Karol
S.
Doświadczony
międzynarodowy
specjalista w branży
IT i ba...
Temat: Jak polskie firmy traktują swoich klientów?
No właśnie, jak polskie firmy traktują swoich klientów? Najlepiej, żeby firmom nie przeszkadzać i o nic nie pytać, bo nie dość że są drogie to jeszcze nie specjalnie im zależy na pozyskaniu nowych klientów.O co chodzi? Otóż jestem na etapie zakładania własnej firmy i planuję zakup kilku urządzeń o wartości ok 20tyś zł. Wysłałem kilka zapytań do polskich, niemieckich i hiszpańskich firm, i co w związku z tym? A więc zadzwonili hiszpanie, zadzwonili niemcy, a polacy czekali aż sam zadzwonię i szanownie poproszę o ofertę. Co więcej w Niemczech i Hiszpanii zaproponowali mi ceny o 4tyś zł niższe niż w Polsce na te same urządzenia.
Przykłady można mnożyć. Proszę mi powiedzieć, co za ludzie prowadzą/pracują w Polskich firmach, że po prostu im nie zależy. Sam pracowałem przez 5 lat w Irlandii i klient był naprawdę najważniejszy. Być może wielu osobom, które czytały podręczniki Kotlera, Hammera, Portera wydaje się kult klienta mrzonką, ale będąc klientem uważam przeciwnie.
Pozdrawiam i mam nadzieję, że jesteśmy na drodze ku lepszemu.