konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

Nie zgodzę się, że chodzi powyżej tylko o zatrudnienie/odejście Marzenko. Nawiązywałem bardziej do relacji ogólnie w trakcie trwania procesu zatrudnienia, a raczej - bycia w pewnej spolecznosci. To pewne continuum. Stad też mysle pojawil się przykład rodziny.

To o czym mówisz jest ciekawym aspektem, bo niewątpliwie dwustronnym.
Jedno, to czy pracownik szuka, zauwaza i zgłasza w poczuciu wspolodpowiedzialnosci za spolecznosc.
Druga sprawa jest to, czy ktokolwiek go slucha, czy ma komu przekazac te informacje oraz czy po przekazaniu nastepuje jakies dzialanie.
Wzajemna lojalnosc pracownika i pracodawcy to tak naprawde naczynia polaczone wielu zdarzen w codziennych relacjach i nie mozna klasc odpowiedzialnosci po jednej stronie.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

Dochodzi jeszcze sprawa lojalności poziomej.
Przykład - Przedstawiciele Handlowi są przede wszystkim lojalni wobec siebie o dopiero potem wobec (a czasem niestety przeciwko) Kierownikowi Regionalnemu i podobnie Kierownicy jako grupa wobec np. Dyrektora Handlowego.
I tutaj kluczowym jest to o czym mówi p.Wojciech - podejście i zrozumienie problemu przez przełożonego.
Można oczywiście budować relacje na zasadzie "dla mnie jesteś najlepszy tak długo jak jesteś wobec mnie lojalny" (czyt. "jesteś moim okiem i uchem wśród kolegów i koleżanek a będziesz miał jak w uchu") ale taka postawa ma bardzo krótkie nóżki.
Jeszcze raz z uporem maniaka wracam do jednego - tylko pełna komunikacja i zrozumienie wspólnych działań a co za tym idzie korzyści dla Firmy i dla pracownika jest gwarancją sukcesu.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

Z przedstawicielami handlowymi zgodzę się - tak jest. Sam znam takich, którzy mówią: "Nakrece obrot by byla ladna premia, ale nie za duzy bo mi targety podniosa". To typowa lojalnosc wobec siebie. Zastanowmy sie skad ona jednak wynika? Bo ma przeciez swoja geneze, a jest nia naciaganie sprezyny tak wszechobecne w departamentach sprzedazy (szczegolnie w branzy FMCG).

Panie Krzysztofie.
Przyzna Pan jednak, ze z ta komunikacja celow i dzialan jest wlasnie najtrudniej. Wymaga nie lada instynktu i treningu umiejetnosci od managera. Niestety mam wrażenie, ze rozmawiamy tu troche o utopi, ideale.
Idealy nie istnieja, ale powinnismy zawsze do nich zmierzac :)

konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

Wojciech M.:Z przedstawicielami handlowymi zgodzę się - tak jest. Sam znam takich, którzy mówią: "Nakrece obrot by byla ladna premia, ale nie za duzy bo mi targety podniosa". To typowa lojalnosc wobec siebie. Zastanowmy sie skad ona jednak wynika?


Prosta sprawa. Ze źle zaprojektowanego systemu motywacyjnego i złych nawyków zarządczych. Jak to podsumował jeden z moich znajomych mówiąc o swojej pracy: "zrób swoją robotę szybko i efektywnie, to... następnym razem dołożą Ci dwa razy tyle pracy". Każdy chyba przyzna, że to bardzo demotywująca sytuacja.

A co do sprzedaży, zajmuję sie trochę efektywnością sprzedaży i systemami motywacyjnymi dla sprzedawców, i można stworzyć taki system motywacyjny, który stymuluje sprzedaż, ale daje możliwość uniknięcia tego mechanizmu o którym Pan pisze. Ale trzeba nieco nad tympopracować i przede wszystkim uwolnić się ze schematu myślowego, którego efektem jest opisany przez Pana mechanizm.
Magdalena K.

Magdalena K. Dyrektor
Zarządzający

Temat: Lojalność pracownika!?

Przyznam rację, że wśród handlowców w większości powiela się postawa lojalności przede wszystkim wobec siebie, ale nie zawsze. I tutaj zgodzę się z opinią, że duże znaczenie ma przepływ informacji zarówno pracownik – pracownik jak i pracownik – przełożony, a także następujące po nim działanie. Muszę zaznaczyć, że pracuję w średnim przedsiębiorstwie i to również (według mojej subiektywnej opinii) ma wpływ na komunikację. Jednak nie powinno się wychodzić z założenia, że każdy handlowiec widzi tylko własne dobro, a młodzi ludzie nie potrafią postawić na pierwszym miejscu lojalność wobec firmy, jej produktów czy usług. Młodych ludzi również motywują dalekosiężne plany rozwoju firmy, jasna strategia i cele. Przynajmniej tak jest w moim przypadku :]

konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

Pani Magdo.

Wszystkie założenia skrajne są niewskazane. Ja tylko przytoczyłem przykład. Sądząc jednak po Waszych komentarzach był całkiem trafny. Jeśli chodzi o komunikację to owszem, wielkość przedsiębiorstwa ma tu znaczenie ogromne choć nie jedyne co pragnę wyraźnie podkreślić. Wszystko zależy od kultury organizacji.
Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Lojalność pracownika!?

Krzysztof R.:Lojalność pracownika to problem rzeczywisty zwłaszcza dla menadżerów, którzy swą karierę rozpoczęli we wczesnych latach 90-tych i teraz mają po 35-40 lat. My (ponieważ do takich się również zaliczam) na pierwszym miejscu stawiamy lojalność wobec firmy, jej produktów, usług itp. To co nas motywuje to dalekosiężne plany rozwoju firmy, jasna strategia i cele. Właśnie dlatego tak trudno czasem zrozumieć "młodych" pracowników, dla których najistotniejszy jest tak na prawdę ich własny interes i własna kariera. Oni pracują juz przede wszystkim dla siebie i dopiero potem dla firmy.


Przegladajac wypowiedzi w powyzszym temacie uderzyla, a moze powinienem napisac zaskoczyla mnie wypowiedz Pana Krzysztofa. Wypowiedz mysle za bardzo uogolniajaca jak i krzywdzaca wiele osob - mlodych osob. Prawda zapewne jest ze wspomniani powyzej menadzerowie bardziej skupiaja sie na dalekosieznych planach rozwojowych firmy w ktorej pracuja. Dlaczego? Prosta mysle odpowiedz - sa na takim etapie wlasnej kariery i zajmuja stanowiska ktore pozwalaja im z ekonomicznego punktu widzenia patrzec w daleka przyszlosc, gdyz terazniejszosc jest dla nich mniej wazna. Dla osoby mlodej, na poczatku swojej drogi zawodowej na pewno wazniejsza jest terazniejszosc /nazwana wlasnym i interesem/ gdyz to wlasnie od niej tak wiele zalezy... Tak wiele rzeczy o ktorych /wspomniani/ menadzerowie juz nie mysla bo ma ja to za soba :)
Jednak zaleznosc o ktorej wspomnialem nie mozna mylic z lojalnoscia wobec firmy; z identyfikowaniem sie z jej produktami, celami i wizerunkiem kreowanym na rynku. Dobry pracownik połaczy wszystko w jedna spojna calosc: bedzie potrafil myslec o "wlasnym interesie" bedac jednoczesnie lojalnym wobec swojego pracodawcy.
Magdalena K.

Magdalena K. Dyrektor
Zarządzający

Temat: Lojalność pracownika!?

Panie Wojtku,

Przyznaję, że odebrałam Wasze spostrzeżenia jako uogólnienie czy też skrajne założenia stąd też przedstawiłam swój punkt widzenia. Adamie z pewnością masz dużo racji w tym co piszesz. jednakże nie zgodzę się z Twoją opinią, że ludzie na początku swojej drogi zawodowej za najważniejsze z pewnością (podkreślam to z pewnością :)) będą uważać teraźniejszość (nawet jeżeli nie ma ona nic wspólnego z lojalnością). Według mojej opinii jest wiele elementów składających się na lojalność wobec pracodawcy, sam temat można odebrać na wiele różnych sposobów.. dyskusja trwa :)
Rafał S.

Rafał S. Kreacja produktów +
analizy
strategiczne.
Polkomtel S.A. ...

Temat: Lojalność pracownika!?

Zadam "kłujące" pytanie :)
Młody pracownik (jest świetny!) pracuje kilka miesięcy w nowym miejscu. Ktoś Go zauważa (HH), składa mu propozycję zmiany firmy, lepszą ofertę, podobne stanowisko ale lepiej płatne (w dzisiejszej polsce prawdopodobne, specjalistów robi sie coraz mniej). Co ma zrobić? Być lojalny licząc na uśmiech od pracodawcy, czy tez skorzystać z oferty?

Temat który teraz się ukazał, to efekt działań na rynku pracy -podstawy ekonomii. "Pracownik specjalista w swojej dziedzinie" - to produkt którego jest mało. Wygra ten pracodawca który będzie miał najlepszych. A może problem nie leży po stronie lojalności pracownika a lojalności pracodawcy i reagowania pracodawcy na zmiany na rynku pracy... i stąd niektórzy z szacownego grona identyfikują problem jako nielojalność pracownika. Może spotkaliście sie z pracownikami którzy odchodzili (zaznaczam Ci najlepsi)... warto pomyśleć dlaczego odeszli...
Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Lojalność pracownika!?

Magdalena K.:
Adamie z pewnością masz dużo racji w tym co piszesz. jednakże nie zgodzę się z Twoją opinią, że ludzie na początku swojej drogi zawodowej za najważniejsze z pewnością (podkreślam to z pewnością :)) będą uważać teraźniejszość (nawet jeżeli nie ma ona nic wspólnego z lojalnością).:)


Może zbyt pokretnie to ujalem :) Terazniejszosc w rozumieniu - zaspokojenie swoich potrzeb /kupno mieszkania, samochodu, wychowanie dziecka itp/ przy - z pewnoscia :) - jeszcze niezbyt wygorowanej pensji.... Ta terazniejszosc jednka na pewno nie przyslania im obrazu i patrza tez w daleka przyszlosc bo to przeciez tam szukaja swoich mozliwosci.... Taka mam nadzieje :)

Rafale, mysle ze odpowiedz na Twoje spostrzezenia poda Ci sama ekonomia: podaz i popyt decyduje o sytuacji na konkurencyjnym rynku. Tak wiec jesli jakis pracodawca za pozno reaguje, nie widze powodow zeby pracownik przeszedl gdzie /teoretycznie/ bedzie mial lepiej... :)
Magdalena Szymańska

Magdalena Szymańska kierownik projektów
marketingowych i PR

Temat: Lojalność pracownika!?

Według mnie lojalność pracownika wobec pracodawcy (abstrahując od indywidualnych jego skłonności) jest wprost proporcjonalna do odpowiedzialności pracodawcy. I to nie tylko względem rzeczonego pracownika, ale całego otoczenia biznesowego i społecznego. W naszej rzeczywistości niestety jeszcze stosunkowo rzadko mamy do czynienia z firmami prawdziwie społecznie odpowiedzialnymi. A szkoda - bo to przynosi same korzyści. Wszystkim.

konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

[author]Adam Komarnicki:[/
Przegladajac wypowiedzi w powyzszym temacie uderzyla, a moze powinienem napisac zaskoczyla mnie wypowiedz Pana Krzysztofa. Wypowiedz mysle za bardzo uogolniajaca jak i krzywdzaca wiele osob - mlodych osob.


No i proszę - doczekałem się.
Panie Adamie mam nadzieję, że doczytał Pan do końca moją wypowiedź, ponieważ cytuje Pan tylko jej część. Dlatego też postąpiłem podobnie cytując Pańską opinię jedynie częściowo.

Raz jeszcze chciałbym podkreślić to, co moim zdaniem jest najistotniejsze - podejście pracowników do Firmy lub też ogólnie rzecz biorąc ich lojalność to sprawa bardzo indywidualna i nigdy nie należy go negować.
To, co najważniejsze to zrozumienie różnych punktów widzenia, ponieważ jedynie wtedy będziemy w stanie (mam na myśli bezpośrednich przełożonych) w jak najlepszy sposób dostosować i wprowadzić w życie odpowiednie systemy motywacyjne dla poszczególnych pracowników.
To od nas zależy czy nasi podwładni będą lojalni wobec Firmy i nas a nasza umiejętność zrozumienia ich motywacji to jedna z najcenniejszych cech menadżera, ba - to miara naszej "biznesowej inteligencji", której definicją jest "umiejętność twórczego dostosowania się do otaczającej nas rzeczywistości"
Krzysztof L.

Krzysztof L. Manager bez granic
otwarty na nowe
możliwości...

Temat: Lojalność pracownika!?

Rafał S.:Zadam "kłujące" pytanie :)
Młody pracownik (jest świetny!) pracuje kilka miesięcy w nowym miejscu. Ktoś Go zauważa (HH), składa mu propozycję zmiany firmy, lepszą ofertę, podobne stanowisko ale lepiej płatne (w dzisiejszej polsce prawdopodobne, specjalistów robi sie coraz mniej). Co ma zrobić? Być lojalny licząc na uśmiech od pracodawcy, czy tez skorzystać z oferty?

Temat który teraz się ukazał, to efekt działań na rynku pracy -podstawy ekonomii. "Pracownik specjalista w swojej dziedzinie" - to produkt którego jest mało. Wygra ten pracodawca który będzie miał najlepszych. A może problem nie leży po stronie lojalności pracownika a lojalności pracodawcy i reagowania pracodawcy na zmiany na rynku pracy... i stąd niektórzy z szacownego grona identyfikują problem jako nielojalność pracownika. Może spotkaliście sie z pracownikami którzy odchodzili (zaznaczam Ci najlepsi)... warto pomyśleć dlaczego odeszli...


niestety ale rynek pracy to po prostu rynek (a moze stety) i podobnie jak na innych rynkach wygra oferta najlepsza. lojalnosc czasem a moze czesto ma sie w sprzecznosci z potrzebami a z nimi jest tak ze nie zawsze mozemy je zaspokoic i nie pozostaje nam nic jak pogodzic sie z porazka. dobre w tym jest to ze jesli HH kupuje nam czlowieka to oznacza ze jest to dobry kandydat i choc to boli to jednak jakis uklon w nasza strone wystepuje. ja osobiscie nie boje sie ciagle poszukiwac nowych talentow a skorzystanie z oferty HH nie traktuje jako nielojalnosc ale po prostu chec czlowieka do rozwoju i lepiej zeby to robil u kogos kto mu takie szanse da niz meczyl sie bo byc moze to co robi nie jest do konca dla niego (co nie ujmuje jego potencjalowi).
takie czasy i musimy sie z tym pogodzic oraz nauczyc reagowac a rozwiazan szukac przed a nie po.
Lojalnosc przejawia sie wtedy kiedy ktos bedac w innym miejscu potrafi wystawic nam dobre swiadectwo (jesli na takie zaslugujemy) a nie zapomina od razu o wszystkim i o tym ze ktos dal szanse.

Temat: Lojalność pracownika!?

Jest takie powiedzenie, że klasę naszego partnera poznać można po tym, jak o nas mówi gdy już nie jesteśmy razem. Tak nawiązując do lojalności.
Adam K.

Adam K. Czeka na propozycje

Temat: Lojalność pracownika!?

Krzysztof R.:
[author]Adam Komarnicki:[/
Przegladajac wypowiedzi w powyzszym temacie uderzyla, a moze powinienem napisac zaskoczyla mnie wypowiedz Pana Krzysztofa. Wypowiedz mysle za bardzo uogolniajaca jak i krzywdzaca wiele osob - mlodych osob.


No i proszę - doczekałem się.
Panie Adamie mam nadzieję, że doczytał Pan do końca moją wypowiedź, ponieważ cytuje Pan tylko jej część. Dlatego też postąpiłem podobnie cytując Pańską opinię jedynie częściowo.

Raz jeszcze chciałbym podkreślić to, co moim zdaniem jest najistotniejsze - podejście pracowników do Firmy lub też ogólnie rzecz biorąc ich lojalność to sprawa bardzo indywidualna i nigdy nie należy go negować.
To, co najważniejsze to zrozumienie różnych punktów widzenia, ponieważ jedynie wtedy będziemy w stanie (mam na myśli bezpośrednich przełożonych) w jak najlepszy sposób dostosować i wprowadzić w życie odpowiednie systemy motywacyjne dla poszczególnych pracowników.
To od nas zależy czy nasi podwładni będą lojalni wobec Firmy i nas a nasza umiejętność zrozumienia ich motywacji to jedna z najcenniejszych cech menadżera, ba - to miara naszej "biznesowej inteligencji", której definicją jest "umiejętność twórczego dostosowania się do otaczającej nas rzeczywistości"


1) Z ciekawosci zapytam: czego sie Pan doczekal? :)
2) Zacytowałem tylko czesc Panskiej wypowiedzi bo tylko do niej chcialem sie odniesc.... Jesli popelnilem faux pas - przepraszam

AK


Adam Komarnicki edytował(a) ten post dnia 01.02.07 o godzinie 22:03

konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

Tomasz S.:Jest takie powiedzenie, że klasę naszego partnera poznać można po tym, jak o nas mówi gdy już nie jesteśmy razem. Tak nawiązując do lojalności.


Gorzej, gdy milczy...

konto usunięte

Temat: Lojalność pracownika!?

Wojciech M.:
Tomasz Staniak:Jest takie powiedzenie, że klasę naszego partnera poznać można po tym, jak o nas mówi gdy już nie jesteśmy razem. Tak nawiązując do lojalności.


Gorzej, gdy milczy...

A może lepiej jak milczy, niżby sobie miał dać złe referencje?
Steve Jones

Steve Jones Business English
Trainer, Translator,
Proofreader

Temat: Lojalność pracownika!?

Loyalty happens what you get treated how you expect to be treated. The trick is finding out how they expect to be treated....
Ania Gasińska

Ania Gasińska Osti-hotele
Senacki****/Kossak**
**

Temat: Lojalność pracownika!?

Z tą lojalnością to róznie bywa, trzeba się przede wszystkim zastanowić czy warto odrzucic lepsza propozycję pracy za lepsze pieniadze tylko dlatego, że nasz szef jest dla nas miły i się do nas uśmiecha:) niesety w biznesie nie ma miejsca na sentymenty i chyba wygrywają mocniejsi, jak to gdzieś przeczytałam że grzeczne dziewczynki ida do nieba a niegrzeczne dostają się wszędzie
Magdalena K.

Magdalena K. Dyrektor
Zarządzający

Temat: Lojalność pracownika!?

Czy warto odrzucić. Sam fakt, że człowiek to rozważa daje dużo do myślenia. Myślę, że nie chodzi o to, czy Prezes jest dla nas miły i czy się uśmiecha tylko szeroko pojęty komfort psychiczny, na który składa się wiele czynników. Dla niektórych moich znajomych właśnie postawa Prezesa była motywacją do odejścia z firmy. Myślę, że ciężko uogólnić tą kwestię to podanego przykładu :)

Jeżeli chodzi zaś o wypowiadanie się na temat Pracowników czy Prezesów firmy. Myślę, że podstawą jest bezpośrednia wymiana myśli czy opinii z osobami, których nasza wypowiedź dotyczy.

Pozdrawiam
Magda



Wyślij zaproszenie do