Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Powinna być :)Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 27.05.09 o godzinie 12:52
Piotr M.

Piotr M. Senior Talent
Management
Consultant

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Artur i Dorota,
Kiedy Wy qrcze, zamierzacie się pobrać i przenieść te dyskusje na forum rodzinne?
Już widzę:
D: Arturze, czy masz ochotę na jajko?
A: A co to jajko?
D: Mix żółtka z białkiem...
A: Poproszę...

Tylko nie za dużo żółtka...

Taka miłość jak Wasza przetrwa wszystko!

:-)

Ja ze swojej strony zycze najlepszego.

piotr

konto usunięte

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Artur Kucharski:
Wojtek masz 100% ( :) ) racje, jednakże ja wole zdecydowania spotkania od ankiet... oczywiście czasami one są nie uniknione

Mam to samo :).
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

piotr michalczuk:
Piotrek ja i na stan mojej wiedzy i Dorota mamy nasze swoje i tylko nasze miłości. Zatem diagnoza nie trafiona.

konto usunięte

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

To już wiem dla kogo Dorota mnie rzuciła :(. Tylko tydzień mnie nie było w jednym z wątków ;)
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Piotrek,
Artur mówi prawdę - oboje jesteśmy juz w stałych związkach, więc chyba przepadło... :))

Tomek,
czekanie ma swoje granice - miałeś coś tam odpisać, podać jakieś lektury, obiecanki cacanki a naiwe się cieszą i czekają, tak?

:))

ps.
A ja na serio pytałam o tę potrzebę szkoleniową...
Nie wiem dlaczego nie chcecie mi odpowiedzieć poważnie (zaczynam podejrzewać że sami nie wiecie ;-P )

konto usunięte

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Dorota Bienicewicz-Krasek:
>
ps.
A ja na serio pytałam o tę potrzebę szkoleniową...
Nie wiem dlaczego nie chcecie mi odpowiedzieć poważnie (zaczynam podejrzewać że sami nie wiecie ;-P )

Przed, po czy w trakcie?? Która Cię interesuje?
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Tomasz Pachoł:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
>
ps.
A ja na serio pytałam o tę potrzebę szkoleniową...
Nie wiem dlaczego nie chcecie mi odpowiedzieć poważnie (zaczynam podejrzewać że sami nie wiecie ;-P )

Przed, po czy w trakcie?? Która Cię interesuje?

Ta co to ma być badana :)

konto usunięte

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Dorota Bienicewicz-Krasek:

Ta co to ma być badana :)

Bez skojarzeń proszę;). Miało być na poważnie. Ja osobiście rozróżniam te trzy fazy.
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Tomasz Pachoł:
Dorota Bienicewicz-Krasek:

Ta co to ma być badana :)

Bez skojarzeń proszę;). Miało być na poważnie. Ja osobiście rozróżniam te trzy fazy.

No to wszystkie poproszę

ps
To niby ja mam jakies skojarzenia...?
Jacek Sypniewski

Jacek Sypniewski trener, Piekny Umysł

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Dobre pytanie o potrzebę szkoleniową.:-) Chętnie przeczytam rozwinięcie terminu. Jeśli ktoś się o to pokusi

konto usunięte

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Jak śpiewało TSA "Pierwsza zapałka by zobaczyć twoje oczy"

Koncentruje się na sferze organizacyjnej firmy, strategii działania, funkcjonowania działów jak również ważny jest system wynagrodzeń (nie mam na myśli kwot).
Jeśli chodzi o czynnik ludzki to interesuje mnie wskaźnik rotacji oraz szkolenia jakie przeszli.
Lubię również porozmawiać z szefami i uczestnikami spotkania. Tam buduje sobie wyobrażenie na temat przydatności narzędzi lub rozwiązań jakie im zaproponuję
Jeśli jest możliwość to zwiedzam zakład (produkcja), w przypadku sprzedaży produktów, których nie znam proszę o możliwość jazdy z handlowcem po klientach.
To chyba tyle :)
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Tomek,
ale piszesz tutaj JAK badasz (jak do tego podchodzisz raczej), a moje pytanie jest raczej o to CO badasz?Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 27.05.09 o godzinie 20:26

konto usunięte

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Tomek,
ale piszesz tutaj JAK badasz (jak do tego podchodzisz raczej), a moje pytanie jest raczej o to CO badasz?Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 27.05.09 o godzinie 20:26

Szukam odpowiedzi na pytanie: Co ja (uczestnik) chce osiągnąć poprzez udział w warsztatach?
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Czyli że potrzeba szkoleniowa to jest to "co uczestnik chce osiągnąć poprzez udział w warsztatach"?

konto usunięte

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Czyli że potrzeba szkoleniowa to jest to "co uczestnik chce osiągnąć poprzez udział w warsztatach"?

Potwierdzam
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Doroto, nie wierz w to.
(to tak na wszelki wypadek... ;-)) )

[edit
Też na wszelki wypadek - rekomenduję książkę Identyfikacja potrzeb szkoleniowych Toma Boydella i Malcolma Leary'ego. Jest sprzed paru lat, ale bardzo dobrze się trzyma. Moim zdaniem, oczywiście.. ;-))Janusz K. edytował(a) ten post dnia 28.05.09 o godzinie 08:19
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Dorota Bienicewicz-Krasek:
A ja na serio pytałam o tę potrzebę szkoleniową...
Nie wiem dlaczego nie chcecie mi odpowiedzieć poważnie (zaczynam podejrzewać że sami nie wiecie ;-P )
Dorota ale pytasz serio serio?
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Artur Kucharski:
Dorota Bienicewicz-Krasek:
A ja na serio pytałam o tę potrzebę szkoleniową...
Nie wiem dlaczego nie chcecie mi odpowiedzieć poważnie (zaczynam podejrzewać że sami nie wiecie ;-P )
Dorota ale pytasz serio serio?

Artur,
serio serio :)
Nie żebym nie czytała mądrych książek o badaniu potrzeb szkoleniowych (a propos zalecenia Janusza) albo sama nie badała czegoś co uważam za konieczne do zbadania przed rozpoczęciem projektu u Klienta.
Po prostu uważam że dobrze jest wiedzieć i uzgodnić CO chcemy badać zanim zaczniemy dyskusję nad tym JAK to robić.
Dla mnie "potrzeba szkoleniowa" to kolejne słowo-wytrych, naduzywane do określasnia bardzo róznych zjawisk :)

Jak widzę z wypowiedzi Tomka moje pojęcie potrzeby szkoleniowej jest dość daleko od jego definicji potrzeby szkoleniowej...
A Ty się z takim rozumieniem potrzeby szkoleniowej zgadzasz?

Pozdrawiam
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Błędy analizy potrzeb szkoleniowych

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Potrzeba szkoleniowa:
Problem destablizujący funkcjonowanie zespołu (kategorie:postawy, kompetencje, procedury) określony poprzez konkretne deficyty zgodnie z powyżej przedstawiona kategoryzacją (jakie postawy, kompetencje, procedury sa do zmiany, poprawy czy weryfikacji) wraz z określeniem planu ich zlikwidowania, zredukowania za pomocą dostępnych narzedzi (np. szkolenia, coaching, instruktaż itp.), który jest umiejscowiony w czasie.

Proszę bardzo. Definicja nie książkowa - więc Dorota coś nowego dla Ciebie.

Miłego



Wyślij zaproszenie do