Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Od kilku tygodni daje sie odczuc wzrost zapotrzebowania na transport w importach do PL - stawki frachtowe idą w górę - jak myślicie czy to sie ustabilizuje i załózmy ,ze za 3 miesiące zaczna ponownie spadać poniżej norm ? Czy może wreszcie spedycja drogowa a tym samym przewoźnicy wreszcie będa mogli pracować za uczciwe pieniądze?
Dariusz D.

Dariusz D. TRANSPACK24 -
Opakowania z atestem
UN

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

fakt... coś się dzieje :-)
samochodów jak na lekarstwo a ceny zaczynają "wariować"

I jak to wytłumaczyć klientowi?

konto usunięte

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

większość klientów rozumie to, ze nie ma aut a jak nie rozumieją to zrozumieją ;-) zazwyczaj jest tak, ze marudza i zaczynają szukać gdzieś indziej, no i nie znajdują a wtedy wracają i jak zależy im na przywozie czegoś tam to płacą tyle ile trzeba.Masz rację Czarek,m oże w końcu dojdziemy do normalnych stawek, Dotąd było tak, ze paliwo, opłaty drożały a stawki wcale bardzo sie nie zmieniały, a teraz jest szansa na "odkucie się" no i bardzo dobrze :-) oby tak dalej. Tylko eksportujmy trochę więcej...
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Witam

Rynek jest obecnie w fazie dużej nierównowagi, zresztą nie tak rzadkiej w naszej branży.
Niesmiało prognozuje, że sytuacja nieco ustabilizuje się latem,
natomiast na jesieni aż do grudnia będzie kolejna hossa.
Wiele zależy od kursu walutowego - złoty jest mocny obecnie, co dodatkow sprzyja importowi.
Nie wiązał bym tego z EURO 2012 - jeszcze nie ten czas.

Aha, jeszcze jedno - nie jest smacznie cieszyć się tak po cinkciarsku, że można "wykiwać" dobrego i stałego klienta na hossę - nie tędy droga. Polowanie na chwilowe okazyjki to ślepa droga - droga rodem z firm-krzaków.
Są klienci z którymi relacje to coś więcej niż czysty przepływ pieniądza. Chyba ze ktoś nie ma takich klientów - to z góry współczuje i mimo wszystko życzę poprawy.

konto usunięte

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Dariusz D.:
fakt... coś się dzieje :-)
samochodów jak na lekarstwo a ceny zaczynają "wariować"

I jak to wytłumaczyć klientowi?

Na okres braku samochodów należy przestawić się na kolej. Często gdy klienci raz spróbują kolejówki już z niej nie wychodzą.
Co do specyfiki transportów w tym roku (a w zasadzie w ostatnich dwóch miesiącach) to jest strasznie dużo trnasportów cegieł, cementu czy wełny mineralnej co dodatkowo wysysa samochody z rynku. Co ciekawe klienci sprowadzają te towary z całej Europy zachodniej a nawet z Kirgistanu. Nie jest to jednak spowodowane Euro 2012, ale obecną sytuacja na rynku budowlanym i brakiem materiałów budowlanych.

konto usunięte

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Damian H.:
Witam

Rynek jest obecnie w fazie dużej nierównowagi, zresztą nie tak rzadkiej w naszej branży.
Niesmiało prognozuje, że sytuacja nieco ustabilizuje się latem,
natomiast na jesieni aż do grudnia będzie kolejna hossa.
Wiele zależy od kursu walutowego - złoty jest mocny obecnie, co dodatkow sprzyja importowi.
Nie wiązał bym tego z EURO 2012 - jeszcze nie ten czas.

Aha, jeszcze jedno - nie jest smacznie cieszyć się tak po cinkciarsku, że można "wykiwać" dobrego i stałego klienta na hossę - nie tędy droga. Polowanie na chwilowe okazyjki to ślepa droga - droga rodem z firm-krzaków.
Są klienci z którymi relacje to coś więcej niż czysty przepływ pieniądza. Chyba ze ktoś nie ma takich klientów - to z góry współczuje i mimo wszystko życzę poprawy.
a jeśli ktoś nie ma własnych aut akurat w rejonie, z którego ładujemy towar nawet dla stałego klienta? niestety, musze wtedy korzystać z aut spedycyjnych a wiadomo, że przewoźnik też chce wiecej zarobić jak ma okazję no i stawka musi ulec zmianie...
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Bartosz M.:
Dariusz D.:
fakt... coś się dzieje :-)
samochodów jak na lekarstwo a ceny zaczynają "wariować"

I jak to wytłumaczyć klientowi?

Na okres braku samochodów należy przestawić się na kolej. Często gdy klienci raz spróbują kolejówki już z niej nie wychodzą.
Co do specyfiki transportów w tym roku (a w zasadzie w ostatnich dwóch miesiącach) to jest strasznie dużo trnasportów cegieł, cementu czy wełny mineralnej co dodatkowo wysysa samochody z rynku. Co ciekawe klienci sprowadzają te towary z całej Europy zachodniej a nawet z Kirgistanu. Nie jest to jednak spowodowane Euro 2012, ale obecną sytuacja na rynku budowlanym i brakiem materiałów budowlanych.


Myslę, że bardzo chętnie klienci by się przestawiali gdyby to było realną alternatywą, tak samo jak nie jest. Jeszcze nie spotkałem firmy która byłaby w stanie zaproponować realną profesjonalną alternatywę dla transportu drogowego w postaci substytutu kolejowego, nawet na znacznych odległościach. Szkoda, ale coż - trudno. Życze poprawy.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Dorota O.:
Damian H.:
Witam

Rynek jest obecnie w fazie dużej nierównowagi, zresztą nie tak rzadkiej w naszej branży.
Niesmiało prognozuje, że sytuacja nieco ustabilizuje się latem,
natomiast na jesieni aż do grudnia będzie kolejna hossa.
Wiele zależy od kursu walutowego - złoty jest mocny obecnie, co dodatkow sprzyja importowi.
Nie wiązał bym tego z EURO 2012 - jeszcze nie ten czas.

Aha, jeszcze jedno - nie jest smacznie cieszyć się tak po cinkciarsku, że można "wykiwać" dobrego i stałego klienta na hossę - nie tędy droga. Polowanie na chwilowe okazyjki to ślepa droga - droga rodem z firm-krzaków.
Są klienci z którymi relacje to coś więcej niż czysty przepływ pieniądza. Chyba ze ktoś nie ma takich klientów - to z góry współczuje i mimo wszystko życzę poprawy.
a jeśli ktoś nie ma własnych aut akurat w rejonie, z którego ładujemy towar nawet dla stałego klienta? niestety, musze wtedy korzystać z aut spedycyjnych a wiadomo, że przewoźnik też chce wiecej zarobić jak ma okazję no i stawka musi ulec zmianie...


Jeśli nie macie ma aut w rejonie gdzie ładunki ma STAŁY KLIENT,oznacza to, że:

1) Gdy Klient zgłosił Wam ładunek o czasie -> macie planowanie do poprawy.
2) Gdy Klient znowu zgłasza Wam ładunek w ostatniej chwili, albo po niej nawet -> Macie portfel klientów pod rozwagę do poprawy.
3) Gdy podwykonawcy chwytani z łapanki dyktują Wam ceny -> Nie macie wystarczajacej jakościowo i ilościowo grupy stałych podwykonawców - Macie politykę względem podwykonawców do poprawy.
4) Gdy jest jakaś (quasi-)ekstremalna sytuacja -> nie macie nic do poprawy - trzeba wdrożyć elementy zarządzania kryzysowego i to przeczekać - i oczywiście klienci wiedzą o tym, bo o ile nie jest to linia frontu w rejonie załadunku, to są o tym profesjonalnie przez Was poinformowani. Jesli im zależy mimo wszystko na transporcie to godzą się przyjąć warunki kryzysowe.

Kombinacja powyzszych czynników do wyboru. Jednak moim skromnym zdaniem w chwili obecnej sytuacja opisana w punkcie 4. jeszcze nie ma miejsca.Damian Hajduk edytował(a) ten post dnia 11.06.07 o godzinie 22:07

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

No i jak w perspektywie czasu ? jest nadal bum czy nie?
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Witam!
Moim zdaniem przyhamował.
Jak u innych?

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Damian H.:
Witam!
Moim zdaniem przyhamował.
Jak u innych?
stabilizacja :)
Tomasz K.

Tomasz K. spedytor

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

czy ja wiem święta idą i dlatego pewnie w styczniu troszkę się unormuje a co dalej to kto to wie.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

zjawisko jesiennego szczytu przedsiwatecznego - sprawa znana nie od dzis - do Swiat bedzie gonitwa - potem "martwawy' styczen.

Ciekawy wątek miałem ostatnio - ladunek z Hiszpanii do Polski zgloszony z 4 tygodniowym wyprzedzeniem.
Od duzej firmy transportowej dowiedzialem sie, ze "w transporcie nie planuje sie z takim duzym wyprzedzeniem".
Najpierw chcialem sie tylko rozesmiac, z braku zrozumienia, ale wolę postarać się zrozumiec ta wypowiedź.
Moge prosic o pomoc Szanowne Koleżeństwo?

Pozdrawiam

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Damian Hajduk:
zjawisko jesiennego szczytu przedsiwatecznego - sprawa znana nie od dzis - do Swiat bedzie gonitwa - potem "martwawy' styczen.

Ciekawy wątek miałem ostatnio - ladunek z Hiszpanii do Polski zgloszony z 4 tygodniowym wyprzedzeniem.
Od duzej firmy transportowej dowiedzialem sie, ze "w transporcie nie planuje sie z takim duzym wyprzedzeniem".
Najpierw chcialem sie tylko rozesmiac, z braku zrozumienia, ale wolę postarać się zrozumiec ta wypowiedź.
Moge prosic o pomoc Szanowne Koleżeństwo?

Pozdrawiam
hmmm planuje sie planuje ;) moze nie co do dnia i godziny ,ale przewiduje sie ze na 49 tydzien bedzie potrzeba podstawienia kilku aut.I to jest chyba naturalne w przypadku produkcji , konserwacji urządzeń itp -
Marek Biesiekierski

Marek Biesiekierski poszukuje nowych
wyzwań

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Ładunek z 4 tygodniowym wyprzedzeniem wbrew pozorom nie jest ułatwieniem dla spedytora/przewoźnika, ponieważ takie rzeczy planuje się na bieżąco (z kilku dniowym wyprzedzeniem najwyżej). Tyle, że firma powinna zlecenie przyjąć (chyba, że boi się, że ceny mogą przez miesiąc radykalnie się podnieść) i spokojnie szukać eksportów do Hiszpanii lub zachodniej Francji.
Oczywiście nikt nie poda nr rej samochodu, czy nazwiska kierowcy, ale przyjęcie zlecenia i awizacja podjęcia w normalnym trybie nie powinna stanowić problemu. (I znowu ... chyba, że chodzi o okres przed świąteczny np. podjęcie 52 tydzień, albo inne życiowe przeszkody).
Dominik Kostrzewa

Dominik Kostrzewa Właściciel firmy

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

W spedycji i transporcie z takim wyprzedzeniem się nie planuje, ale u operatora logistycznego obsługującego dużych klientów na stałych relacjach planuje się to bez problemów.

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

troszkę się pozmieniało w temacie.

konto usunięte

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

"troszkę" to stanowczo za mało powiedziane.

Proszę jednak zwrócić uwagę na datę pierwszego wpisu w tym temacie. Wówczas wszystko będzie jasne.

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Marek O.:
"troszkę" to stanowczo za mało powiedziane.

Proszę jednak zwrócić uwagę na datę pierwszego wpisu w tym temacie. Wówczas wszystko będzie jasne.
Dlatego też wyrwałęm ten topic bo kiedyś było kolorowo a jak teraz?
Temat wydaje mi się cały czas na czasie - chyba że się mylę?

Temat: Czy to jest bumm przed EURO czy chwilowe zawirowanie ?

Wiosna idzie, wszystko się budzi do życia... I chyba podobnie w transporcie a w szczególnosci w drobnicy. Miniony tydzień pokazał, że mimo kryzysu może nie być źle. Znaczący skok masy. Po raz pierwszy w tym roku. Czy macie ktoś ma podobne wrażenia?



Wyślij zaproszenie do