Łukasz
Sokołowski
Project-based
Supplier Quality
Engineer / Assurance
Maria Kuczewska Talent Manager
Temat: Jak nie zrazić operatora?
Łukasz Sokołowski:
Chciałbym zwrócić uwagę szefowi pewnej znanej mi firmy na konieczność zaprowadzenia porządku (fizycznego porządku, tzn. posegregowania, opisania, poukładania itp). Zamierzam zademonstrować mu proces odszukania narzędzia w szufladzie (zawalonej dziesiątkami nieopisanych, często zdublowanych, niektórych tępych wierteł) przez operatora maszyny. Jak przygotować tego chłopaka na to, żeby nie poczuł się, że chodzi o niego, a nie o system (chyba każdy ma tam burdel w szufladzie)? Jak go do siebie nie zrazić (będzie brał udział w ewentualnym wdrożeniu i mógłby, nawet niechcący, zbuntować innych pracowników)?
Zwyczajnie pogadać? Wyjaśnić, co chcesz zrobić i PO CO?
Roman
Z.
import/export Profil
niealtywny kontakt
dla zinteresowany...
Temat: Jak nie zrazić operatora?
Maria Kuczewska:Dodam jeszcze do wypowiedzi Marii, że zawsze w komunikacji warto rozdzielić werbalnie człowieka od jego postępowania .Wtedy masz jasny i czytelny przekaz i nie ma miejsca na inny odbiór.
Zwyczajnie pogadać? Wyjaśnić, co chcesz zrobić i PO CO?
PozdrawiamRoman Z. edytował(a) ten post dnia 19.09.11 o godzinie 21:09
Adam
Piasecki
Wykładowca i trener
technik negocjacji,
komunikacji i zar...
Temat: Jak nie zrazić operatora?
Łukasz Sokołowski:
Chciałbym zwrócić uwagę szefowi pewnej znanej mi firmy na konieczność zaprowadzenia porządku (fizycznego porządku, tzn. posegregowania, opisania, poukładania itp). Zamierzam zademonstrować mu proces odszukania narzędzia w szufladzie (zawalonej dziesiątkami nieopisanych, często zdublowanych, niektórych tępych wierteł) przez operatora maszyny. Jak przygotować tego chłopaka na to, żeby nie poczuł się, że chodzi o niego, a nie o system (chyba każdy ma tam burdel w szufladzie)? Jak go do siebie nie zrazić (będzie brał udział w ewentualnym wdrożeniu i mógłby, nawet niechcący, zbuntować innych pracowników)?
Wyjaśnij chłopakowi cel eksperymentu, ale przede wszystkim zabezpiecz go sytuacją kiedy wspomniany szef nie potraktuje Jego jako przykładu, ale odbierze jako główną przyczynę problemu. Może Znajdziesz jakiś sposób na wykorzystanie kilku osób do pokazania problemu.
Myślę, że bezpiecznym i efektywnym rozwiązaniem byłaby pozytywna demonstracja, czyli (po negatywnym przykładzie) pokazanie na tych samych osobach, jak potrafią usprawnić ich pracę wprowadzone przez Ciebie innowacje procesowe, bo taki jest w końcu cel prezentacji.
Powodzenia.
Podobne tematy
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Jak nie marnować czasu i owocnie wykorzystać każdą minutę -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » "Rozumu nie można zastąpić wiedzą o tym, jak należy myśleć" -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Jak nie pozwolić im zasnąć, czyli metody aktywizujące -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Jak się nie stresować – 13 SPOSOBÓW -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Jak dochodzić swoich należności od firm, które nie płacą... -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Postawa "Jak ja czegoś nie wiem, to to niemożliwe" -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Ankieta z myślą o trenerach, firmach szkoleniowych i nie... -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Jak będzie krążył pieniądz w refinansowaniu szkoleń - EFS... -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » Nie ma złych grup, są tylko źli trenerzy... (?) -
-
Trenerzy Biznesu/Szkolenia... » dawno mnie tu nie było ......... -
Następna dyskusja: