Jarosław
Waśkiewicz
Biznesnafali.pl
Markajestkobieta.pl
Jaroslawwaskiewicz.c
om
Temat: puścilibyście taka reklamę gdyby chodzilo o waszą firmę?
Komisja Etyki Reklamy odrzuciła protest oskarżający billboardmebli Torino o naruszanie dobrych obyczajów i dyskryminację
kobiet. Reklama pokazywała majtki zsunięte w dół kobiecych
nóg.
Skarżący w złożonej skardze podniósł, że „reklama
ta, widnieje już od co najmniej roku, ale wcześniej nie
wiedziałam dokąd kierować ew. uwagi; Uważam, że jest
obrażająca kobiety i ma sie nijak do reklamowanego produktu-
przecież chodzi tu o meble!!! Jaki związek mają ,,spadające
ceny' z opuszczonymi majtkami??? Jeszcze umieszczona została w
okolicy Kościoła - co uważam za pozbawienie smaku! ponownie
wykorzystano wizerunek kobiety w niedorzecznym ujęciu! Nie wiem,
jak Państwo odbiorą tę reklamę?”.
Wniósł również o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 4 Kodeksu
Etyki Reklamy, z uwagi na to, że „reklamy nie mogą zawierać
elementów, które zawierają treści dyskryminujące, w
szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć
lub narodowość”.
Zespół Orzekający zważył co następuje:
Zespół Orzekający nie stwierdził naruszenia dobrych obyczajów i
uznał, że reklama mieści się w ramach przyjętych norm
etycznych.
Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama nie uchybia godności
człowieka.
Zespół Orzekający nie dopatrzył się w reklamie dyskryminacji ze
względu na płeć.
...faktycznie, na maxa. A Panie, czy czujecie się urażone, czy
też reklama podoba się, jest wg was, skuteczna? A z punktu
widzenia "kreacji" skuteczne? Wiem, nie ważne co mówią, ważne
żeby.... , ale poza tym?
Puścilibyście taką reklamę, gdyby chodzilo o waszą firmę?