Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Poruszając ten wątek zakładam, że mogę nie otrzymać odpowiedzi wprost na poruszane pytanie.

Trudno bowiem odsłaniać się ze swoimi problemami publicznie. Nawet na zamkniętym forum. Konkurencja przecież nie spi.

Jednak z drugiej strony tłamszenie problemu w sobie czy w zmkniętym gronie firmowym utrzymuje sztywność myślenia i niejednokrotnie utrudnia, o ile nie uniemożliwia, znalezienie właściwego rozwiązania.Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 20.05.09 o godzinie 10:56

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Maciej Wojewódka:
Poruszając ten wątek zakładam, że mogę nie otrzymać odpowiedzi wprost na poruszane pytanie.

Trudno bowiem odsłaniać się ze swoimi problemami publicznie. Nawet na zamkniętym forum. Konkurencja przecież nie spi.

Jednak z drugiej strony tłamszenie problemu w sobie czy w zmkniętym gronie firmowym utrzymuje sztywność myślenia i niejednokrotnie utrudnia, o ile nie uniemożliwia, znalezienie właściwego rozwiązania.

Ciąć niepotrzebne wydatki:-))))))
Masz na inwestycje? Inwestuje w firmę lub czekaj na oznaki ożywienia gospodarczego, by wydać na modernizację parku maszynowego, bo siła robocza będzie droga w czasie prosperity.
Nie zadłużaj się, bo czas niepewny, a koszty pozyskania kapitału wysokie lub brak kapitału na rynku.
Masz dział handlowy? Zwiększ siłę rażenia, bo łatwiej znaleźć pracowników.
Monitoruj ceny zakupu, bo mają tendencje spadku. Zatrudnij kogoś od negocjacji cenowych, by zyskać dobrą cenę.
Zwróć szczególną uwagę na obsługę klienta, bo zła obsługa, to utrata kontraktów.
Inwestuj w dokształcanie pracowników, ale wklej im lojalkę, by w przypadku podkupienia pracownik musiał zwrócić środki zainwestowane. Sam jestem pracownikiem i wiem, że to ma sens, choć mnie się to nie podoba.
Zatrudniaj młodych, bo szybko się uczą i są żądni sukcesu, ale zapewnij im warunki do rozwoju w gronie doświadczonych o zdolnościach trenerskich. Atmosfera w firmie jest bardzo ważna, bo często decyduje, że młodzież zostanie.
Szczególnie zwróć uwagę na komunikację w firmie, to element sukcesu. Nie ma jak doinformowanie
to tyle ode mnie....i wiele wiele innych:-)))
Pozdr
PrzemoPrzemysław Wojtasik edytował(a) ten post dnia 24.05.09 o godzinie 16:03

konto usunięte

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

ja takie pytania stawialam rok temu....

konto usunięte

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Zatrudniaj. (inni zwalniają czasem dobrych pracowników)
Inwestuj. (inni zamrażają inwestycję czyli zostają w tyle)
Reklamuj się. (innym w pierwszej kolejności najłatwiej przyciąć ten budżet).

:)

konto usunięte

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Ja proponuję dwa działania, które przynoszą efekt ale wymagają sporej lub znacznie większej niż sporej wiedzy:

1. Zarządzanie strategiczne i operacyjne zakupy - efekty finansowe już po 2 miesiącach

2. Zarządzanie złożonością biznesową/łańcucha dostaw - zazwyczaj jej uproszczenie - efekty finansowe oraz poprawa efektywności po 4/5 miesiącach - wraz z momentem wdrażania nowego modelu.

O ile jeszcze temat 1 istnieje na jakimś poziomie w Polsce to temat 2 nie jest prawie rozumiany.
Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

A co myślicie od rozpoczęcia od czegoś w rodzaju poszerzonej analizy SWOT, dotyczącej bieżącej i przyszłej sytuacji organizacji, a dopiero później podjęcia kolejnych działań?

Czasem to co nam pozornie wydaje się oczywiste stanowi złudną drogę, a to co lekceważymy lub czego nie zauważamy może prowadzić do sukcesu.Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 17:39

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Maciej Wojewódka:
A co myślicie od rozpoczęcia od czegoś w rodzaju poszerzonej analizy SWOT, dotyczącej bieżącej i przyszłej sytuacji organizacji, a dopiero później podjęcia kolejnych działań?

Czasem to co nam pozornie wydaje się oczywiste stanowi złudną drogę, a to co lekceważymy lub czego nie zauważamy może prowadzić do sukcesu.Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 25.05.09 o godzinie 17:39

Cóż osobno zająłbym się identyfikacją ryzyka i zaczął je planować.
Analiza błędów przeszłości z wnioskami na przyszłość. Zakazać biadolenia, defetyzmu, tylko konstruktywna krytyka, świętowanie sukcesu, rozsiewanie optymizmu
I jak dla mnie komunikacja, nauka komunikacji i jeszcze raz komunikacja....
Adam Barański

Adam Barański "You won't Get
Lean... until you
Get Visual!"

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Porady wszystkich przedmówców są jaknajbardziej trafne. Kierunki działań jakie propoują zmierzają wdobrą stronę. Lecz zanim zaczniesz działać zrób głęboką analizę, co, gdzie, dlaczego i jak bardzo ciąć wydatki. Nie zaniedbuj inwestycji, no i najważniejsze. NIGDY, ALE TO NIGDY NIE ODBNIŻAJ CENY OFERTOWANYCH USŁUG/PRODUKTÓW Z UWAGI NA KRYZYS! Jak sytuacja na rynku się uspokoi minie 4-5 lat zanim znów osiągnąłbyć marże na dawnym poziomie. Tylko gigantów na to stać, i to nie wszystkich (patrz: General Motors i jego globalna polityka rabatowa).

Życzę sukcesów i pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Adam Barański:
Porady wszystkich przedmówców są jaknajbardziej trafne. Kierunki działań jakie propoują zmierzają wdobrą stronę. Lecz zanim zaczniesz działać zrób głęboką analizę, co, gdzie, dlaczego i jak bardzo ciąć wydatki. Nie zaniedbuj inwestycji, no i najważniejsze. NIGDY, ALE TO NIGDY NIE ODBNIŻAJ CENY OFERTOWANYCH USŁUG/PRODUKTÓW Z UWAGI NA KRYZYS! Jak sytuacja na rynku się uspokoi minie 4-5 lat zanim znów osiągnąłbyć marże na dawnym poziomie. Tylko gigantów na to stać, i to nie wszystkich (patrz: General Motors i jego globalna polityka rabatowa).
GM w przyszłym tygodniu ogłasza upadłość.
Adam Barański

Adam Barański "You won't Get
Lean... until you
Get Visual!"

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Tomasz Pachoł:
Adam Barański:
Porady wszystkich przedmówców są jaknajbardziej trafne. Kierunki działań jakie propoują zmierzają wdobrą stronę. Lecz zanim zaczniesz działać zrób głęboką analizę, co, gdzie, dlaczego i jak bardzo ciąć wydatki. Nie zaniedbuj inwestycji, no i najważniejsze. NIGDY, ALE TO NIGDY NIE ODBNIŻAJ CENY OFERTOWANYCH USŁUG/PRODUKTÓW Z UWAGI NA KRYZYS! Jak sytuacja na rynku się uspokoi minie 4-5 lat zanim znów osiągnąłbyć marże na dawnym poziomie. Tylko gigantów na to stać, i to nie wszystkich (patrz: General Motors i jego globalna polityka rabatowa).
GM w przyszłym tygodniu ogłasza upadłość.


Właśnie dlatego podałem GM jako giganta, którego nie było na to stać.
Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Uważam, że analizy nie powinno ograniczać się tylko do poszukiwania możliwości cięcia wydatków i warto jednocześnie zwrócić uwagę na ich optymalizację, która może przydać się także okresie powrotu koniunktury.

Również warto się zastanowić z jakich przyczyn niektóre organizacje rozwijają się w kryzysie i jak umiejętnie wykorzystać wiedzę na ten temat.Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 29.05.09 o godzinie 16:19

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Maciej Wojewódka:
Uważam, że analizy nie powinno ograniczać się tylko do poszukiwania możliwości cięcia wydatków i warto jednocześnie zwrócić uwagę na ich optymalizację, która może przydać się także okresie powrotu koniunktury.

Również warto się zastanowić z jakich przyczyn niektóre organizacje rozwijają się w kryzysie i jak umiejętnie wykorzystać wiedzę na ten temat.Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 29.05.09 o godzinie 16:19

Macieju,

A może Ty się z nami podzielisz...czymś...
o np. jak rozwijać org w kryzysie??

Co do obniżek cen ofertowych...Rynek wymusza, przynajmniej w mojej branży...i materiały bud dyrastycznie tanieją
Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Nie zawsze da się uniknąć obniżek cen. Jednak z drugiej strony jestem daleki od stosowania uniwersalnych rozwiązań.

Aby móc zaproponować coś więcej musiałbym się przyjrzeć dokładniej Twojemu problemowi i jego otoczeniu, Przemysławie.

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Maciej Wojewódka:
Nie zawsze da się uniknąć obniżek cen. Jednak z drugiej strony jestem daleki od stosowania uniwersalnych rozwiązań.

Aby móc zaproponować coś więcej musiałbym się przyjrzeć dokładniej Twojemu problemowi i jego otoczeniu, Przemysławie.

Akurat w mojej firmie nie zmierzam przeprowadzac zmian, z faktu, ze firma zarzadzana jest centralnie, pracownicy malo oplacani, brak komunikacji wewnetrznej...coz nie moj cyrk, nie moje malpy. Jak sam wiesz, wlasciciel jest w stanie przyjac uwagi, ale z zew...
Sygnalizowalem, że moge sluzyc rada, ale na razie cisza...

Pozdr
Przemo
Maciej Wojewódka

Maciej Wojewódka analityk, manager,
badacz, organizator,
uhonorowany za kr...

Temat: Kryzys, a Twoja firma - co chesz zrobić w piewrszej...

Gdybyby tak samo w stanie zapłacić za uwagi jak i ich wysłuchać...Maciej Wojewódka edytował(a) ten post dnia 04.06.09 o godzinie 11:44



Wyślij zaproszenie do