konto usunięte
Temat: Efektywność
A nie odnosicie wrażenia, że kwestia efektywności to1.Jasno postawione zadania
2.Dobry kontrolling
3.Kwestia programów motywacyjnych - co pracownik otrzyma w zamian?
konto usunięte
Monika
Ciesielska
Managing Partner,
Carpenter Consulting
- IMSA Poland
konto usunięte
Andrzej B.:A nie odnosicie wrażenia, że kwestia efektywności to
1.Jasno postawione zadania
2.Dobry kontrolling
3.Kwestia programów motywacyjnych - co pracownik otrzyma w zamian?
konto usunięte
Katarzyna
Malicka
Operations Director
| Transformation
Manager | Program
Ma...
Andrzej B.:A nie odnosicie wrażenia, że kwestia efektywności to
1.Jasno postawione zadania
2.Dobry kontrolling
3.Kwestia programów motywacyjnych - co pracownik otrzyma w zamian?
konto usunięte
Marzena
G.
HR Director, Tauron
Wytwarzanie
Wojciech M.:Lenistwo to najbardziej innowacyjna cecha ludzka. ;) Ludzie leniwi optymalizują procesy po to by się zbytnio nie narobić... Ja tak mam, prawda Gacuś?
konto usunięte
Katarzyna M.:Ja zawsze twierdze work smarter not harder, wtedy nie skonczysz jak wiezen chinski:)
Włodzimierz Gawroński Trener
Maciej W.:Katarzyna M.:Ja zawsze twierdze work smarter not harder, wtedy nie skonczysz jak wiezen chinski:)
Te słowa nieodparcie kojarzą mi się z Dilbertem, zwłaszcza jeżeli słyszę je z ust osoby zlecającej swoim pracownikom zadania, których fizycznie nie da się wykonać w 8 godzin. Szczytowym przykładem był pewien znany mi z biznesowych relacji czowiek, który twierdził zawsze, że przy odpowiedniej organizacji pracy można projekt zrealizować pracując nie dłużej niż 8 godzin dziennie. Efekt był taki, że człowiek ten wychodził z pracy o 17, a jego zespół pracował do 21...
(disclaimer: oczywiście mam na myśli różne osoby, które spotkałem w różnych sytuacjach zawodowych czy biznesowych, a nie Panią Katarzynę, której nota bene osobiście nie znam :) Maciej Wronski edytował(a) ten post dnia 20.01.07 o godzinie 17:45
konto usunięte
Włodzimierz G.:
Firmy przygotowują wspaniałe plany, „ubierają” je w projekty i nic, dosłownie nic się nie dzieje. Przychodzi do firmy wspaniały doradca, przygotowuje gotowe rozwiązania, które wszyscy z wielkim aplauzem przyjmują, i znowu nic się nie dzieje.
Jak temu zaradzić?, co należy w związku z tym robić?
Jaki to ma związek z efektywnością? Czy czas pracy odgrywa w tym jakąś rolę?
Ireneusz
B.
Lubuski Zarząd
Melioracji i
Urządzeń Wodnych
konto usunięte
Włodzimierz G.:
Firmy przygotowują wspaniałe plany, „ubierają” je w projekty i nic, dosłownie nic się nie dzieje. Przychodzi do firmy wspaniały doradca, przygotowuje gotowe rozwiązania, które wszyscy z wielkim aplauzem przyjmują, i znowu nic się nie dzieje.
Maciej W.
W środowisku konsultingowym funkcjonuje nawet pojęcie "półkownika" - czyli strategii czy też opracowania, przygotowanego przez firmę doradczą, które następnie znajduje swoje doczesne miejsce na półce prezesa firmy która je zamówiła i nigdy nie zamienia się w realne działania czy nie zostaje wdrożona.
konto usunięte
Dariusz G.:
A tu akurat to bardzo dużo zależy od firmy konsultingowej, czy chce zrobić projekt czy tylko wziąć pieniądze i wpisać to sobie jako sukces. Profesjonalna firma zacznie od rozpoznania uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych powodzenia realizacji projektu oraz środków zaradczych - typowa analiza sponsorów projektu, nie mylić z analizą ryzyka. A jeżeli firma ma duży % "projektów półkowych" to.... hm... zastanawiałbym się nad jej profesjonalizmem ;). To tak na marginesie ;)
konto usunięte
Maciej W.:
Ponadto wspomina Pan o analizie sponsorów projektu - ale bardzo często problemem nie sa sponsorzy (właściciele, zarząd czy menedżerowie najwyższego szczebla). Często rzecz rozbija się o ludzi którzy są w organizacji niżej, menezerów średnich szczebli czy wręcz pracowników wykonawczych, od których działań też wdrożenie strategii zależy.
Monika
Ciesielska
Managing Partner,
Carpenter Consulting
- IMSA Poland
Katarzyna
Malicka
Operations Director
| Transformation
Manager | Program
Ma...
Maciej W.:Katarzyna M.:Ja zawsze twierdze work smarter not harder, wtedy nie skonczysz jak wiezen chinski:)
Te słowa nieodparcie kojarzą mi się z Dilbertem, zwłaszcza jeżeli słyszę je z ust osoby zlecającej swoim pracownikom zadania, których fizycznie nie da się wykonać w 8 godzin. Szczytowym przykładem był pewien znany mi z biznesowych relacji czowiek, który twierdził zawsze, że przy odpowiedniej organizacji pracy można projekt zrealizować pracując nie dłużej niż 8 godzin dziennie. Efekt był taki, że człowiek ten wychodził z pracy o 17, a jego zespół pracował do 21...
(disclaimer: oczywiście mam na myśli różne osoby, które spotkałem w różnych sytuacjach zawodowych czy biznesowych, a nie Panią Katarzynę, której nota bene osobiście nie znam :) Maciej Wronski edytował(a) ten post dnia 20.01.07 o godzinie 17:45
Katarzyna
Malicka
Operations Director
| Transformation
Manager | Program
Ma...
Ireneusz B.:Witam
Przy efektywności należy uważać na taką prawdę: jakie polecenie takie wykonanie.
Jeżeli nie zweryfikowaliśmy stopnia zrozumienia zadania czy problemu to możemy być zdziwieni rezultatem.
Pozdrawiam
I.B.
konto usunięte
Katarzyna
Malicka
Operations Director
| Transformation
Manager | Program
Ma...
konto usunięte
Mateusz Aleksander G.:Moje doświadczenia mówią że nastrój całego otoczenia w pracy ma gigantyczne znaczenie i wpływ na:
1. Produktywność,
2. Efektywność,
3. Czas pracy,
4. Gotowość do poświęceń i
5. Lojalność.
[/edited]
Następna dyskusja: