konto usunięte
Temat: Diabelsko skuteczne spotkanie o pracę!
A teraz wracam już do meritum dyskusji co i jak " robić" na spotkaniu, aby wygrać pracę z innymi kandydatami?Może trochę oczywistych oczywistości:
- przed spotkaniem dobrze się wyspać
- nie imprezować przed dniem spotkania
- wyprasować koszulę wybrać krwat i oczyścić marynarkę z " kotów"
- wszystko przygotować na dzień przed spotkaniem, bo bywa , że stres powoduje, że budzimy się wczesniej np. o 5 rano i ponownie zasypiamy i ZASYPIAMY wtedy mamy już wszystko przygotowane i czeka na walkę o pracę.
- buty wyczyszczone i lśniące - skarpetki czarne
- pamiętajcie o czystych uszach, włosach i zębach
- zapach z ust też musi być zniewalający...szczególnie , gdy spotkanie o pracę mamy z kobietą.
---------------------------------------------
- teczka
-kalendarz [ zwerbalizowany ]
-długopisy
-dodatkowe informacje: certyfikaty ukończonych szkooleń i inne zaświadczenia którymi można się pochwalić
- zegarek - trochę go wyczyścić i wyglancować , aby się błyszczał jak...
- żonaci - nie zapomnieć o obrączce [ roziwdzeni też mogą ją na czas rozmowy założyć... pewnie będzie palić, w palec ale jest wtedy lepszy "look"]
- dzieci - nie zapomnieć o zdjęciach malutkich swoich dzieci
[ na spotkaniu bywa , że temat może zboczyć na temat dzieci i rodziny a wtedy pokazanie zdjęcia dziecka może pomóc...]
------------------------------------------------------
I teraz jeszcze raz postaram się przypomnieć co robimy po wejściu do firmy.
Całe Nasze działanie po wejściu do firmy musi być przemyślane spokojne, profesjonalne i eleganckie...ścisłe i precyzyjne w każdym calu...gdy wejdziemy do firmy to już nie ma mamy i taty!
Nasze wejście ma być "teatrem jednego wielkiego aktora dnia" a nie aktora " ze spalonego teatru" !
1/ zgłaszamy się pewnym krokiem powoli...na recepcję i SPOKOJNIE patrząc w oczy ...pytamy [ zniżając lekko głos ]sekretarkę/recepcjonistkę i dajemy powoli preludium:
dzień dobry Pani nazywam się XY jestem umówiony z Panem TKW w sprawie pracy...[ odważni - zaawansowani mówią ...w sprawie pracy w tej firmie ] na godzinę ....
///dobrze jest jak mamy trochę czasu///sekretarka mówi proszę poczekać //// wypytać delikatnie recepcjonistkę, czy było już dużo osób na rozmowie///jak jesteśmy pierwsi, to jest super...jak np. 6-stym to mogą być problemy, bo ludzię już są zmęczeni spotkaniami i trzeba działać dynamiczniej, aby ich wyciągnąć z marazmu nudnych spotkań.
-------------------------------------------
Wchodzimy do sali w której będziemy rozmawiać i teraz uwaga:
Mówimy:.... dzień dobry nazywam się XY i czekamy jak pierszy poda nam rękę zapraszajacy [ nigdy sami pierwsi nie walimy z grabulą!]
-----------------------------------------------------
Czekamy jak usiądą pierwsi zapraszający i następnie siadamy.
-----------------------------------------------------------
Z teczki wyujmujemu kalendarz i długopis i kładziemy na stole [ jak nie ma stołu a siedzie mordę w mordę do biurka kładziemy kalendarz na kolanach a dlugpis trzymamy w ręku.
[ tym zachowaniem pokazujemy " wpływamy" , że jesteśmy przygotowani do rozmowy a ważne sprawy będziemy notowali - takie wrażenie jest niezbędne i świadczy o naszym profesjonaliźmie i praktyce zawodowej..]
----------------------------------------------------------
I spokojnie trzymając miękko kontakt wzrokowy czekamy na pytania. Nigdy sami nie rozpoczynamy rozmowy i nigdy nie opuszczamy wzroku na kolany i nie DODOIMY , czyli " kręcimy" gałkami ocznymi na boki.
[ jak skutecznie i profesjonalnie odpowiadać na pytania pro- RESPONSORING też pogadamy. ]
---------------------------------------------------
Czekam na Wsze propozycje pytań, jakie otrzymywaliście na spotkaniach o pracę i wtedy o nich sobie pogadamy i postaramy się wspólnie zbudować ściągę jak skutecznie i błyskotliwie na nie odpowiadać.
Zapraszam do dalszej dyskusji!
Pzdr DarioDariusz Szul edytował(a) ten post dnia 19.08.09 o godzinie 19:17