Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: System premiowy wg Top Managera

Witajcie...

Czy ktoś z Was zajmował się ułożeniem planów jak i systemu premiowego dla swoich pracowników? Chodzi o to, jakie macie wizje przy układaniu takich planów i jakie opcje są lepsze, jakie gorsze. Gdybyście mieli za zadanie ustalić wg swojego planu sprzedaży np na miesiąc plan dla placówki/oddziału/salonu, to czy plan byłby na cały team/oddział czy byście go podzieli na każdego pracusia? Jakie to rodzi zagrożenia a jakie są tego pozytywy. Co wybrać w takim wypadku? Która opcja jest lepsza? Jestem bardzo ciekawy Waszego toku myslenia w tym temacie i argumentów z tego plynacych :). Ja przeżywam właśnie burzę w moim mózgu i chetnie posłucham Waszych pomysłow i konkretnych doświadczeń.Arkadiusz Błoszyk edytował(a) ten post dnia 24.05.10 o godzinie 20:27

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

nie jestem HR'owcem, ale napisze cos z praktyki:

zajmij się najpierw nie tyle premia, co systemem stawiania/kaskadowania celów; dopiero później tym jak te cele zmierzyc, a na koncu ktore KPI wpiszesz do systemu premiowego (w zalozeniu nie powinny byc wszystkie, a maksymalnie kilka- ze szczegolnym uwzglednieniem tego co chcesz w danym okresie poprawic; oczywiscie pracownik musi miec bezposredni wplyw na KPI, bo inaczej to sensu nie ma); oczywiscie na kazdy KPI powinienes pracownikowi postawic niezalezny cel i wage jaki ma w celu totalu (z zalozeniem, ze placisz mniej wiecej +-20% wyrobienia celu); jestem przeciwnikiem stawiania celow "ogolnofirmowych" poniewaz uwazam, ze nie dzialaja... ale HR'owcy sa innego zdania i- szczegolnie na wyzszym szczeblu- pewnie warto dac czesc np. 20-30% celu z wyzszego poziomu (w zaleznosci od poziomu moze to byc cel na firme czy dany oddzial/ zespol)- w zalozeniu powinno to pomoc wymusic prace zespolowa; warto jako KPI dodawac zawsze satysfakcje klienta, szczegolnie gdy system stawiania celow nie jest jeszcze dopracowany (inaczej zle postawiony cel moze zaowocowac zgubieniem perspektywy klienta przez pracownika)

cala tajemnica tkwi w dobrym kaskadowaniu celow od gory w dol organizacji :) cele twoich podwladnych powinny sie sumowac na cel jaki Ty masz do zrobienia i tak samo dalej w dol; do tego system musi byc zrozumialy przez pracownika... i bezwglednie egzekwowany; zbudowanie "sztywnego modelu" ma ta ogromna zalete, ze pracownik ciagle walczy o premie, zawsze widzi czy idzie na cel i co jeszcze musi poprawic... a jak nie wyrobi premii, to zawsze wie dlaczego i jako szef nie musisz sie tlumaczyc dlaczego "zabrales premie" :) moje obserwacje sa takie, ze w wiekszosci firm sa systemy "demotywujace" w których ludzie dostaja zazwyczaj 100% premii... a szef ma prawo co najwyzej komus premie zabrac :-/ jako szef sterujesz systemem modyfikujac zestaw KPI oraz nalozone wagi :) celowo nie nazywam tego MBO (czesto wdrozenia MBO koncza sie niepowodzeniem przez brak tego co napisalem wczesniej)

jezeli chodzi o sprzedaz, gdzie pracuje sie w nieco innym systemie (duza presja na cel, premia stanowi wieksza kwote w stosunku do pensji) niezlym pomyslem jest tzw. premia kumulowana (pewnie HR'owiec zaraz poprawi jak to sie fachowo nazywa ;)) chodzi o to, ze pracownik walczy o cel krotkookresowy (np. miesieczny), a niezaleznie tego np. roczny; w systemie takim jezeli pracownik ma kiepski miesiac i nie dostaje premii, to ciagle ma szanse ja otrzymac przy zalozeniu, ze wyrobi target roczny; system taki zapobiega demotywacji jak pracownik straci 2-3 premie pod rzad, bo zawsze jeszcze ma szanse odrobic te pieniadze w skali rokuRafał Myrta edytował(a) ten post dnia 24.05.10 o godzinie 23:39
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: System premiowy wg Top Managera

Należy zastosować podstawową zasadę - nie nagradzać wszystkich oraz w wersji minimum przyznawać tak premię, aby rocznie ich suma nie przekroczyła 150% wynagrodzenia. Za co nagradzać zależy od strategii biznesowej oraz analizy finansowej.

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

Co to za premia, które rocznie nie może przekroczyć 150% wynagrodzenia, zwłaszcza jeśli mówimy o sprzedaży produktów finansowych?
Moim zdaniem nie jest to motywujący system a wręcz przeciwnie. Dobry pracownik powinien być dobrze wynagradzany.
Tak samo jak za słowem "dziękuję" powinny iść z czasem dodatkowe pieniądze dla pracownika.
Moim zdaniem dobry system powinien obejmować plany na oddział, które następnie można podzielić na poszczególnych pracowników.
Stworzenie systemu premiowego opartego na planach sprzedażowych dla konkretnego pracownika może w bardzo szybki sposób doprowadzić do pogorszenia atmosfery w oddziale a co goarsza do wzajemnego podbierania sobie klientów w celu wyrobienia planu i uzyskaniu premii.

Pozdrawiam serdecznie,
Bartek Rogojsza
Piotr Tomasz Piotrowski:
Należy zastosować podstawową zasadę - nie nagradzać wszystkich oraz w wersji minimum przyznawać tak premię, aby rocznie ich suma nie przekroczyła 150% wynagrodzenia. Za co nagradzać zależy od strategii biznesowej oraz analizy finansowej.
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: System premiowy wg Top Managera

Stworzenie systemu premiowego opartego na planach sprzedażowych dla konkretnego pracownika może w bardzo szybki sposób doprowadzić do pogorszenia atmosfery w oddziale a co goarsza do wzajemnego podbierania sobie klientów w celu wyrobienia planu i uzyskaniu premii.

Pozdrawiam serdecznie,
Bartek Rogojsza

Oczywiście, że istnieje takie realne zagrożenie, ale jak się ma plany oddziałowe, to znów wiele osób może miec je gdzies bo reszta nadrobi tych, którzy nic nie robia i jeszcze premie dostana :). Stad wlasnie trudno wybrac najlpszy sposob, zeby wilk byl syty i owca cala. Znam jedna firma, gdzie pla jest oddzialowy a pracuje tam 6 doradcow, z czego jeden z nich wykonac potrafi 70 % planu calego oddzialu, pytanie co robi tam reszta? A premia? Oczywiscie kazdy dostaje po swojej czesci, to tez jest chore....Arkadiusz Błoszyk edytował(a) ten post dnia 03.06.10 o godzinie 12:16
Rafał M.

Rafał M. Project Manager,
ALPLA, Austria

Temat: System premiowy wg Top Managera

może pozytywny skutek przyniosłoby połączenie obu tych 'technik'

tzn.proponowałbym uzależnienie premii od osiągnięcia celu oddziałowego, ale jej podział na pracowników wg ich wpływu (udziału) w osiągnięcie celu

plusem takiego rozwiązania jest to, że premia jest wypłacana tylko przy osiągnięciu wyższego celu (jaki zwykle przypisany jest do oddziału) niż celów jednostkowych, jak również to, że "lepsi pracownicy" będą motywować "słabszych" do intensywnej pracy, wiedząc, że tylko z ich udziałem są w stanie osiągnąc cel (a więc dostać premię)

dla kierownika takiego działu powinien być wyznaczony dodatkowy KPI określający jak dużo podwładnych pracuje na osiągnięcie celu - będzie to dla niego jasny wyznacznik, że powinien motywować tych "słabszych", co ułatwi pracę "silniejszym" również

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

Dokładnie. Myślę, że najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji mogłoby być połączeniu obu tych technik.
Wszystko jest wtedy ustalone, pracownik wie za co pracuje. Jeśli wyrobi się plan oddziału to będzie premia -> jaka? to zależy od tego ile % indyidulanego planu udało się wykonać sprzedawcy.
Swoją drogą należy też pamiętać o tym, aby nie "przesadzić" z wielkością targetu. Niestety często zapomina się, iż człowiek nie jest robotem, który może wykonać każde zadanie. Czasem bywa też tak, że jeśli target jest zbyt wysoki jest to bardzo demotywujące. Pracownik woli dostać swoje należne wynagrodzenie bez premii ale także bez stresu czy uda mu się zdobyć jeszcze te 5% aby przekroczyć próg.

Pozdrawiam :)

Temat: System premiowy wg Top Managera

1. Cały system powinien być możliwie prosty
2. System powinien się składać z 4-5 twardych parametrów związanych bezpośrednio z wynikamy osiąganymi przez organizację
3. Twarde parametry powinny stanowić 70-80% składowej premii.
4. Pozostałe 20-30% powinna stanowić część miękka oceny, w którą wchodzą zawsze 3-4 małe projekty mające na celu poprawienie obecnego stanu rzeczy w firmie, ew. oddziale.
Takie jest moje zdanie. Oczywiście cele można, a nawet powinno się kaskadować.
Należy w tym celu ułożyć procedurę przekazywania celu twardego na niższy poziom zarządzania. Wszystko powinno być dobrze zrestrukturyzowane żeby nie było niedomówień, oraz by komunikacja celu była właściwa.
Dawid B.

Dawid B. Tu powinien być opis

Temat: System premiowy wg Top Managera

Arkadiusz Błoszyk:
Stworzenie systemu premiowego opartego na planach sprzedażowych dla konkretnego pracownika może w bardzo szybki sposób doprowadzić do pogorszenia atmosfery w oddziale a co goarsza do wzajemnego podbierania sobie klientów w celu wyrobienia planu i uzyskaniu premii.

Pozdrawiam serdecznie,
Bartek Rogojsza

Oczywiście, że istnieje takie realne zagrożenie, ale jak się ma plany oddziałowe, to znów wiele osób może miec je gdzies bo reszta nadrobi tych, którzy nic nie robia i jeszcze premie dostana :). Stad wlasnie trudno wybrac najlpszy sposob, zeby wilk byl syty i owca cala. Znam jedna firma, gdzie pla jest oddzialowy a pracuje tam 6 doradcow, z czego jeden z nich wykonac potrafi 70 % planu calego oddzialu, pytanie co robi tam reszta? A premia? Oczywiscie kazdy dostaje po swojej czesci, to tez jest chore....Arkadiusz Błoszyk edytował(a) ten post dnia 03.06.10 o godzinie 12:16


1. PLAN na cały team/oddział. Zagrożenie?
Tutaj cała rola Kierownika placówki/oddziału/salonu.
To on jest "na miejscu" widzi, kto jak pracuje.

Dlaczego rozliczanie zespołu?
Bo jeden pracownik może znakomicie nawiązywać relacje
i inny świetnie dopinać sprzedaż. A jeszcze inny
perfekcyjnie łapie "zimne kontakty". To praca zespołowa,
którą tylko jedna osoba ma wpisaną w systemie.

Jak w takim razie ocenić, która wartość ma większe znaczenie,
czy większe znaczenie ma zaufanie, które pozyskała pierwsza
osoba, czy większą wartość ma umiejętność powiedzenia np.
"rozumiem, że jesteście Państwo już zdecydowani i
możemy teraz podpisać te dokumenty. Tak? Tak."
Czy może największą wartością charakteryzuje się
umiejętność trzeciej osoby, bez której ani pierwsza
ani druga nie miałyby możliwości działania,
a więc i wyrobionych planów...

A jeśli ktoś nie pracuje i nie chce - to jego sprawa.
Kierownik ma do tego narzędzia, żeby dyscyplinować
takie osoby (motywacja, osobisty coaching,
dodatkowe szkolenie, po upomnienia, zmniejszenie premii,
aż do ostateczności).

2. Plany na oddział.
Według mnie dobrze jest, aby były przeliczane wagowo.
Tzn. jeśli jedna składowa planu jest zrobiona w 147%,
a druga w 78% to istniałaby możliwość przetransferowania
nadwyżki składowej 1 do składowej 2.
Oczywiście do konkretnej wartości np. do 20%.
Tak żeby oddział skupiał się na wszystkich składowych planu
i miał pewność, że wszystkie elementy są brane pod uwagę,
również te wykonane ponad plan.

3. Sposób prezentowania planu przez
kierowników placówki/oddziału/salonu.
Każdy kierownik zna swoich pracowników
i powinien wiedzieć, co ich motywuje.
Bo jednych motywuje kij a innych marchewka,
a plany można przedstawić z 2 stron, np.

a) Mamy target i znów w tym miesiącu walczymy, żeby go osiągnąć.
b) Mamy target i walczymy, żeby go utrzymać na wyższym poziomie
i zrobić dodatkowo kilkanaście punktów procentowych planu.

tłumaczenie a) => musisz co miesiąc udowadniać, że zasługujesz na premię
tłumaczenie b) => pokazałeś już na co cię stać, powtórz to i w tym miesiącu,
i dodatkowo zrób trochę więcej. Będziesz jeszcze bardziej
zadowolony niż miesiąc temu.

4. Cele roczne
Jestem gorącym zwolennikiem uwzględniania działania w dłuższym okresie.
Wszędzie są cykle, na giełdzie, w pogodzie i w placówce ;)
W jednym miesiącu jest 123% planu, w innym może być 76%.

Według mnie powinno istnieć narzędzie, które pozwalałoby pracownikom
spoglądać trochę dalej i widzieć, że to co robimy w tym miesiącu,
zaprocentuje również za kilka miesięcy. Pojawi się (wyrównanie premii,
dodatkowa premia, wyróżnienie, nagrody, etc.).
Miałoby to również wartość od strony HR (utrzymanie pracownika),
bo chyba nikt nie lubi tracić (szczególnie swoich pieniędzy)
które otrzyma za kilka miesięcy.

5. Sposób wypłacania premii
Mające na celu skłonienie pracowników do jeszcze lepszego,
dokładniejszego i skuteczniejszego planowania pracy
i dochodów z premii.

a) opóźnienie wypłacania premii o 1 miesiąc
czyli premia ze stycznia wypłacana byłaby za miesiąc luty
(czyli do 10 marca), nowy pracownik otrzymywałby
np. 80% premii w lutym za styczeń.
Takie rozwiązanie mogłoby zwiększyć umiejętność planowania
pracowników i pracowania od 1 dnia (bez czekania na koniec miesiąca)

b) kaskadowe wypłacanie premii
czyli premia ze stycznia i z lutego wypłacana byłaby w marcu
po połowie z każdego miesiąca.
0,5 premii styczeń + 0,5 premii luty = premia za luty
0,5 premii luty + 0,5 premii marzec = premia za marzec

Co mogłoby dać takie rozwiązanie?
np. większe bezpieczeństwo finansowe (w postrzeganiu pracownika)
Więcej pracy na luzie (mniej stresu), a jednocześnie
większe umiejętności planowania dochodów.

6. Narzędzie "target online" (społeczność firmowa)
Z pewnością pracę mogłoby ułatwić również narzędzie online,
dostępne dla każdego pracownika, które pokazywałoby jakość
wykonania planów przez placówki, co mogłoby wywołać
efekt dopingujący dla wszystkich placówek i czynny udział
w grze o zwycięstwo. Oczywiście z nagrodami, które
zgłaszaliby i ustaliliby sami uczestnicy gry,
tworząc swego rodzaju ranking nagród
(mniejszych i większych marzeń).
Gra rozliczana byłaby zarówno miesięcznie, jak i długoterminowo,
nadając punkty zarówno oddziałowi, jak i każdemu z członków zespołu,
które można byłoby wykorzystać na nagrody.
Poziom przyznawania punków ustalałaby firma, np. od 103% planu ;)
Dariusz Bednarski

Dariusz Bednarski Wiceprezes,
Polenergia
Dystrybucja Sp. z
o.o.

Temat: System premiowy wg Top Managera

Ocena okresowa jest kluczowym elementem polityki personalnej w każdej, nowoczesnej organizacji. Proces wyznaczania celów zaczyna się od samego szczytu w hierarchii firmy. Zarząd wyznacza Dyrektorom cele strategiczne. Dyrektorzy dzielą cele na poszczególne zespoły i kaskadują je na menedżerów. Menedżerowie przedstawiają cele swoim pracownikom zwracając przy tym uwagę na wartości firmy RWE, na nasz kodeks etyczny, wdrożony wcześniej model kompetencji oraz kryteria oceny.

Zadaniem menedżera podczas rozmowy planująco-oceniającej z pracownikiem jest jasne zdefiniowanie zadań, zorganizowanie środków i warunków niezbędnych do ich realizacji a następnie monitorowanie postępów. Zwieńczeniem procesu jest ocena poziomu i sposobu wykonania zadań.

Celem Systemu Ocen Okresowych jest zapewnienie pracownikom jasnej i obiektywnej informacji na temat ich kwalifikacji, umiejętności i wyników pracy. Ma ona także stanowić podstawę powiązania wyników osiąganych przez pracownika z jego premią, a także wynagrodzeniem.

Ocena umożliwia menedżerowi:

Efektywną, ustrukturalizowaną komunikację z pracownikiem,
Przekazanie informacji zwrotnej na temat poziomu i sposobu wykonanych zadań w poprzednim okresie,
Omówienie osiągnięć i obszarów wymagających poprawy,
Przedstawienie celów na nadchodzący okres,
Wskazanie preferowanego sposobu ich realizacji,
Poznanie potrzeb i oczekiwań pracownika,
Wskazanie potrzeb rozwojowych i omówienie praktycznych sposobów ich realizacji,
Zobiektyzowanie decyzji dotyczących premii.
Ocena umożliwia pracownikowi:

Efektywną, ustrukturalizowaną komunikację z przełożonym,
Przekazanie samooceny na temat poziomu i sposobu wykonanych zadań w poprzednim okresie,
Omówienie osiągnięć i obszarów wymagających poprawy,
Poznanie i omówienie celów na nadchodzący okres,
Poznanie i omówienie preferowanego sposobu ich realizacji,
Przedstawienie swoich potrzeb i oczekiwań,
Poznanie i omówienie potrzeb rozwojowych i praktycznych sposobów ich realizacji,
Poznanie wskaźnika premii wynikającego z powyższych aspektów
System Ocen Okresowych w RWE Polska

System ocen może składać się z dwóch części:

OCENY WYNIKÓW PRACY, która będzie stosowana do ustalenia wysokości premii.Wszyscy pracownicy będą oceniani na podstawie wybranych kryteriów oceny i / lub celów wskaźnikowych i / lub celów zadaniowych.

OCENY UMIEJĘTNOŚCI I POSTAW PRACOWNIKA, która będzie wpływała na dalszy rozwój i karierę pracownika w firmie, co może się przełożyć na wzrost wynagrodzenia i awans. Umiejętności i postawy pracownika będą oceniane na podstawie wskazanych kompetencji i celów rozwojowych.

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

nigdy nie będzie sprawiedliwie..ja rozdzielam plany wg. stażu pracy, gdyż moje zespoły są ciągle powiększane. A premia rozliczana jest indywidualnie, proporcjonalnie do zrobionego planu oddziału.
Pozdrawiam
Rafał M.

Rafał M. Project Manager,
ALPLA, Austria

Temat: System premiowy wg Top Managera

i jak Twoi pracownicy oceniają ten sposób?

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

Są zadowoleni. Nie dam komus kto zaczyna dzisiaj pracę planu takiego jak doświadczonemu pracownikowi. Później się to normuje.

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

ryzyko w rozdzielaniu planów wg udziału w obrocie jest takie, że najlepsi stwierdzą, ze nie warto wychylać się ponad szereg, bo później zostaną "docenieni" planem.
ciekawym pomysłem na podział planów jest zaprezentowanie zespołowi wartości, która ma być zrealizowana (lub ciut więcej niż ta) i zebranie propozycji planów od dołu. jeśli zespół jest zgrany i świadomy, to taka metoda powoduje większe utożsamianie się z zadaniami. idealnie byłoby jeśli przy podziale planów możemy jeszcze określić, jakich narzędzi/wsparcia, potrzebujemy do ich realizacji.

ale wracając do tematu systemu płacowego i pytania Arka (nie wiem, czy jeszcze aktualne :))
spotkałem się z systemem premiowym indywidualnym i zespołowym działającym jednocześnie:

sprzedawca ma premię za realizację 100% planu indywidualnego (bo "zrobił swoje")
każda osoba w zespole (niezależnie od swojego wkładu w wyniki), otrzymuje premię za realizację planu grupy - "każdy, nawet najmniejszy wkład się liczy"

to rozwiązanie oceniam pozytywnie, wszystko zależy od tego, jakim budżetem płacowym dysponujesz i ile celów (zadań) chcesz w nim zaszyć.
zgadzam się z przedmówcami, że im mniej, tym lepiej.
1-2 cele główne
2-max 3 kategorie dodatkowe (mogą się łączyć)

pozdrowienia
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: System premiowy wg Top Managera

Chciałbym stworzyć coś fantastycznego, dlatego otworzyłem taki wątek. Mam oczywiście swoje przemyślenia i dotychczasowe doświadczenia, jednak im więcej głow myślacych, tym wieksze prawdopodobieństwo wygenerowania najlepszego pomysłu. Wiele ciekawych kwestii tutaj poruszacie i na pewno postaram się połączyć je i sklecić jakąś całość. Jak wiadomo zawsze 1 na 40 pomysłow jest pomysłem genialnym, dlatego mam nadzieję, że do niego dojdziemy i wtedy pewnie inni również z niego skorzystają :).

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

1-2 cele główne
2-max 3 kategorie dodatkowe (mogą się łączyć)

pozdrowienia

czyli niejako masz 5 wartości wedle których naliczasz bonus - czy nie jest to juz nazbyt złozony system?

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

to zależy od tego jak skomplikowane są wskaźniki i na ile czytelna jest ich wizualizacja dzień po dniu

zwróć uwagę, że w tych widełkach mieszczą się od 3 do maksymalnie 5 parametrów, które właśnie wspomniałeś

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

Barbara Baran:
nigdy nie będzie sprawiedliwie..ja rozdzielam plany wg. stażu pracy, gdyż moje zespoły są ciągle powiększane. A premia rozliczana jest indywidualnie, proporcjonalnie do zrobionego planu oddziału.
Pozdrawiam
nie kwalifikuje się to do komentarza na forum

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

Arkadiusz Błoszyk:
Witajcie...

Czy ktoś z Was zajmował się ułożeniem planów jak i systemu premiowego dla swoich pracowników? Chodzi o to, jakie macie wizje przy układaniu takich planów i jakie opcje są lepsze, jakie gorsze. Gdybyście mieli za zadanie ustalić wg swojego planu sprzedaży np na miesiąc plan dla placówki/oddziału/salonu, to czy plan byłby na cały team/oddział czy byście go podzieli na każdego pracusia? Jakie to rodzi zagrożenia a jakie są tego pozytywy. Co wybrać w takim wypadku? Która opcja jest lepsza? Jestem bardzo ciekawy Waszego toku myslenia w tym temacie i argumentów z tego plynacych :). Ja przeżywam właśnie burzę w moim mózgu i chetnie posłucham Waszych pomysłow i konkretnych doświadczeń.Arkadiusz Błoszyk edytował(a) ten post dnia 24.05.10 o godzinie 20:27
Postaram się odpowiedzieć najkrócej i najprościej jak się da na tak obszerny temat :)

Placówki/punkty handlowe:
- plany/cele sprzedażowe powinny być połączeniem planów ilościowych z jakościowymi
- powinny być rozliczanie oddzielnie, jako plany na jednostkę organizacyjną jak i plany indywidualnie
- powinny być oparte na geomarketingu / potencjale sprzedażowym obszaru
- powinny być smart

Ogólnie rzecz ujmując, cele, nie tylko sprzedażowe i system premiowy z nimi związany, powinien być dostosowany do:
- wiedzy, umiejętności i postaw, czyli kompetencji
- zaangażowania
- dostarczanej wartości dodanej
- realizacji celów ilościowych i jakościowych
- wynikać ze strategii firmy

R

konto usunięte

Temat: System premiowy wg Top Managera

Rafał Kamiński:
Barbara Baran:
nigdy nie będzie sprawiedliwie..ja rozdzielam plany wg. stażu pracy, gdyż moje zespoły są ciągle powiększane. A premia rozliczana jest indywidualnie, proporcjonalnie do zrobionego planu oddziału.
Pozdrawiam
nie kwalifikuje się to do komentarza na forum

why?
krótko, zwięźle i na temat.

Następna dyskusja:

Lektura dla Top Managera




Wyślij zaproszenie do