Temat: Jakie pytania chciałbyś usłyszeć od rekrutera?
Agnieszka Maruda:
W związku z tym, że tak krytykowane są pytania zadawane przez rekruterów zakładam inny wątek:
Jakie pytanie chcielibyście usłyszeć na rozmowie kwalifikacyjnej?
Może zamiast skupiać się na tym czego nie chcemy, warto skupić się na tym czego chcemy? Rekruterzy przecież także czytają te wątki :)
Agnieszko
Rekruterzy z firm doradczych powinni zadawać pytania kompetentnie i rzeczowo w taki sposób, aby sprawdzić konkretne umiejętności kandydata do pracy na danym stanowisku. Ale..., aby rekruter potrafił zadawać mądre i ważne pytania musi mieć doświadczenie i praktykę zawodową/zyciową.
Rekruter nie może być studentem! Powinien mieć minimum 10 lat stażu pracy, aby wiedział co w trawie piszczy!
---------------------------------------------------------------
Dlatego jeżeli rekruter zatrudnia przykładowo: KAM ds. telekomunikacji, to przed spotkaniem powinien spotkać się z klientem i porozmawiać i zapisać sobie jakie umiejętności ma posiadać osoba, która będzie zajmowała się sprzedażą urządzeń telekomunikacyjnych czy projektowaniem.
A nie pytać kandydata:.... co zabrałby na bezludną wyspę...bo to żenada!
---------------------------------------------------------------
Reasumując:
pytania zadawne przez profesjonalnych rekruterów powinny być ściśle i precyzyjnie indywidualizowane pod np. stanowisko, produkt, czynności, umiejetności..., etc.
A nie zaglądanie w sztampowe CV i szukanie tam papierków, dyplomów i zaświadczeń...w dobie, gdy mamy więcej wyższych uczelni w Polsce niż w Chinach a za każdym rogiem codziennie w Warszawie w baraku powstaje następna " wyższa uczelnia" pożal się Boże... - ważne są umiejetności, talent i znajmość specyfiki pracy, niż data otrzymania licencjatu....czy ksero dyplomu jakiejś dziadowskiej "kontenerowej" uczelni...
-------------------------------------------------------------
Rekruterzy też powinni czytać uważniej LM i je analizować a nie skupiać się na taśmowych internetowych wzornikach CV!
-------------------------------------------------------------
WAŻNE Agnieszko!:
Rekruterzy powinni się obowiązkowo szkolić i uczyć zasad wysokiej kultury osobistej i wysokiej jakości Customer Services i kulturalnej"obsługi człowieka" bo to z czym się ostatnio stykam w mojej codziennej pracy to całkowity brak kultury Hr-owców i to nie tylko tej wyniesionej z domu... i nagminny brak szacunku dla człowieka, niesłowność oraz przeogromne chamstwo...w stosunku do osób poszukujących pracy.
A już brak jakiejkolwiek odpowiedzi firmy aplikantowi po spotkaniu traktuję jak najwyższej klasy lenistwo i brak kultury biznesowej firmy !
Pzdr Dario
Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 01:21