Michał Ławniczak

Michał Ławniczak Dyrektor Sprzedaży,
Radaway Sp. z o.o/
Sanika

Temat: Obszary oceny pracownika

Witam,

Mam serdeczną prośbę: mam zamiar dokonac półrocznej oceny pracowników sprzedaży. Czy znajdzie się ktoś, kto ma może przygotowane obszary takiej oceny (tematy, które na takim spotkaniu należy poruszyć).
Ja mam oczywiście swoje przemyślenia, ale chętnie skorzystam z Waszych doświadczeń.
Pozdrawiam

Michał

Temat: Obszary oceny pracownika

Bardzo ogólnie ujmując: kompetencje, umiejętności i realizacja "twardych" celów efektywnościowych. Wszystko pod kątem porówania wymagań wobec stanowiska i wynikających z potrzeb organizacji, a ich spełniania przez pracownika.

Myślę, że większym kłopotem jest określenie tego, jakie konkretnie oczekiwania w tych 3 obszarach ma firma (lub/i szef), ale tu nie ma żadnych schematów.
Ważne są konkrety i fakty.
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Obszary oceny pracownika

Witam,

Ocena może być punktowa w zakresie: umiejętności sprzedaży, zarządzania sprzedażą, relacji z klientem, komunikacji i przywództwa, aspektów prawnych, zagadnień finansowych. Szczegółowe tematy powinny odzwierciedlać ogólnoświatowy obszar wiedzy - ocena kompetencji, oraz być odbiciem celów biznesowych - ocena jakości i ilości pracy.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Obszary oceny pracownika

Michał Ławniczak:
Witam,

Mam serdeczną prośbę: mam zamiar dokonac półrocznej oceny pracowników sprzedaży. Czy znajdzie się ktoś, kto ma może przygotowane obszary takiej oceny (tematy, które na takim spotkaniu należy poruszyć).
Ja mam oczywiście swoje przemyślenia, ale chętnie skorzystam z Waszych doświadczeń.
Pozdrawiam

Michał

Ocena okresowa powinna uwzględniać następujące kryteria:
 Kwalifikacyjne, czyli wiedzę i umiejętności pracownika, pozwalające na podejmowanie określonej roli organizacyjnej, zajmowanie określonego stanowiska w organizacji,
 Efektywnościowe, dotyczące oceny rezultatów w pracy np. wartości sprzedaży, czy ilości obsłużonych klientów,
 Behawioralne, odnoszące się do zachowań uznanych za pożądane z punktu widzenia pracy na danym stanowisku np. umiejętności negocjacyjne,
 Osobowościowe, związane z funkcjonowaniem jednostki w sferze poznawczej, motywacyjnej czy też emocjonalnej np.asertywność, stabilność emocjonalna
Pozdrawiam :)
Ag.
Michał Ławniczak

Michał Ławniczak Dyrektor Sprzedaży,
Radaway Sp. z o.o/
Sanika

Temat: Obszary oceny pracownika

Witam,

Dzięki serdeczne za te podpowiedzi! :)
A może jakiś link do formularzy takiej oceny?

Pozdrawiam
Michał

konto usunięte

Temat: Obszary oceny pracownika

Michał Ławniczak:
Witam,

Dzięki serdeczne za te podpowiedzi! :)
A może jakiś link do formularzy takiej oceny?

Pozdrawiam
Michał

To są formularze wewnętrzne, zazwyczaj opracowane na wymiar konkretnej firmy, uwzględniające specyfikę branży... Chętnie bym przesłała, ale nie mogę ;)
Pozdrawiam!

Temat: Obszary oceny pracownika

Witam

Warto byś uwzględnił przy ustalaniu zakresu tejże oceny trzy rzeczy:

- co chcesz osiągnąć poprzez ocenę? Czy zmotywować? Czy przekazać swoje oczekiwania, a jeśli tak to w jakim zakresie? Czy rozliczyć efekty pracy?
- co jest dla Ciebie, jako dyrektora sprzedaży w tym momencie elementem najwazniejszym w pracy handlowców, takim na którym handlowcy winni się skoncentrować: czy umiejętności czy wiedza o produkcie, czy ich postawy -> jeśli będziesz od razu oceniał wszystko, to trudno będzie wszystko poprawiać/ usprawniać/ rozwijać
- co ty sam zamierzasz zrobić z efektem takich rozmów. Warto być gotowym na różne wyniki dyskusji z pracownikami.

Jeśli robisz ocenę po raz pierwszy, to proponuję jednak najpierw zakomunikować, jaki cel ma ocena i omówić z handlowcami wymagania i ich źródła, a dopiero po kolejnym okresie dokonać oceny.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Obszary oceny pracownika

Michał Ławniczak:
Witam,

Dzięki serdeczne za te podpowiedzi! :)
A może jakiś link do formularzy takiej oceny?

Pozdrawiam
Michał
I wagi ? I rozmowy przeprowadzić ? I pierdnąć w oponkę ?

Ja tylko chciałam zwrócić uwagę, że oceniamy fakty, a nie nasze przeczucia :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 12.07.10 o godzinie 19:37

Następna dyskusja:

Lojalność pracownika!?




Wyślij zaproszenie do