Katarzyna M. Doświadczony manager
Michał J. Menadżer
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Na takie pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, zwłaszcza w kilku zdaniach.W zasadzie wszystko zależy od twojego doświadczenia i dojrzałości menadzerskiej.
W pierwszym okresie sugeruję nie wprowadzać żadnych rewolucyjnych zmian, dużo słuchać, pytać o to, o co podpowiada intuicja - a wiele rzeczy wyjdzie samo.
Robert
K.
zarządzanie
ryzykiem,
kosztorysowanie
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Witam,zmieniam pracę i od listopada, przyjmuję obowiązki na nowym stanowisku przygotowałem poniższą listę, myślę, że okaże się pomocna:
1. Zapoznać się z własnymi kompetencjami;
2. Zapoznać się z kompetencjami współpracowników, kontakty;
3. Zapoznać się z przepływem informacji, komunikacja w firmie;
4. Zapoznać się z strukturą firmy;
5. Zapoznać się z obiegiem dokumentów;
a. Umowy, zlecenia, projekty, faktury, wystawianie i windykacja należności.
6. Płatności wierzycielom,
7. Zapoznać się z baza kontrahentów
a. Podwykonawcy;
b. Dostawcy;
c. Montaże;
d. Transport;
e. Biuro prawne
f. Kadry płace, księgowość,
8. Zapoznać się z bazą klientów;
9. Obsługa klienta (nastawienie na jakość obsługi klienta);
a. Reklamacje usług, rozwiązywanie problemów
10. Przebieg procesu od pozyskania klienta do realizacja zamówienia;
11. Projekt:
a. Zasadnicze części projektu;
b. Osoby funkcyjne w projekcie;
c. Proces realizacji poszczególnych części projektu
12. Zapoznać się z projektami w toku
13. Zapoznać się z projektami w przyszłymi
14. Zapoznać się z projektami zakończonymi
15. Na jakiej podstawie sprawdza się prawidłowość i zasadność faktur wychodzących i przychodzących.
16. Na jakiej zasadzie sprawdza się stan magazynowy;
17. Jak sprawdza się jakość wykonywanych usług.
potencjał zespołu widoczny jest w podczas wykonywania zadań.
Pozdrawiam Robert
Jacek
Barcikowski
trener, wykładowca,
konsultant (Akademia
Praxe, Polish Op...
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Pani Katarzyno,Ważne jest oczywiście co należy zrobić, ale jeszcze ważniejsze jak. Oczywiście ważne jest aby poznać nową firmę i nowych współpracowników. Szczegóły czym należy się zainteresować zależą od konkretnego przedsiębiorstwa (jego branża, wielkość, kultura, a nawet to, kto jest jej właścicielem).
Poznawać trzeba mając na uwadze różne punkty widzenia. I tu właśnie pojawia się to JAK. Na pewno warto pytać zarówno podwładnych jak i przełożonych. Z mojego doświadczenia biznesowego (ale także życiowego) wynika, że dobrą metodą może być poproszenie ludzi o pomoc we wdrożeniu się w nową rolę, Pytanie ich o zdanie w różnych tematach, w tym o to, co mogło by im pomóc w lepszym wykonywaniu ich obowiązków.
Ważne jest także to, aby unikać wszelkich sztucznych zachowań. Oczywiście w relacjach z ludźmi trzeba stosować ogólne zasady budowania dobrych relacji międzyludzkich (w tym na przykład zasady wygrana -wygrana). W jej ramach na przykład warto rozpoznać jakie poszczególne osoby mają przekonania, które zawsze silnie wpływają na sposób ich postępowania. Tu mogę Pani polecić na przykład książkę Stephena Coveya "7 nawyków skutecznego działania" - oczywiście jeśli Pani jej jeszcze nie czytała.
Oczywiście kluczową sprawą są też kompetencje potrzebne na danym stanowisku. Jeśli Pani zauważy jakieś swoje braki w tym względzie warto je jak najszybciej nadrobić (samodzielnie albo z czyjąś pomocą, niekoniecznie z wewnątrz firmy).
Pozdrawiam
Katarzyna
Wylon
Menedżer Personalny
Regionu / HR
Business Partner
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Michał J.:
W pierwszym okresie sugeruję nie wprowadzać żadnych rewolucyjnych zmian, dużo słuchać, pytać o to, o co podpowiada intuicja - a wiele rzeczy wyjdzie samo.
Dokładnie. Obserwacja daje wiele. Nie trzeba od razu ustawiać wszystkiego pod siebie. To, że coś działa inaczej, nie znaczy, że gorzej.
Poznaj zespół i jego możliwości, a potem wyciągaj wnioski :)
konto usunięte
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Moim zdaniem pierwsze od czego należy zacząć to zapoznanie się z dokumentacją podstawową typu:- Regulamin Organizacyjny
- Obieg dokumentacji
- procedury
- Regulamin Pracy/Wynagradzania
Pozwoli to najpierw zapoznać się z tym jak działa organizacja (przynajmniej na papierze).
konto usunięte
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Rafał G.:
Moim zdaniem pierwsze od czego należy zacząć to zapoznanie się z dokumentacją podstawową typu:
- Regulamin Organizacyjny
- Obieg dokumentacji
- procedury
- Regulamin Pracy/Wynagradzania
Pozwoli to najpierw zapoznać się z tym jak działa organizacja (przynajmniej na papierze).
A może najpierw zamiast siedzieć nad ,,papierową kulturą organizacji'', tak po prostu wyjść do ludzi?
Ja jestem tego zdania, że firmę w której zaczynasz pracować najlepiej poznasz przez pryzmat spotkań ze swoim zespołem.
Firmę tworzą ludzie, a nie regulaminy i procedury. Te drugie służą nam tylko do utrzymania ładu i porządku a te pierwsze do realizacji celów wytyczonych przez zarząd bądź siebie samą.
konto usunięte
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Tomasz S.:
Rafał G.:
Moim zdaniem pierwsze od czego należy zacząć to zapoznanie się z dokumentacją podstawową typu:
- Regulamin Organizacyjny
- Obieg dokumentacji
- procedury
- Regulamin Pracy/Wynagradzania
Pozwoli to najpierw zapoznać się z tym jak działa organizacja (przynajmniej na papierze).
A może najpierw zamiast siedzieć nad ,,papierową kulturą organizacji'', tak po prostu wyjść do ludzi?
Ja jestem tego zdania, że firmę w której zaczynasz pracować najlepiej poznasz przez pryzmat spotkań ze swoim zespołem.
Firmę tworzą ludzie, a nie regulaminy i procedury. Te drugie służą nam tylko do utrzymania ładu i porządku a te pierwsze do realizacji celów wytyczonych przez zarząd bądź siebie samą.
W mojej wypowiedzi nie chodziło o zatracanie się w dokumentacji i zapominaniu o ludziach, ale o punkt wyjścia.
Wolę być przygotowanym do rozmowy z ludźmi tak by być w stanie sobie zweryfikować to czy dokumentacja jest odbiciem rzeczywistości czy tylko czyimiś wymysłami.
Czytanie dokumentów daje jakiś ogląd. Ludzie pozwalają na weryfikację.
konto usunięte
Temat: zmiana pracy - ten/ta nowy
Ja bym zrobił podobnie, ale na odwrót ;-)Podobne tematy
-
Top Manager » O czym może świadczyć w CV częsta zmiana miejsca pracy? -
-
Top Manager » Zmiana branzy -
-
Top Manager » Zmiana branży TOP MANAGER -
-
Top Manager » Jedyna pewna rzecz w życiu to zmiana -
-
Top Manager » Łączenie pracy na etacie z własną dochodową firmą -... -
-
Top Manager » Jak polskie firmy radzą sobie z ewidencją czasu pracy i... -
-
Top Manager » Zakaz konkurencji w stosunku pracy. O czym pamiętać aby... -
-
Top Manager » Cyfryzacja pozwala firmom rosnąć o blisko 30 proc.... -
-
Top Manager » Automatyzacja w pracy - czy musimy się bać? -
-
Top Manager » BHP: kto ponosi odpowiedzialność za wypadek w pracy? -
Następna dyskusja: