Mateusz P. logi(sty)ka
Temat: przejście na język obcy podczas rozmowy telefonicznej
zawsze, gdy mnie HH lub ktoś z HR pracodawcy (z Polski) pytał w pierwszym kontakcie telefonicznym o znajomość danego języka obcego, to odpowiadałem od razu w tym języku obcym. Gdy mnie pytał o kolejny język, to odpowiedałem w kolejnym języku, że możemy także w nim porozmawiać. Tak sobie wymyśliłem.przyszło mi jednak do głowy, że nie zawsze może dana osoba z HR znać te języki o które sama pyta kandydata i wtedy będzie dla niej niezręczna sytuacja, gdy zaczynam mówić do niej z tym języku, którego może ona nie zna.
pytanie: czy więc moja strategia opisana w pierwszym akapicie, iż regowałem na pytanie o dany język od razu w tym języku jest błędna?
powinno się odpowiadać jednak po polsku i ewentualnie czekać na propozycję ze strony dzwoniącego, że może porozmawiamy w jakimś języku obcym?