konto usunięte

Temat: First Minute / Last Minute

Oczywiście stawka za uczestnika
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: First Minute / Last Minute

Czy to szkolenie weekendowe?
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: First Minute / Last Minute

to ja się zgubiłem.
Uczestnik płaci 150 zł za dwa dni czy trener dostaje 150 zł za dwa dni?
Ile dostaje trener?
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: First Minute / Last Minute

Michal Janiszewski:
przemyślenia na ten temat. Czy warto? Czy strategie first / last minute są długoterminowe, czy też może krótkoterminowe (a może nie mają wpływu na markę firmy/trenera)?

First minute - zdecydowanie, przy czym z zastrzeżeniem, że nie można zrezygnować (ew. można przekazać miejsce komuś innemu) lub solidną karą finansową za rezygnację.

Last minute - niekoniecznie są czymś złym, ale pod jednym warunkiem (z mojej perspektywy). Warunkiem tym jest prywatny, dyskretny nabór i umowa o dyskrecji z danym uczestnikiem. Wtedy ryzyko "wkurzenia" innych uczestników tym, że ktoś w ostatnim momencie zapłacił mniej jest dużo mniejsze, a pozwala to faktycznie ściągnąć więcej osób na szkolenie, choćby po to, żeby dać im możliwość posmakować Twojej jakości jako trenera i skusić się na kolejne, już pełnopłatne, warsztaty. Nie zmienia to faktu, że prywatnie i tak stosuję tylko first minute, uważam, że jest to bardziej fair wobec uczestników. A jeśli szkolenie miałoby się nie odbyć - trudno, przełoży się je na inny termin i tyle.
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: First Minute / Last Minute

Michal Janiszewski:
Maciek, doskonale przedstawiłeś perspektywę przedsiębiorcy - jest logiczna i racjonalna. Ale mam pewne wątpliwości czy prawdziwe win/win to takie, które jest oparte tylko i wyłącznie na ekonomicznych prawach popytu i podaży (jezeli płaci i kupuje, a drugi sprzedaje i się dogadali tzn. ze jest ok). Oczywiscie istnieje silna pokusa, aby przyjąć takie rozumienie w/w, myślę jednak,że jest ono w pewien sposób krótkoterminowe - szczególnie w usługach konsultingowych, doradczych. Bo, co zrobić w sytuacji, kiedy Jaś Kowlaski, który zapłacił za szkolenie 100 we wtorek, a później dowiedział się, że w środe Pani Joasia Nowak zapłaciła 70 i ten Jaś Kowalski jednak win nie jest, Mimo, iż kupił bardzo wartościowe szkolenie. Ale przekonanie Jasia, że jednak powinien być win będzie graniczyło z cudem. D

Wydaje mi się, że czynnikiem decydującym jest nie tyle krótko-długoterminowość perspektywy, co kwestia tego, czy budujesz z uczestnikami/klientami relację rynkową czy społeczną.

Jeśli robisz relację rynkową (niezasłużenie, moim zdaniem, niedocenianą) - nie ma żadnego problemu. Jak w markecie, wczoraj jogurty były przecenione, dzisiaj nie, jutro znowu będą, akurat kupowałem wtedy jak były w normalnej cenie to co będę narzekał.

Natomiast jeśli robisz z klientem relację społeczną, to przy wszystkich jej korzyściach zagranie typu last minute może naprawdę zaboleć. Po prostu, przy relacji społecznej klient, zamiast wzruszyć ramionami, może się poczuć oszukany lub wręcz zdradzony, a to długoterminowo może faktycznie bardzo zaboleć.

Tu, jak sądzę, leży też różnica między biurami podróży (o których wspominała Dorota), a firmami szkoleniowymi. Biura podróży generalnie funkcjonują na relacji rynkowej (chyba, że mówimy o ofertach z wyższej półki). Firmy szkoleniowe organizujące szkolenia otwarte - zwykle na relacji społecznej.

konto usunięte

Temat: First Minute / Last Minute

Artur Kucharski:
to ja się zgubiłem.
Uczestnik płaci 150 zł za dwa dni czy trener dostaje 150 zł za dwa dni?
Ile dostaje trener?

Szkolenie kosztuje 150 zł za dwa dni. Nie wiem ile bierze trener.



Wyślij zaproszenie do