Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie przekraczającego standardy obecnie obowiązujace w szkoleniach? Jakie elementy należy wzmocnić aby klient miał przekonanie, że decyduje się na efektywne szkolenie, warsztat?
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

A można prosić o bardziej zrozumiałe sformułowanie pytania?
Mnie zadowoliłoby wymienienie co najmniej pięciu czynników, których "standardy obecnie obowiązują w szkoleniach"...

Wydaje mi się także, że bez znajomości standardów osób oceniających szkolenie, rozważanie "problemu" na sucho pozostaje w zbiorze dywagacji.. To pytanie nie do nas...

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Następny wątek na forum jest nawiązaniem do obecnego.
Nie chcę niczego sugerować. Chcę zobaczyć jak patrzą na to zagadnienie znawcy tematu. Janusz spróbuj rozważyć to na sucho,skoro masz problemy z nawilżaniem. I nie pisz w imieniu innych. Daj im szansę.Anna Kopytkowska edytował(a) ten post dnia 03.01.09 o godzinie 15:34
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Należy windować wszystkie czynniki w każdym możliwym momencie. Jednostkowe działanie (tak sugeruje pytanie - wywywundować) nie pomoże. Kazdy element związany z przygotowaniem prowadzeniem i kończeniem projektów szkoleniowych musi byc doskonalony w każdym momencie.

Miłego
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Anna Kopytkowska:
Następny wątek na forum jest nawiązaniem do obecnego.
Nie chcę niczego sugerować. Chcę zobaczyć jak patrzą na to zagadnienie znawcy tematu. Janusz spróbuj rozważyć to na sucho,skoro masz problemy z nawilżaniem. I nie pisz w imieniu innych. Daj im szansę.

_________________

W żadnym miejscu nawet nie sugeruję, że piszę w czyimkolwiek imieniu. Mimo tego, że piszę na sucho, zdołałem zauważyć, że ten wątek - i powiedz, że w sposób niezamierzony! - splata się z podobnym.
Sam pomysł, żeby "eliminować" jakieś czynniki, jak i drugi, żeby jakieś czynniki (czynniki czego?? - w obu wypadkach) "wywindować" jest podany mocno nieprecyzyjnie.

Z treści wypowiedzi na tym pierwszym wątku wnoszę, że chodzi o elementy procesów produkcji, sprzedaży, realizacji i serwisu posprzedażnego usługi pn. szkolenie, które można - dla oszczędności nakładów - wyeliminować bez szkody dla jakości procesu (lub bez szkody dla jakiegoś efektu szkolenia).

Chciałbym odnieść się do problemu - dlatego proszę o jego przedstawienie tak, abym mógł go zrozumieć.

Pomijam tu okoliczność, że spokojnie można było zmieścić oba wątki w jednym - a im mniej wątków na forum, tym łatwiej się po nim poruszać.Janusz K. edytował(a) ten post dnia 03.01.09 o godzinie 16:28
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Janusz K.:
To pytanie nie do nas...
Tu sugerujesz ze piszesz w imieniu innych. No chyba że piszesz o sobie w 3 osobie.
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Artur Kucharski:
Janusz K.:
To pytanie nie do nas...
Tu sugerujesz ze piszesz w imieniu innych. No chyba że piszesz o sobie w 3 osobie.
Przepraszam,ze sie wtrace niemerytorycznie, ale "my" to wciaz pierwsza osoba, tyle ze liczby mongiej :-)
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Malgorzata Saadani:
Artur Kucharski:
Janusz K.:
To pytanie nie do nas...
Tu sugerujesz ze piszesz w imieniu innych. No chyba że piszesz o sobie w 3 osobie.
Przepraszam,ze sie wtrace niemerytorycznie, ale "my" to wciaz pierwsza osoba, tyle ze liczby mongiej :-)
Dziekuje, słuszna uwaga:) no i pała :)
Malgorzata Saadani

Malgorzata Saadani Coach ICC, trener,
konsultant
ds.etykiety i
wizerunku (co...

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Artur Kucharski:
Dziekuje, słuszna uwaga:) no i pała :)
E tam, wcale nie pala. To tylko moje u... przyzwyczajenia. Jak zobaczylam wlasne literowki, to dopiero zbladlam ;-)
Jacek Andrusiewicz

Jacek Andrusiewicz Master Coach ICI,
Trener, Doradca
szkolenia.
cdis@gmail.com

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Anna Kopytkowska:
Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie przekraczającego standardy obecnie obowiązujace w szkoleniach? Jakie elementy należy wzmocnić aby klient miał przekonanie, że decyduje się na efektywne szkolenie, warsztat?
Witam
Może napisz coś więcej np. Twoja wersję/ kogoś wersję - definicje standardów i ich ocen. Odnieś się do konkretnej opinii lub poglądu. Tak postawiony temat wygląda na próbę czystego lansu, tylko po to, aby nazwisko wisiało na spisie wątków:)))
A może właśnie to powinno być tematem następnego wątku: jak się lansować dyskutując o niczym:))) Mam wrażenie, że spadło by z 90% tematów na forum:)))
Pozdrawiam.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Malgorzata Saadani:
Artur Kucharski:
Dziekuje, słuszna uwaga:) no i pała :)
E tam, wcale nie pala. To tylko moje u... przyzwyczajenia. Jak zobaczylam wlasne literowki, to dopiero zbladlam ;-)
Słusznie że zwróciłas mi uwagę. mogłem z przyzwyczajnie walnąc gdzies takiego byka nawet specjalnie się nie zastanawiając nad tym. Dziękuje Pani psorko:)
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Jacek Andrusiewicz:
Anna Kopytkowska:
Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie przekraczającego standardy obecnie obowiązujace w szkoleniach? Jakie elementy należy wzmocnić aby klient miał przekonanie, że decyduje się na efektywne szkolenie, warsztat?
Witam
Może napisz coś więcej np. Twoja wersję/ kogoś wersję - definicje standardów i ich ocen. Odnieś się do konkretnej opinii lub poglądu. Tak postawiony temat wygląda na próbę czystego lansu, tylko po to, aby nazwisko wisiało na spisie wątków:)))
A może właśnie to powinno być tematem następnego wątku: jak się lansować dyskutując o niczym:))) Mam wrażenie, że spadło by z 90% tematów na forum:)))
Pozdrawiam.
Pytanie jest ogólne. Zreszta juz drugie tej samej osoby. Możemy zależy jej na ogólnych odpowiedziach? Zwróć uwagę Jacku, że własnie dużo napisałeś o niczym:). Nie odpowiadając nawet w sposób ogólny na pytanie. Zgadzam się z Tobą w jednym, jakby zakazać reklamowania siebie to forum byłoby puste.

Miłego
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Słowo "czynniki", występujące w obu tytułach-pytaniach, jest po prostu użyte niezgodnie ze znaczeniem.
Jak definiuje to "Słownik Języka Polskiego" PWN, w kontekście wypowiedzi, czynnik to «jedna z przyczyn wywołujących skutek».
Dlatego prosiłem o podanie kilku czynników, które Autorka pytań uważa za możliwe do wyeliminowania.

Nie chcę tu wchodzić w rozważania na temat przyczyn zabrania głosu, bo to sprawa Autorki. Mnie bardzo interesuje, jakie elementy, składające się na koszt sprzedaży (produkcji, dystrybucji - w tym reklamy i promocji, oczywiście - i obsługi posprzedażnej) szkolenia, jako usługi, można wyeliminować bez szkody etc..
Interesuje mnie to w kontekście sprawy, której dotykam na różnych wątkach - chodzi oczywiście o koszty, ponoszone przez firmy szkoleniowe na swoje istnienie.Janusz K. edytował(a) ten post dnia 03.01.09 o godzinie 18:39

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Moi drodzy dyskutanci.
Te pytania są do znawców tematu. Rozumiem, że nimi jesteście, więc znacie te czynniki wpływajace na jakość szkolenia, które możnaby zintensyfikować. Jakie natomiast czynniki możnaby ograniczyć, które teraz obowiazują. Są to rozważania czysto teoretyczne, które mogłyby pomóc wszystkim zainteresowanym inaczej spojrzeć na szkolenia.
To taka burza mózgów z konkretnymi pytaniami sugerującymi.
Te pytania są dla kreatywnych.
Nie chciałabym nikogo dotknąć tą wypowiedzią, jeżeli tak sie stanie to przepraszam.Anna Kopytkowska edytował(a) ten post dnia 03.01.09 o godzinie 17:39

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Wytyczenie pożądanych granic dla kreatywnego myślenia odbywa się za pomocą stawiania właściwych pytań.Takich, które stwarzają nowe, użyteczne ramy, odmienne od tych obecnie stosowanych.
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

Anna Kopytkowska:
Wytyczenie pożądanych granic dla kreatywnego myślenia odbywa się za pomocą stawiania właściwych pytań.Takich, które stwarzają nowe, użyteczne ramy, odmienne od tych obecnie stosowanych.

Pani Anno,
ja powiem o tych dwóch zainicjowanych przez Panią wątkach tak: "Jakie pytania, takie odpowiedzi".
W pierwszym wątku uzyskała Pani banały o ograniczaniu kosztów na że się tak wyrażę "oprawę" szkoleń, w tym - nic co by się odnosiło do meritum. Może to jednak nie jest dobrze postawione pytanie?
Choć jesli dobrze rozumiem co Pani ma na myśli, to jest w tym duży potencjał do dyskusji...

Pozdrawiam serdecznie
Cyprian Szyszka

Cyprian Szyszka trener freelancer

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

spróbuję odpowiedzieć coś merytorycznie, poniekąd dzięki temu że przednio mnie ubawiła ta riposta:
Anna Kopytkowska:
(...) spróbuj rozważyć to na
sucho,skoro masz problemy z nawilżaniem. (...)

w Twoim pytaniu widzę dwie części;
pierwsza:
Anna Kopytkowska:
Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie przekraczającego standardy obecnie obowiązujace w szkoleniach?

i tutaj przedmówcy już wskazali że nie bardzo wiadomo jaki jest obecny poziom standardów dla branży jako całości. Można tu polegać tylko na osobistych obserwacjach, bardzo różnych w zależności od tego dla kogo się pracuje, ile ma się doświadczenia, ile rynku się widziało itd. Widok "z lotu ptaka" przynależy mistrzom i tutaj się nie wypowiem. Wymagasz rzeczy trudnej i kontrowersyjnej - obiektywizacji obserwacji.
dla mnie jakie "czynniki" definiują ów, trochę mityczny, poziom, również nie ma jasności.

no ale podążając Twoim tokiem rozumowania i przyjmując, że jakiś w miarę obiektywny, dający się zaobserwować i jednoznacznie uchwycić "poziom branży szkoleniowej" istnieje, to dodam jeszcze pytanie dla kogo według Ciebie "należy" go windować? Kto pyta? Klient, naukowiec, urzędnik państwowy, młody/stary trener, dyrektor HR w dużej korporacji?

Anno odpowiedzi mogą być bardzo różne i bez sprecyzowania (ubezpiecznienia) Twojego pytania nie dziwię się, że temat oklapł już od początku.

a druga część:
Jakie elementy należy wzmocnić aby klient miał przekonanie, że decyduje się na efektywne szkolenie, warsztat?

to już mamy jakiś konkret, temat i adresata. Ale ciągle założenie, że jeżeli branża "jako całość" coś wzmocni/zmieni, to będzie lepiej dla nas wszystkich. W gospodarce rynkowej każdy inwestuje (wzmacnia) to, co w jego przekonaniu przyniesie mu większe zyski - i dokładnie tak się dzieje u trenerów, jak mniemam. Czyli na pierwszej linii umiejętności sprzedażowe i handlowe. Czy o to jednak chodzi w Twoim pytaniu? Czy o to co enigmatyczne "wszystkie firmy szkoleniowe" mogłyby zmienić, by klientom żyło się lepiej? Czy żebyś Ty miała łatwiejsze i pewniejsze życie jako klient?

A może, pomijając dywagacje nt. osobistych intencji, realne pytanie o piętę achillesową branży szkoleniowej?

Dla mnie - wartości...

pozdawiam,
c.
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

a ja pojadę grubo drogi Cyprianie i powiem (w odpowiedzi na pytanie Anny), że:

uwaga, chwila niepewnośći i :

ANALIZA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ! Pa bam! Publika szaleje!

Jest to jeden z najpopularniejszych (oczywiscie w mojej subiektywnej ocenie), najczęściej rozważanych, najbardziej wymaganych a na koniec najmniej i niepoważnie stosowanych elementów w procesie szkolenia - przez nas (trenerów) i klientów (tzn. HR'wców, bo biznes czasem widzi sprawy inaczej).

To moja drobna próba tchnienia zefiru świeżości w dyskusję zmierzającą do stanu błogiego przekomarzania się na tematy niezwiązane z pytaniem. ;-)

p.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jakie czynniki należy "wywindować" do poziomu znacznie...

piotr michalczuk:
a ja pojadę grubo drogi Cyprianie i powiem (w odpowiedzi na pytanie Anny), że:

uwaga, chwila niepewnośći i :

ANALIZA EFEKTYWNOŚCI SZKOLEŃ! Pa bam! Publika szaleje!

Jak ja się z Tobą zgadzam Piotrek. To prawda inne elementy to jeszcze jak Cie moge. Jednakże analiza efektywności szkolenia zarówno w świadomości i realizacji u trenerów i firm (o zgrozo) to temat, rzekłbym, niedoceniony.

Miłego



Wyślij zaproszenie do