Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jak szkolić pracownikówróżnych działów?

Jak szkolić? Wiem, proces grupowy (lubiany przez Dorotę B :) ) warsztat, aktywność, i takie tam różne... ale, czy powinny być różnice między sposobem realizacji szkolenia np. księgowości i ludzi ze sprzedaży? Tak samo szkolić prezesów i kierowników liniowych?
Może trzeba rozróżnić grupy i tworzyć szkolenia gdzie dla jednych jest więcej teorii a dla drugich więcej praktyki??

Zastanawialiście się kiedyś nad takim problemem?
Maria Kuczewska

Maria Kuczewska Talent Manager

Temat: Jak szkolić pracownikówróżnych działów?

Zdecydowanie inaczej. Ale to chyba oczywiste - dopasowuje się szkolenie do grupy. Do preferowanego stylu pracy/nauki.
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jak szkolić pracownikówróżnych działów?

Maria ale to banały. Styl pracy, nauki? Nauka ludzi dorosłych to jeden styl Pan Kolbe już to opisywał.

Czy księgowość potrzebuje warsztatów? A czy prezesi potrzebują warsztatów? Handlowcy proszę bardzo, ale czy wszyscy?

każdy trener i firma (zresztą ja też) chwali się warsztatowym podejściem do tematu, ćwiczeniami aktywizującymi - ale czy każdemu jest to potrzebne na szkoleniu?
Maria Kuczewska

Maria Kuczewska Talent Manager

Temat: Jak szkolić pracownikówróżnych działów?

Artur K.:
\> każdy trener i firma (zresztą ja też) chwali się warsztatowym
podejściem do tematu, ćwiczeniami aktywizującymi - ale czy każdemu jest to potrzebne na szkoleniu?

Moim zdaniem nie i właśnie to napisałam. Miałam na myśli nie styl nauki (Kolb) czy proces grupowy itd, ale raczej preferencje związane też ze stanowiskiem pracy. Ludzie z księgowości funkcjonują w zupełnie innym "trybie" niż np z marketingu, mają inny styl pracy, w sensie dynamiki, szybkości, poziomu skupienia czy komuniakcji z "klientem" - o dopasowaniu do tego mówię.

Pracowałam kiedyś z wysokiej klasy specami produktowymi, gł inżynierami, którzy mieli za zadanie prowadzić 1. szkolenia dla klientów z obsługi urządzeń oraz
2. dla techników serwisu (pracowników wewnątrz). Zakładaliśmy, że mają te szkolenia robić trochę bardziej aktywnie, ale okazało się, że po
1. sami fachowcy oczekiwali ode mnie baaardzo poukładanego szkolenia (mimo, że z metod aktywizacji grupy), po
2. klienci oczekiwali innego stylu prowadzenia prezentacji produktów (mało gadania, dużo praktyki, a fachman tylko stoi i patrzy na ręce, poprawia), po
3. serwisanci oczekiwali szkoleń produktowych w oparciu o manuale i szczegóły techniczne (czyli jednak zero metod aktywnych, poza krótką prezentacją urządzenia, czy raczej bebechów w środku).

Dla mnie jako trenera przy Train the Trainers oznaczało to zrobienie dwóch osobnych szkoleń - z metod aktywizacji (pod kątem prowadzenia szkoleń dla klientów) i z planowania/systematyzowania i doboru metod/narzędzi szkolenia (pod kątem prowadzenia szkoleń dla serwisantów). Oba poprowadzone w sposób raczej spokojny, wyważony, systematyczny, z dobrym PPT i minimum warsztatu:) Co nie było łatwe. Droga przez mękę:)
Jan D.

Jan D. nie wszystko na raz
- mam ochotę na
zmiany

Temat: Jak szkolić pracownikówróżnych działów?

Pytanie co z tego będzie miała firma ?
Dobry księgowy czy dobry sprzedawca mają cechy wspólne. jedną z podstawowych jest brak wiedzy i zrozumienia dla pracy drugiego. Druga to pojęcie konkurencji w każdy w swojej działce.
Nie widzę szkoleń uczących współpracy i artykułowania swoich potrzeb.
Bardzo trudno spotkać firmę w której jeden sprzedawca/księgowy przekazuje innym swoją wiedzę i umiejętności. Jeszcze rzadziej w której sprzedawca/księgowy przekazuje informację księgowym/sprzedawcom o swojej pracy, warunkach sukcesu, potrzebach informacyjnych i pokazuje dlaczego tak a nie inaczej.
I księgowy i sprzedawca będzie zadowolony, gdy po szkoleniu zobaczy, że współpraca układa się lepiej. Gdy sprzedawca sprzedawcy będzie przekazywał swoją wiedzę i uczył sowich umiejętności lepiej się będą rozumieli i razem uczyli i doskonalili swój warsztat np. organizację pracy .

O firmach szkolących zadowolony byłem tylko z dwóch tj. wspomniany przez Artura FIZ oraz ze szkoleń w C&L.
Maria Kuczewska

Maria Kuczewska Talent Manager

Temat: Jak szkolić pracownikówróżnych działów?

Jaki łądny ninja - marketing:)
Artur Kucharski

Artur Kucharski Zajmuję się rozwojem
ludzi i firm

Temat: Jak szkolić pracownikówróżnych działów?

Maria K.:
Jaki łądny ninja - marketing:)
Ninja został odesłany do działu ogłoszeń.



Wyślij zaproszenie do