konto usunięte

Temat: Kiedy pojawia się zysk?

Jestem pod wrażeniem dyskusji p. Zbigniewa z p. Michałem, szacunek za wiedzę i profesjonalizm. Dla obiektywizmu w starciu dwóch przeciwstawnych strategii wygra jedna lub druga, ale zdecyduje o tym wolny rynek, a na nim konkurencja. To ona decyduje o naszym sukcesje a najbardziej jej słabości. Jak mawiali wielcy wodzowie w bitwie wygrywa ten, kto popełni mniej błędów. Problem polega na tym, że przegrani zawsze wyciągają prawidłowe wnioski z konfliktów natomiast zwycięzcy złe. Co rzutuje w następnym starciu
Marcin Kaczmarek

Marcin Kaczmarek otwarty na nowe

Temat: Kiedy pojawia się zysk?

Witam wszystkich. Tak sobie czytam tą dyskusje i myślę, że jedną z najprostszych strategii, która pozwala utrzymać rentowność i kontrolę kosztów to zdrowy rozsądek i myślenie trochę pieniądzem. Jak dla mnie sprowadza się to po pierwsze do określenia sobie celów strategicznych z uwzględnieniem zawsze rynku i klienta i świętej zasady, że jak się rynek zmienia to i strategia musi się zmienić (chyba, że sami kreujemy rynek, a to co innego).
Druga rzecz to racjonalizowanie kosztów. Jak dla mnie koszty zawsze powinny być ponoszone w jakimś celu, a tym celem powinno być ciągłe dodawanie wartości do biznesu.
Jeżeli wiem, że wydanie kolejnej 1 złotówki przyniesie mi zwrot w postaci 2 złotówek to jest to gra warta świeczki. Oczywiście w uproszczeniu. Koszt powinien zawsze przynosić jakiś zwrot w postaci dodatkowych korzyści dla biznesu. Oczywiście zwrot może być osiągany w różnej perspektywie czasowej. Ważne aby koszty pracowały na zysk. Amen. Koszty, które ponosimy bez żadnego celu są najgorszymi i te trzeba ciąć bezwzględnie. A te które są nieefektywne usprawniać.

Chciałem zaznaczyć, że pamiętam o kosztach koniecznych prowadzenia działalności i te powinny być oczywiście uwzględniane w wartości zwrotu jaki musimy sobie zaplanować z każdej wydanej złotówki.

konto usunięte

Temat: Kiedy pojawia się zysk?

Pieniądze liczyć należy zawsze, ale strategia oszacowuje również ryzyko, jakie ponosimy inwestując w rynek. Zawsze można ponieść stratę, pytanie brzmi czy mamy opracowane szczegółowe „czarne plany” na taką ewentualność? Zwłaszcza jak zaczynamy wdrażać strategię. Gdzie są określone punkty ciężkości, które określamy, aby wiedzieć na jakim etapie naszego planu jesteśmy i jakie zagrożenie wyeliminowaliśmy? Kto tak planuje ten odnosi świadomy sukces a nie tylko przypadkowy, bo nasza konkurencja słabo się przygotowała. Błędy w planowaniu mszczą się z 10 krotną siłą.

konto usunięte

Temat: Kiedy pojawia się zysk?

ZYSK to wynik efektywnego zarządzania ryzykiem.

konto usunięte

Temat: Kiedy pojawia się zysk?

Lub błędów naszej konkurencji. Jeżeli logicznie skalkulujemy przyczyny zysku to będziemy wiedzieć czy jest naszą zasługą czy nie. Najprościej mówiąc średni zysk to wynik naszych kalkulacji, bardzo duży zysk to znaczy, że konkurencja przespała moment naszej ekspansji i na pewno przygotuje się do następnego starcia. Monitorowanie konkurencji wchodzi w zarządzanie ryzykiem

konto usunięte

Temat: Kiedy pojawia się zysk?

Nie, błędy naszej konkurencji nie pasują do tej opinii (całego zdania), mimo, że mogą mieć wpływ na nasz zysk, jak i inne czynniki, np. tzw. "act of God".
Podobnie, monitorowanie konkurencji jest czynnikiem zarządzanie ogólnie.

Zysk a ryzyko: moim zdaniem: duże ryzyko = duży zysk (albo duża strata)

konto usunięte

Temat: Kiedy pojawia się zysk?

Dlatego firmy mają kryzysy, bo lekceważą informację, że osiągnięty wynik jest błędem konkurencji, którego już może ponownie nie popełnić. Menadżerom lepiej się myśli, że sukces to ich działanie a nie błędy konkurencji, ale to jest zgubne. Z każdej bitwy to przegrani wynoszą prawidłowe wnioski, zwycięzcy lekceważą symptomy w wyniku, czego przegrywają całe wojny.

Następna dyskusja:

Kiedy kontrakt B2B staje si...




Wyślij zaproszenie do