Lucyna S.

Lucyna S. www.zaiprzeciw.eu

Temat: odpowiedzi na maila

Witajcie.
Chciałabym wiedzieć jak to się dzieje?
Firma duża i mała ma stronę,na której podaje się kontaktowy email
do której pisze się w sprawie dotyczącej działalności firmy
(nie jakies tam reklamy czy inne bzdety)
nie raczy odpisać!?
Czy to w biznesie jest teraz norma,czy też sekretarka ma obowiązek wywalenia jak leci z poczty?
Jak podchodzicie do tego?
Paweł Gogołek

Paweł Gogołek Project manager

Temat: odpowiedzi na maila

Niestety ja rowniez sie z tym spotykam i jest to dla mnie jednoznaczny sygnal ,ze z firma nie nalezy wspolpracowac...

Piszac maila nie spodziewam sie odpowiedzi tego samego dnia, jednak jesli po 2 tygodniach nie ma zadnego odzewu, uwazam to za brak szacunku, niezaleznie od tego w jakiej sprawie sie zwracalem.

Sprawa wyglada nieco inaczej przy skierowaniu wiadomosci do odpowiedniego dzialu firmy (zamowienia, produkcja, sprzedaz, markieting, etc.), choc i w takim wypadku zdarza sie, ze maile sa ignorowane...

Braki w kadrach?

konto usunięte

Temat: odpowiedzi na maila

moze nie ma kto maila przejrzec? ;-)

a tak powaznie, calkowicie sie z pawlem zgadzam.
krotkie odpisanie - 'dziekujemy, ale nie jestesmy zainteresowani' czy cos w tym stylu kosztuje niewiele (nic!), a brak odpowiedzi juz kilka firm pryprawil o straty (np. kontraktow).

pozdrawiam
Nataliya Kozova

Nataliya Kozova specjalista ds.
Handlu
Zagranicznego,
import/export

Temat: odpowiedzi na maila

Paweł Gogołek:
Niestety ja rowniez sie z tym spotykam i jest to dla mnie jednoznaczny sygnal ,ze z firma nie nalezy wspolpracowac...

Piszac maila nie spodziewam sie odpowiedzi tego samego dnia, jednak jesli po 2 tygodniach nie ma zadnego odzewu, uwazam to za brak szacunku, niezaleznie od tego w jakiej sprawie sie zwracalem.

Sprawa wyglada nieco inaczej przy skierowaniu wiadomosci do odpowiedniego dzialu firmy (zamowienia, produkcja, sprzedaz, markieting, etc.), choc i w takim wypadku zdarza sie, ze maile sa ignorowane...

Braki w kadrach?

a może brak procedur.
sekretarka mysli że ona się tym nie zajmuje i wywala. Spotkalam się z sytuacją, gdy dzięwczyna w recepcji nawet nie wiedziała ze na stronie ich firmy był podany tylko jej adres mailowy d/k - bo ona strony nie tworzyla i nigdy tam nie zaglądała :(

jak bardzo mi zależy, to zawsze dzwonie najpierw i pytam komu mam przesłać,na jaki adres itp, chociaż czasem to jest bardzo uciążliwe

wygląda bardzo porządnie, kiedy na stronie sa podane maile do poszczególnych działow, lub osób....
Tomasz S.

Tomasz S. Poszukiwanie dla
KLIENTÓW inwestorów,
kapitału.

Temat: odpowiedzi na maila

lucyna S.:
Witajcie.
Chciałabym wiedzieć jak to się dzieje?
Firma duża i mała ma stronę,na której podaje się kontaktowy email
do której pisze się w sprawie dotyczącej działalności firmy
(nie jakies tam reklamy czy inne bzdety)
nie raczy odpisać!?
Czy to w biznesie jest teraz norma,czy też sekretarka ma obowiązek wywalenia jak leci z poczty?
Jak podchodzicie do tego?
Niestety w dużych i czasami średnich firmach to norma. Jeśli Pani ma ważną sprawę polecam bardziej kontakt telefoniczny, lub uzyskanie adresu e-mail do konkretnej osoby zatrudnionej w tej firmie. Musi sobie Pani wyobrazić ile takich e-mail-i dziennie przychodzi do tej firmy i do kogo to dociera.. Najcześciej zatrzymują się na poziomie asystentki/ta biura i są usuwane ..choć nie zawsze...
Lucyna S.

Lucyna S. www.zaiprzeciw.eu

Temat: odpowiedzi na maila

Zwykłe dziękujemy nie
uważam że jak podaje się maila to po t o aby na niego pisać.

kiedys zadzwoniłam do duuużej firmy z prosba o odesłanie mnie do kompetentnej osoby,usłyszałm

"ma pani maila,to niech pani zapyta" odłożona słuchawka bez dowidzenia

Kultura biznesu?ludzi?zasady?
w jakim świecie żyjemy?

konto usunięte

Temat: odpowiedzi na maila

w zaganianym, niestety, ale to nie usprawiedliwia braku kultury :-)
Paweł Gogołek

Paweł Gogołek Project manager

Temat: odpowiedzi na maila

Sprawa jest prosta:

Jesli na stronie umieszczamy kontaktowy adres liczymy sie z ty, ze pewnego pieknego dnia ktos zdecyduje sie z niego skorzystac. Niezaleznie od tego czy bedzie to osob 5 czy 5 tys., nalezy im sie odpowiedz (bo przeciez po to umieszczamy maila)

Wniosek: Jesli nie liczysz sie z koniecznoscia odpowiedzi na wiecej niz 5 maili dziennie - nie umieszczaj adresu na stronie:)
Tomasz S.

Tomasz S. Poszukiwanie dla
KLIENTÓW inwestorów,
kapitału.

Temat: odpowiedzi na maila

lucyna S.:
Zwykłe dziękujemy nie
uważam że jak podaje się maila to po t o aby na niego pisać.

kiedys zadzwoniłam do duuużej firmy z prosba o odesłanie mnie do kompetentnej osoby,usłyszałm

"ma pani maila,to niech pani zapyta" odłożona słuchawka bez dowidzenia

Kultura biznesu?ludzi?zasady?
w jakim świecie żyjemy?
Pani Lucyno, niech Pani pomyśli też biznesowo. Jaką sporą bazę adresów e-mail(pani adres e-mail) zbierze taka firma i to za darmo.. to jest nieuczciwe, ale niestety praktykowane..
Lucyna S.

Lucyna S. www.zaiprzeciw.eu

Temat: odpowiedzi na maila

Tomaszu-tego to nie przemyślałam

ps.przepraszam że per Ty,ale na Goldenie jakoś się tak przyjeło
i myślę że w kulturalny i spokojny sposób wipijemy i wycałujemy się

konto usunięte

Temat: odpowiedzi na maila

Wiele firm w Polsce nie odpowiada nawet potencjalnym klientom.

Przetestowalam na dziesiatkach hoteli, restauracji, przewoznikow, z ktorych uslug chcialam skorzystac.
Ledwo 50% odpisalo na moje konkretne zapytanie, z czego doslownie kilka odpowiedzi bylo profesjonalnych. Wiekszosc to zdawkowe, niekompletne odpowiedzi, zniechecajace do dalszego kontaktu.
Zadziwiajace.

konto usunięte

Temat: odpowiedzi na maila

Może ja potraktuję sprawę z drugiej strony - mail'e, które przychodzą z zapytaniami są często anonimowe. Jeśli więc oczekuje się od firmy odpowiedzi, należałoby chociaż podpisać się imieniem i nazwiskiem. A najczęściej przychodzą maile od: słoneczko89@..... lub: kicia1983@... Jak więc potraktować takie pytanie poważnie..?
Zgadzam się jednak, że jeśli pytający nie jest anonimowy i nie jest to sprawa, która w firmie jest tajemnicą, należy odpowiedzieć na pytanie.

konto usunięte

Temat: odpowiedzi na maila

mail, zarówno od strony nadawcy jak i odbiorcy to część corporate identity. więc jak przedmówczyni zauważyła maile od "basia159@free.pl" są niepoważne. Po drugie żadna rozsądna firma nie odpowie na zapytanie ofertowe wysłane mailem - przecież nie wiadomo kto to wysyła, a nuż konkurencja? :)
Nataliya Kozova

Nataliya Kozova specjalista ds.
Handlu
Zagranicznego,
import/export

Temat: odpowiedzi na maila

Paweł Gogołek:
Sprawa jest prosta:

Jesli na stronie umieszczamy kontaktowy adres liczymy sie z ty, ze pewnego pieknego dnia ktos zdecyduje sie z niego skorzystac. Niezaleznie od tego czy bedzie to osob 5 czy 5 tys., nalezy im sie odpowiedz (bo przeciez po to umieszczamy maila)

Wniosek: Jesli nie liczysz sie z koniecznoscia odpowiedzi na wiecej niz 5 maili dziennie - nie umieszczaj adresu na stronie:)

Słusznie, ale to taka troche kastrowana wersja strony bez kontaku mailowego. Ja nie lubię jak do mnie dzwonią z zapytaniem. Zawsze podaje adres mailowy i proszę o przysłanie zapytania na mail. Widzę kto pisze i mam możliwość odpowiedzieć, kiedy mam więcej wolnego czasu.
Z drugiej strony bardzo dużo małych firm zakłada sobie strony internetowe, bo to jest modne. Zleca stworzenie strony jakiemus informatykowi, w gorszym wydaniu sąsiadowi, który ma internet. Ale obsługą strony już niema komu się zajac.
Lucyna S.

Lucyna S. www.zaiprzeciw.eu

Temat: odpowiedzi na maila

wszystko dobrze
ale
ja zawsze podpisuję listy pełnym nazwiskiem i imieniem
często podaje tel
zwracam się z zapytaniem do firmy,która zajmuje się działalnościa zgodną z moim pytaniem
teraz było tak
napisałam do firmy-nie odpowiedzieli
dzięki Goldenowi sprawa trafiła do tej firmy i jest bardzo zainteresowana,była już wizyta u mnie

chociaż ja nie bardzo wierzę w ich możliwości
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: odpowiedzi na maila

Lucynko - Ty może tak.
Ja dostaję dziennie dzisiątki maili od studentów pt. "napiszcie mi pace magisterską" albo "ile kosztuje badanie, bo mam zaliczenie".
Jak mam nastrój i czas - odpiszę. Ale za nikogo roboty robić nie będę ( ani pisac pracy). Lubię pomagać studentom, którzy chcą sie czegoś nauczyć. Jeśli nie odpisuę - to oznacza moją olewjkę - sorry - i tak to MA wyglądać.
Dorzuć do tego tony spamu - a to pisma, ato porady, a to konferencje - no way. Gdybym chciała być uprzejma nic innego bym nie robiła. A dziś zaczęłam pracę 0 7.45 i skończyłam o 20.30. Nie piszę sie na to :)
Marek M.

Marek M. Dyrektor Regionu

Temat: odpowiedzi na maila

Najfajniejsze jest to, że odpisują ludzie których premia jest zwiazana z wynikami firmy, czemu sie nie dziwie, bo pracujemy dla pieniedzy.

Ale wazne jest tez to by dyrektor, kierownik itp wpoił pewne standardy postepowania z korespondecja...

Potencjalny klient odeslany przez olewke przekaze swoim znajomym jedna negatywna opinie, a jedna taka opinia jest gorsza niz 10 pozytywnych.

Wygrywaja firmy profesjonalne i o to chodzi w biznesie.
Zostana najlepsi i ludzie i firmy ;)

konto usunięte

Temat: odpowiedzi na maila

To ja może ugryzę temat z "dwóch stron".
1) nie odpisujemy, bo nie podpisane e-maile lub e-maile które nie posiadają tytułu wiadomości automatycznie są kasowane przez system antyspamowy. Niestety - jeżeli komuś naprawdę zależy na kontakcie, to stara się napisać e-mail w taki sposób aby wszystkie wymagane w nim elementy się znalazły
2) nie odpisujemy jeżeli e-mail jest kierowany do wszystkich i do nikogo (w stylu: "w nawiązaniu do rozmowy telefonicznej" - ok. ale w nawiązaniu do jakiej rozmowy? kiedy ona się odbyła? z kim? wielokrotnie osoby która wysyła mi e-mail po prostu nie kojarzę i wiem, że nigdy z nią styczności nie miałem; za takie "kontakty" dziękuję bez odpisywania)
3) nie odpisujemy ponieważ pytania zawarte w e-mailu są bzdurne lub wręcz żenujące (np. jesteście Państwo dużą firmą z branży zabezpieczeń, ja co prawda jestem po filologii polskiej i nie mam styczności z elektroniką, ale chciałbym się nauczyć instalować... - ok., to w takim razie na sam początek może by delikwent zaczął od jakiegoś kursu, żeby się w ogóle przydał...)

Jeżeli e-mail jest podpisany, wysłany z normalnego adresu (w sensie korporacyjnej domeny umożliwiającej identyfikację nadawcy lub prywatnej z imieniem i nazwiskiem w adresie) i pokrywa się z zakresem naszej działalności NIE MA takiej możliwośći aby nie został "obsłużony". Sekretarka czy też bezpośrednia asystentka za to odpowiada. 24 godziny to max jakie dajemy sobie na odpowiedź na każdego sensownego e-maila. Choć osobiście uważam, że to troszkę długo :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: odpowiedzi na maila

Marek Markowski:
Najfajniejsze jest to, że odpisują ludzie których premia jest zwiazana z wynikami firmy, czemu sie nie dziwie, bo pracujemy dla pieniedzy.

Ale wazne jest tez to by dyrektor, kierownik itp wpoił pewne standardy postepowania z korespondecja...

Potencjalny klient odeslany przez olewke przekaze swoim znajomym jedna negatywna opinie, a jedna taka opinia jest gorsza niz 10 pozytywnych.

Myślę, że nikogo nie stać na odesłanie potencjalnego Klienta.

Wygrywaja firmy profesjonalne i o to chodzi w biznesie.
Zostana najlepsi i ludzie i firmy ;)

Temat: odpowiedzi na maila

Po przejęciu działu zastanawiałem się nad "ogólnym" adresem.
Jednak po niezbyt dobrych doświadczeniach (symptom "czarnej dziury") zdecdowaliśmy, że wystarczą nasze perosnalne adresy.
Efekt jest taki jak sami opisujecie - czasem przychodzi dziennie 5,a czasem 50. Ale mamy pewność, że żaden mail nie zostanie pominiety lub zapomniany.

Podpisywanie się imieniem i nazwiskiem to sprawa kultury, niczego więcej.



Wyślij zaproszenie do