Monika
Ciesielska
Managing Partner,
Carpenter Consulting
- IMSA Poland
Temat: Zarządzanie "perełkami"
Doświadczenie i kontakty to cenny nabytek, który pracownik może wnieść do naszej firmy. Z doświadczeniem wiążą się jednak pewne nawyki, które niekoniecznie będą mile widziane w naszej organizacji. Młode, niedoświadczone osoby są pełne entuzjazmu, energii, nowych pomysłów. Z drugiej strony nie znają rynku, dopiero uczą się egzystowania w firmie.W obu przypadkach musimy poświęcić naszą uwagę i czas na przeszkolenie, wdrożenie, przedstawienie pewnych zasad, procedur itp. Jestem zdania, że warto mieć w firmie młodych, na początku drogi, jak i doświadczonych pracowników. Wierzę, że mogą nauczyć się wiele od siebie nawzajem. Dla każdej z tych grup istotną rolę odgrywają przecież inne wartości.
W przypadku doradztwa personalnego ja poszłam krok dalej. Daję szansę ludziom doświadczonym w "biznesie", ale będących nowicjuszami w head-huntingu. Dlaczego? Nie zapominajmy, że oceniamy innych przez pryzmat własnych poglądów i przede wszystkim - doświadczeń!