Helena K.

Helena K. Obsługa branży
beauty i spa.

Temat: KOMNIKACJA elektroniczna a funkcjonowanie ludzi/oddziałów

Rola komunikacji elektronicznej jako jedna z form kontroli i szybkiego egzekwowania działań na podstawie przedsiębiorstwa handlowego.

Załużmy że mamy firmę. 3 oddziały w różnych miastach niekoniecznie ze sobą ściśle współpracujących ale opartych na tych samych zasadach funkcjonowania oraz przepływu informacji.

1 Jakie znacie możliwosci i rodzaje stosowania ekstranetu?
2 w jakich przedsiębiorstwach się on sprawdził?
3 czy ekstranet to tańsza forma niż intranet?
4 kiedy warto przejśc z jednego na drugi typ komunikacji?
5 3 najwazniejsze rzeczy, które szybko wyegzekwowałeś/aś od swojego pracownika dzięki komunikacji elektronicznej.

konto usunięte

Temat: KOMNIKACJA elektroniczna a funkcjonowanie ludzi/oddziałów

W kwestiach natury technicznej nie będę się wypowiadał, bo nie jestem expertem. Z tego natomiast, co mówili mi ludzie z IT, extranet i intranet to w zasadzie jedno i to samo.

Natomiast co do samej komunikacji: nigdy nie zakładałem nawet, że nawet najdoskonalsze narzędzie elektroniczne, wyeliminuje tradycyjną komunikację, np. na linii podwładny-menedżer. Natomiast wiele kwestii można w ten sposób załatwić. Ot chociażby - co zrobiliśmy w jednej z dużych firm farmaceutycznych - to wdrożenie w extranecie systemu ocen. System był tak skonstruowany, że kiedy zbliżał się termin (np. samooceny) system przypominał, a - jeśli nie było reakcji - niejako "nękał" delikwenta. Tym samym poprawiła się, i to znacznie, punktualność w dostarczaniu samooceny/oceny, zanim następowały już bezpośrednie podsumowania danego okresu.

Oczywiscie to tylko skromny przykład. Możliwości jest znacznie więcej; ot chociażby umieszczenie ważnych informacji w tym miejscu, ogłaszanie wewnętrznych konkursów itp.

O szczegółach chętnie więcej na priv.

Pozdrawiam,

ZB
Łukasz Wieczorek

Łukasz Wieczorek Międzynarodowy
trener biznesu,
mentor, coach,
mówca, kons...

Temat: KOMNIKACJA elektroniczna a funkcjonowanie ludzi/oddziałów

Dodam jesze 2 słowa ze swojej strony.

Extranet różni się od Intranetu jedynie możliwością dostępu do niego. Intranet tylko od wewnątrz, czyli z komputera bezpośrednio podłączonego do sieci firmowej, a extranet również z zewnątrz, byle znaleźć komputer z podłączeniem do internetu z przeglądarką internetową.

Koszty extranetu mogą być wyższe, ale dotyczy to tylko i wyłącznie technicznych kwestii zapewnienia bezpieczeństwa logowania. Zwykłe hasło i login są oczywiście mało efektywne. Firmy stosują więc tokeny, hasła SMS czy zdrapki - dokładnie tak, jak w przypadku rachunków bankowych na internecie.
Jest też znakomity program, który potrafi zidentyfikować uzytkownika po sposobie stukania w klawiaturę - wystarczy więc login i hasło oraz uzytkownik :) Można znać jego hasło, a i tak się nie uda zalogować. Nie trzeba niczego nosić ze sobą czy wysyłać SMSów, a rozwiązanie nie jest drogie i pewne na poziomie skanowania całej dłoni - jak przy wejściu do ściśle chronionych serwerowni.
Jeżeli będzie potrzeba, mogę przekazać kontakt do osoby, która dystrybuuje ten program.

Co do samej zawartości i wykorzystania, to chociażby kwestie typowo kadrowe - wniski urlopowe, dane pracownika z informacją o dacie podpisania umowy, okresie wypowiedzenia, stanowisku, ilosci wolnych dni urlopowych itp. Dostep do poczty korporacyjnej, oceny, ankiety po szkoleniach, dostęp do systemów dla administratorów, pipe sprzedażowy, dyski sieciowe - możliwości są zgoła nieograniczone...

konto usunięte

Temat: KOMNIKACJA elektroniczna a funkcjonowanie ludzi/oddziałów

Łukasz Wieczorek:
Dodam jesze 2 słowa ze swojej strony.

Extranet różni się od Intranetu jedynie możliwością dostępu do niego. Intranet tylko od wewnątrz, czyli z komputera bezpośrednio podłączonego do sieci firmowej, a extranet również z zewnątrz, byle znaleźć komputer z podłączeniem do internetu z przeglądarką internetową.

Koszty extranetu mogą być wyższe, ale dotyczy to tylko i wyłącznie technicznych kwestii zapewnienia bezpieczeństwa logowania. Zwykłe hasło i login są oczywiście mało efektywne. Firmy stosują więc tokeny, hasła SMS czy zdrapki - dokładnie tak, jak w przypadku rachunków bankowych na internecie.
Jest też znakomity program, który potrafi zidentyfikować uzytkownika po sposobie stukania w klawiaturę - wystarczy więc login i hasło oraz uzytkownik :) Można znać jego hasło, a i tak się nie uda zalogować. Nie trzeba niczego nosić ze sobą czy wysyłać SMSów, a rozwiązanie nie jest drogie i pewne na poziomie skanowania całej dłoni - jak przy wejściu do ściśle chronionych serwerowni.
Jeżeli będzie potrzeba, mogę przekazać kontakt do osoby, która dystrybuuje ten program.

Co do samej zawartości i wykorzystania, to chociażby kwestie typowo kadrowe - wniski urlopowe, dane pracownika z informacją o dacie podpisania umowy, okresie wypowiedzenia, stanowisku, ilosci wolnych dni urlopowych itp. Dostep do poczty korporacyjnej, oceny, ankiety po szkoleniach, dostęp do systemów dla administratorów, pipe sprzedażowy, dyski sieciowe - możliwości są zgoła nieograniczone...

W centku działał bez zarzutu, pamiętasz :) ?
Jak szefowi przekazywałem wnioski urlopowe na papierze to w 90% je gubił....a dzięki intranetowi żaden dzień urlopu się nie ukryje :) na czym korzysta oczywiście przełozony :)

konto usunięte

Temat: KOMNIKACJA elektroniczna a funkcjonowanie ludzi/oddziałów

Ad1.Najprościej to chyba obecnie załozyć sobie w takiej firmie MS Outlook Web Access. Czyli firmową pocztę dostępną z sieci.
Ad2. Sprawdza się wszędzie tam, gdzie nie udaje się wdrożenia tylko się ono udaje. Najlepiej rezygnując z papierowania wewnątrzfirmowego
Ad3. Per saldo tak. Nie trzeba korzystać z Poczty Polskiej żeby napisać do szefa kartkę z urlopu. Można pracować z domu/auta/gdziekolwiek masz sieć, co nie wymaga najmu biura na puste biurka
Ad4. Od razu.
Ad5. Niższy poziom stresu. Ad hoc relacja z wizyty u klienta. Niezbędne dane na już.

konto usunięte

Temat: KOMNIKACJA elektroniczna a funkcjonowanie ludzi/oddziałów

Ja odpowiem tak:
1 Jakie znacie możliwosci i rodzaje stosowania ekstranetu?

Technologia mowi, ze jest to polaczenie Intranetu z Internetem ale do wew. zasobo firmy z mozliwoscia z nich korzystania na poziomie internetu po zastosowaniu odpowiednich zabezpieczen. Czyli laczysz funkcje Intarnetu - jako wew. sieci informacjio publikowanych na webie ale korzystac z niego mozesz maja jakas `koncowke` z przegladark - gdzie osoba moze wejsc jesli poda zestaw danych identyfikacyjnych na dostanie do takiego wlasnie Intranetu. Najwazniejsze w tym wszystkim jest wykorzystanie odpowiednich narzedzi zabezpieczajacych i to moze stanowic dos wysoki koszt calego rozwiazania.
A jesli chodzi o produkty, to z natury rzeczy polecam IBMowskie rozwiazania aczkolwiek jest wiele calkiem niezlych na rynku.

2 w jakich przedsiębiorstwach się on sprawdził?
Z tego co wiedze to bardziej wykorzystywana jako sfera inforacyjno edykacyjna. Nie ma przedzialu, ze od 10 osob juz sie oplaca. To trzeba podejsc do tego jaka funkcje ma pelnic, na dzisiaj, jutro i na jeszcze pozniej. Generalnie juz 3-4 oddzialowe firmy stosuja Extranet, takze kwestia przeznaczenia.

3 czy ekstranet to tańsza forma niż intranet?
Wg mnie troche drozsza, ale generalnie chodzi o inny poziom zabezpieczen. Chociaz wiele osob korzystajac z Extranetu woli powiedziedz tanszy bo odpadaja innego rodzaju uslugi zew. tak jak podal Pawel np. Poczta Polska.

4 kiedy warto przejśc z jednego na drugi typ komunikacji?
Wg mnie po opracoanwiu scenariusza do czego ma sluzyc, ale im szybciej tym lepiej.

5 3 najwazniejsze rzeczy, które szybko wyegzekwowałeś/aś od swojego pracownika dzięki komunikacji elektronicznej.

U nas email jest swietrzy od papierka a i obieg dokumenatcji elpiej jest sprawowany.



Wyślij zaproszenie do