konto usunięte
Temat: odpowiedzi na maila
Dagmara D.:
Jak mam nastrój i czas - odpiszę. Ale za nikogo roboty robić nie będę
Zgadzam się w pełni - robię tak samo. Jeśli przychodzi coś niezwiązanego stricte z przedmiotem działalności, albo coś nie jest mi potrzebne w danej chwili to usuwam.
Jak mam dobry humor i za dużo czasu to odpisuję.
Jeśli uznam, że jeśli nie odpowiem na daną wiadomość i nic się nie stanie - z czystym sumieniem naciskam DELETE.
Wszyscy się oczywiście zgadzamy, że jeśli chodzi o wizerunek firmy
dobrze jest odpowiadać na wszystkie wiadomości
(myślę że na te wysłane z kiciuszek34@... w 5tej kolejności też wypada odpowiedzieć. Nawet jeśli odpowiedź jest negatywna, albo ma brzmieć w stylu - prosimy o kontakt telefoniczny...)
Bo w sumie skąd ta pewność, że kiciuszek34 nie jest np. córką wpływowego biznesmena ;) Wszędzie są relacje ;)
----
Proponuję przejść do odpowiedzi na pytanie
- jak zorganizować obieg emaili, aby był skuteczny?
----
W chwili obecnej u nas jest tak, że wiadomości z emaila ogólnego kierowane są do konkretnych osób. Przychodzą na skrzynkę ogólną, którą obsługuje wybrana osoba i odnotowuje zdarzenia. Informacja o tych zdarzeniach trafia do szefa (który może, ale nie musi sprawdzać jakie nowe wiadomości zostały przekierowane)
Mankament - nie ma stałego systemu kontroli nad tym czy dana osoba która dostała zapytanie zajęła się nim czy nie.
(handlowiec powinien, ale różnie to z nim bywa ;))
Docelowo myślę że dobrym rozwiązaniem jest kierowanie wiadomości ze strony www bezpośrednio na wybrane adresy email.
Jeśli sprawa handlowa - handlowcy,
księgowość - wiadomość dostaje księgowość.
Przy okazji zmiany serwisu www, aby zmniejszyć ryzyko utraty dobrego kontaktu planuję połączyć formularz www z intrantem
- zapytanie z www będzie od razu lądowało w systemie, który jest odpowiedzialny za wsparcie zdobywania nowych Klientów - a to jest pod kontrolą z innego powodu.
Dodatkowo w przypadku firm oddziałowych tak jak nasza formularz na www będzie wymuszał wybranie najbliższego dla Klienta oddziału - wiadomość automatycznie będzie kierowana do odpowiednich osób.
----
Jeśli nie ma potrzeby/możliwości zastosowania jakiegoś systemu obsługi komunikacji elektronicznej to myślę, że podstawą jest kierowanie wiadomości do kilku osób. Sekretarka, asystentka jak zobaczy, że kopię wiadomości dostał szef to z większym szacunkiem podejdzie do sprawy ;)
----
Jakieś inne pomysły? Jak to u Was wygląda?Marek Zywert edytował(a) ten post dnia 29.01.08 o godzinie 22:57