Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Mystery shopper

Jestem ciekawa jak to się odbywa w Państwa firmach??
Bo u nas właśnie się zaczął i przyznaje się bez bicia że nie wypadliśmy rerwelacyjnie, w Polsce pierwszy raz się z tym spotykam, jak pracowałam w Anglii to było to na porządku dziennym ale tam chyba ktyteria oceny były lżejsze bo wynik nigdy nie schodził poniżej 90% a ja osobiście 2 razy zostałam oceniona na 100%
i teraz otrzymałam właśnie wyniki tego od Dyrektora , ale nie bardzo rozumiem czemu, dostałam tylko wykaz tego co było złe i mam w związku z tym przeprowadzić zebranie i moim zdanie powinnam wiedzieć też co było dobrze, zeby móc chociaż za coś kogoś pochwalić
Ilona Ż.

Ilona Ż. Sales Manager -
Modern Trade

Temat: Mystery shopper

Ania G.:
Jestem ciekawa jak to się odbywa w Państwa firmach??
Bo u nas właśnie się zaczął i przyznaje się bez bicia że nie wypadliśmy rerwelacyjnie, w Polsce pierwszy raz się z tym spotykam, jak pracowałam w Anglii to było to na porządku dziennym ale tam chyba ktyteria oceny były lżejsze bo wynik nigdy nie schodził poniżej 90% a ja osobiście 2 razy zostałam oceniona na 100%
i teraz otrzymałam właśnie wyniki tego od Dyrektora , ale nie bardzo rozumiem czemu, dostałam tylko wykaz tego co było złe i mam w związku z tym przeprowadzić zebranie i moim zdanie powinnam wiedzieć też co było dobrze, zeby móc chociaż za coś kogoś pochwalić
Dla mnie w większosci te badania to niewypał...brak odpowiedniego przeszkolenia. U mnie prowadzone są badania dostępności na zasadzie tajemniczego klienta i cóż...stan stwierdzany przez ankietera jest niezgodny z faktycznym, a nawet z faktyczną sprzedażą przez kasy. Brak elementarnej dbałości badania+znajomości produktu- oczywiście mówię tu o swoich spostrzeżeniach i poziom ankieterów jest różny- nie generalizuję.
Dużo nam jednak brakuje aby mówić o profesjonaliźmie w tym temacie- to moja opinia. I oczywiście jeśli są badania to w pełni powinny być jawne.
pozdrawiam
Anna Poznańska

Anna Poznańska General Manager

Temat: Mystery shopper

ja mam koleżankę która wprowadzała to w Chorwacji, jako jedna z pierwszych tym sie zajmujących, odniosła duży sukces, nie miała wielkiego przygotowania, wszystkie kwestionariusze było robione w miarę jako tako, a potem raport.... Na jakim poziomie więc może to być u nas.... Nie uważałabym tych ocen w polskich realiach za wiarygodne
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Mystery shopper

no dokałdnie, wydaje mi się że skoro są badania, to powinno się dostać ich pełne wyniki a nie tylko to co źle, prowadząc zebarnie i analizując to nie powinno się tylko wytykac błędów ale umiec też wskazać dobre strony
nie chwali się pracownika za rzeczy oczywiste w moim przypadku recepcjonisty za to, że wstał jak gość wszedł, ale chyba w pewien sposób motywuję go mówiąc no Pan X w tej sytuacji wykazał sie tym i tym ...
Ilona Ż.

Ilona Ż. Sales Manager -
Modern Trade

Temat: Mystery shopper

Anna P.:
ja mam koleżankę która wprowadzała to w Chorwacji, jako jedna z pierwszych tym sie zajmujących, odniosła duży sukces, nie miała wielkiego przygotowania, wszystkie kwestionariusze było robione w miarę jako tako, a potem raport.... Na jakim poziomie więc może to być u nas.... Nie uważałabym tych ocen w polskich realiach za wiarygodne
Otóż to. Tylko problem w tym, że jak firma zleci takie badania i słono za nie zapłaci, to wszelkie argumenty przemawiające za brakiem rzetelności są odrzucane. U nas tego typu projekty dopiero raczkują i mają dużą przyszłość ale...
Bogusław Kowalski

Bogusław Kowalski Właściciel, Kowalski
Doradztwo

Temat: Mystery shopper

To moze wlasnie jest luka rynkowa - mystery shopper DOBREJ jakosci..

Ja osobiscie jestem wielkim fanem MS bo zbyt często nie ma kontroli poziomu obsługi klienta, a sprzedawcy czy nawet menadżerowie liniowi robią co chcą. W Polsce niestety nie ma etosu dbania o klienta - powiedziałbym nawet że wprost przeciwnie.

Swoją drogą zastanawiam się o zgodności czego z faktyczną sprzedażą przez kasy pisze Ilona - w końcu MS to badania jakościowe, prawda? Ewentualnie podsumowania/raporty mogą zawierać informacje zbiorcze. Czy może coś mi umknęło?
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Mystery shopper

Bogusław K.:
To moze wlasnie jest luka rynkowa - mystery shopper DOBREJ jakosci..

Ja osobiscie jestem wielkim fanem MS bo zbyt często nie ma kontroli poziomu obsługi klienta, a sprzedawcy czy nawet menadżerowie liniowi robią co chcą. W Polsce niestety nie ma etosu dbania o klienta - powiedziałbym nawet że wprost przeciwnie.

Swoją drogą zastanawiam się o zgodności czego z faktyczną sprzedażą przez kasy pisze Ilona - w końcu MS to badania jakościowe, prawda? Ewentualnie podsumowania/raporty mogą zawierać informacje zbiorcze. Czy może coś mi umknęło?
badanie jakościowe tak jak najbardziej, ale mozna sprawdzić też sprzedaż faktyczną przynajmniej w pzypadku hotelu
a co do tego to zgadzam się że jest to jak najbardziej potrzebne, a zwłaszcza wysłanie takiego klienta w godiznach pracy gdy są bez nadzoru, u nas np w hotelu jest przykaz że po goidznie 14:00 maja być puszczane określone płyty CD , a MS o 21 słyszał radio w całym hollu

konto usunięte

Temat: Mystery shopper

Witam ...
Bylem swiadkiem takich badan przeprowadzanych przez Nokia, kila razy bylem oceniany jak jeszcze mialem okazje "byc na obsludze" i powiem szczerze ze bedac zazwyczaj chwalonym przez zwierzchnikow jesli chodzi o jakosc przeprowadzanej przeze mnie oblsugi klienta, wyniki Mystery ... wcale sie z tym nie pokrywaly, ale dwa razy bylo nawet tak ze tajemniczy klient sam sobie zaprzeczal w pawnych punktach, dla mnie jest to troche smieszne, bo jesli ktos wklada w obsluge calego siebie, wiedzac co robi i mowi, to nie napawa optymizmem fakt ze kilka miesiecy pracy podsumowala jakas osoba z kosmosu i napisala ocene zalezna od jej wlasnego humoru... na szczescie firma w ktorej pracuje wie ze tak to wyglada i nie do konca zawsze brala pod uwage to co sobie wymyslil "shoper" fakt ze decydowalo to o jakims miejscu w rankingu ale ...
po za tym trzeba wziasc tez pod uwage ze zazwyczaj klient niezadowolony z oblsugi potrafi zadzwonic do dzialu reklamacji i skutecznie objechac pracownika ktory jeszcze nie zdazyl sie "wdrozyc" dlaczego nie ma komórki która przyjmowała by pochwały od klientow ? nie rzadko zdazalo sie ze ktos zostawal oddelegowany z kwitkiem z innych punktow a przykladowo w moim otrzymal fachowa porade razem w usluga, zdarzaly sie takie przypadki i nierzadko klient chcial gdzies przedstawic swoje zadowolenie... ale srednio jest gdzie :)

by the way chetnie bym zostal kims w rodzaju takiego ukrytego audytora, ciekawa praca, jesli wykonuje sie ja w nalezyty i rzetelny sposob nieprawdaz ?

pzdr.
(sorry za dlugi wywod ale jakos na koniec ciezkiego dnia z namiastka audytu wlasnie, napisalem co mi przyszlo do główki) :)
Ilona Ż.

Ilona Ż. Sales Manager -
Modern Trade

Temat: Mystery shopper

Marcin G.:
Witam ...
Bylem swiadkiem takich badan przeprowadzanych przez Nokia, kila razy bylem oceniany jak jeszcze mialem okazje "byc na obsludze" i powiem szczerze ze bedac zazwyczaj chwalonym przez zwierzchnikow jesli chodzi o jakosc przeprowadzanej przeze mnie oblsugi klienta, wyniki Mystery ... wcale sie z tym nie pokrywaly, ale dwa razy bylo nawet tak ze tajemniczy klient sam sobie zaprzeczal w pawnych punktach, dla mnie jest to troche smieszne, bo jesli ktos wklada w obsluge calego siebie, wiedzac co robi i mowi, to nie napawa optymizmem fakt ze kilka miesiecy pracy podsumowala jakas osoba z kosmosu i napisala ocene zalezna od jej wlasnego humoru... na szczescie firma w ktorej pracuje wie ze tak to wyglada i nie do konca zawsze brala pod uwage to co sobie wymyslil "shoper" fakt ze decydowalo to o jakims miejscu w rankingu ale ...
po za tym trzeba wziasc tez pod uwage ze zazwyczaj klient niezadowolony z oblsugi potrafi zadzwonic do dzialu reklamacji i skutecznie objechac pracownika ktory jeszcze nie zdazyl sie "wdrozyc" dlaczego nie ma komórki która przyjmowała by pochwały od klientow ? nie rzadko zdazalo sie ze ktos zostawal oddelegowany z kwitkiem z innych punktow a przykladowo w moim otrzymal fachowa porade razem w usluga, zdarzaly sie takie przypadki i nierzadko klient chcial gdzies przedstawic swoje zadowolenie... ale srednio jest gdzie :)

by the way chetnie bym zostal kims w rodzaju takiego ukrytego audytora, ciekawa praca, jesli wykonuje sie ja w nalezyty i rzetelny sposob nieprawdaz ?

pzdr.
(sorry za dlugi wywod ale jakos na koniec ciezkiego dnia z namiastka audytu wlasnie, napisalem co mi przyszlo do główki) :)
służę namiarem- http://perspecto.pl
praca dodatkowa- "tajemniczy klient" właśnie jest nabór
I gratuluję Twojej firmie dystansu do takich badań :)
pozdrawiam
Ilona Ż.

Ilona Ż. Sales Manager -
Modern Trade

Temat: Mystery shopper

Bogusław K.:
To moze wlasnie jest luka rynkowa - mystery shopper DOBREJ jakosci..

Ja osobiscie jestem wielkim fanem MS bo zbyt często nie ma kontroli poziomu obsługi klienta, a sprzedawcy czy nawet menadżerowie liniowi robią co chcą. W Polsce niestety nie ma etosu dbania o klienta - powiedziałbym nawet że wprost przeciwnie.

Swoją drogą zastanawiam się o zgodności czego z faktyczną sprzedażą przez kasy pisze Ilona - w końcu MS to badania jakościowe, prawda? Ewentualnie podsumowania/raporty mogą zawierać informacje zbiorcze. Czy może coś mi umknęło?
Są różne typy badań przy pomocy "tajemniczego klienta" min jakości obsługi tzw "jakościowe" itp ale także dostępności produktów dla klienta "ilościowe" i tu sprzedaż przez kasy jest dla mnie najbardziej wiarygodnym odniesieniem
pozdrawiam
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Mystery shopper

[author]Ilona
Ilona Ż.

Ilona Ż. Sales Manager -
Modern Trade

Temat: Mystery shopper

daj znać jak się w tym ogarniesz :) też jestem ciekawa/nawet bardzo ale nie dam rady tego wkomponować w grafik :)

konto usunięte

Temat: Mystery shopper

Dziekuje bardzo za namiar, z drugiej strony zaczynam rozumiec czemu nie zawsze audytor wie o czym tak naprawde sie do niego mowi a pozniej wychodza ciekawe wyniki badan.
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Mystery shopper

[author]Ilona

konto usunięte

Temat: Mystery shopper

no w takim razie p. Aniu, bede mial sie na bacznosci i wydrukuje pracownikowi obslugi pani zdjecie :)
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Mystery shopper

Marcin G.:
no w takim razie p. Aniu, bede mial sie na bacznosci i wydrukuje pracownikowi obslugi pani zdjecie :)
no a Pan Panie Marcinie się nie zgłasza??
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mystery shopper

Ja bardzo Was przepraszam ,ale właśnie przeżyłam szok.
Ciekawa jestem która z naszych agencji badawczych robi tak mystery shopping, że OCENIA POSZCZEGÓLNYCH PRACOWNIKÓW i jeszcze podaje dane na ich temat .
A wszyscy tak pięknie piszą o Kodeksie Esomar i jego stosowaniu.
Zastanawia mnie ilu ludzi straciło pracę z powodu przeprowadzonych badań MS niezgodnie z Esomarem.

A propos jakości badań. Rzeczywiście audytorzy są różni a badania MS to najtrudniej sprawdzalny rodzaj badań. Nie udaję, że w badaniu gdzie pracuje 250 ankieterów wszyscy są kryształowi.Ale ja również osobiście robiłam MS i wrażenia mam dość klarowne :):)
W ciągu wielu, wielu lat pracy spotkałam TYLKO RAZ firmę, która zlecając takie badanie była do niego NAPRAWDĘ przygotowana. I nie była to firma polska.

A propos raportów i złych/dobrych ocen.

Badacze nie przygotowują raportów tylko o złych stronach ( tak zakładam, choć po tym co tu przeczytałam - wszystko jest możliwe).
Zbierane są WSZELKIE DANE. Żeby policzyć ogólny wskaźnik (na miasto/sklep/region) nie wystarczą same złe oceny. A to, że WY widziecie tylko złe oceny to nie jest problem agencji ale Klienta, który dane otrzymał. A zrobić z nimi może co chce. Może np. pokazać Wam jeden rozdział raportu : "Co należy poprawić" :):)

MS - tak jak pisała Ilona - to nie tylko badania jakościowe ale również ilościowe. Ja preferuję te, gdzie wpływ ankietera na ocenę jest ograniczony. Ale, żeby tak przygotować narzędzie, że oceny będą obiektywne potrzebna jest obiektywna lista "powinności pracownika". NIe ogólnikowe "ma przywitać Klienta" ale konkretnie ustalony sposób powitania. A to oznacza, że WSZYSCY badani pracownicy MUSZĄ być uprzednio przeszkoleni, żeby te wymagania znali. I już wiemy gdzie Azorek jest pogrzebany.
Pracownicy wiedzą co innego, pracodawca spodziewa się co innego, co innego dzieje się w terenie a jeszcze dołóżcie do tego "osobisty stosunek" ankietera i mamy komplet.

Dlatego tak ważne jest dobre przygotowanie projektu przez OBIE strony. Istnieją narzędzia wykluczające w dużym stopniou efekt ankieterski. Ale one nie są tanie.
A wracając do cen. Cena MS zależy głównie od rozbicia geograficznego próby a w drugiej kolejności od skomplikowania scenariusza i narzędzia. Jeśli skupiamy się na głównych miastach, to wierzcie mi , badania MS są o wiele tańsze niż inne rodzaje badań - bo nie wymagają wydobycia rzeczy trudnych. To jest TYLKO obserwacja i lekka interakcja z pozycji klienta. Sam miód :):)

Nie wypowiem się na temat takiej a nie innej rekrutacji audytorów, bo mi nie wypada :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 29.03.07 o godzinie 18:19
Ilona Ż.

Ilona Ż. Sales Manager -
Modern Trade

Temat: Mystery shopper

Pani Dagmaro, a więc jednym słowem, a raczej trzema :) : mamy niszę rynkową...na w pełni profesjonalne usługi w tym zakresie :)
Może warto się tym zająć?? U mnie ten pomysł powoli zaczyna "kiełkować" :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Mystery shopper

[author]Ilona

konto usunięte

Temat: Mystery shopper

A pro po tych wszystko wiedzących agencji i łowców głów znajomy zrobił sobie kiedyś jaja to znaczy poszedł do takiej agencji z zapytaniem o pewien rodzaj pracownika określił zadania itd...

Obiecał im tez premię ale nie za znalezienie tylko od wyników pracy tegoż specjalisty wypłaconą w skali roku np 3% od jego zysku jaki mu przyniesie.

Chodziło o pokierowanie inwestycją o wartości kilka $ - no więc po opowieściach czym się oni nie zajmują i kogo nie załatwili - kazali czekać - po 3 miesiącach jakieś dziewcze oddzwoniło, że nie mają i najlepiej poszukać sobie samemu na giełdzie.

Wniosek jest taki z tego i morał:

- zarządy z obawy by nie dostać w kość od akcjonariuszy wynajmują niby firmy zewnętrzne (specjalistów by to one wybierały) zawsze jest na kogo winę zrzucić ;)

- do oceny personelu wynajmuje się firmy zewnętrzne by nie psuć klimatu w firmie że to taki zły szef itd.... więc są źli oni z zewnątrz (hipokryzja na poziomie przedszkola)

- firmy mają durne testy i tabelki które można znaleźć w internecie na byle jakich stronach i w normalnie funkcjonujących firmach marnują czas i psychikę personelu, poza tym niektóre testy stworzyli studenci jako prace domowe dla profesorów (sam to kiedyś widziałem na własne oczy)

- w sytuacji kiedy szukamy specjalisty najwyższej klasy niema co do takich firm chodzić tylko trzeba brać sprawy i koperty we własne ręce

No to tak tyle po wizycie u dentysty;)

Pozdrawiam
Cieśla z Krakowa

Następna dyskusja:

Tajemniczy Klient (Mystery ...




Wyślij zaproszenie do