Wojciech Paździor

Wojciech Paździor team management |
leadership | HR |
work satisfaction |
c...

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Witam,

Chcę zmienić CRM na inny bardziej odpowiedni do specyfiki firmy szkoleniowej.
Polecono mi Sugar CRM. Znacie go, jak się sprawdza? Możecie polecić inny.

Pozdrawiam
Wojciech PaździorTen post został edytowany przez Autora dnia 24.07.13 o godzinie 16:03

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Pracuję na Sugar i nie jestem specjalnie zadowolony. Powody:

- licencja GNU nie obejmuje modułów raportowania. Te trzeba dokupić (albo zrobić sobie samemu, jak ja postąpiłem, chcąc wiedzieć, na jakim kamieniu milowym utyka najczęściej moja telemarketerka),
- upierdliwe rozdzielanie rekordów pomiędzy poszczególnych sprzedawców i - ogólnie - uprawnień. Trzeba się mocno naklikać, by ustawić sprzedawcy dostęp tylko do części informacji albo tylko do części namiarów,
- błędy importu danych. Dziwnym trafem Sugar, który u mnie w firmie pracuje na bardzo przyzwoitym, właściwie skonfigurowanym serwerze, nie potrafi zaimportować danych w żadnym możliwym formacie (csv rozdzielone przecinkiem, średnikiem, tabem, dane w cudzysłowach, bez cudzysłowów etc.). W efekcie raz na tydzień importuję jakieś dwa tysiące danych do Sugara postawionym na moim lokalnym serwerze (na laptopie), stamtąd przez phpmyadmin zrzucam dane do formatu SQL, loguję się na serwerze firmowym i wrzucam SQL.

I wszystko byłoby cacy, gdyby nie to, że primary key tabeli leadów Sugara nie jest zwykłym integer, tylko zmienną varchar o postaci: w3r435w4-se4werse-w345ers-ws4esrser. Więc nawet taki import nastręcza cholernych trudności.

Kolejna upierdliwość to definiowanie własnych wartości pól (np. własnych statusów leadów albo własnych źródeł pozyskania leada). Inaczej, niż ręcznie edytując pliki językowe ni cholery się nie da. BTW: mam uprawnienia roota a katalogi arybuty 755. Czyli wszystko powinno być OK.

Kolejna rzecz, to to, że nie da się przypisać alternatywnych kamieni milowych sprzedaży do różnych produktów. A przecież szkolenia otwarte i zamknięte sprzedają się inaczej.

Jeśli miałbym skorzystać z open sourcowego CRM, to wziąłbym vtiger. Wygrywa choćby tym, że wykorzystuje AJAX, co bardzo ułatwia edycję danych i ma czytelniejszy dashboard. O ustawianiu prawdopodobieństwa zamknięcia sprzedaży i raportach nie wspomnę.

Pozdrawiam
Maciek
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

A nie wystarczy zwyczajna technologia VSTO, w wykorzystaniem Excela?

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

W moim przypadku (awersja do systemów Windows) VSTO odpada.

Zresztą, jakoś sceptycznie podchodzę do wykorzystania excela jako zbioru tabel (bazą danych tego nie nazwę), posiadających łącznie kilka tysięcy pól różnego sortu, połączonych z relacjami z kilkudziesięcioma innymi tabelami.

A jeszcze bardziej sceptycznie do tego, by przeciętny posiadający excela zjadacz chleba porządnie zaprojektował strukturę danych takiego systemu. Prosty przykład - ktoś przełoży toto na język excela?

select ut.product_id, IF(t.supplier_est_date>0,YEAR(now())-t.supplier_est_date,0) as supplier_experience from products_suppliers ut
inner join suppliers t on ut.supplier_id=t.id where IF(t.supplier_est_date>0,YEAR(now())-t.supplier_est_date,0)>=? and IF(t.supplier_est_date>0,YEAR(now())-t.supplier_est_date,0)<=?


:-)
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

A po co ma to przekładać zjadacz Excela?
Excel łyknie do obróbki dane z SQLa. Chodzi mi tylko o wykorzystanie serwera MSOffice, czego w firmach nagminnie się nie robi - a nie wszyscy mają awersję do Windy... ;-))

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Janusz K.:
A po co ma to przekładać zjadacz Excela?
Janusz, dochodzimy do sytuacji,w której ktoś to musi zrobić, poświęcić swój czas etc. Trzeba mu zapłacić.

Po co zatem płacić, skoro można mieć rozwiązanie za free, sprawdzone i z dużym wsparciem?

Pozdrawiam
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Bez wątpienia lepiej jest dostać użyteczność nie gorszą od tej, którą trzeba kupić.
A firmy często kupują transatlantyk, kiedy z powodzeniem wystarczy im zwykły kajak...

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Janusz K.:
A firmy często kupują transatlantyk, kiedy z powodzeniem wystarczy im zwykły kajak...
A to w ogóle jest temat na długie wódczane opowieści przy ognisku. A i tak zastałby nas ranek w połowie opowieści...

Taki jeden przykład - wdrożenie platformy e-learning w szanującej się dużej (bardzo dużej) firmie.

Wybrane rozwiązanie: kobylasta wszystkomająca platforma wszechstronnych zastosowań.

Cel: prowadzić testy wiedzy. Kropka.

3/4 czasu wdrożenia zajęło programistyczne okaleczanie platformy ze wszelkich dobrodziejstw, jakie mogła zaoferować. A tu ograniczyć edycję pytań, a tutaj znowu dostęp do tej a tej informacji a tu ustawić szesnaście pośrednich kont administracyjnych, bo a nuż zastępca zastępcy kierownika wejdzie kierownikowi w jego uprawnienia. Tu znowu skrócić radykalnie czas dostępu do testu, bo ktoś zamiącha. Maaasaaakra...
Wojciech Paździor

Wojciech Paździor team management |
leadership | HR |
work satisfaction |
c...

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Maciek, Janusz,
dziękuję za wskazówki.

Oczywiście każdy z nas ma swoje preferencje i sprawdzone narzędzia, stąd też chętnie poznam różne opnie.

Ja nie bardzo chcę zajmować się samą konfiguracją czy administracją systemu i bazy, do tego mam wsparcie IT.
Natomiast potrzebuje szybko działającego, dostępnego online (może być z naszego serwera) systemu, który:
-mogę segregować typ/wielkość/priorytet klienta
-tworzyć grupy zainteresowań, np. zainteresowanych coachingiem, teambuildingiem, itp
-oczywiście tworzenie całej historii kontaktu z osobą
-przenoszenie/kopiowanie historii kontaktu do nowego pracodawcy, osoby kontaktowej
-i kilka innych

Jak pod tymi względami sprawdzają się Sugar i vTiger?

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Wojciech Paździor:
-mogę segregować typ/wielkość/priorytet klienta
VTiger (poprzez account type albo custom fields)
-tworzyć grupy zainteresowań, np. zainteresowanych coachingiem, teambuildingiem, itp
Żaden lub VTiger poprzez analizę potentials.
-oczywiście tworzenie całej historii kontaktu z osobą
Oba.
-przenoszenie/kopiowanie historii kontaktu do nowego pracodawcy, osoby kontaktowej
Oba
-i kilka innych
?? :-)
Jak pod tymi względami sprawdzają się Sugar i vTiger?
Sprawdź sam:

http://demo.vtiger.com/

http://www.sugarcrm.com/crm/demo/sugar-suite.html

Pozdrawiam
Maciek
Piotr S.

Piotr S. renesansowa dusza

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Wojciech Paździor:
Oczywiście każdy z nas ma swoje preferencje i sprawdzone narzędzia, stąd też chętnie poznam różne opnie.
tylko po co? opinie innych nie rozwiążą Twojego "bólu" ;D
Ja nie bardzo chcę zajmować się samą konfiguracją czy administracją systemu i bazy, do tego mam wsparcie IT.
wykorzystaj to wsparcie bardziej kreatywnie ;>
opowiedz o tym czego potrzebujesz, jak to ma wyglądać, jak działać, jak Ty zamierzasz z tym pracować, do czego Ci jest to potrzebne i jakie funkcje ma spełniać... i będziesz miał specyfikację funkcjonalną (to zajmie najdłużej i jest chyba najważniejszym elementem układanki)...
później ktoś ze wsparcia przerobi to na specyfikację techniczną...
zaprojektuje i zoptymalizuje (max 1-1,5 dnia pracy dla początkującego programisty)
i zaprogramuje (max 1-1,5 dnia pracy - łącznie z layoutami)

i będziesz miał produkt dostosowany do swoich potrzeb - a może i na nim zarobisz - bo ile jest CRMów dedykowanych firmom szkoleniowym i projektowanych przez użytkowników? ;D
poniższe wymagania naprawdę nie są trudne do spełnienia (no... oprócz tych kilku innych ;D) ;>
Natomiast potrzebuje szybko działającego, dostępnego online (może być z naszego serwera) systemu, który:
-mogę segregować typ/wielkość/priorytet klienta
-tworzyć grupy zainteresowań, np. zainteresowanych coachingiem, teambuildingiem, itp
-oczywiście tworzenie całej historii kontaktu z osobą
-przenoszenie/kopiowanie historii kontaktu do nowego pracodawcy, osoby kontaktowej
-i kilka innych


Pozdrawiam
P.Piotr S. edytował(a) ten post dnia 10.11.10 o godzinie 00:16
Małgorzata Kamińska

Małgorzata Kamińska Trener / Konsultant

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Wojciech Paździor:
Witam,

Chcę zmienić CRM na inny bardziej odpowiedni do specyfiki firmy szkoleniowej.
Polecono mi Sugar CRM. Znacie go, jak się sprawdza? Możecie polecić inny.

Pozdrawiam
Wojciech Paździor
____________________________________
ADVENTURE FOR THOUGHT
leadership & strategy
http://AdventureforThought.com
hej
my w firmie z niego korzystamy, jest po angielsku, ale można to kupić po polsku, po angielsku jest free.
Można w nim notować wszystkie istotne kwestie, podpinać pliki, wysyłać z niego maile, nam się sprawdza, jeśli potrzebujesz "fachowszej" porady to daj znać, dam ci namiary na osobę, która codziennie z niego korzysta, a na dodatek jest informatykiem lubującym sie w darmowym oprogramowaniu.
pozdrawiam
Gosia

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Przy okazji - odkryłem kolejnego buga w Sugar. Przy importowaniu danych z csv nie importuje się pole "assigned user id", określające, który ze sprzedawców opiekuje się namiarem (a przy odpowiedniej konfiguracji roli sprzedawcy - który ze sprzedawców w ogóle widzi namiar).Maciek Sobczyk edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 23:40

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

http://www.tomcrm.pl - dedykowany dla firmy szkoleniowej lub działu HR
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Polecam
http://www.profesal.pl/program/branza/oprogramowanie-d...
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

korzystam z odoo.com - jest free I fajny.

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Polecam:

http://funnela.pl

Naprawdę prosty w obsłudze i z wersją na telefon.

konto usunięte

Temat: Jaki CRM dla firmy szkoleniowej?

Szukam osoby, która wdrożyłaby mi CRM w firmie szkoleniowej,
kontakt polecenia na PRIV



Wyślij zaproszenie do