Janusz
K.
Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...
Temat: Kto szkoli sprzedawców - że dla nich klient to zło...
"Dla naszej obsługi klient to ciągle zło konieczne" - taką informację przeczytałem dziś bez zdziwienia, bo przecież też jestem klientem.Chciałbym jednak zastanowić się wspólnie nad przyczynami tego stanu rzeczy:
moje osobiste zdanie jest takie, że przyczyną wymienionych w artykule nieprawidłowości jest prowadzenie szkoleń przez trenerów wewnętrznych. Powiela się fatalna metoda, bo przecież każdy, kto wyłamuje się z ustalonego modus faciendi zaczyna być traktowany jak czarna owca.
Na to nakłada się fatalny (zwykle) system wynagradzania sprzedawców i takie zjawisko kulturowe, że my (Polacy?) nie umiemy służyć innym, poczytując to za dyshonor.
Ale - jak zaznaczyłem - to moje osobiste zdanie, niepoparte badaniami.
Może trafi się ktoś, kto szkolił z zewnątrz sprzedawców sklepowych?