybitni biorą znacznie więcej...

Taki z publikacjami to 10-20 tys GBP za godzinne wystąpienie (np. otwarcie konferencji) + koszty

W przypadku Toma Petersa zaczynamy rozmawiać od pół miliona za seminarium... ale to też jakieś 2,5 godziny...

Mirosławie,

Mam nadzieję, ze przerysowujesz, a jeżeli nie, to piszesz o tzw. "gwiazdach", które niekoniecznie są najlepszymi z najlepszych, ale są wysoko nagradzani. Doda także dużo brała, kiedy była na nią moda :o), a nic specjalnego nie reprezentuje sobą.

Znam, i mam przyjemność/zaszczyt współpracować z światowej klasy ekspertami (dwóch zaprosiłem i będą w Polsce w połowie roku), których stawki są wysokie, ale nie 10-20k GBP za godzinne wystąpienie.

Na bazie warunków, jakie podałeś, chętnie zostałbym "rzemieślnikiem" w takiej firmie :o)

Pozdrawiam
Tomasz S.

Tomasz S. Digital Marketing/
Recruitment/
Management,
www.staskiewi...

Temat: Lojalność trenera...

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Tomasz S.:
2. Wpływ na realizowane zlecenie od poziomu oferty do poziomu zamknięcia projektu.

czy mogłbys to rozwinąć?

Nienawidzę świecić oczami przed Klientem jako podwykonawca. Wiele firm szkoleniowych wpuszcza trenera dopiero na samo szkolenie. Dla mnie kluczowe jest uczestniczenie w procesie od etapu definiowania celów, uzgadniania potrzeb i możliwości po zamknięcie - przełożenie tego na efekt u Klienta.
Jeśli porównam dwa skrajne szkolenia z negocjacji, które robiłem - to pokrywają się merytorycznie w 10%. Żeby coś zrobić dobrze - trzeba wiedzieć co się robi od początku do końca.
4. Stymulujące intelektualnie środowisko pracy.

i to też... ? (rozwinąć)

W tym zawodzie trzeba się cały czas rozwijać. Po prostu. Dostęp do wiedzy, wspólne rozwijanie warsztatu. Praca w zespole, a nie jako trenerzy pod wspólnym szyldem.
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Lojalność trenera...

Odpowiadając na pytanie Doroty:

Trzeba wiedzieć, co jest dla Ciebie ważne. Jeżeli ważna jest przede wszystkim stabilność, to ustalasz z firmą warunki brzegowe, takie jak:
- poziom przychodów miesięcznie,
- czas trwania współpracy (inaczej: okres, w którym deklarujesz wyłączność),
- ilość dni szkoleniowych,
- warunki realizacji szkoleń (przygotowanie, logistyka, powiadamianie o terminach, itp.)

Uważam, że częściowo jest to powiązane z dyskusją, jaką prowadzimy w wątku p.t. "Agent Trenera". Tam z kolei poszukujemy takiego modelu współpracy, który gwarantowałby odpowiedni poziom korzyści i wzajemnej lojalności stron/partnerów.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Lojalność trenera...

Myślę że mylimy tu dwie osobne formy aktywności: trenera i speakera konferencyjnego.

Speakera konferencyjny może mieć stawkę niemal dowolnie wysoką, bowiem jego zadaniem nie jest szkolić tylko dać krótki PR-owy show na konferencji a przede wszystkim sprzedać swoje nazwisko na rzecz organizatorów którzy spędzą do sali w renomowanym hotelu ponad 100 osób po horrendalnych stawkach. Główna korzyść dla uczestnika to prestiż że w czymś takim uczestniczył a czasami trochę inspiracji.

Trener szkoli przez np. dwa dni. Warto zapłacić więcej za trenera dobrego więcej niż za słabego. Ale wydaję się mi patrząc z pozycji uczestnika że cena jaką jestem gotowy zapłacić będzie rosła wraz z jakością trenera ale degresywnie. Ciężko mi sobie wyobrazić aby z poziomu dobrego trenera za cenę X zapłacić jeszcze lepszemu trenerowi 2X bo jest dwa razy lepszy. Ilość inspiracji jaką jestem w stanie wchłonąć jako uczestnik w dwa dni jest ograniczona.

Dlatgo też uważam że podawane stawki dotyczą bardziej show konferencyjnego niż cen za szkolenia.
Mirek Jasiński

Mirek Jasiński prezes zarządu,
Regan Consulting

Temat: Lojalność trenera...

Henryk M.:

Henryk, nie przesadzam! Zobacz to: http://www.leadingauthorities.com/speaker/ag-lafley.aspx

75 tys USD za kilkugodzinny warsztat dla wyższej kadry kierowniczej... Gość nie jest żadną gwiazdą i zbyt wiele nie wnosi do szkolenia (obejrzyj jego wideo)
Jacek J.:
Myślę że mylimy tu dwie osobne formy aktywności: trenera i speakera konferencyjnego.

Jacek, jak wyżej - zobacz wideo i powiedz czy to wystąpienie konferencyjne, czy mały warsztat dla kadry kierowniczej (kiepski zresztą przepotwornie)...

Sam się zastanawiam jak oni to sprzedają... Ale to chyba inny wątek, więc zakończmy na tym.

konto usunięte

Temat: Lojalność trenera...

Mirek
Przecież to nie jest żaden warsztat - facet gada przez 7 minut do wielkiej sali restauracyjnej!
To nie jest szkolenie - to jest typowy show konferencyjny.
Tu się nie płaci za jakość czy treść - tu się płaci prawie tylko za prestiż.
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Lojalność trenera...

Mirek Jasiński:
Dorota Bienicewicz-Krasek:

Jeśli tylko jesteś wybitnym trenerem, najlepiej takim z kilkoma bestsellerowymi publikacjami, masz taki temat i poziom szkolenia, który można sprzedać za min. 20 tys zł/ dzień szkoleniowy to jest to całkiem możliwe :)

Eh, to stawki dla rzemieślników - wybitni biorą znacznie więcej...

Mirku, trener rzemieślnik, trener wybitny... to kwestia punktu odniesienia :)
Moim punktem odniesienia byli trenerzy którzy biorą/brali udział w procesie rekrutacji do mojej skromnej firmy :)

Nie wiem czy takie warunki zatrudnienia otrzymujesz czy oferujesz :)) - ale w jednym i drugim przypadku jest czego pogratulować, więc gratuluję :))

W przypadku Toma Petersa zaczynamy rozmawiać od pół miliona za seminarium... ale to też jakieś 2,5 godziny...

Hej, czy ktoś na tym forum może się równać z Tomem Petersem?
Fajny przykład, ale chyba trochę nieużyteczny w tym temacie :))
No chyba że jako cel do którego dążymy :)))Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 30.03.12 o godzinie 19:04
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Lojalność trenera...

Tomasz S.:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
Tomasz S.:
2. Wpływ na realizowane zlecenie od poziomu oferty do poziomu zamknięcia projektu.

czy mogłbys to rozwinąć?

Nienawidzę świecić oczami przed Klientem jako podwykonawca. Wiele firm szkoleniowych wpuszcza trenera dopiero na samo szkolenie. Dla mnie kluczowe jest uczestniczenie w procesie od etapu definiowania celów, uzgadniania potrzeb i możliwości po zamknięcie - przełożenie tego na efekt u Klienta.
Jeśli porównam dwa skrajne szkolenia z negocjacji, które robiłem - to pokrywają się merytorycznie w 10%. Żeby coś zrobić dobrze - trzeba wiedzieć co się robi od początku do końca.
4. Stymulujące intelektualnie środowisko pracy.

i to też... ? (rozwinąć)

W tym zawodzie trzeba się cały czas rozwijać. Po prostu. Dostęp do wiedzy, wspólne rozwijanie warsztatu. Praca w zespole, a nie jako trenerzy pod wspólnym szyldem.


O matko, oczy mam jak spodki... ja chyba nic nie wiem o firmach szkoleniowych i o tym jak one funkcjonują ... :))
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Lojalność trenera...

Mirosławie,

Ja też znam gości (w Polsce), którzy biorą - to dobre określenie - ogromne pieniądze nie za to, że są wybitni, ale za to, że są.

Poza tym są także firmy (w Polsce - niewiele), którym "nie wypada" nie zapłacić dużo za szkolenie swojej kadry menedżerskiej. W przeciwnym razie nie miałbyś co pokazywać (wspomniany filmik :o) To także rodzaj auto-promocji w stylu: "zobaczcie, stać nas na zapłacenie fury pieniędzy za szkolenie...".

To nie jest jednak temat tego wątku.

PozdrawiamHenryk M. edytował(a) ten post dnia 31.03.12 o godzinie 16:44
Mirek Jasiński

Mirek Jasiński prezes zarządu,
Regan Consulting

Temat: Lojalność trenera...

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Hej, czy ktoś na tym forum może się równać z Tomem Petersem?
Fajny przykład, ale chyba trochę nieużyteczny w tym temacie :))

Na tym forum znam kilka osób, które szkolą znacznie lepiej od Toma Petersa - jak chcesz się przekonać, to zapraszam na narzędziownię.
No chyba że jako cel do którego dążymy :)))

Pod względem warsztatu, czy treści merytorycznych, to chyba nie ma do czego dążyć, bo byłoby to równanie w dół. Pod względem wynagrodzeń to jak najbardziej :)

Ale najpierw należałoby wyedukować trenerów i firmy by nie sprzedawały godzin/dni za każdą cenę


Obrazek

Następna dyskusja:

Rola trenera




Wyślij zaproszenie do