Temat: TABLICA OGŁOSZEŃ
Zapraszam serdecznie w imieniu własnym i Stowarzyszenia B-4 w Rzeszowie do udziału w szkoleniu otwarty pt. „Asertywność w miejscu pracy i nie tylko…– trening asertywności „
Szkolenie planowane jest na miesiąc czerwiec w Rzeszowie.
Organizatorem jest Stowarzyszenie B – 4
Trenerem prowadzącym Joanna Chlebio-Abramczyk.
Kontakt: jcha@wp.pl
Będąc na czele zespołu, dowodząc nim trzeba oprócz porozumienia ze współpracownikami posiadać ważną cechę, jaką jest umiejętność odmawiania, kiedy uważamy, że ta odmowa jest niezbędną i uzasadniona. Ludzie różnie reagują na słowo: NIE – jedni odbierają ją jako odrzucenie, niechęć czy nieżyczliwość do ich osoby. Reagują nieprzewidywalnie, obrażając się na osobę odmawiająca. Zarówno dla jednej jak i drugiej strony taka sytuacja może być nieprzyjemna i trudna. Jak odmawiać by się na nas nie obrażano? Jak określić swoje prawa osobiste i ich przestrzegać? Jak rozróżnić zachowania asertywne od agresywnych czy uległych? Jak radzić sobie z naciskiem grupy?
Jeżeli czujesz się wykorzystywany przez innych ponieważ nie potrafisz odmówić
Chcesz poprawić swoje stosunki z współpracownikami lub pracownikami
Masz lęk przed wystąpieniami publicznymi
Nie możesz się porozumieć z dzieckiem lub partnerem
Chcesz skutecznie zarządzać swoim czasem, lepiej wykonywać powierzone zadania, nauczyć się organizacji czasu własnego
Masz problem i nie możesz samodzielnie znaleźć rozwiązania
Masz trudności z wyrażaniem swojego zdania, opinii czy przekonań
Chcesz poznać swoje prawa osobiste i skutecznie ich bronić
Boisz się powiedzieć „Nie” – gdy myślisz „Nie”
Masz poczucie, że jesteś lekceważony przez innych
Chcesz przezwyciężyć swoją nieśmiałość
Nie wiesz jak skutecznie zapanować nad stresem i w sytuacjach stresowych nie możesz się odnaleźć
Jesteś szefem i chcesz, aby pracownicy Cię szanowali i efektywnie słuchali
Twoja praca polega na kontaktach z drugim człowiekiem i chcesz lepiej się z nimi porozumieć by móc efektywnie pracować
Ramowy program szkolenia
1. Trudne sytuacje w relacjach interpersonalnych
2. Przyjmowane postawy w trudnych sytuacjach
3. Zachowania asertywne - charakterystyka
4. Praca indywidualna, autoprezentacja – ćwiczenia warsztatowe
5. Asertywność w relacjach interpersonalnych
6. Asertywność a inne rodzaje zachowań
• Asertywność jako konstruktywna alternatywa dla zachowań agresywnych
i uległych
• Zasady zachowań asertywnych
• „Mapa asertywności” badanie osobistego poziomu umiejętności związanych
z asertywnością
7. Praca grupowa, praca indywidualna, burza mózgu – ćwiczenia warsztatowe
8. Prawa asertywne – uświadomienie i zapoznanie się z prawami asertywności – warsztaty
9. Praca indywidualna – ćwiczenia warsztatowe
10. Techniki zachowań interpersonalnych w praktyce :
• wyrażanie własnej opinii
• wyrażanie sprzeciwu
• wyrażanie uczuć (radość, smutek, gniew, złość)
• radzenie sobie z presją i manipulacją
• udzielanie i przyjmowanie krytyki
11. Zachowania asertywne w pracy a zachowania asertywne w domu – czy istniej różnica?
12. Praca grupowa, burza mózgów, swobodne wypowiedzi uczestników – ćwiczenia warsztatowe
13. Podsumowanie szkolenia
Cele szkolenia:
Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy na temat asertywności, jako umiejętności pełnego wyrażania siebie w kontaktach z innymi
Kształcenie poszanowania praw innych ludzi, otwartości, wyrażania własnych myśli, poglądów, uczuć oraz nawyku odmawiania bez obawy, lęku i złości
Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z naciskiem grupy
Rozpoznawanie zachowań asertywnych, agresywnych i uległych
Dlaczego warto uczestniczyć w treningu?
Trening asertywności wskazany jest wszystkim, którzy współpracują w dużym zespole, dowodzą nim i w codziennym dniu pracy spotykają się z naciskiem grupy. Dzięki szkoleniu uczestnicy rozpoznają swoje osobiste trudności dotyczące zachowań asertywnych za pomocą testów, rozmowy i metodach warsztatowych. Rozpoznają i określą swoje prawa osobiste, poznają zasady asertywności i prawa zachowań asertywnych. Bez większej trudności wyrażą swoje zdanie, uczucia i opinie, – które wcześniej sprawiały im trudność. Nabędą większej pewności siebie, dzięki czemu będą lepiej wykonywać powierzone im obowiązki, jednocześnie zwrócą uwagę na opinie i odczucia swoich współpracowników, – co w efekcie poprowadzi do lepszej współpracy wewnątrzgrupowej.